Muita IVF/ICSI- konkareita?

Hei sekundamami :) Olet tervetullut minun puolestani. Olen tullut siihen käsitykseen näitä palstoja lukiessani, että yhtä raskaita nämä lapsettomuusjutut on, oli lapsi ennestään tai ei. Kaikille se on oma surunsa. Mikäpä minä primäärilapseton olen sanomaan, ettei toisen lapsen puuttumista saisi surra... ??
:)

Kiitos Almina! Mullakin on järkyttävää yöhikoilua useinkin.. paita saattaa olla ihan suorastaan litimärkä :( joskus joutuu nousemaan ylös ja vaihtamaan vaatteet. Myös kuumia aaltoja päivisin toisinaan. Inhottavaa.

Tervetuloa sekundamami! Samanlainen olen itsekin. Luomutyttö 3v eikä sisarusta hänelle näy eikä kuulu :( Saman verran yritystä kuin teillä. Surettaa hänen ja omasta puolesta. Vaikka onnellisia tästä ihmeestä ollaankin, sanomattakin se on selvää. Vaan välillä tuntuu että on mielipiteitä siihen suuntaan että on 'väärin' surra kun on jo yksi.. Itse olen ollut niin syvällä suossa tämän matkan varrella että joutunut käymään psykiatrilla ja syömään lääkkeitä :( On se raskasta, vaikkei vissiin sais. Kovasti voimia teille, ja yritetään olla luopumatta toivosta! <3

Itse asiassa meilläkin tilanne oli se että eka lapsi tuli luomusti, mutta mahdollisuudet luomulapsiin on totaalisesti loppunut.. Oli hirvittävän raskasta kun ei tiennyt saako hän sisarusta, mutta onneksi hän sai pas-pikkuveljen viimein pari vuotta sitten..

Monesti ihmiset jaksavat pähkäillä lastensa ikäeroja, mutta meille sillä ei ole ole ollut koskaan mitään merkitystä...

Iinamiina ja sekundamami toivottavasti ja uskon että teillekin vielä se pikkusisarus tulee jossain vaiheessa... siis pakkohan se on onnistua...

Juu siis mulla niin pelottaa ja hirvittää ku tietää että tämäkään pas ei onnistunut, koska loppukierron yölliset kuumataallot ovat saapuneet.... äh on tämä taas tätä rypömistä... Voi kun tämä olis meille kaikille helpompaa... Rahaa palaa hirveitä summia ja sitä kahden viivan raskaustestiä ei vaan tule :/

T: Almina

Jos nyt onnistuisi sitten tällainen listatyylinen historia :)

Ekan yritys aloitettu 06/06

01/07 raskaus -> kesken rv 5
05/07 raskaus -> kesken rv 10(sykkeet näkyi kahdesti, rv 6 ja rv 9, jolloin alkoi niukka verinen vuoto)

11/07 raskaus -> meni loppuun asti hyvin, rv 8 pientä vuotoa.

Kakkosen yritys alkoi 09/09

Yksityiselle tutkimuksiin 10/10 -> 3 clomifen kuuria, joista kahdessa piikit -> negaa.
01/11 inssi -> nega. Miehen simpoissa todettiin vika ja suositeltiin heti ICSI.

03/11 ICSI, 6 munasolua, 4 kypsää, 2 hedelmöittyi ja jakautui, molemmat siirrettiin -> nega.

05/11 ICSI, 8 munasolua, 6 kypsää, 4 hedelmöittyi ja jakaantui. 2 siirrettiin-> nega. 2 pakkaseen, toinen ei selviytynyt sulatuksesta. 1 siirrettiin 06/11 -> plussa.
Vuoto alkoi heti rv 4+6, tiesin että menee kesken ja rv 7 olikin jo valunut pönttöön.

Julkiselle 09/11, ICSI pitkällä kaavalla 10/11-11/11 -> 12 munasolua, joista vain 6 kypsää. 5 hedelmöittyi ja jakaantui. 1 TOP siirrettiin -> nega.

Yksi TOP meni 2pv:n jälkeen pakkaseen, 3 jatkoviljeltiin 6pv. Jatkoviljellyistä yksi blasto pakkaseen.

PAS 02/12, 2pv alkio ei selvinnyt sulatuksesta, blasto selvisi 90% ja siirrettiin -> nega.

Tuntuu NIIIIIN toivottomalta :(.

Nyt pelkään, etteivät tee enää keväällä hoitoja ja jouduttaisiin odottaan syksyyn. Lisäksi odottelen nyt menkkoja alkavaksi. Hassua on, että edellisillä kerroilla vuoto on tullut lugejen läpi jopa viikkoa ennen testipäivää, nyt ei mitään. Eilen lopetin lääkkeet, eikä vieläkään mitään tuntemuksia. HUOH!

nannah miltäs näytti ultrassa? Juu alkaa voimat hetkittäin olla aikas lailla vähissä, ku meki neljä vuotta ollaan tätä painajaista koettu..*huokaus*

iinamiina mä vedän sitä öljynä sen takia, ku imeytyy siinä muodossa paremmin ja on luonnollisessa eikä synteettisessä muodossa :) Eikä se pahaa ees oo, ku on tottunu :) Sulle kans ihan hirmuisesti voimia :hug:

Tervetuloa uudet vaan minunkin puolestani:flower: Onhan se turhaa ruveta kenenkään surua vähättelemään tai vertailemaan. Samassa suossa tarvotaan..

on: Meillä tiistaina punktio! :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :)
Ultrassa käyty ja epätoivohan se taas iski. Vasemmalla puolella ei rakkulat olleet kasvaneet ja oikealla 3 tai ehkä 4 rakkulaa. Piikitys jatkuu 300 ja tiistaina on myös täällä punktio. Lääkäri oli sitä mieltä että jos vasemmalla puolella ei oo tapahtunu tiistaihin mennessä mitään sinne ei edes mennä. Tuntu että lääkärikin pelkäsi sitä vasemman puolen punktoimista. No tiistaina sen sitte näkee miten menee. Tarkoituksena on siirtää kaksi alkiota. Jos saatais top ja sille sitte kaveri. Lääkäri epäili että pakkaseen ei saatais mitään :( Voi että ku jos onnistuis tämä homma. oliko HalleB tänään sitten ultra? Täällä kortisoni aloitettu tänään. Saa nähä tuleeko kuin sivuoireita.

Juu oli meillä tänään ultra. Aika saman kokonen saalis on meillekkin tulossa. Kuusi follia, joista kolme oli hyvänkokosia (15-17mm) ja niitten mukaan nyt edetään. Limakalvo oli huippu eli 12mm. Pregnyliä pistän sunnuntaina tupla-annoksen. Meille suunniteltu myös kahden alkion siirto..toivottavasti saatas kummatkin ne kaksi näistä aineksista :)

HalleB Mulla on tällä hetkellä käytössä d-vitamiini, ubikinon, gelee royal, udos omega kapselit ja maitohappobakteerit...lisäksi juon päivittäin lasillisen vehnänorasjuomaa. Mulla on vaan aina vaan näistä vitamiineista se huono puoli, että naama alkaa kukkia, mitä enemmän vitamiineja on käytössä...mutta yritän kestää.

sekundamami Sekunda minäkin...eka luomusti ja nyt yritetty toista 4,5 vuotta. Kyyneleet tulee aina kun poika (kohta 6v.) kyselee, että miksei hänellä ole pikkuveljeä kun kaverillakin on jo kaksi pikkuveljeä!!

Millä perusteella muuten teille on määrätty kortisonia? Mulle ei ole ikinä ees mainittu asiasta ja ajattelin sitä syksyllä lääkäriltä kysäistä, mutta olisi kiva tietää miksi sitä määrätään?

MAM2 Meillä on nyt ensimmäinen hoitokerta kun lääkäri määräsi kortisonia. Ite kysyin että oisko jotain mitä voitais kokeilla kun hyvistä alkioista huolimatta ei onnistumista ole tullut. viime siirrossa kokeilin piikittää pregnyliä ja nyt sitte syön tuota kortisonia. Meillä ei siis mitään erityistä syytä tuohon kortisoniin ole, kuhan kokeillaan.

MAM2[ Minulla oli kortisoni 2.ICSI:n 1. PASissa ja ne määrättiin yksityisellä, ihan vaan kokeilumielessä. Siitähän plussasin, mutta meni kesken. Tässä julkisen hoidossa mainitsin siitä, mutta heidän mielestään ei tarvinnut. Mulla oli kuitenkin viime hoidosta yli jääneet tabletit ja omin päin söin kaikki(loppu ennen testipäivää).

Mulla alkoi tänään menkat, eli 3pv progesteronin + zumenonin loppumisesta, huh!

Hei taas!

Nannah meilläkin on aina ollut suht hyvät alkiot ja limis myös, ilmeisesti kiinnittymisessä jotain ongelmaa kun sitä plussaa vaan ei useista siirroista huolimatta kuulu :/ Mikäli tästä passistakaan en plussaa niin kysyn kyllä että eikö voitais kokeilla jotain joka vois mahdollisesti auttaa kiinnittymisessä... vaikka vaan kokeilla...

Nannahille ja Halleb:lle Tsemppiä punktioihin :)

Ja On: Täällä meneillään pp 10, voi kauheaa kohta on se hetki taas lähellä kun tulee se kauhea epätoivon olo, tuskinpa tämä onnistui tälläkään kertaa.

Ei oireita, ainut on että outo maku suussa, mutta mulla on ollut se aiemminkin ja johtuu ilmeisesti lugeista.. ja jotenkin en osaa uskoa että on sitte onnistanut. ei mitään rintaturvotuksia, arkuutta ei mitään!!! en halua testata vielä, säästelen itseäni...

näin täällä: Almina

nannah miten meni punktio?

MAM2
sulla onki monta valmistetta käytössä. Ootko saanu jostain ohjeet käyttää noita vai ite selvitelly mitä olis hyvä syödä?

Almina toivottavasti olisi tärpännyt! :)

on: Punktio meni hyvin. Perjantaina pienemmät follit olivat vasta 12-13mm. Saimme silti tänään seitsemän solua!:heart: Oon ihan ihmeissäni. Meille, noin monta:O Huomenna soittelevat hedelmöittymisiä. Jännää, jännää :D Nyt pitää lähteä lepäämään :)

HalleB: Tsemppiä piinaviikoille! Hyvä saalis tuo 7, toivotaan, että kaikki hedelmöittyisi.

Lääkäri soitti tänään ja seuraava punktio tulisi olemaan Toukokuun ekalla viikolla(vasta!). Nyt siis kp3, odotamme seuraavat menkat joista kp 21 alkaa Synarela. Pitkällä kaavalla siis mennään.

Mulle oli kaappiin jäänyt yksi kuuri Clomifenia ja otan sen nyt oma-alotteisesti tässä kuussa, aika ihme olisi jos nyt tärppäisi.

HalleB Sullahan oli hyvä saalis :) me saatiin ainoastaan 1 munasolu ja huomenna sitte selviää että onko se hedelmöittynt vai ei. Kyllä tämän kaiken piikittelyn jälkeen ois toivonu enemmän ku tuon yhen ainokaisen. Oon jo aika varma että ei me mihinkään siirtoon päästä. Menin töihinki vielä punktion jälkeen ku muuten ois menettäny tän päivän palkanki vielä. Kyllä on ollu niin raskas päivä sekä henkisesti että fyysisesti :'(

sekundamami kiitos! :) Tsemppiä hoidon odotteluun!

nannah :hug: voi hitto! Voin uskoa, että koville ottaa..:'( toivotaan, että se olisi kuitenkin hyvä laadultaan ja saisitte siirrettävää! Mä oon ottanu tähän loman, ku en pystyis olla töissä enkä pysty nyt ottaa palkatonta..

Nannah : Voimia! Onnea HalleB hyvästä solutuloksesta! Toivotaan, että molemmat nyt onnistutte!

Kumma, ettei teillä työnantajat anna hoitojen sairaslomia palkallisena. Meillä on miehen kanssa molemmilla aina palkalliset lomat punktiosta ja minulla muina päivinä. Ollaan ilmeisesti sitten onnekkaita.

Hei!

Ihan ketjun ulkopuolisena kysyisin, että voiko saada julkisen puolen hoitoja ns. sekundääriseen lapsettomuuteen? Ystävälläni yksi luomu lapsi ennestään ja toista ei ole vuosien yrittämisen jälkeen kuulunut. Hänelle sanottu, että jos ennestään luomu lapsi julkisen hoitoja ei saa. Jos joku tästä tietävä viitsii vastata, niin suuret kiitokset!

sarina13: Julkisen puolen hoitoja saa, vaikka olisi jo yksi lapsi. Mutta jos on kaksi, niin käsittääkseni sitten ei.

Mehän ollaan sekundäärisiä, eli yksi luomu ja toista ei tule. Lisäksi vikaakin löytynyt, joten toinen luomulapsi olisi ihme.

No niin soitto tuli väestöliitosta että hedelmöitystä ei oo tapahtunu :'( Ei voi edes sanoin kuvailla tätä surua ja pettymystä. Vajaa kolme vuotta hoitoja käyty ja tonneja menny ja tulosta ei tullut. Meidän hoidot taisi sitte olla tässä :( Toivon sydämestäni teille kaikille onnistumista ja jaksamista hoitojen kanssa :heart:

Mansikkatyttö kiitos :) juu ootte onnekkaita, ku saatte sen palkallisena. Vuosi sitten oli palkattomalla hoidon taka kolme päivää. Se oli aika iso summa palkasta pois..:(

nannah ei ole sanoja:hug: oon tosi pahoillani:'( Voimia tähän hetkeen ja tulevaan!

Nannah voi ei miten epäreilua :/ itsekin taas osaa arvostaa enempi sitä että on ylipäätään saatu alkioita ja vielä pakkaseenkin... ja tosiaan tuossa kohtaa vois olla paikallaan jokin ilmainen tsemppaushoito... sillä rahaa palaa ihan julmetusti etenkin yksityisellä puolella ja muutenkin... Toivon sulle voimia mahotttomasti :(

HalleB
Mikäs tilanne teillä on?? joko pääsette siirtoon??

Ja on: Nyt pp 12, ei tuntemuksia muu kuin edelleen outo maku suussa, mutta muut oireet viittaa tädin tuloon eli yöllä oli niiiiin kuuma että huh ja aamulla olo kuin ois puusta pudonnut ja pää on kipeä ajoittain.... Että kovin toiveikas ei ole olo täällä :/ niin monta kertaa tämä olotila on veikattu oikein, valitettavasti.. mikäli täti ei tule perjantaihin mennessä testaan silloin, muttta mikäli tuntemuksiin on uskominen täti kurvaa paikalle viimeistää huomenna...

T: Almina :)

nannah86 Ei voi olla totta!!!:hug: Monesko hoito teillä olikaan nyt menossa?
Minäkin olen sitä mieltä, että klinikoilla pitäisi olla "leimakortti" jossa saisi joka 3. hoidon ilmaiseksi...

HalleB Olen tässä 4 vuoden taipaleen aikana viettänyt lukemattomia tunteja internetin ihanassa maailmassa etsimässä apua lapsettomuuteen...paljon on vielä kokeilematta ja joka päivä löytyy joku uusi yrtti tai luontaistuote jonka pitäisi parantaa hedelmällisyyttä. En tiedä uskonko edes noiden valmisteiden tehoon, mutta olen valmis kokeilemaan kaikkea!
Mutta kaiken informaatiotulvan keskellä sitä edelleen ihmettelee miten alkoholistit/narkkarit/roskaruokaa,eineksiä syövät ihmiset saavat helposti lapsia!!!????

Mikäs tilanne teillä on alkioiden suhteen HalleB:)?

Yhteistyössä