Muita n. viiden kilon pudottajia?

Heips, täällä ollaan!
Oon pitäny melko lailla "vapaan" viikon tästä hommasta eli en ole laskenut kaloreita ja liikuntaakin vaan kahtena päivänä ( kävely ja sähly), syöny oon surutta herkkujakin... olin jo ihan varma että vähintään se kilo on tullu takas mikä edellisellä viikolla lähti, yllätys oli kun paino olikin pudonnu 600g eli nyt siis 58.6 kg =) vyötärö-lantio näytti 82-92
Pitäis varmaan ostaa tarkempi vaaka, kun jotenkin tuo meidän vaakakin jojoilee :/ ja jotenkin tuntuu uskomattomalta et olenko ihan oikeasti voinu painoa pudottaa sen reilu 6kg n. kolmessa kuukaudessa?!
Mut on se näköjään mahdollista, itse kyllä oon todennut tuon kaloreiden laskemisen vaan hyväksi... melkein kaikkea syön kuin ennenkin, mut pienempiä annoksia ja herkkuja sallin itselleni 1-2 päivänä viikossa ja sillonkin kohtuudella.
Situkoita ja oluita tuo kalorilaskenta ei juurikaan salli jos meinaa samana päivänä mitään syödä eli nekin on jääny vähemmälle ja sekinhän on vaan hyväksi.

Painoon minäkin alan olla tyytyväinen mut pitäis saada tuo alavatsan röllykkä pois... eli siihen saa luetella parhaat vatsalihasliikkeet :) jos jollakin on tiedossa. Oon kyllä tuolla salilla tehny useammilla vehkeillä, mut joko teen liikkeitä väärin tai sit ne ei kohdistu tuonne ihan alavatsaan koska siellä ne tehdessäkin kaikkein vähiten tuntuu :/
 
Moikka!

rentunruusu: Mä teen joskus jumppapallolla sellaista liikettä joka ainakin tuntuu tehokkaasti alavatsallakin, vaikutuksesta en osaa kyllä sanoa mitään. Eli selinmakuulla jalat 90asteen kulmassa pallon päällä: siitä sit nostan hartioita hiukan ilmaan ja samalla nostan takamusta ja jalat tulee pallon kera lähemmäksi vatsaa. Tulipa sekava selitys... Tuota oon joskus tehny vaan niinkin että oon nostellu sitä palloa ja takamusta, mutta tehokkaamalta tuntuu kokonaisena liikkeenä.

Taidankin tästä lähteä tekemään muutaman vatsalihas liikkeen kun poikakin vielä käänsi vain kylkeä päikkäreillä.
 
Mun perjantain punnituksen tulokset:
paino: 61,9kg
vy ja ly tasan samat

Siis en kirjotellu kun otti niin päähän, mietin jo mikä on vaa ´assa vikana..Otin pikkuletit pois tuolloin punnitusta edeltävänä viikonloppuna, kaiken järjen mukaan siis edes niiden painon verran olis pitänyt painon pudota, ne nimittäin oli aika raskaat. Lisäksi olin sen 10pv sokerittomana, joten jonkin verran olisi luullut sen näkyvän, ja kävin tunnollisesti salilla ja lenkillä...Mutta ei. Tuo lukema ei liikahda juuri mihinkään. Edellinen lukema oli siis 62 kg... |O Nytkin vaaka näytti ensin jopa 62,3kg mutta ennen aamupalaa käväisin vielä veskissä isolla hädällä jossa tipahti se 400g... :whistle:

Mietin alanko mittaamaan myös navan ympäryksen, koska oikeesti juuri se on mulla ongelma. Mun vyötärö on hiukan napaa ylempänä, mutta sitten siinä navan kohdalla onkin tuo kamala pallo, mistä haluan erityisesti eroon. Perjantaina mitattu navan ympärys oli 87cm... :whistle: :snotty:

Niin ja taas pukkaa flunssaa päälle, eli tänään jätin salikäynnin väliin. maanantaina kävin kyllä, ja eilen myös pikkumiehen kanssa tunnin kärrylenkillä.

Mutta hei, mikä tässä nyt mättää kun tuo paino ei liikahda...ei suuntaan eikä toiseen? 62 hujakoilla pyörii vaan, hetkellisesti putoaa hiukan mutta palaa taas takasin... |O
 
rupes naurattaa toi veskikäynti juttu.. :LOL:
Kirjoitit tuosta painon jumittamisesta.. tuli mieleen et ootko miten pitkä? Ainakin tuon painoindeksin mukaan oot aikas sopiva painoltas ja mitoiltakin..niinkuin minäkin( alavatsamakkarat haluisin pois). Kun yleensähän vähiten paino tippuu niillä joilla vähiten myös pudotettavaa!

Vieläkö sulla paljon jäljellä tavoitepainoon?
Minkälainen sun ruokavalio on? Siis syötkö mitä ja monesti päivän aikaan? Ja kuinka paljon?

Mulla esim. päivässä kaksi lämmintä ateriaa, ja arviolta sitä ruokaa on lautasella pihvi 60- 120 g, perunaa/riisiä/ makaronia 60- 120g/ ateria...tavoitteena oon pitäny et 100g kumpaakin(makaronia yms. mieluummin vähemmän kun niistä menee niitä kaloreitakin paljon) Mut eihän toi kaava aina pidä.. siis jos jotain oikein herkkuruokaa :D :p

Salaatteja ja hedelmiä oon aina ollu huono syömään. Jännä sinällään kun kyllä niistä tykkään mut se määrä mitä niitä syön on aika onneton, nippanappa puolet päivän suosituksesta.
sit esim. leivät ja leivän päällysteet oon suurinpiirtein puolittanu siihen nähden mitä ennen söin.
Ja vatsapömppöön pitäs sit niitä vatsalihaksia tehdä... mitä itsekin oon laiska tekemään :ashamed:
 
Rentunruusu: Oon 163 cm ja risat päälle...eli painoindeksi on kyllä joo ok, mutta aiemmin se noin 57-58kg on ollut se mihin paino on jäänyt, tein sitten mitä tahansa. Ennen esikoisen alulle panoa painoin sen verran, ja sain syödä "mitä vain". Sitten toki synnytyksen jälkeen laihduin johonkin 51 kiloon, mikä oli ihme, sillä en mitenkään laihduttanut...meillä oli vain rahat niin vähissä että hyvä jos kerran päivässä sai syödäkseen. Lisäksi vaativa vauva ja rahahuolet veivät osansa. Eron jälkeen ja uuden miehen löydyttyä elintaso alkoi näkyä emännässä ja lihoin vähitellen takaisin siihen 57 kiloon, jonka painoin kun aloin odottaa poikaa. Nyt pojan synnyttyä tuo viimeiset 5kiloa näyttää tulleen jäädäkseen...harmittavinta on että se on ihan selvästi tuossa vyötäröllä, eli vyötärö on kadoksissa. Eli periaatteessa olen ihannepainossa mutta en omissa "normaalimitoissani", ja se on kyllä ihan syömisen syytä. Lisäksi liikunta jäi pitkäksi aikaa vähemmälle, ja vanhemmiten nuo muutamat kilot taitaa olla tiukemmassa kuin nuorempana :headwall:

Syön 4-5 kertaa päivässä, aamupala (teetä ja pari leipää sekä hedelmä tai jugurtti), lounas joko lämmintä ruokaa tai leipää riippuen olenko kotona/yliopistolla...sitten päivällinen noin 5 aikaan ja illalla jotain, mikä kyllä monesti on sitä "kiellettyä" jos painoa haluaa pudottaa. Eli teetä ja pullaa tai jotain naposteltavaa...Ja tuon määrä riippuu aika paljon siitä miten päivällä on tullut syötyä, sen tunnustan :ashamed: Mäkin olen tosi huono syömään salaatteja esim. siis otan kyllä mieluusti esim. yliopistolla sitä sen puoli lautasellista, mutta kotona ei jaksa alkaa väsäämään. Varsinkin kun useimmiten ne ehtii homehtua kaappiin ennenkuin kaiken ehdin syödä, kun sitä ei meillä kukaan muu syö |O Nyt oon yrittänyt hedelmien syöntiä lisätä, edes se pari päivässä niinkuin Hanna Partanen aina neuvoo telkkarissa ;)
 
Puntarissa eilen käyty eli päivää vajaa viikko edellisestä kerrasta ja tulos oli 62.6kg eli -200g. Mitat pysyny samoina. Liikuntaa on tullut 3 kertaa stepperiä ja kerran sauvakävelyä.

Nyt on sellainen tunne, että vielä vähän niin alkaa olla ihan hyvä, pari kiloa olis aivan tosi hyvä, mutta puolikin kiloa jo hyvä. Ja sit kun sen sais pysymään siinä ettei heti alkais nousemaan ja samalla kiinteytystä vähän joka puolelle niin johan olisin itseeni kohtuu tyytyväinen. Mutta, mutta... tuolla painolla kun on paha tapa lähteä heti nousuun kun sitä ei koko ajan vahdi, eikä kiinteytyminenkään tapahdu yhdessä yössä... ja joulukin herkkuineen jo kohta kolkuttaa ovella...
 
Mä en muistanut eilisen punnitusta. :ashamed: Tosin ei varmaan olis ainakaan paino tippunut...syötyä on tullut ja liikuttua vähän, kun salikäynnit jäi tältä viikolta (kävin vain ma) kun flunssa iski jälleen, Onneksi tuntuu jo helpottavan että ensi viikolla pääsee sitten taas salille. Tiistaina kävin kyllä pojan kanssa kärrylenkillä, joka osittain meni kyllä pipariksi mun kuntoilun osalta; herra halusi sitten kävelläkin itse ja tutkiskeli tien reunoja aika pitkään ja hartaasti... :whistle: Mutta kyllähän tuo 1v7kk pääsee jo aika vauhdillakin kun sille päälle sattuu, ja kaikki talvivarusteet päällä, vaikka vain 2kk on kävellyt!
 
Nyt en kyllä tiedä et pitäiskö tuota vaakaa enää uskoa :/ :) tosin testasin kyllä sen toimivuutta ja käskin miehen puntarille niin sillä se näytti samaa painoa kun ennenkin, jos ei jopa vähän ollut noussut :/ jospa ne miun kilot onkin sille siirtynyt :D :laugh

paino: 57.6 kg( -1000g)
vyötärö: 80 cm (-2 cm)
lantio: 92 cm
nuo ympärys mitat taitaa aika paljon seurata k-kiertoa, oisko siks nuo heilahtelut..

liikuntaa kuntoilumielessä kuluneella viikolla vain sähly 1h 15 min ja kävely n. 7km
että semmottii...

asiasta kolmanteen, joko olette aloittanut joulushoppingit? Mie eilen jo ekat paketit kävin ostamassa( tuleehan sit liikuntaa siinäkin ;) ) ja muutamat olen tilannu... viime vuonna kun jäi ostokset viimeseen viikkoon.
 
Joo, mulla on itse asiassa tänä vuonna ihan hyvällä mallilla lahjahankinnat. Noin puolet on paketoituna jo odottamassa, pari juttua tulossa postissa lapsille ja samoin parille sukulaislapselle. Apen lahjahankinnan sälytin miehelle, saa hänkin jotain hankkia, kun yleensä minä opintotuestani ostan myös hänen suvulle lahjat plus vielä meidän lapsille... Ja kortitkin tuolla valmiina kirjoittamista ja postimerkkejä vailla!

Mä laskeskelin tuolla Energynetissä vähän omia kulutuksiani ja päädyin siihen, että mun päivittäinen kulutus olis ilman mitään kuntoilua noin 2000-2100kcal, koko ajan tässä kotonakin yleensä tulee jotain touhuttua, harvoin vaan istun sohvalla. Sitten laskin mitä nuo mun kuntoilut kuluttais, ja sain sellaisia lukemia, että ihmettelin, että miten ihmeessä mä en laihdu jos kerran liikun noin monen sadan kalorin edestä?

Sitten aloin laskea mitä söisin opitimipäivänä...ihan kivasti meni sekin. Tosin päivällisellä annoskoko on joskus niin suuri, että siinä varmaan tulee "liikaa" kaloreita. tai jos olisi puolet annoksesta sitä salaattia, niin kaikki olisi hyvin. mutta kun on kunnolla nälkä, lautanen pursuilee pastaa jne. niin silloin menee yli ja reilusti. laskin että mistä ihmeestä ne mun ylimääräiset kalorit sitten tulee. No jos vetäsen vaikka sipsipussin viikossa ja karkkipussin päälle niin tulee jo melkein viikon liikunta kuitattua sillä ja tulos on +-0... :ashamed:

Eli raaka peli vaan jos haluan laihtua; herkut on saatava pois. Tsosin sitten kun repsahdan niin repsahdan kunnolla, eli vedän ne sipsit ja karkit ja grilliruuat (mä kykenen syömään ylettömiä määriä enkä voi pahoin, itse asiassa en osaa lopettaa ennekuin pussi on tyhjä vaikka olo olis kuinka paha)koska tekee niin mieli...Eli mietin että jos nyt syön nätisti ja oikein, niin ilalla sallin itelleni vaikka teekupin kanssa esim. pienen pätkiksen, pari palaa suklaata tms. joka päivä. Silloin tuo herkuista saatu kalorimäärä jää joka tapauksessa reilusti alle sen mitä nyt, ja tavoite on helpompi pitää kun jaksaa sinniä sinne iltaan, ei vaikkapa viikonloppuun, mikä on mulle liian kauan.

Liikkua en oo jaksanu kun väsyttää :ashamed: Tänä iltana lenkille ja uudella innolla, kun tietää kuinka paljon kuluttaa!

Ja muuten: reipas vaunu/tai kärrylenkki kuluttaa enemmän kuin samanmittainen lenkki yksin ;)
 
Hei! En koko ketjua vielä lukenut mutta huomasin, että sinulla oli hienosti paino pudonnut, kun kokosit yhteen viestiin miten laihdutus oli edennyt. Viitsisitkö laittaa esimerkin sun päiväruokailusta vai oletko johonkin viestiin jo kirjoittanutkin? Mulla on n. 2 kiloa painoa jäänyt raskauden jälkeen siihen aikaisempaan painoon verrattuna mutta tavoitteena olisi karistaa 4 kiloa. Kovin tuntuu olevan hankalaa, kun aina sortuu herkkuihin...
 
Tänään kävin punnitsemassa itseni sitten. pari viikkoahan tässä on ollut nyt väliä, viime viikolla en muistanut...paino oli nyt 61,3kg eli kilon vähemmän kuin kaksi viikkoa sitten. Tuttua jojoilua.

No, pari päivää oon nyt laskenut kaloreita ja oon pysynyt ihan hyvin siinä rajoissa, jopa vähän alle- mikä tietysti olis tarkoitus jos haluaa laihtua. Oon myös onnistunut olemaan ilman makeaa päivän kun olen illalla luvannut itselleni jotain ihan pientä; sillä tavalla kalorit pysyy kurissa kuin jos ahmisin sitten muutaman päivän kokonaan pidättäydyttyäni 3000 kaloria mässyä kerralla.

Liikkumaan oon ollut hiukan laiska, väsy on painanut ja pientä kaamosmasennusta kenties ilmassa. Jospa se tästä. Eilen ja toissapäivänä poljin stepperillä sen 20 min mikä näkyy kuluttavan noin 160 kaloria. Nyt on ihan energinen olo, pitäis imuroida ja lähteä sitten salille...

Mittoja en tosiaan jaksanut tänään edes ottaa, kun ne on jumittaneet samassa niin kauan |O
 
tokihan voin laittaa päivän ruokailusta, se on kyllä aika normaali ja itseasiassa kun lueskelin noita syömisiäni vihkosta niin syön aika paljon!
Mutta entiseen syömiseen verrattuna annoksia olen pienentänyt...

muutama esimerkki:
5.30 banaani ja maitokahvi
8.00 tee ja leipäpala(marg., makkarasiivu, juustosiivu), muutama kirsikkatomaatti tai kurkkuviipale, jogurtti 1-2 dl, satsuma
11.30 lämmin ruoka(norm. työpaikkaruokalan ruoka)+ salaatti ja/tai porkkanaraaste, vesi
13.00 maitokahvi
17.00-18.00 lämmin ruoka, piimä tai maito..maitokahvi

tai
5.30 muroja lautasellinen, maitokahvi
8.00 banaani, satsuma, gefilus tehojuoma
11.30 ruokalan lämmin ruoka+ salaatti ja/tai porkkanaraaste, vesi
13.00 maitokahvi
17.00-18.00 lämmin ruoka, piimä tai maito.. maitokahvi

vettä yritän päivän mittaan hörppiä, perjantaisin iltapäiväkahvin kans kahvileipä
jos tulee liikuntaa harrastettua päivän aikaan niin sit saatan illalla vielä syödä jotain pientä tai juoda esim. mehukeittoa

ja viikonloppuisin nuo ei oikein päde sillä heräilen vasta 9-10 ja monesti syön vain yhden lämpimän ruoan

pääsääntönä: kohtuus kaikessa...
herkkujakin syön mut mut pyrin et maksimissaan kahtena päivänä viikossa eikä silloinkaan ahmimalla

tällä viikolla on varmaan mullakin paino heilahtanut ylöspäin, en ole kaloreita laskenut ja syötyä on tullut kaloripitoisia ruokia kuten tortilloja ja lasagnea
:p mut kattelen sinne vaa´an suuntaan sit sunnuntaina :)

 
Moiksista taasen!

Puntarin lukemiksi sain tänään 62,1 eli -500g edellis perjantaihin nähden, mittanauha näytti samoja senttejä. Tällä hetkellä jokainen kadotettu gramma on plussaa, koska olen jo nyt ihan tyytyväinen painooni. Painan useamman kilon vähemmän kuin lähtöpaino on ollut kun oon alkanut tenavia odottamaan. Mutta, mutta... nyt pudottelen sit painoa sillä mielellä, että putoaa jos putoaa, mutta noustakaan ei saisi.

Nyt kun töissä oon ollu muutaman päivän niin oon huomannu, että kun ruokarytmi on paljon säännöllisempi ei sellaista ylimääräistä mutustamista tule niin paljon harrastettua edes illalla kotona. Saa nähdä miten käy kun taas jään kotiin...

Noista joululahjoista sen verran, että niitä on tullut hankittua vielä tosi vähän, kummallekin lapselle muutama paketti odottaa paketoimista. Lahjaostoslista on kyllä tehtyny. Miehelle en vielä oo mitään keksiny... Hän onneksi on sopinut siskonsa kanssa omien vanhempiensa lahjoista. Mun täytyy sit vielä keksiä omille vanhemmilleni jotain. Kummankin sisarusten kanssa on sovittu ettei toisten lapsille osteta lahjoa kun niitä alkaa olla jo yhteensä liian monta.
 
viikon aikana vaan sähly ja n. 6 km kävelylenkki.. siinäpä liikunnat.
Kaloritkin jätin laskematta, saa nähdä rupeeko paino miten nopsaan nousemaan kun ei kirjaa ylös. No, jos sit kuitenkin yrittäs ne ruoka-annokset pitää sopivan kokoisina.

Mittoja en ottanu mut paino oli pudonnu -200g eli on nyt 57.4 kg. Ja nyt ei tarviis enää pudotakaan, pitäis vaan yrittää kiinteyttää tuota alavatsaa.. kunhan saan puhtia!
Mieskin tuossa jo sano, et on kyllä hyvin onnistunut painonpudotus... ja on kuulemma huomannu eron rintavarustuksen kohdalta :D se ei kyllä oikeesti naurata et ennestään pienet olis kutistunut :/
Itse olen parhaiten huomannu vyötärön ja reisien ja käsivarsien kohdalta laihtumisen... etenkin kun tyköistuvat paidat näyttää jo asialliselta päällä!

Vaikken painoa enää pudotakaan niin seuraillahan sitä täytyy, eli käyn varmaan täälläkin kuikkuilemassa.
Tsemppiä kaikille viime rutistukseen! :wave: kohta on joulu ja sit syödään hyvin!! =)
 
Tervehdys kaikille. :wave: Mahtuisiko tänne vielä mukaan? Itsellä ei ole raskauskiloja, kun vasta esikoisesta haaveilen, mutta kiloja on muuten vain kertynyt, eikä tule liikuttua vaikka konttorirotan sitä pitäisi harjoittaa, jottei hartiat, lihakset ja luusto haurastuisi. Nyt olen saanut löysästä olemuksesta ja hartia säryistä tarpeekseni ja alan kuntoremonttiin. Tavoitteena on 5kg kesään mennessä.
Löysin netistä hyvän tsemppi sivun, minkä mukaan yritän kuntoilla. Muillekkin se tiedoksi jos kiinostaa; www.aamulehti.fi/teema/liikunta/kaikkiotsikot.shtml
Eli tuon ropparemontin mukaan alan liikkumaan :D
Eli lähtömitat on 168cm, 56kg
 
Tervetuloa Jouskari-82 :D ! :wave:

Sulla kyllä oikeasti on aika hyvät mitat... :whistle: Itse olen sua 5cm lyhyempi ja 5kg painavampi. Tuohon 56kiloon kun pääsisin, niin tyytyväinen olisin. Mutta kaikilla kai on se oma ihannepainonsa, jossa tuntee olonsa hyväksi. Eipä mullakaan painoindeksin mukaan oo pudottamista, mutta peilin mukaan vyötäröllä on aika paljon ylimääräistä: muuten mahdun kokoon 38/36 mutta navan kohdalta olen kokoa 42...

Nyt oon pian viikon laskeskellut kaloreita, perjantaina punnitus. Ihan kiva siksikin että tulee uusia mukaan, ettei tämä pino ihan osanottajien puutteessa kuole...mulla kun tästä näkyy tulevan ikuisuusprojekti, muut ovat aika hyvin jo saaneet kilonsa pudotettua. :|

Katselin tuota lehtijuttua minkä linkitit, mielenkiintoisia aiheita näkyy olevan! Pitää joskus ajan kanssa lueskella läpi.
 
Tervehdys ihkuraksupoksu :D
Joo kyllähän tuo paino vielä ihannepainossa on, mutta se on alkanut nousee sllaista vauhtia, että pakko pistää nyt piste siihen. Myös toinen syy on se että kroppa huutaa terveellisempiä elämäntapoja. Syön epäterveellisesti; makeisia ja suolaisia välipaloja esim. telkkua katellessa tai surffaillessa netissä, eikä minkään näköistä liikuntaa ja sitten kun tosiaan teen istuma työtä tietsin kanssa, niin ei hyvä juttu ollenkaan! Oikeen tuntee, kun lihakset on ihan surkastuneet, kolottaa paikkoja etc.
Mun mielestä tuo sivusto oli siitä hyvä, kun siellä on ohjeet viikoille mitä milloinkin pitää tehdä ja pikkuhiljaa joka vko tulee enemmän liikuntaa ja ruoka ohjeita :D
Ei muuta kun tsemppiä meille kaikille :attn:

Onko teillä jokin päivä määrättynä milloin punnitsette tai listaa tän hetkisistä osallistujista?
 
:headwall: mulla oli tullut tuonne mittoihin näppäily virhe!
Eli mun oikeat mitat on 158cm ja 56kg... heti meitsi yrittää huijaa. Lähti pituudesta siis 10cm poijes... ajattelinkin, ihkuraksupoksu, että oletpas pikkunen :LOL:
 
Moikka taasen! Vielä roikun mukana vaikka ensimmäiset 5kiloa on lähteneet. Puntarille hyppäsin jo tänä aamuna kun aikaa kerrankin oli ihan rauhassa puntaroida itseänsä (huomenna taas aamusta menoa...). Paino oli pudonnut 500g eli nyt oli 61,6kg. Ihme, että oli pudonnut kun en oo syömistä pahemmin vahtinut kuin makeiden osalta ja liikuttuakaan ei ole tullut ollenkaan. Mulle taitaisi sopia tuo työssä olo niin painokin putoaisi helpommalla kun ei naposteltavat olis koko ajan saatavilla ;) .

Niin ja Tervetuloa Jouskari-82!

Ja kiva Ihkuraksupoksu, että sun uusi suunnitelma makeiden minimoimiseksi toimii! Luin siitä tuolta sokerittomistakin ja oli mukavaa luettavaa :) . Mulla itsellä kun tuolla tyylillä niin helposti vaan lipsuu liiallisen puolelle... Sulla on hyvä itsekuri kun saat pidettyä päivittäisen "annoksen" haluamasi suuruisena :flower: :flower:
 
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Kiitokset sakamalle. Meikäläinen aamulla punnitsi ja 600g oli lähtenyt :)
Lukemat on nyt siis 55,4kg. Liikunta on jäänyt vähemmälle mitä suunnittelin, mutta syömisiin olen ollut tyytyväinen. En ole herkkuja syönyt. Palaillaan taas ja tsempit kaikille :hug:
 
Tämän aamun punnitus (eilenhän se olisi pitänyt olla, mutta unohdin aamulla kiireessä kun oli tuleva tentti vain mielessä):
Paino: 60,9 kg (-400g)
VY: 74 cm (-1cm)
LY: 97 cm (sama)
NY: 86cm (-1cm)

Oon siis alkanut mittaamaan navan ympäryksenkin, kun tuntuu, että siinä kohti maha pömpöttää paljon enemmän kuin tuossa vyötärön kohdalla varsinaisesti.

Olin ihan positiivisesti yllättynyt kun paino olikin laskenut edellisviikolta, eikä noussut takaisin kuten yleensä. Ehkä tuosta kalorien laskemisesta on sitten ollut hyötyä... :D On kyllä ollutkin jotenkin kevyempi olo. Ja ei tule mässättyä niin kamalasti kun näkee, kuinka paljon on syönyt. Lisäksi multa on kahvileivät jääneet pois, kun en enää korvaa lounasta niillä tai syö heti aamusta pullaa teellä...illalla sitten saan keksin tai pari nautiskella jos on kaloreita jäänyt "käyttämättä".

Mutta saas nähdä miten viikon päästä :whistle: Niin kauan oon jojoillut että olen vielä hiukan skeptinen. Nyt pitäis pian lähteä salille mutta laiskottaa :ashamed:
 
Kävin salilla B) Nyt on tyytyväinen olo kun sai jotain ittestään irti näin viikonloppunakin. Yleensä sitä vaan istuksii tietokoneella ja sitten on illallakin ihan hoopo olo kun ei oo mitään tehnyt. Tosin piti ottaa esikoinen mukaan salille, joten tein lyhyemmän kaavan mukaan ja keskittymien välillä vähän sitä sun tätä kun neidillä oli koko ajan jotain asiaa...mutta piristipä tuo kuitenkin. Myöhemmin pitäis vielä ulkoilla pienemmänkin kanssa.
 
Huhuu...

Tänään aamulla kävin taas vaa´alla...:

paino: 60,8kg (-100g)
ly: 97cm
vy: 74 cm
mahan ympärys: 83cm (-3cm)

Vähän oon ollut laiska liikkumaan tälle viikolle. Maanantaina kävin kyllä salilla, mutta tiistaina en tehnyt mitään...keksiviikkona salitreeni oli aika kevyt, kun mulle tehtiin uusia ohjelma ja sen vaan kävin läpi ohjaajan kanssa. To poljin stepperillä 20 min mutta pe taas ei mitään... ja tänään poljin stepperillä taas. Oon kaloreita laskeskellut ja ihan hyvin on pysynyt kasassa, mutta tuo liikunnan vähyys näkyy kai pudotuksen puutteena. No, eipä ainakaan oo paino noussut! Tänään kyllä meni kalorit aika paljon yli, noin 2600kcal tuli mässättyä päivän aikana, mm. grillliruokaa :ashamed:
 
Liekö täällä ketään muuta, vai onko joulukiireet jo vieneet voiton? Mä punnitsen huomenna, nää perjantai-aamut on sitä etten muista ennen aamupalaa käydä puntarilla...käyn siis lauantaina. Nyt pitäis lähteä salille. Huomenna väliaikatietoja...
 

Yhteistyössä