Muita n. viiden kilon pudottajia?

Ostetaan itsekuri \|O ja mielellään myös tsemppirinki :D Pinoudutaanko, me muutamasta kilosta eroon yrittäjät?

Minulla olis tavoitteena n. 5kg.n pudotus, ja ongelma on, että kun mulla ei koskaan ole ollut varsinaista paino-ongelmaa ja olen tottunut syömään mitä haluan, itsekuria ei ole. Nytkin painoindeksi on kyllä 22,2 eli ei varsinaista ylipainoa, mutta häiritsevästi ne kilot on tuossa massun ja lanteiden kohdalla ja entiset vaatteet ei mene päälle. Toukokuun lopulla olisi pikkusiskon lakkiaiset joissa tahtoisin mahtua 2,5 vuotta sitten ostamaani ja myös käyttämääni pukuun, siis kerran käytettyyn, muuten se ei päälle mene.

Iän myötä kai sitä ei enää saakaan syödä mitä tahtoo ja kerkiää varsinkaan kun ei kerkiä liikkumaan...ja ukko kantaa herkkuja kotiin sanoen ettei mun niitä tarvi syödä. Ei tarvi, mutta en kykene olemaan ilmankaan. Kaikki käy, karkki, sipsi ,pulla, grilliruoka, jne.jne. ja vaikka olisin syönyt ihan tarpeeksi päivän aikana ollakseni kylläinen, niin se herkkuhimo vaan iskee. Eli ei johdu nälästä.

Erittäin hyvä oon suunnittelemaan, monet päiväohjelmat oon tehny sekä ruuan että liikunnan osalta...mutta toteuttamatta jäävät. En saa aikaseksi! :ashamed:

Eli p.erseellepotkijoita tarvittais ja pian! :wave:
 
Messissä
Moron

En tiedä kuinka usein pääsen tänne pinoutumaan, mutta mukana olen, se on varma kuin tauti :D

Mulla on avomies lupaillut että lähdetään vihkisormusta katselemaan, joten juuri tuo n.5kg tossa olla möllöttää.... Ei siis varsinaisesti ylipainoa mullakaan, mutta raskauden jälkeen olis kiva vaikka vähän tiivistyä ja saada ennenkaikkea itsensä tyytyväiseksi, ja miksei mieskin? =)

Tää viikko menee plörinäks, mutta ens maanantaina mä olen mukana!!!

tsemppiä meille!
 
Tonnikeijukainen
Mun pitäs periaatteesa saaja 10kg. pois, mutta en saa ny tota viittäkään, joten oon mukana, vaikka tää päivä meni peerceelleen:( ..Ja lauantaina kamun kaa pizzalle :p . <br><br>
 
Tänään ollaanki oltu muksujen kans tosi aktiivisia...ajattelin järjestää tätä päiväjärjestystäni uusiksi, kun jos avaan koneen heti aamusta ni jämähdän sitte siihen, ei ehitä ulos ja muutenki on sitte niin aikaansaamaton olo. Tuntuu rttä paino nousussa ihan siksi kun kökötän niin paljon koneella, ja varsinki ilalla sitte tulee siinä syötyä jatkuvasti jotain.

Eli tehtiin aamuhommat pikaseen ja jätin kotityöt sikseen ja suunnattiin pulkkamäkeen. Tuli kai siinä äidilläkin muutama kalori kulutettua kun vedin nuita muksuja ihan reippaan kokosen mäen päälle...Pikkumies tosin pelkäs mäenlaskua kun tuuli naamalle...eli pari kertaa vaan laskettiin. Oltiinpa kuiteskin ulkona reipas tunti ja esikoisen kans kiipesin vielä muutaman kerran mäen päälle.

Minä ajattelin käydä vaa´alla aina maanantaisin, kun sopivasti eilettäin punnitsin. Eli jos vaan saadaan tämä pino pysymään "hengissä" niin tervetuloa mukaan maanantain punnitukseen... :) Tietysti saa ehdotaa myös muita päiviä!

Tänään pitäis vielä imuroida, ja mulla kyllä tulee siinäkin ihan hiki eli kai se liikunnaksi lasketaan. Ja ajattelin pikku-ukon iltaunien aikaan käydä vaunulenkillä. Eli jos vaan saan kaiken tuon tehtyä niin ihan tyytyväinen oon tämän päivän liikuntasaldoon.
:D

MUTTA mulla se kompastuskivi onkin se mässäily...eli kun alan syömään niin syötyä tulee niin paljon että sen kuluttamiseen sais juosta suunnilleen maratoonin... :headwall:

Mutta hei, mitäs keveitä ja oikeasti hyvänmakuisia herkkuja teillä tulee mieleen? Minulla ekana marjarahka, kun sen tekee rasvattomista tai ainakin keveimmistä aineksista eikä laita kun korkeintaan ripauksen sokeria! Kunhan syö sitten kohtuudella... :ashamed:
 
Jep! Minä kans haluaisin liittyä joukkoon. Tarvii kaiken mahdollisen tuen mitä voi saada. Ei oikein meinaa laihdutus ottaa tuulta purjeisiin. Eli sellaiset 8 kiloo pitäs saada, niin olisin taas "oma itseni" mut toi 5 kilookin olis tällähetkellä enemmän kuin saavutus :LOL: :LOL: . Perjantaisin käyn puntarilla, joten nähtäväksi jää onko viikko saldo siolla plussalla :whistle: Aloituspaino tais olla 63.4kiloo muutama viikko sitten, ja sinne 55 kiloon olis jotenki päästävä mieluiten toukokuun loppuun mennessä.
 
minä myös
Täällä kans vielä noin 5kg pois. Ihan järkkyä miten mahanahkat viruneet synnytyksien ja raskauksien aikana. Saakohan enää minkäännäköstä vaikka pudottaa painoa!!Kokemuksia kaipailen! Niin ja hyvää ystävänpäivää tähän rinkiin!
 
mä haluun mukaan myös!! 5-7kg haluun pois, mutta tiukkaa tekee. mä varmaan käyn tällä hetkellä säästöliekillä, ku paino ei tipu yhtään vaikka kuinka liikun ja syön vähän, tiedän sen että, syön liian vähän kalorit jää johonkin 800kcal, täytyy vaan ruveta syömään enemmän. neljä lasta oon seittemmän vuoden aikana saanut, ni onhan toi mahanahka vähän venynyt. en ole ylipainoinen että ennemminkin pitäisi kiinteytyä. mulla on himona karkit yms. joka päivä tekisi mieli mässätä.
 
Kävin piipahtaan kattomassa tapahtuuko palstalla mitään ja kivasti tänne näkyy porukkaa kerääntyneen :D Nyt mun ite pitäis vääntäytyä tästä koneelta pois ja heittää nurkkaan kaiken maailman tekosyyt miksi en voi alkaa jumppaan kun pikkumieskin olis päikyillä eikä jaloissa pyörimässä...

On niin aikaansaamaton olo. Mutta ei se auta. Jos testais jonkun noista kolmesta korkkaamattomasta jumppavideosta...(nimim. hamstraaja, site niitä kirjoja ja videoita on vinot pinot mutta käyttöä ehkä hiukan vähemmän... :whistle: )
 
minä myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 10:10 äippä kirjoitti:
mä haluun mukaan myös!! 5-7kg haluun pois, mutta tiukkaa tekee. mä varmaan käyn tällä hetkellä säästöliekillä, ku paino ei tipu yhtään vaikka kuinka liikun ja syön vähän, tiedän sen että, syön liian vähän kalorit jää johonkin 800kcal, täytyy vaan ruveta syömään enemmän. neljä lasta oon seittemmän vuoden aikana saanut, ni onhan toi mahanahka vähän venynyt. en ole ylipainoinen että ennemminkin pitäisi kiinteytyä. mulla on himona karkit yms. joka päivä tekisi mieli mässätä.
Minulla kans 4 muksuu, 7 vuotias vanhin! Mulla jumitti paino kans 2 vkoa samassa,söin liian vähän. Lisäsin syömistä ja tänään 2 kg jo kevyempi! Minä en laske pisteitä tms. yritän syödä oikein ja liikua sopivasti on minun tapani tässä hommassa.. :hug: ja kyllä me tästä, tsemppiä!!
 
papuneiti harmaana
Minä myös tulen mukaan! :wave: Vielä on myös 5-6kg saatava pois. Sit voi alkaa neuvotella parista kilosta vielä..
Maanantaina kävin puntarilla ja saldo oli -1.5kg. Saa nähdä kuinka tällä viikolla käy, kun on pojan 1v synttärit ja tulee kuitenkin jotain herkkuja syötyä.
Söin äsken Lämmin Kuppi Kirkas Vihannes keitto, ja vähänkö oli suolasta.. Huh.. Laiton mielestäni tarpeeksi vettä ja vähän ylikin. Mutta pääasia, että kaloreita vain 50 kcal/annos.
Nyt siivoamaan!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 13:00 Tonnikeijukainen kirjoitti:
Tänään olis punnitus.. :eek: !! Tuntuu, että paino veivaa..yös-alas :/ .
Niin se veivaa mullakin... :eek: :/ Mulla on sellanen "vamma" että mun on käytävä joka aamu puntarilla - ilman sitä ei lähde päivä käyntiin :whistle: . JOnakin aamuna saattaa olla paino tippunu esim. 700 gr edellispäivästä ja sit taas seuraavana päivänä tullu sama ja vähän päälle takasin... Mutta kai se on ihan normaalia heilahtelua. Olen muuten rekisteröityny tollaseen tohtori.fi/laihdutus -sivustolle, jonne voi itselleen merkkailla painoa (siihen tulee sellanen hieno "käyrä", en nyt osaa oikeen selittää... :ashamed: ) ja sivulta löytyy myös liikunta- ja ruokapäiväkirja, jos sellaisia haluaa pitää. Olen merkannut kaikki liikuntani sinne - se on siitä hyvä, että se laskee, paljonko kaloreita mikäki liikuntasuoritus on kuluttanut. Käykääpä kurkkaamassa ;)

Nää illat on pahimpia, kun lapset nukkuu ja on ns. omaa aikaa... tekis NIIN mieli napostella jotain hyvää.. :p Mutta täytyy vaan pakottaa ittensä istumaan tässä koneen ääressä ja tästä sit suoraan hammaspesulle, ettei tule langettua :kieh:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 21:45 Asennekysymys kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 13:00 Tonnikeijukainen kirjoitti:
Tänään olis punnitus.. :eek: !! Tuntuu, että paino veivaa..yös-alas :/ .
Niin se veivaa mullakin... :eek: :/ Mulla on sellanen "vamma" että mun on käytävä joka aamu puntarilla - ilman sitä ei lähde päivä käyntiin :whistle: . JOnakin aamuna saattaa olla paino tippunu esim. 700 gr edellispäivästä ja sit taas seuraavana päivänä tullu sama ja vähän päälle takasin... Mutta kai se on ihan normaalia heilahtelua. Olen muuten rekisteröityny tollaseen tohtori.fi/laihdutus -sivustolle, jonne voi itselleen merkkailla painoa (siihen tulee sellanen hieno "käyrä", en nyt osaa oikeen selittää... :ashamed: ) ja sivulta löytyy myös liikunta- ja ruokapäiväkirja, jos sellaisia haluaa pitää. Olen merkannut kaikki liikuntani sinne - se on siitä hyvä, että se laskee, paljonko kaloreita mikäki liikuntasuoritus on kuluttanut. Käykääpä kurkkaamassa ;)

Nää illat on pahimpia, kun lapset nukkuu ja on ns. omaa aikaa... tekis NIIN mieli napostella jotain hyvää.. :p Mutta täytyy vaan pakottaa ittensä istumaan tässä koneen ääressä ja tästä sit suoraan hammaspesulle, ettei tule langettua :kieh:
Tuo tohtori.fi on muuten tosi hyvä sivu, kävin kurkkimassa! :) Sen mukaan liikun erittäin aktiivisesti, mutta syömistottumukset täysin retuperällä... :ashamed: Sehän tiedettiin.

Mulla myös just se iltasyöminen vaivaa. Ja vaikka olisin syönyt päivän "hyvin", niin iltaruuan jälkeen alkaa ihan kamalasti tehä mieli jotain makeaa. :ashamed:

Tänään sitte ainoa liikunta mitä harrastin oli sormien liikuttaminen näppiksellä... :whistle: Ja ruuaksikin oli pizzaa... :ashamed: Onneksi illaksi ei ollu mitään herkkuja!
 
Tänä aamuna kävin puntarilla niin olipa sama lukema kuin silloin aloittaessani.... varsinainen punnitus on huomenaamulla mutta silti... ei vaan millään jaksais jauhaa noita ainaisia salaatteja... tuntuu et ei nappaa. Oli jo niin hyvä motivaation alku niin mihin hemmettiin sekin nyt on hävinnyt? :kieh:
 
hannele
mä voisin tulla mukaan porukkaan! Paino noussu viime kesästä 5kg. Ihan järkytävää!! \|O
Joka päivä jotain herkkuja :ashamed:
Oon kyllä tilanteen tiedostanu jo aikaa sitte, mut silti en oo tehny mitään.
Nyt päätin että riittää! Haluan kesään mennessä 5-6kg pois. Tai ainakin kiinteytyä!!!
En aijo orjallisesti vaakaa kytätä, koska tarkotuksena ois alottaa pari kertaa viikossa salilla käyminen niin voi jopa paino nousta ku toi läskilölly alkaa muuttua lihakseks. Vaatteista kyllä huomaa jos alkaa sentit hävitä vyötäröltä.
Tänään oon kyllä jo herkutellu, mut huomisesta alotan. En jätä maanantaihin tai sit pian taas siirtyy siihen seuraavaan maanantaihin ja taas seuraavaan jne.
Syön muuten aika terveellisesti, mut mun heikkous on karkit ja suklaa. niitä vois mättää kilotolkulla päivittäin. Ja varsinkin iltasin ku saan lapset nukkumaan.
Saa nähdä kuinka lähtee sujumaan... Ilmotellaan kuulumisia =)
 
Siis mikä kumma siinä on, että monella näkyy olevan just tuo älytön ahmiminen ongelmana? :\| Niinkuin mullakin... :ashamed: Kun alottaa syömään niin sitte en osaa lopettaa. Jotain herkkua saatan ahtaa niin että yököttää ja sittekin vielä jatkan, en kykene lopettamaan...

Ei tuu mitään...vaaka näyttää maanantaina ihan tasan samaa tai mikä pahempaa, vielä enemmän kuin ennen. Ihan saletti. liikkunut oon, mutta syönyt ja mässännyt. Nyt pitää skarpata ja kovasti... :kieh:
 
Tulilatva
Mullakin tavoittena saada pois vielä viitisen kiloa :) Paino olisi sitten 57 kg (pituus 162 cm). Miksi tämä on niin vaikeaa :eek: Kuntosalilla käyminen tuntuu niin vaikealta ja aikaavievältä ja olenkin yrittänyt löytää kunnollisia jumppaliikkeitä kotona tehtäväksi. Erityisesti haluaisin ylimääräiset "makkarat" pois vyötäröltä. Olisiko kenelläkään vinkkejä kadonneen vyötärön metsästykseen =) Mulla on ongelmana myös se, että en voi tehdä mitään liikkeitä, joissa ranteet taipuvat/rasittuvat..
 
Heips, edelliseen viestiin vastailen sen verran et yks keino on toi twist stepperi, se kun vaikuttaa niin laajalle alueelle, myös vatsalihaksiin.
Omassa navassa sen verran edistystä että eilen kävin puntarillal ja paino oli laskenut hieman. Nyt lukema oli 62.9 eli -300 g. Tästä taas koetetaan ponnistaa eteenpäin.

Toi on nin totta että ahmiminen kuuluu meikäläisenkin huonoihin tapoihin. Mut ehkäpä se on just se että koettaa vetää liian tiukkaa linjaa koko ajan ja sit kun antaa itselleen luvan herkutella, ei pystykään tekemään sitä kohtuudella :/

No mut koetetaan opetella kaikki sitä syömisen jaloa taitoa :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 12:15 Naksos kirjoitti:
Heips, edelliseen viestiin vastailen sen verran et yks keino on toi twist stepperi, se kun vaikuttaa niin laajalle alueelle, myös vatsalihaksiin.
Omassa navassa sen verran edistystä että eilen kävin puntarillal ja paino oli laskenut hieman. Nyt lukema oli 62.9 eli -300 g. Tästä taas koetetaan ponnistaa eteenpäin.

Toi on nin totta että ahmiminen kuuluu meikäläisenkin huonoihin tapoihin. Mut ehkäpä se on just se että koettaa vetää liian tiukkaa linjaa koko ajan ja sit kun antaa itselleen luvan herkutella, ei pystykään tekemään sitä kohtuudella :/

No mut koetetaan opetella kaikki sitä syömisen jaloa taitoa :D
Kattelin muuten just uudesta HobbyHallin kuvastosta tuota Raleigh Fitness Twist stepperiä... ei olis pahan hintanenkaan, 59e. Mutta toistaiseksi lykkään sitä hankintaa kunnes tiedän ollaanko muuttamassa huhtikuussa vai ei, jos muutetaan niin ei kyllä yhtään lisää roinaa siihen mennessä... :\|

Aloitin muuten tänään sen c24-elimistön puhdistuskuurin. Eli 24 tuntia menee ja sen aikan juodaan noita jauheita veden kanssa ja poistuu kuonaa jne. myrkkyjä elimistöstä ja kuulemma painokin voi pudota. Eihän se tietysti sinällään laihduta kun nestettähän se poistuva paino on, mutta ajattelin kokeilla jos ei enää turvottais niin pahasti... :whistle:

Eka juoma piti juua viideltä, ja on muuten tosi yököttävää. 2,5dl sitä on, ja yhtään enempää ei kyllä meniskään, laatta meinasi ihan oikeesti tulla. N. tunnin päästä alko vaikuttaan niin että veskissä piti käyä eka kerran...ja nyt oon käynytoisenki kerran ja 19.00 taas piti juoda toinen annos. Mahaa kyllä vääntää koko ajan aika lailla. Yöksi sitä ei sitte enää oteta, vaan kuudelta aamulla seuraavan kerran.

Maanantaina onkin sitte hyvä käydä vaa´alla tuon jälkeen... :whistle: Kun vaikka tuo kuuri jo huomenissa loppuu, niin silloinkin pitää vielä syödä kevyesti. Mutta koko ajan haluttais jotain syödä...sormet syyhyää kun kaapissa olis pullaa ja kaksiä ja sipsiä ja limpparia... :kieh: On jonkinlainen vierotus tämä tuosta jatkuvasta mässyttämisestäkin.
 
Kävin just vaakalla...näytti 700g vähemmän kuin viikko sitten, mutta puntari ilmotteli että patterit on vähissä etten sitten tiiä miten luotettava tulos tuo on. Luulis että jotain on kuitenki lähteny sen puhdistuskuurin johdosta, nesteitä ainaki...
 
laija61
Pitäis kanssa laihtua 5 kiloa ja mielellään jopa10 kiloakin.Olen jo 45 vuotias ja rasvaa on pääasiassa vyötäröllä,mikä on kai se pahin.Aineenvaihdunta on kai aika huono,juon tosi vähän ja harvoin tuntuvasti hikoilen.Päivät menee ihan mukavasti,töissä tulee syötyä terveellisesti,mutta se vapaa-aika.Ei ole edes mitenkään nälkä,kunhan nyt syön aikani kuluksi,ihan noin huomaamatta.Kesään mennessä olisi kiva olla ylimääräiset vanteet pois vyötäröltä.Täytyy käydä täällä katsomassa kun muut menestyy,niin jos itsekin pysyisin mukana tavoitteissa.
 
:wave: Hyppäänpä minäki tähän pinoot. Sillä kaikki ns vertaistuki yms on nyt pakko ottaa käyttöön.
tarkoitus olisi juuri tuo 5 kiloa karistaa kropastaan. Olen kyllä ns normaalipainoinen. Mutta taitaa minuakin vaivata monen muun tavoin löllömaha. Sitä tuossa pari perättäistä raskautta venytti ja paukutti ;) . SItä viiden kilon karistusta vielä motivoi sekin, että kun tietää ennen painaaneen sen verta vähempi, enenpikin.
Olen kyllä aktiivisesti liikkunut, mutta herkutkin maittaa...
Viime syksynä sainkin hyvin n 4 kiloa pois kalorilaskurin avulla. Toimi mulle tosi hyvin. Vaikka tuntuikin, että normaalipainon rajoissa on vaikeampi laidutella, ja välillä ei meinannut usko riittää, että kykenee laihtumaan, kun puntari jumitti. Noh kilot kuitenkin heti rupes kertyy takas, kun likkunta jäi vähemmälle. Mutta nyt tosiaan olen pääsääntöisesti päivittäin liikkunut suht paljon. Etenkin kuntopyörä on kovassa käytössä. Ja tänään hommasin sen twit stepperin ja pakko sitä oli heti kokeilla...
 

Yhteistyössä