Muita äitejä joita ei tänään onniteltu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poolo

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
1 975
0
36
Aamulla kun lasten kans herättiin isäntä oli lähteny jo töihinsä (tekee monenlaista työtä; tän missä tänään oli ni kuulemma sopinu kauan sitten, "mist´ voin muistaa jotain äitienpäivää... tai et se nyt sattuu just´ samaan aikaan kun tää työhomma..."). Muutama päivä aikasemmin oli sovittu et mennään syömään ravintolaan koko perhe+ isovanhemmat. Olin lähdössä lasten kans jo vähän etukäteen jotta voidaan käydä ennen syömistä lasten toisella mummolla (asuu lähellä sitä ravintolaa) ja ostamassa kukkia kun syömisen jälkeen ei olisi ehtinyt enää (kukkakauppa kiinni jo silloin). Isäntä tietty vielä töissä. Soitin ja kyselin onko tulossa, niin "mäkä, mäkä, mäkä, mistäs oisin tienny että pitää aikasemmin lähtee... blaa blaa blaa..." Tuli sitten omalla autollaan myöhässä ravintolaan.
Meillä on tapana aina äitienpäivänä käydä tervehtimässä lasten kahta isomummoa myös. Isäntä sanoi että tulee perässä omine kyytineen (samalla kyydillä ei tietenkään voinu kun illansuussa taas piti olla töissä). Joo, eipä sitten tullu, mikä lie esteenä. Lasten kanssa tultiin "kierrokselta" kotiin jotain 6 maissa illalla, isäntä tietenkin töissä. Touhusin lasten kans illan, tein iltapesut ja -palat, laitoin nukkumaan.
Huomasin kyllä kotiintullessamme että oli keittiön pöydälle ilmestyny päivällä pieni kassi, jossa kuoreen suljettu kortti päällä ja KATAJAN TAIMI... Jokseenkin tuli olo että itkiskö vai naurasko; tosi kaunis kukka ja silleen... En avannu korttia enkä muutenkaan koskenut koko kassiin kun ei sitä oo miulle annettu henkilökohtasesti. Kello on nyt siis yli 11 illalla enkä taia tänä vuonna äitienpäiväonnitteluja saada, ainakaan ajallaan... Harmittaa jotenkin niin sikana et ihan itku äsken pääsi... No, toki mielialat vaihtelee tän masuasukinkin johdosta (nyt rv. 24) mutta kyllä tänään ihan aiheestakin... Anteeks kun tuli näin pitkä sepustus, kiva jos joku jaksaa lukee...

Tyttö onnitteli kauniiden omatekemien lahjojen ja korttien kera... mutta eipä ole tuo ukko sanonut mitään. Ei saatana onnitellut, vaikka sanoin suoraan sille, että kylläpä tuntuu kivalle, kun äitienpäivänä muistetaan onnitella. No ei se tosin onnitellu viikko sittenkään, kun oli mun synttärit... |O :headwall: Pallipää

Mie toivotan, oikein hyvää äitienpäivää sinulle "Poolo", olet onnittelut ansainnut.

Onnea niin jo olemassa olevista lapsistasi, kuin myös masuasukista. :heart:

:flower:

Tarkotuksella en avannu sitä kirjekuorta, jotta tajuis puskan ostaja sitten että lahja jäi sitten antamatta ja onnittelut sanomatta. Lahjalla tarkotan siis just vaikka kukkaa. Tosin lienekö tuo mitään asiaan kommentoi, saa nähdä. Tulee kyllä ittellekin mieleen josko oon vähän lapsellinen jo, mutta kun ois ollu kiva että olis huomattu...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja asasa:
Ethän sä sille miehelles oo äiti ni miks sen sua pitäs onnitella...

Se on äiTIENpäivä, ei äiDINpäivä, kässäätkö?

Ja toisekseen, mä olen synnyttänyt mieheni lapset, totta kai mieheni haluaa muistaa minua päivänä joka on äiDEIlle pyhitetty.

Joo, en oo mieheni äiti, tuo on totta, mutta oon sen lapsien äiti ja mielestäni sen pitäis kyllä merkata myös lasten isälle jotain. Siis että arvostais ja muistaisi jotenkin lastensa äitiä äitienpäivänä edes. Mut nää on taas näitä - naiset ja miehet varmasti ajattelee näistäkin asioista eri tavalla.

No esikoinen (5 v.) heitti aamulla kortilla päähän, kun olin nukkumassa. Sain kyllä aamulla kahvit sänkyyn. Kakun saannin olin varmistanu ostamalla ite jäätelökakun pakkaseen ja kertomalla esikoiselle, missä se kakku on. Ukko ei kuulemma tienny kakusta mitään, vaikka oli ite mukana, kun se ostettiin. Mieltä lämmitti kyllä, kun miehen pikkuveli laitto mulle tekstarilla onnitteluja. Niin ja sain mä ukolta kortin, jossa mulle luvattiin ostaa uudet housut, kun kuulemma kuljen niin risoissa.

Mutta tosissaan, enhän mä mun miehen äiti ookaan. Ehkä paras lahja oli, kun toi esikoinen kysy eilen sängynpohjalta, miten sä äiti jakselet, kun laittelin puhtaita vaatteita illalla kaappiin.

täällä äiti jota ei muistettu mitenkään. Lapsia on 5. Mies ilmoitti muutama päivä sitten, ettei aio muistaa, kun en ole hänen äiti. Anoppi sai upeat lahjat.

Yksi lapsi oli tehny kortin, mutta sekään ei minulle tullu, lojuu tuolla huoneen lattialla. Kukaan ei tosiaan sanonu sanaakaan:-(

On niin kurja olo, ihan kuvottaa

Ja ihmiset olettaa, että tämmöinen suurperheen mamma hukkuu onnitteluihin. Eräs kaveri kertoi, että sitä muistaa lahjoin ja onnitteluin mies ja lapset ja isovanhemmatkin. Toinen kaveri kysyi eilen että jo varmaan kahvit läikyteltiin sänkyyn. Ja komas kaveri kertoi raivostuneensa miehelleen kun se toi vain miniruusun kotiin. Olisipa meillä mies edes sanonu jotain tai ihan halannu:-(

Itselle aina äitienpäivä ja isäinpäivä merkanneet tosi paljon. Ja muistan ihmisten merkkipäivät ainakin kortilla ja onnitteluilla. Olisi ihanaa jos joskus minuakin muistettaisiin. jos synttärit on vaikea muistaa, äitienpäivä ei voi mennä ohi. Kai sitä on niin mitätön

Onhan tässä sekin puoli, että kun elämä on muuten kunnossa, pitää jostain etsiä murehtimisen aihetta. Tehdä kärpäsestä härkänen.

Ymmärrän että sulla pahamieli, mutta itse en loukkaantuisi moisesta. Äitienpäivä on mielestäni enemmänkin lasten päivä, saavat luvan kanssa hemmotella äitejä :D
Itse nautin päivästä vain siksi että on nautinto katsella lasten iloa ja touhotusta asian ympärillä. Mielestäni puolison ei tarvitse edes onnitella, voi kyllä toivottaa hyvää äitienpäivää......

mä en ymmärrä tota ettei miehen kuuluis muka onnitella äitienpäivänä- kyllä jokainen tietää ettei ole miehensä äiti, mutta miehen lapsien äiti ja äiti yleensäkkin jokainen on. Ja kun olet äiti ja on ÄITIENpäivä, silloin kyllä minä ainakin odotan että mies onnittelee.. Onnitteleehan se silloinkun on mun nimipäivä, eli kaikkien HEIDIEN päivä.. Ja minä onnittelen miestäni kun on ISIEN päivä....... No mut jokaisella tietty oma ajatusmaailmansa ;) tämä minun.

Tuntuu että ihmiset lataa hirveitä odotuksia tämmöisiin kaupallisiin päiviin ja sitten vetää herneet kun kukaan ei palvokkaan sinä yhtenä päivänä vuodessa.Kuitenkin kaikkein parasta on se huomioiminen arjessa,sellaisia pieniä tekoja mistä toiselle tulee hyvä mieli eikä maksa mitään.Exä ei koskaan huomioinut mua mitenkään ikinä.Joulut,syntymäpäivät ja äitienpäivät oli yhtä tuskaa kun se nosti aina riidan pystyyn että varmasti sai mulle ainakin paskan mielen.
Nyt on niin hienoa kun saa sitä huomioimista ja toinen osoittaa miten paljon tykkää,ei tarvitse odottaa että yhtenä päivänä vuodessa huomiois ja sitten pettyä kun ei silloinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tuntuu että ihmiset lataa hirveitä odotuksia tämmöisiin kaupallisiin päiviin ja sitten vetää herneet kun kukaan ei palvokkaan sinä yhtenä päivänä vuodessa.Kuitenkin kaikkein parasta on se huomioiminen arjessa,sellaisia pieniä tekoja mistä toiselle tulee hyvä mieli eikä maksa mitään.Exä ei koskaan huomioinut mua mitenkään ikinä.Joulut,syntymäpäivät ja äitienpäivät oli yhtä tuskaa kun se nosti aina riidan pystyyn että varmasti sai mulle ainakin paskan mielen.
Nyt on niin hienoa kun saa sitä huomioimista ja toinen osoittaa miten paljon tykkää,ei tarvitse odottaa että yhtenä päivänä vuodessa huomiois ja sitten pettyä kun ei silloinkaan.

Tai sitten niin että odottaa että sais edes sinä yhtenä päivänä sitä huomiota eli äitienpäivänä jos ei sitä muulloin saa.
Asioilla on aina kaksi puolta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

Tai sitten niin että odottaa että sais edes sinä yhtenä päivänä sitä huomiota eli äitienpäivänä jos ei sitä muulloin saa.
Asioilla on aina kaksi puolta
Aivan,eikä tajua että mies joka ei muutenkaan koskaa noteeraa niin tahdo tehdä sitä silloinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Joo, en oo mieheni äiti, tuo on totta, mutta oon sen lapsien äiti ja mielestäni sen pitäis kyllä merkata myös lasten isälle jotain. Siis että arvostais ja muistaisi jotenkin lastensa äitiä äitienpäivänä edes. Mut nää on taas näitä - naiset ja miehet varmasti ajattelee näistäkin asioista eri tavalla.

Onneks olkoon, valitsit hullun miehen.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:

Onneks olkoon, valitsit hullun miehen.

Mies ei halunnu muistaa minua äitienpäivänä. Ei kyllä vaikuta silti hullulta. On oikein mukava ja hyvä tyyppi muuten. Sen takia minusta tuntuukin niin hirveältä, kun oikeasti mukava mies EI HALUA onnitella minua, lastensa äitiä tämmöisenä päivänä. Eli kun kaikki on minun käsityksen mukaan hyvin kaikin puolin, saan kyllä huomiota muina vuoden päivinä, mutta äitienpäivästä tehdään juuri se päivä jolloin käyttäydytään välinpitämättömästi. Ehkäpä taitaa kuitenkin hullua olla????

Yhteistyössä