Muita ylipainoisia kuumeilijoita???

Täti saapui...........kp 1 ja yk 16 lähti käyntiin. :(

Niin et nyt juhannusta odotellaan ja toivotaan et tilastoihin on luottaminen. ;) :p Eikös se niin ole jossain tilastoissa todetti et lapsia syntyy suht runsaasti n. 9kk juhanuksesta? :LOL:
 
Ensimmäistä enteilevät
********************
Anna333....................kp73/36..............................yk11
annnas......................kp30/33..............................yk6
Hempukka87.............kp25/30..............................yk8
Vio-la.........................kp46/28-31........................yk3
mammax76................kp10/28-32........................yk2
heminä.......................kp9/28...............................yk9
karatin.......................kp4/~30.............................yk8
MammaWannabe.......kp14/??..............................yk5


Toista toivovat
************
mantana.....................kp5/28-38...........................yk12
Äitipeikko...................kp40/32-36.........................yk5
MARZA 1970...............kp33/30............................~1,5v
tii-tikkä......................kp11/28-35...km:n jälkeen yk2
Pullukka.....................kp26/28..............................yk?


Neljättä toivovat
**************
Heidi74.......................kp66/36-42...........................yk?


Viidettä tehtailevat
****************
kriisi...........................kp6/26..................................yk4


Kuudetta kuumeilee
****************
touhu tenava..............kp2/28-32.....km:n jälkeen yk16


MUKANA OVAT MYÖS
******************
kiharapää
Tirppaliinu
MaalisXXLmamma76
Laku


:kieh: Kierto olis n. puolessa välissä (jos nyt yhtään tasoittunut toi tädin vierailuaika).. Toivotaan nyt parasta =)
 
Korjasin tiedot tuohon vanhaan listaan.. Jos huomenna taas päivittelis tuota listaa sitten uudestaan :) Hyvä tosiaan että tarkastelette mitä minä ja mun aivot ollaan tuonne kp:ks pistelty...
Täällä toivotaan sormet ja varpaat ristissä että olis kierto tasaantunut, että pääsis homman aloittamaan ihan kunnolla kun tietää millon tädin pitäis tulla.. Ennen ollu aika turhauttavaa kun ei ole yhtään osannu sanoa kierron pituutta.. Tän vuoden ensimmäinen vierailu oli vasta tädillä :ashamed:
Mutta nyt toivotaan hartaasti että tuulet puhaltais suosiollisesti.. Iloinen olisin pelkästään jo siitä että kierto olis tasoittunut, vielä onnellisempi olisin jos pupuilu olisi tuonut tulosta :p Lääkärisetää lähdettävä sitten moikkaamaan jos ei parin viikon päästä tätiä tai plussaa ilmesty! :/
Mutta, hyvää sunnuntaita kaikille ja alkavaa viikkoa! Toivottavasti nautitaan hyvistä keleistä ja plussatuulista ;)
 
hei! Olen itsekin jonkin verran ylipainoinen ja mua kiinnostaisi tietää millaisia kommentteja olette gynekologeilta, lääkäreiltä, neuvolasta, lähipiiriltä... jne. saaneet kun on käynyt ilmi että yritätte lasta/olette raskaana? Onko ylipainonne vaikuttanut negatiivisesti eri tahojen suhtautumiseen?
 
Mun "neuvolantäti" totesi, että ihanaa ja varsinkin mun edellisen vauvelin kannalta mahtavaa. Itse olin enemmän kuin negatiivinen, tosin tähän vaikuttaa paljolti myös se, että olen omasta mielestäni myös liian vanha (41). Yritänpä sitten minimoida kaikki muut riskit, joihin voin vaikuttaa. Enää en ota edes sitä yhtä saunaolutta tai ruuan kanssa viinilasia, enkä lennä, sukella, moottoripyöräile jne. Toisaalta käyn salilla vähintää 2*1,5h viikossa ja muutenkin pyrin liikkumaan edes kohtalaisesti.
 
Tänään pitäs tätin tulla laskujen mukaan. Odotellaan.

Aamulla kävin ultrassa tarkistaan ettei ole mitään ihmeempiä vikana. JÄIPÄ TOSI PAHA MIELI tosta käynnistä. Siis lääkäri teki sen, joku varmaan 60 vuotias ukko. En saanu yhtään selvää mitä se puhui, sössötti ja änkytti ihan hirveesti. Se kysyi että missä vaiheessa mulla on kierto, sanoin että tänään pitäisi alkaa kuukautiset, mikäli en ole raskaana. Se ei vastannu siihen mitään. Sit se vaan katteli siitä päältä ja ronkki alakautta ihan saatanan kipeesti. Kysy että onko mulla ollu kipeä jostakin, sanoin että oikealle sattuu aika usein. Se sanoi että ei siellä mitään ole. Sit vaan lopetti sen eikä sanonut edes että lopetti. Meni vaan sinne tietokoneelle istuu ja rupes saneleen sinne koneelle. No mie sitten laitoin housut jalkaan ja yritin kuunnella mitä se sille koneelle kertoi, eihän sen puheesta saanu mitään selvää. Sit kysyin siltä että oliko siellä mitään. Meni pitkään ennen ku se vastas. On kuuleman nestettä, ilmeisesti vasemmallla puolen, en saanut oikein selvää. se sönkötti jotain että pitäis kai sitä tutkia enemmän. Sit höpötti jotain että näytti niinkuin olisi ollut munarakkula irtoamassa. Minä että häh? :eek: Miten se nyt voi kun tänään pitäisi kuukautiset alkaa. Eipä se sitten sitäkään mitenkää selittänyt. oliko kuuleman limakalvoakin liian paksusti. No sit mulla lähti järki ja sanoin että no selvä, miepä soittelen sit perjantaina sille omalle lääkärille lisää kun on tullu ne verikokeen vastauksetkin. Siis jäi tosi epäselvä tunne ja paha mieli. Miten voi olla tollanen lääkäri ettei osaa selittää ja puhua? |O :kieh:

miksihän mulla sitten on nestettä tuolla jossain. Ja tuo munarakkula juttukin jäi vaivaamaan tosi pahasti. Ja sit kun se ei voinu vastata ei eikä kyllä että olenko raskaana. Vaikka luulen että en ole, olis kai se nyt sanonu jos olisin? Surprised Pitää kai pyytää keskussairaalaan lähete tai jotain. Yksityiselle maksaa 200 euroa ultra niin ei ihan raski maksaa.
 
Ensimmäistä enteilevät
********************
annnas......................kp32/33..............................yk6
Hempukka87.............kp27/30..............................yk8
Vio-la.........................kp48/28-31........................yk3
mammax76................kp12/28-32........................yk2
heminä.......................kp11/28.............................yk9
karatin.......................kp6/~30.............................yk8
MammaWannabe.......kp16/??..............................yk5


Toista toivovat
************
mantana.....................kp7/28-38...........................yk12
Äitipeikko...................kp42/32-36.........................yk5
MARZA 1970...............kp35/30............................~1,5v
tii-tikkä......................kp13/28-35...km:n jälkeen yk2
Pullukka.....................kp28/28..............................yk?


Neljättä toivovat
**************
Heidi74.......................kp68/36-42...........................yk?


Viidettä tehtailevat
****************
kriisi...........................kp8/26..................................yk 4


Kuudetta kuumeilee
****************
touhu tenava..............kp4/28-32.....km:n jälkeen yk16


MUKANA OVAT MYÖS
******************
kiharapää
Tirppaliinu
MaalisXXLmamma76
Laku


PLUSSANNEET
************
Elwi
Inkku80
BONTSO
Ellu-g (la 25.10)
tahtoo äidiksi (la 5.1 -08)
Afu-82
Kuumeilija-79
Äippä70


Tipautin sitten Anna333:n kun kp huiteli jo lähemmäs 80 eikä käväissyt ilmoittamassa mitään suuntaan tai toiseen.. :/ Et minua saa sitten syyttää kun poistelin...
:wave: taas kaikille
 
Huomasinpa just, että juhannus tulee kohinalla eli jo ensi viikolla!! Tiedä sitten pitääkö juhannustärpit paikkansa, mutta taitaa ainakin meikäläisellä mennä ohi. Meinaan, jos kierron pituus 38 päivää jatkuu, niin ovis menis hieman yli juhannuksen! :headwall: No ahkera harjoittelu tietenkin mielessä... :p On nyt vaan sellanen olo, ettei jaksaisi tarkkaa ajankohtaa ovikselle ajatella; jotenskin uupunut koko ajatukselle! Toiveet kesästä korkealla, mutta pessimisti naputtaa olalla. :headwall:

Ylipainosta raskaana ollessa sai kyllä kommentteja lääkäriltä sekä hoitajalta ,mutta olivat ihan kannustavia. Lääkäri kehoitti ennen raskautta, jotta kiloja pois! Mutta... tyttö sai alkunsa, vaikka ei kiloja lähtenytkään! :heart:

Jeps, :hug: tädin riivaamille!! Tsemppiä kaikille kesän puuhasteluihin!! ;)

P.s.Plussanneet olis kiva nähdä edelleen tuossa meidän listassa. :) :attn:
 
Kävinpä sitten ensin Pesu:n sivuilla laskemassa ovista... sain arvioksi kp38 pituudella siis ovikselle ajankohdan 30.6! Helistimen laskurilla taas sitten ovis olisi jo 24.6!! Kokemuksia laskureista? :headwall: Nyt on sitten pää pyörällä... jälleen kerran! :(
 
Voi vitsit! Voiko raskaustesti näyttää ovulaatiota? Oon ihan sekaisin ton eilisen ultra käynnin jälkeen, pitkä tarina tossa ylempänä.

Mut jos se näyttää vaan raskauttaa, niin sitten olen plussannut :D
Aamulla sain vahvan plussan :)

Ihmetyttää vain että miksi se ultraaja ei sanonut eilen mitään vaikka kysyin.
 
Hei!
Tarkoituksena olisi hankkia pikkuinen kolmonen tähän perheeseen ja aloitin tänään metforem (2*750 mg) lääkkeen säännöllistämään kuukautiskiertoa, kun mulla on PCO ja kierrot on tosiiii pitkiä. Painoakin on tarkoitus pudottaa 5-10 kg ja metforem auttaa kuulemma siinäkin. Lääkäri sanoi että juuri minun tyyppisillä naisilla em. lääke voisi auttaa tulemaan raskaaksi. Kaksi ekaa lasta saimme ilman apuja, mutta silloin painoa oli se 10 kg vähemmän.
 
Heipä hei kaikille!
Aurinko paistaa ja lämmintä riittää, mutta pieniä varjoja kuitenkin liikkeellä... TAAS ne tuli :'( ja mäkun olin jotenkin niin positiivisesti ajatellut, että nyt tärppää... Ei niin ei.
Enhän mä tosiaan tiedä ovuloinko mä lainkaan. Gynellä käviessäni se lääkäri sanoi, että ovulaatio voi tulla vaikkei menkkojakaan olisi vuoteen?! Hullua, mä kyllä aina ajattelin, et silloin ei ainakaan sitä tapahtuisi.
Noh, mutta kai sitä pitää nyt olla stressaamatta ja ajatella positiivisesti. Iloista ja aurinkoista kesää ja onnea yrityksiin B) !
 
Moikka taas.Mulla tuo kp kun on taas mennyt yli niin toivo tietty elää vaikka toisaalta tiiän että se on jo ihan turhaa kun aina vaan saapi pettyä.
Juhannukseksi mennään isännän vanhemmille keskisuomeen ja jos ennen sitä ei ala menkat niin taas sitä pitää testi ostaa.Olis se vaan niiiin ihanaa jos se + tulis :) Niin tuolla ainakin on testejä kun joku kyseli ovistestejä
http://www.halpa-testi.fi/?gclid=CP2mufrt2IwCFRAFEgodNxNFKg
 
www.kotitestit.com on kaikken halvimmat testit. Apteekissa ainakin täällä meillä päin oli 7 euroa kappale/6kpl pakkauksissa, eli tosi kalliita.

Tänä aamuna testasin uudelleen, vahva plussa tuli edelleenki :D
 
Täällä olisi taas oviksen tikuttelu ajankohtaista. Tosin nyt ensimmäistä kertaa reiluun vuoteen tuntuu, ettei maailma kaadu vaikkei tässä kierrossa tärppäisikään, sain nimittäin töitä syksyksi =) Toki edelleen jatkamme "yritystä" mutta toivon, että huomion kiinnittyessä tuleviin töihin saisimmekin ihanan yllätyksen =)

Annakselle hirmuisesti onnea plussasta, olet sen ansainnut =) Kuulostaa kyllä omituiselta tuo ultraaja, onneksi voit soitella omalle lääkärille vielä perjantaina. Ihme kyllä ettei ultraaja sanonut raskaudesta, nuo paksummat limakalvothan voivat osaltaan viitata raskauteen. Ja vaikka positiivisen tuloksen aiheuttaisi ku tai tuulimuna (mitä en kyllä MISSÄÄN NIMESSÄ toivo/tarkoita) niin kyllä sekin siellä monitorilla näkyisi...mistä lienevät moisen ultraajan löytäneet!

MARZAlle ja kaikille muillekin jännääjille toivon plussia niin että saataisiin lisää iloisia kesäuutisia, ja myötätuntohali kaikille tädin yllättämille :hug:

Ja Toivo79, minulle ei terkkari/lääkärit sanoneet painosta muuten kuin että olisi hyvä jos saisin painonnousun pidettyä minimissä. Ja rv:lle 20 paino ei noussutkaan ollenkaan. Mitään negatiivista en siis saanut kuulla koko raskausaikana. Viimeksi kun olimme pojan 1,5-vuotis tarkastuksessa terkka kyseli olisiko aikomuksena hankkia lisää lapsia ja sanoin että jos meille vaan sellainen onni suodaan. Kovasti toivotteli silloin onnea vauvantekoon ja toivoi kuulevansa pian vauvauutisia vaikka minusta näkee että painoa on reippaasti yli "sallitun". Että oikein hyvää ja positiivista kohtelua olen saanut =)
 
Hei! Ekaa lasta täällä yritellään. Tai käydään yrittämään. Takana on nyt keskenmeno ja ekat kuukautiset sen jälkeen on parhaillaan menossa. Kunhan ne on ohi, niin sitten käydään tosi toimiin kyllä heti. Ylipainoa löytyy täältä suunnalta TOSI reilusti. Pitäs ottaa nyt itteensä niskasta kiinni ja käydä tipputtaa. Tai siis muuttaa ne elämäntavat, joita vois sitten noudattaa jatkossakin.
Lasketaanko kieropäivät alkamaan jo siitä ekasta päivästä jos on ihan pikkusen tuhrutteluu? Vai vasta seur päivästä ku sit se varsinainen vuoto alkaa? Siitä kun on hiukka ristiriitasta tietoo mulla.

Onnee kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikkille meille muille.
Yritän päästä jyvälle tähän touhuun...
....ni ja meinas unohtuu... on siis kai kp3 (kieron pituutta en pysty laittaa ku en tiiä mihin se nyt asettuu ton keskenmenon jälkeen)
 

Yhteistyössä