Muita kolmosten odottajia...?

ohjelman juuri netistä ja täytyy sanoa pikku myyn äidille että näytit kerrassaan upealta!!ei uskoisi että odotat kolmosia,ei turvotusta ja muutenki olit niin hyvin voivan näkönen!
iso maha sulla oli! :whistle:
aloin muistelee omaa tuplaodotusaikaa et millanen maha mulla oli mut en muista ku kuviakaan ei oo :ashamed:
mut mies kyl sano et iso se oli!
ei muuta ku jaksamisia ja hyviä vointeja edelleen,ilmoitaha ku vauvat on syntynyt että me tiedetään kumpia sieltä tuli ja et kaikki on hyvin!
:hug:
 
Teille jotka sanovat minua "hehkeäksi"; meikeillä saa paljon aikaseksi :LOL: Ja kyllä nyt on alkanut arpia tulemaan tuonne alavatsalle, kun painoa siellä "hieman" paljon... :kieh:

Viime yönä luulin jo että tulee lähtö, sen verran kovasti ja kipeähkösti supisteli ja alaselkää särki ja poltteli. Mutta vielä yhdessä koossa. Huominen ultra jännittää, lähinnä miten vaaveille on painoa kertynyt. Ja tietty muutenkin että onko kaikki ok.
Niin tosiaan, liikkeiden vähentyminen johtunee varmaan siitä kun tila alkaa loppumaan... Tuntuu että kroppa ei jaksa enää enempää venyä... :eek: Kaikki sisäelimetkin on varmaan ihan lytässä...
 
Musta sä näytit tosi hyvälle :) Et ollenkaan tällaiselta turvonneelta menninkäiseltä kuin mä.

Tosi paljon onne tulevaan tekemistä varmasti riittää mutta myös onnea kolminkertaisesti :heart: Aivan mahtava oli se ohjelma mä katsoin ja liikutuksesta nyyhkyttelin :)
 
Mä myös kovasti etukäteen pelkäsin leikkausta. Sitten se yllättikin mut todella positiivisesti! Varaudu siihen, että varsinkin, jos leikkaus on suunniteltu (eikä esim. kiireellinen, jos vauvat vaan rupeavat yhtäkkiä syntymään), väkeä leikkaussalissa on aika paljon! Meillä oli kyseessä kiireellinen leikkaus: klo 16 päätettiin että leikataan ja klo 16.37 oli jo eka maailmassa. Väkeä leikkaussalissa arviolta 10-15 henkilöä.

Saat siis olla varma, että susta pidetään todella hyvää huolta - olet sen verrran harvinaisuus siellä, että väkisin saat vähän special-kohtelua. Mä koin olevani todella arvokas ja tärkeä, kun tuollainen lauma väkeä lappasi sinne ihan vain musta ja meidän lapsista huolehtimaan

Mua etukäteen ällötti ajatus siitä, että joku kaivelee mun mahaa ja mun pitää olla hereillä... Jotenkin se tuntui karmivalta. Mutta sitten todellisuus oli aivan toista. Anestesialääkäri ja -hoitaja olivat ihania, eikä se mahan kaivelu niin kummoiselta tuntunut. Itse asiassa oli vain ihanaa, kun ei mihinkään sattunut!!!! Mä menetin aika reilusti verta ja jos en väärin muista, Hb oli salissa jotain 70 ja 80 välillä. Sitten sain pussin (tai 2, en muista..) verta ja olo helpotti heti!

Meillä pienet olivat niin pieniä, että he kiikutettiin heti Lastenklinikalle ja mä jäin Naistenklinikalle. Isä lähti vauvojen kanssa Lastenklinikalle ja toi mulle sit heti kuvia sieltä. Ekaa kertaa mä pääsin vauvojen luo heti seuraavana aamuna. En tiedä, mikä sielläpäin sairaalassa on systeemi - siis että miten pian vauvojen luo pääset leikkauksen jälkeen. Toki se oli kurjaa, ettei heti päässyt vauvojen luo, mutta mä yritin ajatella niin, että vauvat ovat pieniä ja saavat nyt parasta mahdollista hoitoa jne. Ja oli ihanaa nukkua se eka yö leikkauksen jälkeen, kun oli niin vahva kipulääkitys, että mihinkään ei sattunu!!! Se oli taivaallista!!

Joten kaikki kyllä sujuu varmasti tosi hyvin!!! Ja jos joku pelottaa/mietityttää/askarruttaa, kerro se siellä sairaalassa.

Leikkauksesta toipuminen oli musta rankempaa kuin olin osannut odottaa. 2 alatiesynnytyksen jälkeen en osannut varautua, että haava on niin kipeä niin pitkään. Mutta sitten kun senkin tajusi, että tämä menee nyt vähän pidemmän kaavan mukaan, niin ei sekään enää harmittanut =) Ja sehän on toki varmasti tosi tapauskohtaista, miten leikkauksesta toipuu. Ja sit vaan riittävästi kipulääkkeitä!!!

Eli vielä haluan rohkaista sua, että älä turhaan pelkää ja jännitä sitä leikkausta!!! Sä saat maata siellä kuin kuningatar ja palvelijat saartavat sua ja hääräävät kimpussasi!

Levollisia hetkiä loppumetreille :hug:
t. Nuutu
 
Alkuperäinen kirjoittaja maaemo:
Miten voi näin kovin jännittää tuntemattoman ihmisen tulevaa synnytystä. ihan fiiliksissä mukana =) Toivon todella, että teillä menee kaikki hyvin ja vauvat ovat terveitä.
Ihan samat ajatukset täälläkin :) Nuutulta tuli todella hyvältä kuulostavia vinkkejä..!
On teillä jännittävät ajat käsillä..! :) Joku sanoi, että aika paljon ne studion ihmiset "pelotteli" teitä, se taitaa olla jotenkin sen ohjelman tyyli tms. Mutta tuli varmaan hyviäkin vinkkejä :) Hommaa riittää varmasti, mutta on tuo niin upea asia ja suuri ihme, voin vain kuvitella kuinka onnikin on kolminkertainen :) Kyllä mahtaa tuleva isosiskokin olla pökerryksissä onnesta ja ihmetyksestä..!
Hyviä vointeja sinulle ja vauvoille toivottelen..! :)
 
itekki katoin sen ohjelman.olitta kyllä ihana perhe :heart: oikiaan osotteeseen on kolmoset annettu :heart: ite ajattelin että vaikka teillä esikoinen vielä "vauva" niin toisaalta varmaan helpompaa sille lapselle tuo kolmosten vauva-aika kun itekki pieni niin ei varmaan ainakkaa voimakkaita mustis yms kohtauksia eka vuoje aikana ainakkaa tuu.meillä 1,2v ollu tyttöjen väli ja sitte 2.ja 3. väli 1,8v niin kaikista helpoimmat ollu.sitten tuli 3v ja huh mikä uhmis sille 3.iski kun oli ehtiny olla kuopus ni kauan :whistle: ajattelee pariki vuotta eteen päin niin lapsilla paljon seuraa toisista!mutta nyt tähän hetkeen :D VOIMIA oikein paljon loppu metreille.täällä myös ollaan "hengessä" mukana.minusta se sänky neuvoki oli hyvä.ja tuli paljon muitaki hyviä neuvoja...
kattokaa vaikka joskus myöhemmi uuestaa se ohjelma jos että kaikkee ennää muista ni on siittäki apua arkeen :D ja nuuttu kirjottanu minusta älyttömän hyviä käytännö vinkkejä :flower:
 
Pitipäs minunkin tulla tämä ketju vilaseen, kun päivällä ohjelmaa katsoin...
Oikein paljon onnea kolmosten odotukseen! :heart: :flower: :hug:
Olitpa kaunis odottaja. Lisäksi sinulla oli aivan mahtavan suloinen masu ja ihana perhe! :)
Täälläkin jännitetään teidän puolesta ja pidetään peukkuja pystyssä, jotta kaikki menis hyvin.
Mun pitää pitää teidän tilanteesta anoppiakin ajantasalla, kun sekin katsoi ohjelman ja jännittelee... :D
Temppiä! :wave:
 
Minä luin taasen tätä ketjua ja huomasin, ku joku oli laittanut linkin ylen sivuille, mistä sai kattoa sen ohjelman ja kävin tietysti heti kattoon.. :) Ja täytyy sanoa että kyllä oli kaunis äiti, ei paljon raskaus ollut turvottanut! :) Vatsa oli kyllä ihanan iso pallo.. :whistle: Ihana kyllä seurata tällaista ketjua... Voimia sinulle pikkumyyn äiti loppuraskauteen ja synnytykseen!! :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte 3 pientä kullannuppua.. :) :heart: :heart: :heart:
 
Onnea teille Pikku myyn äiti triplasti. Toivon teille sinne kovasti jaksamista, sillä itselläni on kohta 9 viikkoa vanhat kaksos tytöt ja ennestään 2v ja 8 vuotias lievästi kehitysvammainen poika, joten luulen aavistavani kuinka tarvitaan voimia. Sillä itse olen välillä aikas puhki kun mies on reissuhommissa ja viikot pois kotoa. Kyllä tämä työstä käy eikä käy kyllä ketään kateeksi jolla on useampi lapsi. Minä taistelin itselleni perhetyöntekijän 1 kerraksi viikossa, jotta saan kotihommat hoidetuksi. Yritä pitää puolesi, minä sain taisteluapua sairaalan sosiaalityöntekijältä täällä Lahden seudulla. :hug:
 
Ultrassa taas käyty :wave: ; Painoarvioita ei tehny tällä kertaa :( Mutta muutoin kaikki taas hyvin :heart: :heart: :heart: Kohdunkaulaa jäljellä edelleen nelisen senttiä. Sukupuoliakin kyseltiin, mutta katsottuaan ei osannut sanoa mitään varmaksi, eli ei tiedetä mitä on tulossa.
Mutta eihän tässä ole enää kuin n.3viikkoa suunniteltuun leikkaukseen. Hui! :D Nyt on jotenkin aika alkanut matelemaan kun odottaa jo sitä synnytystä...
Vauvojen liikkeet on muuttunu sellaseksi paikallaan lyönneiks ja potkuiks kun eivät pääse enää liikkumaan miten haluavat :kieh: Raukat ;)
Ensi ke. seuraava ultra, mutta päivä kerrallaan :wave:
Nyt rv 30+6 :heart: :heart: :heart:
 
Se olikin varmaan tämä ohjelma mistä anoppi puhui, mistäköhän sen voisi katsoa netistä?

Olen välillä käynyt lukemassa tätä ketjua ja tunnustaa todella hurjalle että olis 3 vaavia masussa.

Mutta onnea tulevaan, kohta on ihania vauvan tuoksuja koti täys.
 
Täälläkin taustalla oon seurannu Pikku Myyn äitiä ja tätä uskomattoman hienoa ja ainutlaatuista raskautta. Aivan hirveän paljon tsemppiä loppu raskauteen ja jaksamista ja voimia aikaan, kun vaavit syntyvät :hug: =) Kyllä kaikki järjestyy, koska asioilla on tapana järjestyä. Olitte muuten todella kaunis perhe ja sulla aivan ihana masu (kurkkasin alkua siitä ohjelmasta missä olitte) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tikkipää:
Se olikin varmaan tämä ohjelma mistä anoppi puhui, mistäköhän sen voisi katsoa netistä?

Olen välillä käynyt lukemassa tätä ketjua ja tunnustaa todella hurjalle että olis 3 vaavia masussa.

Mutta onnea tulevaan, kohta on ihania vauvan tuoksuja koti täys.
http://areena.yle.fi/toista?id=908561
 
minäkin ohjelman katsoin, aivan ihastuttava perhe teillä :heart:

voimia raskauden loppumetreille, olen ollut tämän ketjun seuraaja ja jännittänyt sinun puolestasi alusta asti!
kaikkea hyvää tulevaan.

t. masukin äippä rv 16
 
hei!!

tulin mäki sitten toivottelemaan pikkumyyn äidille oikein paljon onnea :flower: Paljon oon käyny lukemas tätä pinoa ja ohjelmaki tuli katottua. Ihana perhe teillä ja aivan yli sulonen tytsy :heart: Ihmeen kauan jaksoi olla rauhas siinä ohjelmas...siis jos ajattelee tota meidän poitsua niin oltas varmaan jouduttu poistamaan taka vasemmalle heti alkuunsa :LOL:

Toivon ihan koko :heart: että apua saatte vauva arkeen,on kyllä niin väärin että tommosia itsestään selviä asioita joutuu selittelemään ja perustelemaan hoidon tarvetta :/ Mutta asioilla on tapana järjestyä,eli eiköhän toikin sitten :D

Hirmuisesti voimia loppuraskauteen :hug: yritä nauttia tästä ajasta joka on jäljellä on sen verta ainutlaatuista :D ja tsemppiä myös siihen elämään vauvojen kanssa!

Terkuin nasuliini :wave:
 

Yhteistyössä