Muita n. viiden kilon pudottajia?

vieläkö mahtuis mukaan?!

Itse tuossa viikko sitten sovittelin jotain kesävaatteita ja hohhoijakkaa kun kaikki näytti aivan makkaran kuorilta :whistle:

Mulla painoindeksi normaalin rajoissa 22.7, mutta vyötärölle on kertynyt ikävät makkarat, joista pitäis päästä eroon eli kiinteytys mielessä.
Mulla on ollut tapana töissä ostella herkkuja.. kahvin kanssa pullaa tms. ja karkkilaatikoita/ pusseja päivittäin tai ainakin joka toinen päivä :ashamed: ja nehän ei pitkään kestä.

Mut joo, itsekseni tuossa viikko sitten päätin et jotain on tehtävä ja aloitinkin jo... ja nyt huomasin et täällä oli tämä pino, mikä vois olla mulle sopiva. Sillä tsemppiä aina tarvitaan!!

Mulla on ollut ajatuksena jättää nuo herkuttelut pois- kokonaan en niitä kiellä, mut kunhan ei joka päivä ;) ja lisätä liikuntaa. Eka viikko meni ihan hyvin, siis arkipäivät, tuon liikunnan ja herkkujen suhteen, mut nyt eilen ja tänään en ole tehnyt mitään sen eteen :whistle:
Voisin vaikka huomen aamusta aloittaa ihan punnituksen... ja muille myös vinkiksi, aina ei kannata suoraan katsoa sitä vaakaakaan vaan ottakaa myös mittanauha esiin, näin minä aion tehdä :) sillä monesti kun liikuntaa lisätään niin kiinteytymistä tapahtuu vaikkei painossa heti näykkään. :) toivottavasti, hih

Tsemppiä kaikille ! =)

Mäpä hyppään tänne pinoon. Mulla on painoindeksi 22 ja pohjakuntokin kohtuu hyvä mutta kesäksi pitäis päästä bikinikuntoon B) Ja mielellään ennen kesäkuun alkua kun on tuo muutto silloin. Kevät on mulla mennyt liikunnan kanssa tosi hyvin mutta nyt kun oon sairastellut niin on repsahtanut ihan täysin. Hyi että sitä voi ihminen syödä :whistle: ..
Tänään starttaa siis viimoinen kesäkuntoon rutistus ja samaan aikaan aloittelen muutenkin tuota juoksuharrastusta uudelleen. Eli liikuntaa kertyy sen kautta ja salilla käynnin myötä ihan reippaasti, nyt pitäis vaan lisäksi pysyä poissa ruokakaapilta. Aattelin näin ensi alkuun olla ihan herkuttomalla linjalla että saa tuota makenahimoa taas kuriin ja noudatan ruoka-aikoja säntillisesti. Mulla on nimittäin takuuvarma iltamässy jos esimerkiksi skippaan lounaan.

Niin ja tosiaan niistä kevyistä herkuista kun oli puhetta niin mää suosin näitä:

-ananasrenkaat
-marjoja ja raejuustoa
-kaikki hedelmät, tuoreet ja kuivatut

niin ja piti vielä lisätä et alpenin myslipatukat :p Ihan huippuja ja menee varmasti karkin korvikkeena. Se suklainenkin on kuin isompikin suklaapatukka ja 100 kcal about. Suosittelen lämpimästi.<br><br>

Tervetuloa uudet pinoon ;) :wave:

Kävin aamusta puntarilla, eikä siitä sen enempää. Syynä lisäykseen oli varmaan viikonloppuinen viihteellä käynti, yli 2vuoden tauon jälkeen B) Ja siitä seurannut mäsytys seuraavana päivänä :ashamed: Nestettä on edelleen ainakin sormissa. oon kyllä nyt monena päivänä steppaillut puoliska tuntia ja hiki on virrannut. Että josko kohta alkais tuloksiakin näkymään... :whistle: :saint:

sakama
Juhlat juhlittu ja puntarilla käyty, miinusta 100g. Juhlaherkut näkyy varmasti tämän viikon punnituksessa kun niitä on taas tullut popsittua monta päivää. Viime synttäreistä viisastuneena pakkasin kyllä melkein kaikki ylijääneet herkut heti pakkaseen pois silmistä (ja mun suusta) että josko ei niin paljoa näkyis kun viimeksi...

Moi Emppuliira! Kiva kuulla että joku muukin juoksee! Mä kyllä olen aloittanut vasta vajaa 2kk sitten tämän elämäni ensimmäisen näinkin pitkäkestoisen ja säännöllisen liikuntaharrastuksen. Kuinka pitkiä lenkkejä teet ja kuinka usein? Mä käyn kolme kertaa viikossa, 2 noin 30min ja kerran noin tunnin lenkin. Tuolla pitkällä kyllä vielä kävelen osan matkaa että jaksan kotiin asti ;) .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 22:00 sakama kirjoitti:
Moi Emppuliira! Kiva kuulla että joku muukin juoksee! Mä kyllä olen aloittanut vasta vajaa 2kk sitten tämän elämäni ensimmäisen näinkin pitkäkestoisen ja säännöllisen liikuntaharrastuksen. Kuinka pitkiä lenkkejä teet ja kuinka usein? Mä käyn kolme kertaa viikossa, 2 noin 30min ja kerran noin tunnin lenkin. Tuolla pitkällä kyllä vielä kävelen osan matkaa että jaksan kotiin asti ;) .
Moi! =) Noh mullakin on tuo juoksuharrastus vielä alkutekijöissä mutta innostus on kova. Aloitin tuossa jokin aika sitten eka salilla ihan matolla juoksemaan mutta tuolloin taisin innostua liiaksi ja jouduin sitten pitämään taukoa kun akillesjänteen viereiskudos tulehtui (on muuten kipeä). Nyt olen sitten varovasti aloitellut uudestaan, pyrin käymään sen 3 lenkkiä viikossa tunti kerrallaan. En kylläkään pelkästään juosten vaan aina juoksu-kävely-juoksu-tyylillä oman jaksamisen mukaan. Tavoite olisi et syksyyn mennessä jaksaa hyvin juosta tuon tunnin lenkin läpi. Lisäksi sitten käyn steppitunneilla/salilla pari kertaa viikossa.

Yritin netistäkin hakea jonkinlaista juoksukoulu-opasta mut melko heikolla menestyksellä. Ohjeet vaihteli ihan sikana joten päätin et parempi tehdä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Jos oisi rikas niin olisi ihana palkata sellainen personal trainer jonka kanssa saisi suunnitella kunnolla tavoitteellisen treeniohjelman ja hioa muutenkin sitä tekniikkaa. Mut ehkäpä sitten joskus =)

sakama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 13:21 Emppuliira kirjoitti:
Moi! =) Noh mullakin on tuo juoksuharrastus vielä alkutekijöissä mutta innostus on kova. Aloitin tuossa jokin aika sitten eka salilla ihan matolla juoksemaan mutta tuolloin taisin innostua liiaksi ja jouduin sitten pitämään taukoa kun akillesjänteen viereiskudos tulehtui (on muuten kipeä). Nyt olen sitten varovasti aloitellut uudestaan, pyrin käymään sen 3 lenkkiä viikossa tunti kerrallaan. En kylläkään pelkästään juosten vaan aina juoksu-kävely-juoksu-tyylillä oman jaksamisen mukaan. Tavoite olisi et syksyyn mennessä jaksaa hyvin juosta tuon tunnin lenkin läpi. Lisäksi sitten käyn steppitunneilla/salilla pari kertaa viikossa.

Yritin netistäkin hakea jonkinlaista juoksukoulu-opasta mut melko heikolla menestyksellä. Ohjeet vaihteli ihan sikana joten päätin et parempi tehdä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Jos oisi rikas niin olisi ihana palkata sellainen personal trainer jonka kanssa saisi suunnitella kunnolla tavoitteellisen treeniohjelman ja hioa muutenkin sitä tekniikkaa. Mut ehkäpä sitten joskus =)
Moi! Mä oon tehny oman sekoituksen asicsin sivuilla olevasta 10km ohjelmasta ja alkuvuodesta ilmestyneen juoksija lehden puolimaraton aloittelijoille ohjelmasta. Teen myös kerran pari viikossa niitä juoksijalehden lihaskuntoharjoituksia. Tavoitteena mulla on juosta 10km syksyllä. Samaa mieltä oon, että olis tosi hienoo jos olis varaa sellaseen personal traineriin, mutta kun ei oo niin täytyy yrittää lukea ja imee tietoo muulla tavalla. Noilta juoksijoitten foorumeistakin saa ihan kivasti tietoa ja neuvoja.

Miks tuo minun massu on vaan aina niin iso! \|O Siis aina iltasin jotenki turvoksissa...ei sieltä ainakaan ilmaa ulos tuu...siis kun tänään poljin sen puoli tuntia steppeillä niin että hiki valu norona pitkin kroppaa, tein vatsalihasliikkeitä ihan silleen keskittyen, illalla käytiin kärrykävelyllä n. 1,5 h...siis eihän se läski siitä mahasta katoa yhtäkkiä, mutta mikä sitä aina iltaa kohti pullistaa? Ihan kuin olis raskaana taas :eek: :snotty:

sakama
http://www.seponkotisivut.com/vb/index.php

Tuossa pitäis olla sepon sivujen keskustelupalstan linkki ja sit jos googletan juoksija lehti niin pääset juosijalehden sivuille jolta löytyy myös tietoa harjoittelusta(siellä myös suora linkki tuonne sepon sivuille). Tuolla sepon keskustelupalstalla vaan on hyvä kun voi kysyä ns tyhmiäkin kysymyksiä ja siellä on monen tasoista juoksijaa. Onhan noita muitakin mutta en niihin ole niin tykästynyt kun tuntuvat olevan aika kovatasoisia...

pyöräillen töihin ma-pe, tosin matka ei ole huisin pitkä n. 3.5 km/ suunta, sen lisäksi kolmena iltana kävelyllä, 6-10km riippuen illasta, kävelyn päälle vatsat.
Herkuista suht hyvin pysyny erossa... näkyy 4 dumle-paperia tuossa edessä olevan ;) ja kylässä meni yhtenä iltana pieni pala marjapiirakkaa vaniljakastikkeella. Muuten olen syönyt ihan entiseen malliin eli aamupala, lounas ja päivällinen ja kahvia 2-3 krt/ päivässä(kahvisieppo)
Tuo iltaisin kävely on kyllä tuonut vähän näläntunnetta eli on jääkaapin ovi heilahtanut - leipäpalasta, jogurtti tai hedelmä.

äsken tilanteen tarkistus: ympäryksestä en osaa oikein sanoa onko yhtään lähteny, pitäis ostaa oikea mittanauha kun tällä hetkellä vaan tuo metrimitta käytössä( meinaa väkisin upota makkaroihin), painossa kuitenkin -1.2 kg :)

tänään vuorossa 1.5 tuntia sählyä eli ainakin hikoilemaan pääsee...

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!<br><br>

Amalia ilmottautuu pinoon :wave:

Pudotettavaa olisi juuri sen viiden kilon verran, siihen tavoitepainoon joka on 58,5kg. Painoindeksi olis silloin jotain 22, joka on mulle sopiva.

Paremmalla puolella tässä urakassa onneksi ollaan , koska maaliskuun puolessavälissä, pudotettavaa oli noin 9kg :x

Mulla on pudotuksessa se "ongelma" että vauva on täys'imetyksessä, joten haluan pudotella ehdottoman terveellisesti ja sopivalla vauhdilla. Yhtään yli sen 1/2 kg/viikko ei saisi paino pudota...

Toisaalta imetyksen avulla painonpudotus on helpompaa, kun vauvakin vie osan energiasta mutta toisaalta paljon hankalampaa, kun täytyy olla niin tarkkana koko ajan.En tosiaan halua mitään ympäristömyrkkylastia vauvalle liikkeelle laittaa!!!

Tarkoitus on pitää ruokavalio vähärasvaisena ja kevyenä, pitää säännöllliset ruokailuajat, vähentää herkuttelua ja lisätä liikuntaa eli kävellä päivittäin. Kaikki tuohan on hyväksi myös vauvalle, joten ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa vaikka "laihiksella "onkin. Vauvahan ei tosiaankaan tartte joka päivä keksipinoa päiväkahvilla ja suklaalevyä ja karkkipussia viikonloppuna jne. :kieh:

Tavoittena on kesän lopulla mahtua omiin vaatteisiin, n.58-59kg:n painoisena, hyväntuulisena äippänä ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:22 vierailija kirjoitti:
mitä syötte muuten välipalaksi?
tuntuu että noi myslipatukat tai jugurtit ovat aika sokerisia!
tietäiskö joku hyvän sokerittoman tuotteen (hedelmiä lukuunottamatta :) )

ainainen herkkunälkä!! :\|
Mä otan joka päivä päiväkahvilla diettijätskiä tai esim.kääretorttua(N.120-150 kcal/annos).Se estää totaalisen repsahduksen muinakin aikoina, ja sitä tahtia pystyn jatkamaan " vaikka 4evör"...

Totaaliherkuttomuus ei sovi mulle :ashamed: Kaloreita tulee saman verran ku 3-4 keksistä, ja ainakin meikäläisellä menis helposti päiväs vaik koko rivi keksiä...Ja karkkipussi siihen päälle :kieh:

sakama
Täällä +200g, viime viikolla oli jo -600g... Taisin vähän innostua tuosta välipunnitustuloksesta ja syödä herkkuja "vähän" liikaa... Nytkin olo on kuin ilmapallolla kun on tullut syötyä ensin tosi hyvää ruokaa (ukko laittoi) ja sit simat, munkit, sipsit ja karkit siihen päälle että lisää plussaa varmasti tiedossa.

Saa nähdä onko musta huomenna edes lenkille kun tuli eilen vähän hypittyä hyppynaruilla ja nyt on pohkeet ihan totaalisen jämpissä, hyvä kun kävelemään pääsen... No josko ne huomiseksi sen verran vertyis että lenkille pääsis, toivottavasti.

Hauskaa vappua kaikille ja vapun jälkeistä uutta laihdutus intoa!!!

Tänään on tullut herkuteltua ja vieläkin herkuttelu käynnissä :p maha on turvoksissa kun mikäkin... eli varmaan oon saanut jo saman verran takasin tai ylikin mitä viikon aikana painonmuutosta parempaan oli :whistle:

Mut pitäähän se vapun kunniaksi herkutellakin ;) huomenna sit liikkumaan...

Hauskaa vappua!<br><br>

kävin äsken kävelyllä, vähän vastapainoa eilisille herkuille. Kohta pitäis ruveta ruoan laittoon... johan tuo nälkä tulikin, hih.

Käykö kukaan muuten sauvojen kans kävelemässä? Oon miettinyt jos hankkis- auttaisikohan se hartiajumiin? Vai jääkö ne sauvat alun jälkeen johonkin nurkkaan lojumaan?!

Sit ruokapuolesta tuli mieleen et syöttekö 2 lämmintä ruokaa päivässä? Ja syöttekö vielä iltapalaa?

Itse syön kaksi lämmintä ruokaa, kotona päivällinen n. 17.30- 18.30 välillä, sen jälkeen en enää syö( jos en kävelyllä käy)
<br><br>

Minäki mukaan
Kovasti työtä tehtyäni 2 kiloa on mennyt jonnekkin hukkaan, ei ole enään minulla... jipppiiiiii!

Mutta kuinka ne jäljellä olevat kilot sitten katoavat????
:wave:

mullakin oli tavoitteena 5kg laihtua mutta nyt on kolme kiloa lähteny ni kyl mä haluun vieläkin sen viis kiloa pois, oon ihan normaali painoinen mutta nälkä kasvaa syödessä, ihana nähdä vaa´alla tuloksia ni se kyl tsemppaa eteenpäin eikä enää haluu repsahtaa joka päiväiseen mäsäämiseen. ja todellakin noi kevyt mehukeitot on hyviä makeennälkään ja on tosi kevyitä ja mä juon myös pepsimaxia jos tulee makeennälkä. tsemppiä vaan kaikille tasa puolisesti!!!

missäs kaikki?!

Mulla oli vähän taantuma -viikko joka suhteessa, eli syömiset vähän niin ja näin, herkkujakin on mennyt ja liikuntaa vähän vähemmän :eek:

mut viikko tulos onneksi kuitenkin oikeinpäin, vaikkakin vain -200g :D

sakama
Viime viikon saldona olisi 200g miinusta. Tuntuu vaan tuo paino heijaavan ees-taas eikä kunnon pudotusta tule ollenkaan. No, ehkä se tulis helpommin jos jaksais edes vähän kattoo mitä suuhunsa pistää. Mutta kun nuo herkut on vaan niin hyviä. Nyt onneksi kintut siinä kunnossa että oon vähän päässy lenkillekin, tosin oikee koipi vieläkin vihoittelee jostain syystä, mutta josko se siitä vähitellen...

Uusi viikko, uusi into, täytyy yritää tsempata kaikin puolin ;) !

Yhteistyössä