Muilla tytön näköisiä poikia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23527556:
Isoimmat kaverit luulivat yli vuoden, että kyse on pikkusiskosta, vaikka lasta puhuteltiin nimeltään, ja esikoinen korjasi että se on pikkuveli.

Meilläkin luuli naapurin setä pari vuotta että kuopus on tyttö. Oli kuullut nimenkin väärin.
Kun jättää kuopuksen nimen lopusta S-kirajimen pois , niin nimi vois olla periaatteessa tytön lempinimi.
ja näin naapurin pappa luulikin :D

Meilläkin luuli naapurin setä pari vuotta että kuopus on tyttö. Oli kuullut nimenkin väärin.
Kun jättää kuopuksen nimen lopusta S-kirajimen pois , niin nimi vois olla periaatteessa tytön lempinimi.

No meidän pojan nimi on sellainen, että moni mieltää sen jostain syystä tyttöjen nimeksi, vaikka oikealta merkitykseltä nimi kuuluukin miehelle/pojalle. Se on aika pehmeä nimi, ja muutamalle tytöllekin vuosien saatossa annettu, mutta oikeasti se on selkeästi pojan.

Samoin kyllä oli esikoisen kanssa. Hänellä on myös sellainen pehmeä nimi, joka on oikeasti miehen nimi, vaikkakin myös joillekin naisille annettu. Joskus ihmiset tuntuivat ihmettelevän, että miksi nuo ovat antaneet tytölleen pojan nimen :D

Meillä on lapsilla viel sellaiset nimet mistä ei ota tolkkua kuuluuko ne poijille vai tytöille. Välillä näkee sen hämmennyksen ihmisten silmistä kun ne miettii että kumpikohan tuo on :saint: just hiljattain kävi tämmönen tapaus kun yhdessä paikassa lapset sai valita lelut. Täti kysy nuorimmaiselta nimeä, tämä vastasi ja seuraavaksi täti tarjoo sille jotain pinkkejä penaaleja ja pikku käsilaukkuja että valitses tästä. Poika valitsi sitten toisesta pinosta pehmolelun.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23527716:
Meillä on lapsilla viel sellaiset nimet mistä ei ota tolkkua kuuluuko ne poijille vai tytöille. Välillä näkee sen hämmennyksen ihmisten silmistä kun ne miettii että kumpikohan tuo on :saint: just hiljattain kävi tämmönen tapaus kun yhdessä paikassa lapset sai valita lelut. Täti kysy nuorimmaiselta nimeä, tämä vastasi ja seuraavaksi täti tarjoo sille jotain pinkkejä penaaleja ja pikku käsilaukkuja että valitses tästä. Poika valitsi sitten toisesta pinosta pehmolelun.

Jännä, miten ne mieltää, koska mun mielestä sun pojilla on selkeästi pojan nimet :D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23527734:
Jännä, miten ne mieltää, koska mun mielestä sun pojilla on selkeästi pojan nimet :D

Varmaan suurin osa ei vaan oo aikasemmin törmännyt kyseisiin nimiin ja siksi alkavat miettiä et kumpiakohan noi on :saint: ja kun tukkakaan ei anna viitettä sukupuolesta...

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23527800:
Varmaan suurin osa ei vaan oo aikasemmin törmännyt kyseisiin nimiin ja siksi alkavat miettiä et kumpiakohan noi on :saint: ja kun tukkakaan ei anna viitettä sukupuolesta...

Musta ne on vaan maskuliinisia sanoina. Mielipide ei perustu siis siihen, että ne on sun lapsilla niminä ;) Mun mielestä melkein kaikki luontonimet on sellaisia, että niistä tulee selkeästi joko feminiininen tai maskuliininen mielleyhtymä. Siis mulle, muut on varmaan eri mieltä :D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23527816:
Musta ne on vaan maskuliinisia sanoina. Mielipide ei perustu siis siihen, että ne on sun lapsilla niminä ;) Mun mielestä melkein kaikki luontonimet on sellaisia, että niistä tulee selkeästi joko feminiininen tai maskuliininen mielleyhtymä. Siis mulle, muut on varmaan eri mieltä :D

Mä miellän kuopuksen nimen feminiinisenä jos ajatellaan pelkkää sanaa. Mutta nimenä se on unisex. Olisin voinut antaa sen myös tytölle ( puhun nimen alkuosasta, vaikka yhdessäkin ne on mielestäni feminiiniset). Keskimmäisen nimen miellän sanana maskuliiniseksi.
Mulla itselläni on vaikeuksia mieltää joitain nimiä maskuliinisiksi kuten Mirka. Tai feminiinisiksi kuten Sami.

En ole ikinä tajunnu tuota "en raaski leikata pojan kiharoita" siis se poika näyttää tosi paljon tytöltä, eli anteeksi ikävä sana, mutta tosi typerältä. :(
Söpö poika muuten! Ja olisi oikein kullanmuru jos olisi lyhyet hiukset.
Ei missään nimessä ruma, mutta nuo hiukset ei kyllä tee yhtään hyvää! :(

[QUOTE="ooo";23527879]En ole ikinä tajunnu tuota "en raaski leikata pojan kiharoita" siis se poika näyttää tosi paljon tytöltä, eli anteeksi ikävä sana, mutta tosi typerältä. :(
Ei missään nimessä ruma, mutta nuo hiukset ei kyllä tee yhtään hyvää! :([/QUOTE]

Mä en taas ymmärrä miksi kenelläkään pitää olla lyhyt tukka. Oli kyse pojasta, tytöstä, miehestä tai naisesta. Lyhyt tukka kaunistaa harvaa naista tai tekee pojasta yhtään sen komeampaa. Päin vastoin. Jos ihmisellä kuuluisi olla lyhyt tukka, niin tukkahan ei silloin kasvaisi edes pitkäksi!

[QUOTE="ooo";23527879]En ole ikinä tajunnu tuota "en raaski leikata pojan kiharoita" siis se poika näyttää tosi paljon tytöltä, eli anteeksi ikävä sana, mutta tosi typerältä. :(
Ei missään nimessä ruma, mutta nuo hiukset ei kyllä tee yhtään hyvää! :([/QUOTE]

En ole ikinä tajunnut miksi noin pieneltä taaperolta pitäisi leikata kauniit kiharat pois? Kyniä tukka siiliksi että olis mahdollisimman poikamaisen näköinen vai? Pidä vain ap kiharat niin kauan kuin tykkäät ja poika tykkää :) Ja todella söpö poika onkin :)

Joo tiedän että moni on tätä mieltä. Mutta mulla on joku ihmeen mieltymys, rakastan pitkiä hiuksia miespuolisia henkilöillä, oli ne sitten lapsia tai aikuisia. Eli viimeisin eksä ja nyksä pojan lisäksi on pitkätukkaisia...:D

Mutta joo, kyllähän nuo varmaan jossain vaiheessa lähtee, ainakin jos poika joskus itse haluaa niin. Kasvaahan ne takaisin. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23527925:
Mä en taas ymmärrä miksi kenelläkään pitää olla lyhyt tukka. Oli kyse pojasta, tytöstä, miehestä tai naisesta. Lyhyt tukka kaunistaa harvaa naista tai tekee pojasta yhtään sen komeampaa. Päin vastoin. Jos ihmisellä kuuluisi olla lyhyt tukka, niin tukkahan ei silloin kasvaisi edes pitkäksi!
Näin. Ja minusta paksut, luonnonkiharat, hyvin hoidetut hiukset on aina kauniit, oli ne sitten kummalla sukupuolella hyvänsä.

En mä kaikkien miestenkään pitkistä hiuksista tykkää.

http://yle.fi/ecepic/archive/00276/Tuomari_Nurmio_276989b.jpg

Poikaani on luultu muistaakseni viitisen kertaa tytöksi. Neuvolassa ,"kun kuulemma ranteistakin huomaa, miten sirommat on heti tällä meidän "tytöllä" Poika oli tuolloin t-paidassa ja lököfarkuissa. Kaupassa kaupan myyjä läperteli ja totesi minulle kerran , että on sulla nätti tyttö :D Onhan noita kertoja, viimeisin oli viime kesänä kun kävelyllä puistossa joku mies siinä jotain höpötteli ja puhui pojasta tyttönä. Mitä itse ihmettelen sillä en edes pue poikaani vaaleanpunaiseen, harvoin edes punaiseen. Onko hänellä joku kesä ollut yksi vaaleanpunainen poikien tyylinen pikeepaita.

Kyllä hän minusta ihan pojan näköinen on, vaikka nyt 3,5 vuotiaana kuulemma haluaisi olla tyttö, ihan niinkuin siskonsa :D Toisaalta jos pikkusiskolle laitetaan pojan vaatteet, niin hän kyllä taas näyttää aivan pojalta, kun on liki 3 vuotias ja miltei hiukseton. Ymmärtäisin epäilykset sukupuolesta toisinpäin siis ihan täysin :)

mun poikaa luultiin pienenä aina tytöksi koska hänellä on luonnonkiharat hiukset, pikku poikana sellaiset korkkiruuvikiharat, ja pitkät mustat silmäripset... nykyään ei kyllä kukaan tuota korstoa tytöksi luulisi :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Hmm";23528142]Poikaani on luultu muistaakseni viitisen kertaa tytöksi. Neuvolassa ,"kun kuulemma ranteistakin huomaa, miten sirommat on heti tällä meidän "tytöllä" Poika oli tuolloin t-paidassa ja lököfarkuissa. Kaupassa kaupan myyjä läperteli ja totesi minulle kerran , että on sulla nätti tyttö :D Onhan noita kertoja, viimeisin oli viime kesänä kun kävelyllä puistossa joku mies siinä jotain höpötteli ja puhui pojasta tyttönä. Mitä itse ihmettelen sillä en edes pue poikaani vaaleanpunaiseen, harvoin edes punaiseen. Onko hänellä joku kesä ollut yksi vaaleanpunainen poikien tyylinen pikeepaita.

Kyllä hän minusta ihan pojan näköinen on, vaikka nyt 3,5 vuotiaana kuulemma haluaisi olla tyttö, ihan niinkuin siskonsa :D Toisaalta jos pikkusiskolle laitetaan pojan vaatteet, niin hän kyllä taas näyttää aivan pojalta, kun on liki 3 vuotias ja miltei hiukseton. Ymmärtäisin epäilykset sukupuolesta toisinpäin siis ihan täysin :)[/QUOTE]

http://i10.aijaa.com/b/00587/7837524.jpg Tuossa yksi kuva kesältä pojasta. En viitsi tänne nettiin tarkempaa kasvokuvaa laittaa :)

Tässä kuva pojasta kuva noin 1,5 viikon takaa, kun kokeiltiin uutta paitaa ja kevätpipoa. Poika mussuttaa tuossa riisikakkua, siksi suu on niin hassusti. :D

Poika on ihan sinun näköisesi :)

tota sun pikkukuvaa ja lapsen kuvaa katsoessa näen kyllä niin suuren yhdennäköisyyden äidin ja pojan ulkonäön välillä että ei ihme että veikataan tytöksi: usein kun käy niin että jos lapsi näyttää äidiltä se on heti oletettavasti tyttö ja jos taas isältä se on poika. Olen huomannut.

nuorimmalla on pitkä vaalea luonnonkihara tukka, kauniit ja sirot piirteet ja on muutenkin pitkä ja siro, ei mörssäri rakenteeltaan. Tykkään pukea hälle myös kirkasta paloauton punaista, no ainakin haalareissa. Koskaan ei silti olla erehdytty pitämään tyttönä vaikka kauniiksi lapseksi on aina sanottu, ja ehkä muutaman kerran kun joku on alkanut puhumaan pojasta on varovasti varmistanut että olihan kyseessä poika. Tosin musta tuntuu että joskus jotkut vanhemmat ikäpolvet saatta amiettiä metrossa onko tuo tyttö tai poika, mutta viimeistään kun näkee isän, joka on vaalea luonnonkiharainen pitkähiuksinen (miesmalli) ns. kauniskasvoinen hujoppi ja silti ihan selkeä mies, niin arvaa että poikia ovat molemmat ;)

[QUOTE="kaunisajatus";23528207]Poika on ihan sinun näköisesi :)

tota sun pikkukuvaa ja lapsen kuvaa katsoessa näen kyllä niin suuren yhdennäköisyyden äidin ja pojan ulkonäön välillä että ei ihme että veikataan tytöksi: usein kun käy niin että jos lapsi näyttää äidiltä se on heti oletettavasti tyttö ja jos taas isältä se on poika. Olen huomannut.[/QUOTE]

Mäkin olen aina kattonu että näyttää äidiltään, vaikka tässä onkin se pieni mutta. Ei voi näyttää, mutta näyttääpä silti, ehkä ne ilmeet ja muut tarttuu. :)

Yhteistyössä