Jennan äiti Löysin netistä tällaisen kaavan laskea pisteitä.. kcal jaetaan 60 ja rasva grammat jaetaan 10. Pistemäärä on nämä 2 tulosta laskettuna yhteen. Sain suklaalle pistearvon 2.11, joten tuo 2 on varmasti ihan oikein
En merkkaa minnekään liikuntapisteitä ja syön sen vuoksi 23/päivä. Olen ollut joskus 21 tai 22 pisteellä ja saanut heti kamalan migreenin, tuolla 23:lla sitä ei ole tullut. Ja joka tapauksessa tulee syötyä vähemmän kuin normaalisti.. Siis siinä entisessä elämässä
Minä kanssa tykkään, että mun tehtäväni lasten kanssa on tehdä itseni tarpeettomaksi :kieh: Kun pikkusen näkee vaivaa ja järjestelee puitteita voi lasten antaa tehdä melkein mitä vaan. Tietysti ikä/kehitystaso huomioiden.. En siis ole antamassa meidän pojalle leipäveistä ja neuvo vieressä sen käyttöä
Pienenä oppivat niin helposti juttuja ja mikä on ärsyttävämpää kuin iso lapsi, joka ei osaa tai viitsi käyttää ongelmanratkaisukykyään.. Ja melkein sanoisin että lähes kaikille näille lapsosille on kaikki tarjottu valmiiksi purtuna.. Ollaan joskus naurettu että kuulutaan niihin laiskoihin natseihin..= vaaditaan paljon, mutta ei tehdä mitään puolesta. Kuulemma joissain tilanteissa voi ihan aistia tiukkojen mustien viiksien kasvavan ylähuulelle
Töissä joutuu kyllä olemaan vähän lepsumpi.. Mutta kuka sitä jaksais enää kotona passata kun töissä on jo 8 tuntia pyörittänyt sitä samaa.. Ja mä en kyllä kestäis että joku pääsee sanomaan että suutarin lapsella jne..
Nauratti tuo sinun "saa syödä rauhassa.." Teen aina puolilta päivin lenkin, että poika nukahtaa päikkäreille samalla.. No päätti nukkua vaan sen helkatin lenkin ajan. Kun lopulta olin saanut lämmitettyä itselleni kinkkusuikale-keittoa ja istuttuani koneelle.. Luen tän sun viestin ja ajattelen että, "joo olis ollut kiva
" En saanut edes syötyä loppuun kun piti jo käydä kakka-pyykillä, kärytti niin kamalasti. Siinä soppaa litkin ja yritin viihdyttää vekaraa. Toi vajaa 8kk on ihan telkkarin orja. Nyt on hittinä frööbelin palikat, ne meillä pyöriikin aina kun poika on yliväsynyt eikä äitikään enää oikein jaksa.. Taitais sopia nyt se suutarin lasten kengät.. Olen ollut tosi tiukka ja tuomitseva noista videoista.. Nykyään pyöritän tarvittaessa leffaa toisensa jälkeen. Olen ajatellut että kuitenkin kaikille kivompi, jos tuijottavat lamaantuneina ruutua, kuin että minä huudan täällä tunnista toiseen kuin hinaaja ja pakkaan vuorotellen omaa laukkuani tai jonkun lapsen.. |O Miten ne välillä ottaakin niin kovin hermonpäälle
Meillä kun on nämä miehen 2 vanhempaa lasta aina aika-ajoin.. Toinen täys teini, hormoonihurmioineen ja toinen down-lapsi. Siinä välillä meinaa hyvätahto loppua. Ovat oikeesti ihan mukavia lapsia, mutta mutta.. aina ei voi olla paras päivä. =)
Nyt jännittää, mitä mahtaa tapahtua kun klo.20 käännän kanavan telkusta kolmoselle.. Sieltä tulee nyt se Olet mitä syöt, jossa on se mun tuttu. Olen siis melkein julkkiksen ystävä
Voin jo ennakkoon sanoa, että joudun katsomaan sen netti-tv:stä ja tänään katsotaan TAAS tuota typerää jääkiekkoa. Loppuis jo koko kisat. Pakko hehkuttaa.. Aikoinaan töissä pistettiin pystyyn oma veikkaus siitä mikä maa voittaa kisat ja ketkä ovat toisella ja kolmannella sijalla.. Minäkin otin osaa vaikka en edes tiennyt ketkä sinne osallistuu. . Sitä paprua täyttäessäni vaan kysyin, että mitä maita olikaan mukana ja pistin siihen kolme kivointa.. Voitin.. Olivat oikeat fanaatikot pikkusen katkerina
Nyt kahvin keittoon.. Ostin uuden keittimen vaikka lähdin tiskikonetta ostamaan..
-Anu-