Muistutuksena joillekin; tiukka linja nykyään.

  • Viestiketjun aloittaja Blue
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26519550]No syytä olis![/QUOTE]

Ai miksi? Meillä ei ole autoa ja asutaan kaupungissa, yksityinen lääkäriasema kävelymatkan päässä ja terveyskeskus 10min bussimatkan päässä. Taksi tulee muutamassa minuutissa ja sillä ajaa ihan yhtä nopeasti ellei nopeammin päivystykseen. Hätätilanteessa tilataan tietty ambulanssi vaikka olisikin auto.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26519588]Se oli vitsi :)[/QUOTE]

;D Good one. Mutta ei sitä koskaan tiedä, kuulin juuri tällä viikolla senkin, että lapsia ei voi edes elättää jossei ole 6000e tulot kuussa. Ja kyllä, sanoja oli tosissaan :D
 
Vien siis lapsen päivystykseen taksilla, ja sanon että kotona on vesiselvä mies toisen lapsen kanssa, tai että muut lapset on isovanhemmilla, jos joskus tulee sellainen tilanne että joudutaan lähtemään lääkäriin ja minä oon ottanut saunasiiderin tai kaksikin.

Taksilla sinne mentäisiin vaikka en niitä siidereitä ottaisikaan. Kun en aja.
 
ei ei
Vihaan tätä suomalaista holhousyhteiskuntaa. Järkevät ihmiset maksaa tunareiden tekosista. Joskus lapsiakin kohdellaan kuin menisivät rikki puhalluksesta. Ei ne ole mitään pyhiä olentoja! Elämässä on monia värejä ja kaikenlainen ylisuojelu on ojasta alikkoon.
 
"vieras"
Voiko tän sitten tulkita niinkin, että jos esim. pariskunta lapsensa kanssa vieraina häissä, ja molemmat juovat jonkin verran, niin muiden vieraiden kuuluisi tehdä ilmoitus? No huh.
 
"vieras"
Olipa kerta kaikkiaan onni, että ennen vauvan synnyttyä kun ultrassa kävin, eivät tehneet lastensuojeluilmoitusta kun tulin taksilla. Nyt on sitten ajokortti ajettuna, joten en ole enää tieten niinkään katseen alla. Ei sillä että ajaisin, jos otan.

Toivottavasti kukaan mukaan ei tulkitse tuota uutista niin, että kannattaa mieluummin ajaa kännissä ja ottaa riski kuin mennä taksilla, jos tapaturma sattuu...
 
Toki jos vanhempi tulee lapsen kanssa päivystykseen vaikuttaen päivtyneeltä asia kuuluu selvittää ja tarvittaessa tehdä ls-ilmo.

Mutta jos tuo nyt meinaa sitä että ruvetaan kyttäämään kuka tulee taksilla ja kuka omalla autolla sekä tekemään yleisesti ilmoituksia jo siitä yhdestä siideristä niin ihmettelen lastensuojelun ja päivystyksen resursseja ja tarkoitusperiä.
 
voi luoja
Voi luoja että tämä hyysääminen ja kyttääminen menee jo liian pitkälle! :O
Hyvähän se on että katsotaan, ettei vanhemmat ole änkyräkännissä, eikä lapsella yhtäkään selväjärkistä aikuista paikalla, mutta jos molemmat vanhemmat ottaneet sen kolme olutta lapsen mennessä nukkumaan, eivätkä uskalla(eikä kannata uskaltaakkaan) ajaa ja menevät taksilla, tulee ls-ilmotus?! :D HAHAHAH! :D Miksi nämä pitää viedä aina ääripäihin nämä kyttäämiset? Miksi ei maalaisjärjellä ajatella.
 
mut jos esim minä lähtisin muutaman otettuani (ja ukko myös ) taksilla viemään nuorimmaista lääkäriin niin eihän se sitä tarkottais et täällä ei selvää aikuista olis paikalla.vai pitäisikö tuossa tapauksessa mun lähettää esim isoveli lapsen kanssa sairaalaan?

mut oikeestihan tuo on hyvä juttu, vaikka ylilyöntejä varmaan sattuu.Mut parempi kai kuitenkin niinpäin kuin se, ettei asiaan puututtais ollenkaan.
 
"vieras"
Toki jos vanhempi tulee lapsen kanssa päivystykseen vaikuttaen päivtyneeltä asia kuuluu selvittää ja tarvittaessa tehdä ls-ilmo.

Mutta jos tuo nyt meinaa sitä että ruvetaan kyttäämään kuka tulee taksilla ja kuka omalla autolla sekä tekemään yleisesti ilmoituksia jo siitä yhdestä siideristä niin ihmettelen lastensuojelun ja päivystyksen resursseja ja tarkoitusperiä.
Mä en usko hetkeäkään et kommentilla tarkoitettiin et aletaan kyttäämään niitä ketkä tulee taksilla. Nimenomaan sitä et ls-ilmoitus tulee jos esim. vanhempi puhaltaa päivystyksessä lukemia mittariin. Ei sen kummempaa, ilmoitus ei aina edes johda selvitykseen eikä selvitys asiakkuuteen.

Jos ylipäätään joutuu puhalletuksi päivystyksessä niin joku käytöksessä on viitannut siihen ja sit mun mielestä on ihan oikein kyseenalaistaa vanhemman kyky siinä kunnossa huolehtia lapsesta. Tää on vaan niin tyypillistä palstatoimintaa. Takerrutaan johonkin yksityiskohtaan ja vedetään pultit nenään. Mä olen aivan varma et johtava sossu on tarkoittanut tuon vaan yhtenä yksittäisenä esimerkkinä muistuttamassa vanhempia siitä et jos on päihtynyt, siitä tulee ls-ilmo. Niin, ja te ketkä kauhistelette et voitteko sen pari lasia juoda, niin kyllä sillä lukemalla on merkitystä. Se 0.3 jonka ehkä puhallatte parin lasin jälkeen on täysin eri asia kuin 3.0.
 
"vieras"
Onneksi ei tarvi moisia miettiä. Mä en ota nykyisin oikeestaan mitään. Viinistäkin olen luopunut, kun ei se maistu. Mitä vähemmän juo, sitä vähemmän se maistuu. Näin mulle on ainakin käynyt. Vanhin lapsista on nyt 9-vuotias ja tietenkin alkoholin käyttö nollautui siinä raskausaikana, eikä enää myöhemmin maistunut eli noin 10 vuotta olen ollut melkein absolutisti. Viinilasillisen saatan joskus ottaa, mutta sekin jää pariin hörppyyn. Ei vaan maistu enää.
 
"vieras"
Mä olisin noilla perusteilla tehnyt ls-ilmoituksen lähes jokaisesta tuntemastani äidistä/isästä. Jos toisen vanhemman pitäisi olla ajokunnossa.
No niinpä. Se ettei ole ajokunnossa pari lasillista vinkkua otettuaan, on kyllä ihan eri asia kun että olisi niin kännissä ettei pystyisi hoitamaan lapsiaan. Ihan älytöntä
ylireagointia. Sitten ihmetellään mihin tän yhteiskunnan rahat menevät ja miksei lastensuijelulla ole resursseja toimia, kun olisi kyseessä tositapaus.
Eipä ihme jos aika ja rahat menevät tällaisiin typeryyksiin, huoh.
 
"vieras"
justjoo..kannattaisi taas miettiä, mikä on OIKEASTI tärkeintä. Tälle linjalle jos lähdetään, niin ne sairaat hoitoa vaativat lapset jäävät hoitamatta kun vanhemmat ei parin saunakaljan jälkeen usakalla viedä niitä päivystykseen.
 
"niinpä"
[QUOTE="vieras";26520697]justjoo..kannattaisi taas miettiä, mikä on OIKEASTI tärkeintä. Tälle linjalle jos lähdetään, niin ne sairaat hoitoa vaativat lapset jäävät hoitamatta kun vanhemmat ei parin saunakaljan jälkeen usakalla viedä niitä päivystykseen.[/QUOTE]

Jep, lienee taas kyseessä yksi näistä poliittishistoriallisista hölmöilykokeiluista, joista yksi päättyi hieman yli 80 vuotta sitten.
 
"vieras"
Entäs jos ei omista autoa, vai pitäiskö kaikkien nykyään :) Tehdäänkö sitten lastensuojeluilmoitusta, kun tullaan taksilla sairaalaan, kun muita vaihtoehtoja ei ole :) Ympäripäissään varmasti kaikki taksilla tulijat...
 
Mä en oikein usko, että toi menee ihan noin. Tuskin lähdetään mitään selvittämään vaan siitä syystä, että toisen lisäksi toinenkin vanhemmista on juonut pari lasia viiniä tai pari siideriä tms. Jos ei mistään kännistä ole kyse.
 
Kepsis
Hyvä ja ymmärrettävä asia, koska johonkin on raja byrokratiassa vedettävä.

Käytännössä taas on niin ja näin... Itse en saunakaljan jälkeen enää rattiin tartu, ja jos siinä vaiheessa iltaa hätä iskee niin taksilla tai ambulanssilla mennään. Enpä usko että muutenkaan tajutonta/loukkaantunutta lasta alkaisin köyttämään turvaistuimeen ja kurvailemaan yksinäni sairaalaan.

Jätänkö tästä syystä saunakaljan tai ruokaviinilasilliset ottamatta? Rehellisesti: en.
Tämän minäkin näen oikeasti ongelmaisena tilanteena. Noh, joutuu vaan luottamaan oman kaupunkinsa / kuntansa sosiaalityöntekijöiden tasoon.
 

Yhteistyössä