Muita IVF/ICSI- konkareita?

HalleB Voi perse!!!! :hug:
Minä aloin 3.icsin jälkeen yksityisellä ruinaamaan vaihtoehtoja lääkkeisiin tai edes jotain uutta mitä kokeilla, mutta aika nihkeesti mitään uutta kokeiltiin! Kiinnittymistä avittamaan sain 4.icsiin ja sen PAS:iin Gonapeptyl pistoksen, joista ei siis kummassakaan hyötyä. Ja nyt tämä uusi kokeilu tooodella pitkällä kaavalla...

Almina Saitteko siirrettävää? Tsemppiä piinapäiville:wave:!
 
Halleb voimia :hug:

Mam2
Siis oletteko nyt aloittenaat uuden hoidon vai missä mennään??

On: Meille siirrettiin tänään pakkasen viimeisetm pakkaspallerot :heart:
molemmat 8 soluisia, olivat siis lähteneet sulatuksen jälkeen jakautumaan...

Esitin lääkärille mieltä askarruttavia kysymyksiä, esim siirtopäivästä ja alkioiden iästä yms.. Lääkäri kertoili, että alkioiden iällä ei ole nähty olevan merkitystä siihen nähden monesko päivä ovulaatiosta alkiot siirretään... Koska on tutkittu että kohdun limakalvo on vastaanottavainen useana päivänä ovulaation jälkeen.. meidän klinikalla siirrot tehdään 2-4 päivää oviksesta..

Lähinnä halusin tietää sen, että jos meillä alkiot on jo 3 päivän ikäisiä niin voiko siirron tosiaan tehdä jo 2 päivää ovulaatiosta.. ja siis kyllä voi ja siksihän on olemassa tukihoito turvaamassa..

Siirto meni kaikin puolin hyvin ja jotenkin levollinen olo :)
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Almina Jäämme siis innolla odottelemaan sun oirelistaa :popcorn:!!

Meillä siis uusi hoito vasta syyskuussa, mutta toukokuussa otan ekan procren pistoksen, joten itse lasken hoidon "alkavan" silloin eli siis tooodella pitkällä kaavalla:LOL:!

Taas eilen saimme tietää uusia raskausuutisia ja kyllä kirpasee!! Mä olen aivan hirveä ihminen kun heti ajattelin, että toivottavasti se menee kesken...ja nämä ihmiset ovat oikein herttaisia ja todella hyviä vanhempia, mutta mun mieli on jo niin kieroutunut etten voi iloita kenenkään toisen onnesta...:ashamed:.
 
Mam2 nyt tosissaan onnea uuteen hoitoon ;)

Juu siis täällä ei kylläkään mitään oirelistaa edelleenkään tule, jonkin verran ajoittain on ollut alamahatuntemuksia nippalua ja muuta, mutta itse en uskalla enkä oikein uskokaan tuollaisiin tuntemuksiin, kun niitähän voi olla muutenkin normi kierrossa..
Ainut oire johon saattaisin uskoa olisi rintojen arkuus tms.. kun ainoassa onnistuneessa hoidossa sellainen oli, toinen rinnanpää oli kipeä..ja toinen hyvä oire vois olla runsas valkovuoto..sekin oli silloin... Toisaalta mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa misssä vaiheessa piinaa ne oireet silloin tulikaan...

Muihin oireisiin olen heittänyt uskoni :/ eli odooottavan aika on piiiitkää...

T: Almina pp 4 (vasta!!!!) koskahan oikeesti niitä oireita vois edes tulla... tuskin vielä tässä vaiheessa
 
Voi halleB niin toivoin että teillä olis onnistunu hoito. kävin eilen lääkärillä juttelemassa jatkosta ja verikokeiden tulokset kuulemassa. FSH oli normaali ja tänään pitäis tulla sen AMH : n tulos. suunnitelmissa oli nyt seuraavaan kiertoon tehä ivf ja lyhyellä kaavalla tehtäs. Lääkkeenä oli joku outo josta en ole kuullutkaan, mutta se piikki pistetään kp2 ja se vaikuttaa 7 päivää. Sen rinnalle alotetaan muistaakseni kp 5 orglutran. Samalla lääkäri ulltrasi munasarjat ja hyvältä näytti. oikealla puolella oli 7 pientä rakkulaa ja vasemmalta ovuloin tässä kierrossa eli siellä kumminki jotaki tapahtuu luomu kierrossa. Sen takia tuo lääkäri laskeskeli nuita rakkuloita ku tuon lääkkeen kanssa niitä rakkuloita ei saa olla yli 20. Eli nyt tässä sitte menkkoja odottelemaan. Olen alkanut liikkumaan joka päivä ainakin sen puoli tuntia ja tarkkailemaan syömisiä, josko tässä pari kiloa sais pois :) ja vähän samalla ajatuksia muualle näistä hoidoista. mukavaa ja aurinkoista kevätpäivää kaikille :)
 
Almina tsemppiä vielä piinailuun! Kumpa siellä olisi jo kiinnitytty :)

nannah paljonko oli amh? Mikähän tuo uusi lääke on nimeltään? Toivotaan, että se toisi teille toivotun tuloksen:heart:

on: Sain osan papereistamme polilta. Olin vähän ihmeissäni, kun lääkärin puhumat "huippu" ja "hyvä"-alkiot olivatkin 4-soluinen 2-luokan alkio ja 3-soluinen 3-luokan alkio. Mä kun luulin, että saatiin ekan kerran "top"-alkio. Viikon päästä eka aika yksityiselle ja minulla on kyllä pitkä lista kysyttävää...
 
Tsempit Hallelle. Mahtaa olla pettymys kun saa kuulla alkioiden luokat varsinkin jos on annettu ymmärtää muuta??. Minulla oli esim. eka hoidossa "reipas" 4.luokan alkio. Seuraavaan hoitoon tulee lääkkeeksi Menopur, joten joka hoidossa on nyt ollut eri lääkkeet. Saa nähdä, miten menee.
Epäilen omalla kohdallani myös matalaa AMH-arvoa...
Tsempit kaikille yrittäjille. Meillä seuraava hoito kesäkuussa tai elokuussa.
 
Tänään soittelin niitä AMH tuloksia, mutta ne ei olleet vielä tulleet. Näyte on kuulemma lähetetty saksaan tutkittavaksi niin tuloksen saaminen menee maanantaihin tai tiistaihin. En millään muista sen lääkkeen nimeä kun ajattelin että oisin netistä ettiny siitä tarkempaa tietoa. P: llä se muistaakseni alko, mutta ens viikollahan se selviää kun saan siihen reseptin :) Almina tsemppiä piinapäiviin:) Rentouttavaa viikonloppua kaikille :)
 
Hei!

Nannah oliko se sun lääkkeen nimi seuraavassa IVF:ssä Elonva??
Mulle tehtiin viimeksi sillä hoito ja sit oli just nuo orgalutranit sun muut, ja siiinä hoidossa mulla on ollu paras hoitovaste.. Se kuulemma saa hyvin mukaan muniksia ku se on niin iso se alkuannos :) Tsemppiä uuteen hoitoon !! ja se oli muuten tosi helppo ja näppärä hoito...

On: ei kummempia tuntemuksia suuntaan eikä toiseen... välissä jomottaa ja vihloo, mutta vaan hetkellisesti. EI rintojen arkuutta!! pari finniäkin oon saanu.. Nyt pp7 :)
 
Almina just se elonva oli tuo lääke :) täytynee alkaa lueskelemaan muiden kokemuksia siitä, mutta ainaki tuo sinun teksti kuulostaa hyvältä :) Täällä mieli aika maassa, just sain viestin että mun sisko odottaa jo kolmatta lasta. Kyllä laskee niin omia fiiliksiä kun maksanu ittensä kipeäksi ja monta vuotta ravannu hoidoissa ja elämä pyörii vaan tämän asian ympärillä niin toiset saa lapsia tuosta noin vaan. voi että kiukuttaa :kieh: ja voi sitä kyselyjen määrää taas että eikö se ois jo teidänki aika tehä lisää niitä lapsia. Kyllä ei taas tee mieli lähteä mihinkää sukujuhliin tai muuallekkaan. pakko vaan avautua jonnekki.
 
Mansikkatyttö kiitos! Mä vähän luulen, että lääkäri yritti vain piristää ja onhan tuo 4-soluinen 2-luokan alkio ihan kelpo alkio, mutta sana huippu kuulosti minun korvaan 1-luokan alkiolta. Samapa tuo...
Mulla on kerran ollu toi Menopur...saas nähdä mitä yksityisen lääkäri haluaa minulle määrätä.. Voisiko tuota amh:ta testata sulta?

nannah saksaan asti:O Kerrohan sit se tulos! Mulla tosiaan se arvo oli syksyllä 0,3, kun ainakin yli 1 pitäis olla..
Mitenkä voimakas se Elonva oikee on? Mietin vaan, että sopiskohan se mulle..
:hug: siskosi uutisen sulatteluun..

Almina miten kauan ajattelit olla testaamatta? Voimia viimeisiin piinapäiviin!

on: Ihanaa olla taas oma itsensä, ku ei oo mikään lääkitys päällä. Valo pilkahtelee mieleeni ja ne pilkahdukset tuntuu niiiiin hyvältä:)
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkatyttö
Tervehdys kaikille. Hyvistä aikomuksista huolimatta eksyin kuitenkin tänne.... Vakaa aikomus oli, että en näillä sivuilla tällä kertaa roiku.

Taustana siis tämä: Takana 3 ivf:ää, joista vain yhdessä päästy siirtoon asti, ja tämän jälkeen hoidoista luovuttiin. Viimeisestä aikaa lähes 3 vuotta. Kaiken tämän jälkeen minulta on viimeinkin diagnosoitu endo, joka leikattiin. Leikkauksen jälkeen lääkäri tarjosi mahdollisuutta vielä yhteen hoitoon, joka nyt menossa. Lääkityksenä ollut sumu ja Menopur. Huomenna sitten Pregnylin aika. Punktio 27.3.

Olo on jotenkin tosi omituinen, tyhjä. Kertaalleen oli jo luovuttu ajatuksesta enää yrittää. Ja sitten tuli tämä hoito. Nyt on menty päivä kerrallaan, olen yrittänyt sulkea koko asian ajatuksistani mahdollisimman pitkälle (niin paljon kuin se nyt on kellon kanssa elämisessä mahdollista). Punktion lähestyessä alkaa asia pyöriä mielessä enemmän ja enemmän. Jopa pieniä toiveikkaita ajatuksia, jotka yritän tehokkaasti tukahduttaa. Liian monta epäonnistumisen mahdollisuutta vielä edessä
 
Viimeksi muokattu:
Karatin: siis päätittekö te sen kolmen yrityksen jälkeen lopettaa hoidot, vai lopetettiinko ne polin puolelta? Koska meillä on sanottu että
yksi yritys lasketaan vaan sellaisista hoidoista mistä pääsee siirtoon saakka. meillä on hoitoyrityksiä 5 takana ja ainoastaan kahdesta ollaan päästy siirtoon saakka. Vielä on yksi hoito jäljellä jos ei tällävkolla tehty siirto tärppää...
 
hei!!

Halleb oletteko yksityisellä puolen hoidossa?? vai julkisella?? Meille sanottiin silloin, että tämä Elonva on aika uusi lääke suomessa ja on nyt kokeilussa vasta ainakin väestöliitossa.. Julkisella puolen ei välttämättä käytetä, koska punktio voi osua viikonlopulle.. Mutta tokihan voi olla jälleen eri käytäntöjä paikkakunnittain :) Kysele, se on ns.lyhyenkaavanhoito...

ON: Ja ei kummempia tuntemuksia :/ Ei rintojen arkuutta, vaikka kuinka painelis, ei enää edes nippailuja tms. alamahatuntemuksia, vilustaa kyllä ja naama kukkii... mutta ei edes lisääntynyttä valkovuotoa, joten johtopäätös -> tuskin raskaana :( voi harmittaa ihan tosi paljon... Testiä en tee vasta kun 1.4, mutta vuoto alkaa viimeistään loppuviikosta...

Juu ja päätin että nyt alkaa kunnon dieetti, mulla tulee nimittäin kiloja joka kerta kun on hoidot päällänsä!!! :mad:
 
hertta, oltiin niiden 3 yrityksen aikana yksityisellä. Ja lääkäri oli kolmannen jälkeen sitä mieltä, että ei kannata enää yrittää. Munasoluja on kyllä jonkin verran tullut, mutta hävikki on joka vaiheessa ollut noin puolet. Eli tyyliin saadaan 12 munasolua, niistä ehkä 7 kypsää, niistä 4 hedelmöittyy. Ja nämä hedelmöittyneet eivät sitten lähde jakautumaan toivotulla tavalla. Eli se kerta kun päästiin siirtoon, niin silloinkin alkiot olivat heikkolaatuisia.

Pregnyl pistetty. Nyt vain odotellaan tiistaita...
 
HalleB kysyin ennen syksyn hoitoa Elonvasta - sitä ei kuulema voi/kannata käyttää, jos munasarjojen toiminta on jo hiipunut (minulla esim. on jo ikää) eli amh-arvo on alhainen. Näin minulle kerrottiin julkisella puolella. Pulmana Elonvan kanssa on se, kun on käytössä vain kerta-annos, niin silloin ei voi tarvittaessa vaihdella/muutella annoskokoa, kuten normaalisti voidaan väliultran jälkeen tehdä. Eli pelivaraa on vähemmän, jos hoito ei toimikaan toivotusti. Mutta tässäkin voivat käytännöt vaihdella, kuten niin monessa muussakin. Joten kannattaa kysyä omalta hoitavalta lääkäriltä asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa karatin!:flower: Tsemppiä punktioon ja onnea hoitoon!

hertta pääsitte siis siirtoon? Ihanaa:) Siirsivätkö kaksi? Saitko pakkaseenkin? Toivotaan, että nyt tärppää:heart:

Almina me nyt siirrytään yksityiselle, kun kaikki julkisen hoidot on käytetty. Tsemppiä vielä piinailuun :)

pepponen kiitoksia Elonva-infosta! :) Joku kirjotti tuolla +35-pinossa Fostimonista, että sillä olis saanu parempia tuloksia vähän vanhemmat. Voiskohan ajatella, että toi lääke sopis mulle, kun munasarjat on hiipumassa. Onkohan jollain siitä tietoa? Mulle ihan tuntematon lääke tuo..

on: Soitin polille sihteerille. Sain aika tylyn vastaanoton... Lopulta kuitenkin lupasi lähettää minulle kaikki lääkärien kirjoitukset. Toivottavasti tulevat ennen torstaita postissa.
 
tänään hoitoja soitti amh-tuloksia ja niin ku arvasinki niin huono oli. arvo oli 0.3. Lääkärin kanssa en jutellut mutta hoitaja sano että lääkäri on kirjoittanut reseptin valmiiksi ja sen voi käydä hakemassa. Keskiviikko aamuna meillä onkin meno pistos opetukseen ja hoitosuostumusten kirjoittamiseen. mitä teille muille joilla on matala tuo amh arvo on suositeltu lääkkeiksi? Vaikuttaako tuo matala arvo muuhun ku siihen että rakkuloita ei paljon ole odotettavissa. Täytynee alkaa lueskelemaan tuosta. ja karatin tervetuloa minunkin puolestani :flower:
 
Punktio ohi, ei ollut tällä kertaa edes juurikaan kivulias. Nyt tosin on mennyt päivä nukkuessa ja vähän mahaa juimii, pitäs vähän aikaa vielä odottaa ennen kuin saa ottaa lisää särkylääkettä.

Saaliina 10 munasolua. Ei aiheuta juuri tuuletuksia, kun meillä tuo hävikki on ollut niin suuri. Enkä edes uskalla ajatella/toivoa. Odottelen vain huomista, että saan puhelun siitä, mitä on tapahtunut hedelmöittymisen suhteen.

Almina, mulla on kyllä tullu joka hoidon aikana painoa lisää. Taitaa olla niin, että sen pistos- ja muun stressin keskellä ei jaksa ajatella syömistä niin paljon. Tällä kertaa oon ollut vielä pitkään flunssassa, niin liikkuminenkin on jäänyt vähälle.
 
karatinMinusta teillä oli hyvä saalis. Toivottavasti hedelmöittyvät. peukutan täällä.

Halleb Päästiin siirtoon saakka. Tämä on meidän paras hoitokierros ikinä. Rakkuloita oli 18 joista 10 oli solu. Soluista 3 oli raakoja ja yksi hajonnut(?) Kuusi hedelmöitettiin ja ne kans hdelmöitty. Kaksi kuitenkin jouduttiin laittamaan roskiin kun olivat monitumaisia. Neljä alkiota siis kaiken kaikkiaan. Lääkärikin oli ihan innoissaan. Kaksi top luokan alkiota siirrettiin ja kaksi vähän huonompaa pakastettiin. nyt siis pp7...odottavan aika on pitkä. virallinen testipäivä on ensi viikolla...
 
Hei kaikki!
Tsemppiä teille kaikille tulevaan! :)

Itselläni yksi ICSI takana päin, perjantaina olisi testipäivä. 10 munasolua saatiin pakkaseen. Tänään on viimeinen lugepäivä ja en malttanu olla testiä tekemättä iltapäivällä....negatiivinenhan se oli :(
Tuntemuksenia kyllä on ollut, en sit ole varma onko ne vaan tuolla mun pään sisällä, onhan tämä niiiin rankkaa. Rinnat on ollut pistoksista asti kipeät, siirron jälkeen ensimmäinen viikko piti rampata yöllä pissillä. Nyt väsyttää ja palelee koko ajan ja ruokahalut on mielettömät! Ja on ollut neljänä päivänä tosi kivia kipuja, sellasia aaltoilevia ja loppuvat ku seinään. ja yhtenä päivänä alamaha oli kova kun kipuja tuli paljon. Mut mitään vuotoa ei kuitenkaan ole ollut. Tietääkö kukaan voiko nuiden lugejen käyttö vaikuttaa mitenkään testin tulokseen? Ihan pelottaa perjantaina tehdä testi tämän päiväisen jälkeen. Haluttais vaan jäädä tähän haavemaailmaan... Mut täytyy sit perjantaina katsoa totuutta silmiin, toivottavasti tikussa olisi yllätys :) ja käyn varmaan vielä verikokeissa selvittämässä asian.
 
Viimeksi muokattu:
Hertta teille siirrettiin siis kaks toppia aika hienoa :) meidän alkioille on yleensä tehty niin, että top ja vähän huonompi on siirretty ja pakastettukki sillai.. vaikka en tiedä onko silläkään mitään merkitystä, pääasia että on toimiva alkio ;) tsemppiä hurjasti piinaan!!!

Jensulle tsemppiä piinaan myös!!! olen lueskellut paljon tarinoita, joissa nega on vielä tuossa vaiheessa muuttunut plussaksi, kun se riippuu ihan siitä missä vaiheessa alkio on kiinnittynyt :)

Karatin
mikäs teillä oli tilanne?? oliko hedelmöittyneitä paljon?

On: PP12, jotenkin surullista kun piina loppuu kohta ja se toivonkipinä taas viedään, mikäli nega tulee :(

OIREISTA: Ei rintatuntemuksia, alamahaa pistelee välillä ja päivällä lorahteli jotain runsaasti vetistä ja kirkasta, mutta vain pari kertaa... Muutoin ei mitään muuta!!! naama kukki pari kolme päivää sitten, mutta nyt tilanne on rauhoittunut sen osalta... Eli Pelkään negaa ja sit ku tulee noita toivonkipinöitä niin sitä putoaa taas kovaa ja tosi korkealta mikäli negaan...

Mutta toivoa on siihen saakka kunnes vuoto pysyy poissa :)
 

Yhteistyössä