Muita perheitä, jossa kaikki lapset samaa sukupuolta?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä oon nyt vallan kehittäny itselleni "ongelman" tästä aiheesta. Meillä on kolme samaa sukupuolta olevaa lasta ja kohta syntyvä neljäs tulee myös olemaan "samanmerkkinen".

Ja nuo ympäristön kommentit alkaa olla jo sitä luokkaa, että ihan kyyneleitä oon asian vuoksi vuodattanu (ei siis olla kerrottu tulevan vauvan sukupuolta kenellekään, ei nyt, eikä aikaisemmissakaan raskauksissa). Siis ihan kaikki puhuu, että kohta se teilläkin on sit perhe kasassa, kun nyt teette vielä "sen toista sukupuolta olevan", valmiiks jo pelottaa kommentit vauvan syntymän jälkeen...

Tottakai ois varmaan mukavaa, kun perheesä olis tyttäjä ja poikia, mut ei me kertaakaan lasta suunnitellessa "tehdessä" olla tehty sen kummemmin kumpaakaan, vaan toiveena on ollut ennenkaikkea lapsi. Ja jos vielä terve sellainen, niin mikäs sen parempaa?!

Miten teille muille "vain" tyttöjen tai "pelkkien" poikien äidit on asiaa kommentoitu?

sanna
Meillä on neljä samaa sukupuolta ja viides tulossa, aika suurella varmuudella myös sama...
Ottaa pattiin tosissaan kun kaikki toivoo meille sitä toista sukupuolta, ite en toivo. Saa tulla kumpi on tullakseen.

pia
Meillä 3 tyttöä ja neljännen lapsen LA 25.1.08, suku/tuttavat koko ajan mainitsee että toivottovasti nyt tulee se poika, ettei meidän enempää tartte maata täyttää |O Ite salaa toivon tyttöä, vaikkakin poikakin kyllä on tervetullut :D
En ees osaa kuvitella et tulis poika, jotenkin vaan tuntuu siltä että pieni prinsessa sieltä tulee :heart:

5 pojan äitinä oon kanssa saanut jos jonkinlaista kommentia.
Nykyään sanonkin, että jos meille joskus lisäystä tulee niin poikaa sieltä odotellaan tulevaksi ;)

Niin.. oishan se tyttö kiva yllätys =)

vieras
Meillä kaksi tyttöä ja kyllästymiseen asti olen kuullut et "pitäähän se poika vielä tehdä". Argg... niinkuin niitä nyt noin vain tehdään tiettyä sukupuolta olevia ja toisekseen miks ihmeessä täytyy vielä poika olla, eikö perhe muuten ole riittävä jos ei poikaa ole. Toisaalta ymmärrän et monikaan noista kommentoijista ei varmaan pahaa tarkoita kunhan vaan heittää läppää mutta ärsyttää se silti. Pahin on minusta tuo minun äiti jolla on tasan tarkkaan nuo kaksi lastenlasta ja tuskin edes tulee lisää niin jo meidän ekan tytön kohdalla oli tokassut "ei tullut poikaa".

hei
Juu empä tiedä viittinkö edes koskaan sitä neljättä lasta hommata jos sekin on poika. Kun tämä kolmas poika syntyi sain niin paljon kuulla siitä kun ei sitä tyttöä tullutkaan.. Kun on kuulemma niin huonosti nyt meidän asiat kun ei ole tyttöä :/ Aika hassua kun mua itseä ei haittaa ollenkaan vaikka on vaan poikia. Mutta joskus kyllä loukkaannun kun sanotaan että ettekö osaa ollenkaan tyttöjä tehdä.. Voin vaan kuvitella miten pahalta tuntuu ihmisestä joka ei voi lapsia saada ollenkaan kun joka puolella toitotetaan että että tehkää jo lapsia..

Meillä on 3 poikaa, kaikki kuvittelivat, että kolmas tehtiin siksi, että me haluttiin tyttö, vaikka mun haaveissa, ihan pikkutytöstä on ollut kolme lasta. Silti itse olisin kovin mieluusti ottanut tytön ja nyt meille voisi veilä yksi lapsi tulla, jos tietäisin ihan varmasti, että se olisi tyttö. Mieheni taas on halunnut aina neljää lasta, joten hän ottaisi yhden vastaan, kumpaa sukupuolta tahansa, jos minä näyttäisin vihreää valoa.

Mutta esim. omat vanhempani kyllä olisivat kauhuissaan, jos meille vielä lisää lapsia tulisi, ainoa paikka, jossa 'lapsentekoon' yllytetään on työpaikkani, ja siellä vain yksi ihminen on sanonut, että pitää sinun vielä tyttö tehdä. Mutta hänen sanomanaan en siitä pahastunut, hyvä työkaveri kun on!

Mä muuten sanoin jo kaikille odotusaikaan että poika tulee (kolmas sellainen) vaikken sitä itse tiennytkään. Ihan vaan siksi sanoin ettei tartte kuunnella mitään jassutuksia siitä asiasta...Tyttö olisi ollutkin niin outo otus ja keijukainen tässä meidän äijälaumassa. Hienoa on olla "melkein seitsemän veljeksen" äippä-muori.Riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita :wave:

En lukenut koko ketjua, mutta meillä on kolme tyttöä ja olen sanonut että lapsi kiintiö on täynnä, niin ihmiset kommentoi aina että eikö siihen nyt se poika vielä mahdu, miksi kun olen onnellinen noista tytöistäkin, terveitä ja ihania ovat.

No ööh onpa jotkut jopa ottanut osaa, kun mulla kolme poikaa. Eipä mua haittaa, heinoja lapsia ovat, ja itse sen tiedän. Ylpeä olen kuin mikä, ja vielä ylpeämpi olisin esim. neljästä pojasta tai tytöstä. Tuntisin olevani aika supermamma. Ja kyllähän ihmiset ihaileekin tuollaisia sarjoja. Iloista odotusta teidän perheelle. :wave:

No, mua taas on kielletty tekemästä enempää lapsia koska mulla on jo tyttö ja poika |O . "Mihin sä enempää tarvitset kun sulla on jo molemmat" :headwall:. Ihan kun lasten hankkimisen ainoa autuus ja tarkoitus olisi se, että on saatava molempia sukupuolia, ja kun se on tapahtunut niin enempää lapsia ei saa tehdä :/ . Ja kuuden tytön äideille sanotaan, että juujuu tehkää nyt vielä se poikakin (ja päinvastoin) , on pakko tehdä lisää lapsia koska puuttuu vielä se eri sukupuolta oleva :headwall: . En tajua tätä logiikkaa, en. Tiedän yhden perheen jossa oli neljä tyttöä, sitten syntyi poika, ja lähipiiri oli haltioissaan. Kun he sitten tekaisivat vielä yhden lapsen (tytöksi osoittautui) niin lähipiiri oli ihmeissään siitä, että miksi ne nyt vielä yhden teki kun ne sai jo sen kaipaamansa pojan :eek: (ja ainoat ehdottomasti poikaa kaivanneet oli naapurit ja sukulaiset, ei vanhemmat itse).
Vähän off topic, mutta en tajua kaikkien ajatuksenjuoksua tässä asiassa.

Kun meillä oli kolme poikaa ja aloimme odottaa neljättä,alkoi se jatkuva kommentointi siitä että "jaahas,vieläkö sitä tyttöä rupesitte yrittämään" |O |O Se otti päähän koska me halusimme vauvan ja olimme itseasiassa aivan varmoja että tähän taloon tulee ainoastaan poikia. Yllätys oli kyllä suuri kun tyttö tuli :heart: No,nyt sitten kaikki kommentoivat,että voimme siis tähän lopettaa,kun kerran tyttö tuli |O

Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
Mulla kans kaks poikaa ja niitä kommentteja tulee. Koska teette sen tytön ym. Mitä per**leen väliä sillä on, onko lapset tyttöjä vai poikia??? Mä en edes haluais tyttöä! :kieh:
Sama täällä. Anoppi ja mun äiti totesivat jo toisen pojan jälkeen, että ois nyt ollu tyttö... tai jotain sinne päin :/

Yhteistyössä