Muita joilla ei juuri ole kummilapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Jos haluaa kummiksi voi erityisen lämpimästi ja kunnioittavasti osoittaa kiinnostusta lasta ja perhettä kohtaan ja kunnioittaa heidän valintaansa. Jos haluat olla lapselle tärkeä, et tarvitse kummin titteliä siihen, vaan toimivan ja tasapainoisen yhteyden perheeseen. älä sure jos et tule kummiksi valituksi, voit silti olla merkityksellinen henkilö :-D

Joo joo, mut kyllä se että kummiksi pyydetään on kunnia-asia ja kyllähän se voi vähän loukata jos ei sovellu tuohon tehtävään vanhempien mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mulla ei ole yhtään kummilasta.

Ei mullakaan :(

Onkohan meissä jotain vikaa? ;)

Tarkemmin ajatellen, sun olis pitänyt pyytää mua jomman kumman lapsen kummiksi :kieh:

Ja sun olis pitänyt pyytää mua teidän kuopuksen kummiksi |O :snotty: :kieh:

Esikoisen kummiksi mä sua kyllä ajattelin, mutta pidit turhan hilajista profiilia siihen aikaan, et käynyt edes synnärillä meitä katsomassa, joten enpä sittn kuopuksenkaan kummiksi enää viitsinyt pyytää |O :xmas:

:laugh: :laugh: :laugh:
Mitähän sä olisit sanonut kun olisin tullut teitä moikkaaman sairaalaan kun teidän esikoinen oli just syntynyt? :laugh:
Veikkaanpa, että vastaanotto ei olis ollut kovin lämmin :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Jos haluaa kummiksi voi erityisen lämpimästi ja kunnioittavasti osoittaa kiinnostusta lasta ja perhettä kohtaan ja kunnioittaa heidän valintaansa. Jos haluat olla lapselle tärkeä, et tarvitse kummin titteliä siihen, vaan toimivan ja tasapainoisen yhteyden perheeseen. älä sure jos et tule kummiksi valituksi, voit silti olla merkityksellinen henkilö :-D

Joo joo, mut kyllä se että kummiksi pyydetään on kunnia-asia ja kyllähän se voi vähän loukata jos ei sovellu tuohon tehtävään vanhempien mielestä.

Mun mielestä siitä ei voi loukkaantua.
En mä ainakaan ole loukkaantunut kun kaverit jne on saanut lapsia eikä pyytänyt mua kummiksi.
Mun mielestä on selkeää, että kummiksi pyydetään läheiset ihmiset joiden tiedetään pysyvän mukana lapsen elämässä vaikka mitä kävisi. Ja sitä ei voi tietää, ellei kyseisiä ihmisiä ole tuntenut jo kauan jne.

Niin... Kannattaa muistaa, että ihmisillä on erilaiset kriteerit kummeille. Toiset ei halua sisaruksia, koska pitää heitä muutenkin läheisinä ja lapselle merkityksellisinä. Toiset taas ei halua kavereita välien rikkoontumisen pelossa. Mitä enemmän kriteerejä, sitä vaikeempi löytää sopivia. Meillä vaatimuksena on vaan aito lapsesta välittäminen ja yhteisen ajan viettäminen... Toki lahjoakin saa, mutta se ei o tärkeetä. Merkkipäiviäkin voi muistaa ihan kortilla tai tekemällä yhdessä jotain kivaa :)

Yhteistyössä