Muita, joilla on / on ollut TODELLA vähän vatsassa liikkuvia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 25

Vieras
Tuntuu, että tämä ei liiku juuri ollenkaan. Silloin tällöin monottaa niin, että näkyy mahan läpi, mutta esim tänään ollut sellainen päivä, ettei vauva ole liikkunut juuri ollenkaan, vaikka kuinka olen kuulostellut.

Mitä vinkkejä niitä olikaan, kun sai vaaviin liikettä? Juoda makeaa...Mitä muita?

Mulla oli esikoinen sellinen et joko en tuntenut liikkeitä tai sit oli aina paikallaan (kuten oli vauvanakin hiljaa ja tyytyväinen et oikein ihmetytti). Kun ei liikkunut niin ei liikkunut ja ei mulla ainaska mitään konsteja ollut siihen et sais liikkumaan. Tosin en mä esikoisen kohdalla osannu pelätä asiaa mut sit vasta kun odotin ikiliikkuja kakkosta niin tajusin mitä vauvan liikkuminen mahassa on. Mut mä menin aina makaamaan ja kuulostelin tunnin verran ja aina jotain pientä elämää löyty kun oikein etsi :)

Meidän poika liikkuin tosi vähänlaisesti,kävin montakertaa kuunteluttamassa sydänääniä.... vasta sit rv 30 jälkeen joskus rupes tuntumaan enempi. Eikä mulle tehonnut noi tökkimiset,eikä makeen juomiset :/

mulla kakkonen oli aiva pelottavan liikkumaton. jatkuvasti ravasin sairaalassa käyrillä. edes polilla eivät meinannu ikinä saada hereille ultraan! tönivät, soittivat isoa lehmänkelloa mahan päällä, juottivat makeeta mehua :D jätkä vaan nukkui. se oli kyllä pelottavaa. kaikenlaiset vammaisuudet kävi mielessä. lääkäritkin sitten päätti että käynnistetään, ja saatiin terve poitsu maailmaan. on kyllä yhä vieläkin eskarilaisena kovin hidas toimissaan :D

Mun poika (nyt 9kk) liikkui tosi vähän mahassa raskausaikana, oisko ollu jotku viikot 31-36 ku liikku enempi, muuten sain tökkiä ja käydä kuuntelee ääniä tuon tuosta. Oli aika rasittavaa aikaa, mutta kun vauva syntyi, tajusin miksi oli ollut niin "hiljainen", se on luonnekysymys, poika on nyt vauvanakin ollut tod. rauhallinen.
jäätekönsyöti oli muuten yksi kikoista, milllä lapseen saattoi, huom saattoi saada "eloa"

Alkuperäinen kirjoittaja taina:
mulla kakkonen oli aiva pelottavan liikkumaton. jatkuvasti ravasin sairaalassa käyrillä. edes polilla eivät meinannu ikinä saada hereille ultraan! tönivät, soittivat isoa lehmänkelloa mahan päällä, juottivat makeeta mehua :D jätkä vaan nukkui. se oli kyllä pelottavaa. kaikenlaiset vammaisuudet kävi mielessä. lääkäritkin sitten päätti että käynnistetään, ja saatiin terve poitsu maailmaan. on kyllä yhä vieläkin eskarilaisena kovin hidas toimissaan :D

No kiva kuulla :D.

esikoinen oli todella rauhallinen, hikkasi vaan, mutta tuntuu että tämä kakkonen on multiliikkumaton :(.

etenkin tämä päivä ollut hiljaiseloa vaikka miten painelen ja hölskytän mahaa :(. En viitsisi neuvolaankaan soittaa,,,pitävät taatusti ihan pimeenä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei ap, sinulle taitaa vastauksista päätellen tulla poika :)

tiedän :D

ei sitä kerrottu ole "virallisesti", tai en sitä ole kysynyt edes ultrassa, kun sillä ei ole mitään väliä, mutta suht samalla kaavalla tämä odotus on mennyt kuin ekakin, paitsi että tämä kakkonen on vielä liikkumattomampi kuin ykkönen...

mun kuopus oli varsin vähäliikkeinen, jouduin laskemaan loppuraskauden säännöllisesti liikkeitä.
Todella vilkas poika tuo kyllä on (nyt 5v). Esikoinen oli mahassa kova liikkumaan, mutta rauhalliseksi tapaukseksi osottautui.

Ite oon kuvitellut olevani hulluuden partaalla, kun ei tää poitsu ole potkinut kuin kerran ja mielessä kävi jo vaikka mitä. En vaan kehdannut mennä neuvolaan selittämään, et "vauva on varmaan kuollut tuonne mahaan". Kunnossahan se eilises ultras kumminkin oli, mut ihmetyttää vaan kun niis ultrissa on ollut niin vilkasliikkeinen, ettei meinaa kuvaan saada, eikä silti monottele. Kai se on normaalia, kun eivät ainakaan sanoneet siellä sairaalassa mitään. Eikös vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mun kuopus oli varsin vähäliikkeinen, jouduin laskemaan loppuraskauden säännöllisesti liikkeitä.
Todella vilkas poika tuo kyllä on (nyt 5v). Esikoinen oli mahassa kova liikkumaan, mutta rauhalliseksi tapaukseksi osottautui.

Näin meilläkin siis et tää mahassa rauhallinen poitsu on nykyään ihan yli vilkas ja paljon liikkunut neiti on rauhallinen tapaus

Mun poika liikkui vähän.. monet kerrat laskeskelin liikkeitä ja olin huolissani. Synnytyksessä selvisi että johtuikin istukasta joka edessä ja 1,3kg painoinen. se siis esti vaan tuntemasta liikkeitä.

Meillä oli esikoispoika semmonen. Sitä sai usein huolesta soikeena tökkiä, et ees vähän liikkuis. Ihmettelen edelleen miten sillä oli napanuora 2 kertaa kaulan ympärillä kun se ei ees juuri vatsassa pyöriny. :xmas:

Meillä oli esikoispoika semmonen. Sitä sai usein huolesta soikeena tökkiä, et ees vähän liikkuis. Ihmettelen edelleen miten sillä oli napanuora 2 kertaa kaulan ympärillä kun se ei ees juuri vatsassa pyöriny. :xmas:

meillä kaikki viisi olleet sellasia... viimesimmistä opin jo pysyy rauhallisena ku oli kokemusta edellisistä. Ekan kohdalla kyl monet itkut itkin ja olin tosi huolissaan mutta normaaleita ja vilkkaita ovat kaikki olleen. Olen myös miettiny että ehkä he on liikkuneet paljonki, mutta mä en jostain syystä tunne liikkeitä.

mun poika taasen oli mahassa aivan mahdoton. Hereillä ollessaan liikkeessä aina ja hirveä punkeaminen jokasuuntaan. Kun nukkui, ei piitannu tippaakaan mistään käyristä tms mitä ois pitäny ottaa. Synnyttyäänkin meno jatku ja nyt on taapero jolta ei vauhti lopu.

Yhteistyössä