Löysin tämän foorumin ja innostuin tästä yhteishengestä, mikä täällä vallitsee. Voisinkos liittyä tähän pudotusporukkaan?
Itselläni mitat olivat viime keväänä 79/175, vyötärönympärys 84, lantionympärys 100 ja reisienympärys 63. Sain kesään mennessä pudotettua painon 75 kiloon, vyötärönympäryksen kahdeksaankymmeneen, lantion 95:een ja reidet kuuteenkymmeneen yhteen, ja siinä se paino pysyi koko kesän.
Ja elokuussa loman loputtua otin itseäni taas niskasta kiinni. Tavoitteena oli kuitenkin päästä hoikkiin ja kauniisiin mittoihin. Nyt seitsemän viikkoa ja 7,5 kiloa pudotusta takana. Vyötärönympärys 70, lantionympärys 91, reidet 53. Tavoitteena olisi saada vielä viitisen kiloa pois elikkä paino siihen kuuteenkymmeneen kahteen, koska niissä mitoissa näytän (näytin) kaikista parhaalta. Ja olisihan se kiva saada kapea ja näyttävä uuma (kukapa ei sitä haluaisi? B))
Olen jättänyt nopeat hiilihydraatit suurimmilta osin pois ruokavaliostani (ainakin leivät, pastan, perunan ja riisin), karsinut turhat rasvat hiiteen ja lisännyt proteiineja. Paino sen kuin tippuu - ja olo on mitä mainioin.
Aamuisin juon yleensä kupin mustaa kahvia ja syön 2 dl 40-kalorista jogurttia sekoitettuna 50 g:aan pakastemustikoita ja omenaan (nam, taivaallista!) Lounaaksi Knorrin kevyttä keittoa ja kaaliraastetta raejuustolla ja paprikalla höystettynä (kannattaa kokeilla erittäin kevyttä italialaista salaattikastiketta!) Välipalaksi päivän mittaan hedelmiä ja kasviksia. Päivällinen koostuu tonnikalasta/kanasta/kalkkunasta/lohesta (ei paistetusta, koska silloinhan siitä lähtee kaikki tärkeimmät vitamiinit pois), pakastevihanneksista, raejuustosta, keitetyistä porkkanoista/punajuurista ja ananaksesta, jälkiruuaksi 1 dl 40-kalorista jogurttia omenan kanssa. Ja illalla sitten teen ihanan hedelmävihanneslautasen (paloiteltuja omenoita, mandariineja, joskus ananasta, kukkakaalia, porkkanoita, kurkkua) ja sitäpä on kiva napostella tv:tä katsoessa. Siihen lisäksi sitten proteiinipitoista kevytrahkaa, tonnikalaa yms. Joskus olen myös korvaillut aterioita Nutrilett-patukoilla, jos olen ollut huonossa paikassa syödäkseni (säännölliset ateriarytmit ovat minulle tärkeitä). Liikuntaa 5-6 pvä:nä viikossa: uintia, juoksua, kuntosalia, kävelyä... Olo on niin mahtava! (Olen liiankin innoissani!
)
Huomenna toivon vaa'an näyttävän viikkopunnituksessa jo kuuttakymmentäseitsemää. Mutta tsemppiä teille kaikille! Laihdutus on itsestä kiinni, ja me kaikki voidaan onnistua!
Paras tsemppari on tietenkin vanhat vaatteet... Jotkut alkavat jo mahtua päälle!
:heart: