Muita joilla aurallinen migreeni lisääntyny raskauden aikana? kokemuksia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mig
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mig

Vieras
mulla nyt rv 26 ja viimeisen reilun viikon sisään 3 kohtausta, kaksi viimeisintä eilen ja tänään :(

Kohtaus alkaa näkökenttäpuutoksella ja laajenee välkkyväksi sahalaitakuvioksi joka laajenee kunnes häviää "takavasemmalle" näkökentästä pois.

Joskus toispuoleista päänsärkyä noiden näköhäiriöiden jälkeen, joskus ei mitään.

kysymyksessä on nyt kolmas raskaus, ensimmäisessä en muitsa että olis pahentunu migreeni, toisessa selvästi oli enemmän kohtauksia ja nyt tässä kolmannessa tuntuu kans olevan :(

Onko teillä joilla on pahentunu migreeni raskauden aikana, pahentunu vai helpottunu loppuraskautta kohden?

Mulla esiintyi aurallista alkuraskaudesta (ja pillereiden käytön aikana). En löytänyt siihen mitään apua, mutta onneksi kohtaukset eivät ollet kamalan kivuliaita, joten niiden kanssa pärjäsi, kunhan normaali näkö palasi... Synnytyksen jälkeen auroja ei ole näkynyt, lapsi nyt vuoden :)

Alkuperäinen kirjoittaja Omppuli:
Mulla esiintyi aurallista alkuraskaudesta (ja pillereiden käytön aikana). En löytänyt siihen mitään apua, mutta onneksi kohtaukset eivät ollet kamalan kivuliaita, joten niiden kanssa pärjäsi, kunhan normaali näkö palasi... Synnytyksen jälkeen auroja ei ole näkynyt, lapsi nyt vuoden :)

Onnea :) sekä lapsesta että migreenittömästä ajasta :D

Mulla on kyllä vissiin just nyt menossa joku hormoonihässäkkä kun rinnat on yllättäen tullu tosi kipeiksi, ja tuntuu että maito nousee monta kertaa päivässä, siitä varmaan nää tiheät migreenitkin... hormoneista.

Mulla oli samoilla viikoilla myös kohtauksia, muutama putkeen ja sitten viikon kestänyt ultimate kohtaus :/ Luojan kiitos siihen ne sitten loppuikin eikä ole sen jälkeen ollut edes synnytyksen jälkeen :) (kopkop) Aikaa tästä siis vuosi. Silloin määräsvät panacodia, mut ei mun migreeniin ole ainakaan ikinä auttanut.

minulla paha migreeni, nyt estolääkitys. ilman lääkitystä 4-5kohtausta viikossa. pahimmat kestää montapäivää eivätkä katkea kuin suonen sisäisillä särkylääkkeillä sairaalassa. nyt kohtauksia ei niin paljon kun jatkuva lääkitys.'
toinen lapsi olis haaveissa, mutta taitaa jäädä tekemättä. en uskalla ees ajatella miten käy ilman lääkkeitä rasaana ollessa.

Alkuperäinen kirjoittaja aa:
minulla paha migreeni, nyt estolääkitys. ilman lääkitystä 4-5kohtausta viikossa. pahimmat kestää montapäivää eivätkä katkea kuin suonen sisäisillä särkylääkkeillä sairaalassa. nyt kohtauksia ei niin paljon kun jatkuva lääkitys.'
toinen lapsi olis haaveissa, mutta taitaa jäädä tekemättä. en uskalla ees ajatella miten käy ilman lääkkeitä rasaana ollessa.

Kannattaa syynätä tuoteselosteet tarkasti;

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/luomulihapullia.htm

Mulla oli raskausaikana muutamia normaaleja kohtauksia eli aurattomia. Vauva-aikana oli 3 kertaa aurallinen ja se jälkeen ollut taas niitä vanhoja tuttuja. Jotain se raskaus teetti kun oli noi poikkeavat migreenit. Olihan ne ootusaikanan pahempia ja pidempiä kun ei saanu ottaa täsmälääkettä.

Tyttöä odottaessa oli migreenikohtaus noin 3 kertaa viikossa pahimpina aikoina. Imetysaikana myös. 1 g Panadolin, satunnaisen Buranan, migreenimaskin ja levon avulla yritin pärjätä. Pari kertaa kävin päivystyksessä tipassa.

Kun lopetin tytön imetyksen, pysyi migreeni vuosia poissa. Ei palannut edes pojan odotuksen & imetyksen ajaksi. Viime kesänä sitten tuli taas, entistä kamalampana. Nyt pari kk ilman, toivon että putki jatkuu :D

Juu, lisääntyi. Keskimmäistä odottaessa mulla oli päänsärytöntä aurallista migreeniä kymmeniä kertoja. Pari viikkoa synnytyksen jälkeen oli sitten todella rajua aurallinen, säryllinen migreeni, ja sen jälkeen katosivat kokonaan, tai no kop kop, toistaiseksi ainakin, mutta nyt on ollut jo melkein 5 kohtauksetonta vuotta :)

Ei auttanut kuin levätä ja olla mahdollisimman paljon pois tietokoneelta yms.