Muita IVF/ICSI- konkareita?

hertta, joo sinällään ihan hyvä määrä, mutta meillä on aina ollut iso hävikki joka vaiheessa :'(
10:stä munasolusta 8 kypsää, näistä 6 hedelmöittynyt. Nyt sitten odotellaan mitä niitten suhteen tapahtuu, alkavatko jakaantua oikein. Huomenna saan taas väliaikatietoja, ja tosiaan perjantaina sitten siirto, jos jäljellä on jotain siirrettävää. On tämä niin raastavaa tämä ainainen jännittäminen, pelkääminen, toivominen ja odottaminen! Ymmärrän Almina sun tuntemuksia niiiiiin hyvin. Sitä toivoo salaa ja vähän, saman tien säikähtää toiveitaan ja valmistaa taas iteään pahimpaan. Tsemppiä ja peukutuksia!
 
Jep jep... juttelin ivf-biologin kanssa, ei hurraamista alkioiden laadussa tälläkään kertaa. Sitä hemmetin fragmentaatiota taas. Tällä hetkellä enää 3 alkiota pelissä, niidenkään laadussa ei hurraamista. Huomenaamulla katsotaan onko mitään siirrettävää.

Nyt on mieli aika synkkä. Pyörii ajatuksissa, että miksi lähtikään vielä kokeilemaan. Miten tästä taas selviää. Ei kai se auta kuin odotella huomiseen. Ja alkaa miettimään kokeilisiko vielä luovutettua munasolua... Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä? (Joskus olen tuota luovutetun omaan ketjua vähän lueskellut.)
 
Ei täälläkään hyviä uutisia. Aamulla testissä edelleen vain yksinäinen viiva, ja verikoe varmisti asian. Kyllä taas tultiin pilvilinnoista ryminällä alas. Tulee sellainen olo et mikä mussa on vikana ku ei mikään voi onnistua??! On tämä vaan niin musertavaa...
 
nannah :hug: vastasinki jo tuohon amh-asiaan tuolla toisessa pinossa. Kuulema jos alkioita saadaan siirrettäväksi, niin raskausennuste on sama kuin muillakin. Matala arvo viittaa siihen, että vaihdevuodet alkavat normaalia aikaisemmin.

hertta voi miten hyvin menny tuo hoito, kun vertaa sun edellisiin! Toivotaan, että hyvät uutiset jatkuu :)

Almina jännää :D

karatin hui, hui..turhan jännää..täällä olen hengessä mukana! Toivottavasti tulisi siirrettävää :) Myö ollaan tutkittu tuota lahjasolu-hommaa ja aika kallista lystiä näyttää suomenmaassa olevan...

Jensu :hug:

on: Käytiin tänään suunnittelemassa jatkoa. Meillä siis neljä pitkää kaavaa takana ja yksi lyhyt, joka muuttui inseminaatioksi. Nyt kokeillaan taas riskillä sitä lyhyttä. Sunnuntaina aloitan Primolut Nor-kuurin. Parin viikon päästä olis 0-ultra ja viikolla 17 punktio. Yritetään tehdä ainakin osalle IVF, josko sillä olisi vaikutusta alkioiden laatuun. Seuraavalla kerralla saan vasta tietää mitkä lääkkeet tulee olemaan.
 
Tänään käyty apteekista ostamassa seuraavan hoidon lääkkeet. lääkäri varoitteli että pregnyl voi olla loppunut ja suosittelikin heti menemään apteekkiin. No onneksi oli vielä 1 jäljellä viereisessä apteekissa :) nyt sitte menkkoja odottelemaan ja heti kp2 alkaa piikittely. Täytynee kysäistä lääkäriltä seuraavalla kerralla että mikä mulla oli tuo fsh arvo kun en älynnyt sitä kysyä kun se oli kuulemma normaali. HalleB Meilläkin punktio varmaan menee viikolle 16 tai 17 riippuen miten tuo elonva vaikuttaa ja kuinka paljon tarvitaan lisää lääkkeitä muniksia kasvattamaan. Jensu89 pahoitteluni negasta :hug: karatin Täällä pidetään peukkuja sun puolesta että siirrettävää olisi tulehan heti kertomaan kuinka kävi :) Täällä myös mietitty luovutettujen munasolujen käyttöä, mutta kallistahan hommaa se tosiaan on, mutta pakko kai se on pikkuhiljaa katseet kääntää jo sinne ku näyttää että ei näillä omilla onnistu ikinä :'(
 
Hei!

Täällähän alkaa monelle uudet tuulet taas puhaltaa ja toivottavasti ne tuulet tuo tullessaan myös niitä plussatuulia :)

Jensu
pahoittelut negasta :(

Karatin toivottavasti alkiot selvisi ja pääsitte siirtoon ja ehkä pakkaseenkin jotain??

On: PP14 ja Virallinen testipäivä sunnuntai... testaan varmaan vasta silloin, jos sinne asti edes pääsen ilman vuotoa.. en uskalla toivoa onnistumista edelleenkään, tai välissä on että jee ei oo pahemmin ollut edes niitä kuumia aaltoja mitä yleensä tulee ennen menkkoja... mutta mutta pää on kipeä ja olo on höttö ja naama valkoinen kuin lakana, että tuskinpa se täti jättää tälläkään kertaa tulematta :(

Toivon parasta ja pelkään niin vietävästi pahinta :(

T: Almina pp14
 
2 alkiota siirretty. Eilisestä asti jo tiesi, että pakastukseen ei saada mitään, kun oli siinä ja siinä että saatiinko siirrettävääkään. Laatu ei tosiaan ollut hyvä ja lääkäri sanoikin suoraan, että raskautumismahdollisuudet ovat normaalia pienemmät. Nyt ei auta kuin odottaa, ja toivoa varovasti salaa. Voi kun ne voiskin saada päättämällä kiinnittymään!
Nyt on eilisen itkemisen jäljiltä väsynyt ja tyhjä olo.
 
Karatin Toivotaan nyt että nämä kaksi kuitenkin toisi sen toivotun plussan :)

ON: Nyt PP15, oireita ei kummemmin ole... pelottaa koko ajan että en päse edes testaamaan... yleensä menkat on alkanu viimeistään nyt pp 15... että jalat ristissä meininki täällä... Jotenkin alamaha tuntuu niinku ois joku paino siellä, kai kohta tulee hillitön niagaran putous... menkka juilintaa ei vielä ole... huh hui on kyllä melkoista piinaa...

Toivottavasti pääsen edes testaamaan huomenna aamulla :O
 
Huonostihan täällä kävi :( Vuoto alkoi yöllä runsaana, testin jätän tekemättä sen verran selvä peli...

Pakkanen tyhjä... uusi hoito edessä jossain vaiheessa... Nyt yritän toipua tästä menetyksestä, harmittaa kovasti...

Taustailen jonkin aikaa katotaan missä vaiheessa jaksaa uuteen hoitoon..

Tsemppiä muille..
 
Almina :hug: niin toivoin sitä plussaa teille. voimia kovasti sinne. Täällä kp 24 ja eilen valkovuoto oli niin runsasta että mietin että oisko ovis vaikka en ees käsitä miten se vois olla näin myöhään ku yleensä se on aina kp 12-14 tein sitte äsken ovistestin ja tumma viiva siihen tuli ei ihan niin tumma ku se toinen mutta sillai että eilen se on voinu olla positiivinen. En käsitä yhtää. kierto menny ihan sekaisin. Lääkärin kans laskeskeltiin että menkat alkais pääsiäisenä ja pääsis piikittelemään saa nähä miten nyt käy, että millon ne menkat sitte alkaa. ku yleensä menee se 14 päivää ovulaatiosta kunnon vuotoon.
 
Kiitos kaikille tuestanne :) pari päivää mennyt melko synkissä ajatuksissa mut nyt alkaa onneksi helpottaa.. Menkat on alkanu ja seuraavalla kierrolla sit uusi yritys.. Periksi ei anneta! :)
Voi, Almina, paljon voimia sinne!
 
nannah86 Tuohan kuulostaa vähän jo oireilulta....oiskohan r-testin paikka??=)

Jensu89 Mulla on ollu Progynova 2 kertaa PAS hoidossa...mitään sivuoireita ei tullut, mutta ei myöskään plussaa. 2 ekassa PASissa oli Zumenon, josta oireena pahoinvointia, mutta niistä kierroista kemiallinen ja keskenmeno. Pyysin tohon viimeiseen PASiin taas Zumenonia, mutta lääkärin mielestä Progynova on kasvattanut limakalvoa paremmin..mutta siis viisarikaan ei värähtänyt noilla kierroilla:stick:...
 
MAM2 lueskeskelinki eilen juttuja että myöhäinen positiivinen ovulaatiotesti vois olla merkki raskaudesta, mutta en usko että siitä on minun kohdalla kyse. oishan se varsinainen ihme jos näin monen epäonnistuneen hoidon jälkeen tuliski luomuplussa. lääkäri oli sitä mieltä että ovulaatio tapahtus vasemmalta puolen ja siellä puolen on muutenki häikkää niin luomuonnistuminen ois kyllä suoranainen IHME. Alaselkää juiliiki jo siihen malliin että kohta menkat alkaa, en vaan ymmärrä tuota ovulaatiotesti juttua :eek: ovulaatiotestitki loppu että enää ei voi edes testata että mitä se näyttäs.
 
Meidän piti mennä PAS:iin nyt, mutta kohdusta löytyikin vielä raskausmateriaalia -> uusiksi meni..

nannah86: Tuohon ovistestiplussailuun sen verran, että sen pienen hetken kun olin raskaana, niin ovistestit näyttivät (rv 6) ihan tummanviininpunaista. Siihen toiseen viivaan ei riittänyt edes väriaine.
 
Heips kaikille..
Ajattelin tulla kysymään neuvoa tästä ketjusta...
Eli, meillä on alkanut 1. IVF maaliskuussa, ja eilen oli 0-ultra ja pistos opettelut ym... Eilen vastaanotolla oli eri lääkäri kuin ed. kerralla.
Tämä eilinen lääkäri sanoi, että mun vas. munasarjassa on jäämä, keltarauhaskysta. Meinas ensin, et pitää jatkaa sumuil ja pistoksii ei viel alotettas, mut ku kävi konsultoimas jotaa proffaa, ja katsoivat yhdessä (vissii) 1. käynnin ultrakuvii ni huomasivat et se on ollu jo sillon alussa ku hoito alko.
Eli siis hoito jatkuu aikataulussa mutta:
itseäni jäi hämäämään se kysta... Ku puregonin pakkausselosteessakin oli et ei sais käyttää lääkettä jos on munasarjoissa kystia.....
Onko kellekään teistä käyny näin???? tai jotai vastaavaa????
Ja jos on nii mites homma eteni ja tuliko mitää poikkeavaa????
 
nannah ääh päästä meidät piinasta ja tee raskaustesti!:) Kuulostaa aika oudolta, että ovulaatio olis ollu niin myöhään..

Almina :hug: oon pahoillani!:'(

karatin toivotaan kovasti, että masussasi kiinnitytään:heart:

MAM2 onnea luomuyritykseen! :D ;)

syssy voi hemmetti! Turhauttavaa:hug:

Tanzzzku meillä oli vuosi sitten ICSI-hoidossa kysta, joka ei haitannut hoidon etenemistä. Ainut vaan, että ahdistuin siitä aluksi kamalasti, kun oli epäselvää onko se johtofolli vai kysta. Tsemppiä hoitoon! :)

on: Primolut Nor menny neljä pävää ja oon ihan mielissäni, kun pms-oireet loistaa poissaolollaan. Mulla yleensä luteaaliaika on ihan helvettiä. Lauantaina otan viimeisen ja suurinpiirtein keskiviikkona pitäsi alkaa uusi kierto. To ultra. :)

Hyvää pääsiäistä!
 
Viimeksi muokattu:
TanZZZku mulla on ollu melkein joka hoidossa joku kysta vasemmalla puolen eikä oo vaikuttanu mitenkää hoitoihin. sitä on vaan seurattu että ei kasva. välillä lääkereillä vaikea just sanoa että onko mikä kysta ja mikä johtofolli. HalleB mulla on niin vahva olo että pian ne menkat alkaa ku niin alaselkää juilii, tosin vielä ei oo alkanu, mutta nyt menossa vasta kp27. ois pitäny testata sitä ovulaatiota ihan kunnolla, mutta en jotenki jaksanu ku niin jo asennoitunu tuohon seuraavaan hoitoon. kävin ihan varalta kumminki ostamassa raskaustestin ku oon lauantaina lähdössä pääsiäisen juhlintaan niin jos ei oo lauantai aamuun mennessä menkat alkanu niin sitte täytynee testata. Vaikka oon varma että kyllä ne sieltä tulee.
hyvää pääsiäisen aikaa kaikille!
 

Yhteistyössä