muiden naisten katsominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottava äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottava äiti

Vieras
hei,

olen 5:llä kuulla raskaana ja haluaisin kysyä erästä asiaa joka on mua askarruttanut jo vähän aikaan ja toivon että saan kunnon vastauksia ettei mitään ilkkumista ym.

olemme aviomieheni kanssa oltu yhdessä 4 vuotta ja kaksi vuotta yritettiin lasta ja onni suosi viisi kuukautta sitten kun tulin raskaaksi. olemme olleet naimisissa pari vuotta. kun aloimme seurustelemaan niin miehelleni minä olin maailman tärkein ihminen ja rakasti mua todella paljon ja ystävät huomasivat saman.

nykyään kun olemme yhdessä jossain...kaupassa ym niin aviomieheni katselee muita naisia pitkään ja silmiin ja siinä vieressä tunnen itseni tyhjäksi ja olemattomaksi...mua ei haittaa eikä vaivaa lainkaan jos hän on yksin liikenteessä koska silloin en itse näe sitä ole siinä vieressä...

olen yrittänyt puhua asiasta mut sanoo vaan ettei hän mitään muita katsele ja alkaa haastaa riitaa ettei vaan tarvitse kuunnella mua...olen ihan asiallisesti puhunut aiheesta joka vaivaa mua...

olen todella kiitollinen jos joku vastaisi ja jos on omia kokemuksia niin niitäkin on mukava saada...

jos on jollain jotain kysyttävää niin kysyy vaan niin vastaa aina kun vaan on mahdollista.

kiitoksia paljon t.odottava äiti

Mun yhdellä naiskaverillani on tällainen mies. Kun menevät kauppaan yhdessä, niin se reissu yleensä päättyy kyyneliin. No, kaverini on toki mustasukkainen - tai enemmänkin kyseessä on hänen heikko itsetuntonsa, johon ei tosin ole mitään aihetta. Joka tapauksessa mies siis vahtaa suu auki jotain ns. hyvännäköisiä naisia. Myös autolla ajaessaan. Tämä loukkaa tätä kaveriani todella paljon. Mies ei ymmärrä tätä millään.

Oma mieheni ei harrasta tätä ja jos harrastaakin, niin ei niin, että minä huomaisin. Pääsääntöisesti hänen silmänsä ovat kyllä minuun nauliintuneena - kaupassakin. En tosin ole mustasukkaista tyyppiä, joten en tosiaan kiinnitä edes huomiota mihinkään katseluun.

Enivei ymmärrän ihan täysin sinun tunteesi. Teepä joskus ihan samanlailla. Kokeile, miltä se miehestäsi tuntuu. Valitset jonkun hyvännäköisen miehen, jota jäät vahtaamaan jossain hedelmätiskillä suu auki, et kuule et näe mitään mitä se miehesi siinä höpöttää. Toteat vain, että jaa voitko toistaa, kun et tota köh köh kuullut. Ja katso, että vahtaamisen kohde on AIVAN erilainen kuin miehesi!

Kiitos Lotta! Parkaisin päivän parhaat naurut luettuani tekstisi. Kuvittelin siis paksuna olevan muijan tuijottavan jotain miestä haavi auki jonkun marketin hedelmätiskin vieressä kuin koppelo soitimella, niin ettei edes kuule ympäristön ääniä! Hupaisa näky! Mahtaisi nauru piisata alkuperäisen ukollekin.

On epäkohteliasta kuolata muiden naisten perään, kun oma on vieressä. Exäni teki sitä alussa, mutta lopetti sitten, kun huomautin. Nykyinen ei harrasta, ainakaan siis kun olen läsnä. Saahan sitä katsoa, jokainen katsoo, mutta todellinen töllääminen, kuolaaminen ja se, ettei samaan aikaan kuule, mitä oma kumppani puhuu on moukkamaista. Jotkut käytöstavat sentään pitää olla.

P.S edellistä nauratti, mua ei. Odottava nainen on kaunis monen miehenkin mielestä...

Aika sairaaita on miehet jotka ei kauniita naisia tuijottaisi! Itsekin katson mieheni tuijottamaa naista, ja yleensä totean että kaunis on! Jos on itsellä itsetunto hyvä niin ei se tuijottelu haittaa, ei ainakaan minua. Eipä siitä tuijottelusta ole ollut mitään haittaa yhteisen 10 vuoden aikana.

Taas ei voi kuin todeta, et ootte naiset ihan liian kilttejä!
Tai teillä on huono itsetunto ja olette liian riippuvaisia miehenne huomiosta... tai kaikkea näistä!

Jos mun mieheni tekisi noin mun raskaanaoloaikana, niin mä kyllä varmaan huikkaisin siinä kassajonossa seistessäni ihan asiallisesti ja hymyillen hyvällä kuuluvuudella (niin et noi katsekontakti naiset varmasti myös kuulevat), et ""no, saitko kontaktin?"" tai ""juu, eikö ookki kivat tissit, kysy saatko koittaa"" tai muuta tosi paskamaista. Tai toteaisin kassalle, et ""Mäpäs maksan nyt nää ostokset kun toi mies on niin kiireinen luomaan kontaktia ei-raskaanaoleviin naisiin."" Eikä haittaa vaik tekisin itsestäni vähän pellen, mut nolaisinpa samalla siinä miehenikin... Harrastaisin tätä joka kerta kun noin tapahtuisi. No, täytyy sanoa, et mulla on aika kova pokka ja hyvä itsetunto, ettei paljoa muiden mielipiteet painais siinä, mitä musta ajattelisivat. Ja toisaalta raskauden aiheuttaman herkkyyden piikkiinhän voi pistää tuonkin ""sekoilun"" ;D

Jos homma ei auttais ja ukko alkais riiteleen, niin sit kyllä palais pinna täältäkin päästä eli siinä en enää asiallisesti kotona aiheesta keskustelisi vaan kyllä sanelisin suorat sanat ja tekisin tiettäväksi myös sen, et raskaana tai en, niin miehellä on edelleen vapaus valita haluuko olla mun ja lapsen kanssa vaiko luoda kontakteja kaupan kassalla. En tietenkään hingu yksinhuoltajaksi, mut helvetti sentään, ei ole miehen yksinoikeus skitsoilla ja asettaa toimintasääntöjä suhteessa...

Enkä ole siis mikään pirttihirmu (vaik varmaan kuulostankin vähän siltä), mut kunnioittaakseni miestä, on tämän myös kunnioitettava minua. Törkeintä mitä on, on raskaana olevan naisen mies, joka zoomaa toisia naisia. Eipä taida sellaiselle se perhe ja pieni vauva äidin vatsassa kovin paljoa merkitä. Näin ainakin itse kokisin, jos mieheni harrastaisi moista peliä. Teoilla rakkautta ja kunnioitusta osoitetaan, ei pelkillä sanoilla todisteluilla.

Come on, naiset! Kuvitteletteko, et kukaan mies sietäisi vastaavassa tilassa naiselta jotain tuollaista! Jokaisen naisen pitäis lukee se parin vuoden sisällä ilmestynyt kirja kilttien tyttöjen syndroomasta... Eli älä enää puputa miehellesi vaan vaadi raskaanaolevan naisen raivolla kunnioitusta! Tai hanki hiljaiseksi mielenosoitukseksi t-paita johon kirjoitat kangastussilla, et ""Daddy is making an eye-contact!"" tms ;)

Onkohan mussa joku vika kun en ole koskaan edes huomannut mitä mieheni milloinkin katsoo? Olen vaan niin keskittynyt omaan toheltamiseeni. Ehkä tämä tietämättömyys tekee autuaaksi :)

Nana, tää sun tyhmänpuoleinen uhoaminen antoi epäilyn omasta heikosta itsetunnostasi ja siitä, että miehen pitäisi tanssia sinun pillisi ja tahtisi mukaan. Voisihan miehesikin tasapuolisuuden vuoksi huudella kassalla taikka tussata paitaansa esim. ""Vaimoni on mustasukkainen muille naisille, älkää katsoko minuun täällä!""

Mun mielestäni kyse ei ole uhosta. Miehen ei tarvitse todellakaan tanssia minun pillini mukaan vaan ihan normaalisti kunnioittaa minua. En todellakaan usko, et ukko katsois tollona hymyillen vierestä, jos tuijottelisin silmiin vähänkin paremman näköisiä miehiä.

Minua ei haittaa jos mieheni katselee muita naisia ns. sivusilmällä, mut väitän, et useimpia naisia - erityisesti jos on raskaana miehelleen - ei todellakaan kiinnosta katsoa vierestä statistina kun mies virittelee KATSEKONTAKTIA toisiin naisiin.

Ymmärrätkö mikä ero on vaivihkaisella vilkaisulla ja kontaktin etsimisellä? Ja tosiaankin, jos nainen kokee tuollaisen käytöksen loukkaavaksi, niin mitä mies osoittaa naiselle jatkaessaan toimintaansa keskusteluista huolimatta... Kerropas sitten fiksuna ""uhona"", et miten toimia.

Katsekontaktin ymmärsin alkuperäisen kirjoituksesta tietynlaiseksi flirtin virittely-yritykseksi (viattomaksi tai ei, mut oman naisen seistessä vieressä kumpikin on aika erikoista). Ehkä kyse voi olla muustakin, mut mun mielestä muunlainen katselu ei välttämättä olisikaan häiritsevää...

Mut tää on just tätä. Naisen pitäis vain sulkea nätisti suunsa ja tuntea hiljaista mielipahaa asiasta, joka häntä loukkaa. Miehellähän on oikeus loukatakin naista, koska hän on sentään mies. Ja en todellakaan ole mikään uhoaja vaan kyllä tasapainoisessa parisuhteessa kummankin osapuolen tulee kunnioittaa toista ja ymmärtää, et jos jokin loukkaa toista, niin yrittää sit olla loukkaamatta jos oikeesti välittää. Eikä tarvitse mun mielestä huutaa (huutaminen on eri asia kuin asiallisesti sanominen), vaan ilmaista asia niin, et mies itse tajuaa toimivansa juuri niin kuin on keskustelujen yhteydessä kieltänyt tekevänsä...

Ja en tietenkään tarkoittanut, et muutaman silmiintuijottelun perusteella alkaisin toimia noin, mut jos asia ei keskustelulla menis jakeluun vaan mies jatkaisi noita ""öögailujaan"" niin kyllä nyt vähemmästäkin proput palais.

Ja voi pientä, kyse ei ole mustasukkaisuudesta. Kyse on kunnioituksesta. Toisekseen tarviiko sitä nyt kaikkea aina ottaa niin kirjaimellisesti (mun aikaisempi kirjoitukseni)... Pilke silmäkulmassa kirjoitetussa viestissä, juju on rivien välissä.

Olkaa, naiset, molemmissa tapauksissa onnellisia. Siis tuijottipa miehenne muita naisia tai ei.

Nimittäin, jos mies tuijottaa, kiitelkää itseänne, ettette ole vielä saaneet miestä tossun alla kitiseväksi hiireksi ja hänellä on vielä jotain omaa tahtoakin jäljellä

Ja toisaalta, jos ei enää tuijota, onnitelkaa itseänne kasvatuksen mestarina. Miehestä on lopultakin tullut toivomanne mukainen!

Älä nana selittele. Munasit itsesi jo ensimmäisessä viestissäsi täydellisesti. Sinä olet niitä naisia, jotka tulkitsevat viattoman vilkaisunkin tuiottamiseksi.

Uho on juuri oikea sana kuvaamaan kirjoitustasi ja sen taustalla olevaa ajatusmaailmaasi ja käyttäytymistäsi. Siinä ei valitettavasti mitään, mikä herättäisi miehessä kunnioitusta sinua kohtaan. Säälinsekaista pelkoa korkeintaan.

Jos miehesi todellakin repisi pelihousunsa yhtä pienestä, niin kiitän luojaani, että vakka on löytänyt kantensa. Onpahan kaksi mustasukkaista kylähullua löytäneet toisensa ja ovat poissa sinkkumarkkinoilta normaaleiden ihmisten parista. Huh!

Jos viestisi oli pilke silmäkulmassa kirjoitettu, et onnistunut välittämään sitä muille. Asenteesi oli uhoava, hyökkäävä ja lapsellinen. Tarkista kirjoitustapaasi ja tee tarvittavat muutokset.

kyllä mä ainakin nanan viestin osasin lukea rivien välistä. hyvä teksti ja hyvin kirjoitettu.

Mun mies ei todellakaan katsele muita naisia yhtään missään. Eihän kukaan voi silmiään peittää tietenkään kadulla ja katsella tietty saa, mutta just se kontaktin ottaminen tai oikein pitkä katse menee jo liian pitkälle. En myöskään itse harrasta moista mieheni kanssa ulkona ollessa. Ja kyllä tää mun mielestä pohjautuu toisen kunnioittamiseen eikä mihinkään mustasukkaisuuteen.

Ja kyllä asiasta saa miehelle sanoa, jos häiritsee tämän naisten kyttäily. Ja jos mies siitä suuttuu, niin taitaa miehessä olla silloin jotain pielessä.

Mielestäni Nanan kirjoituksessa oli asiaa. Ihmistä kohdellaan niinkuin hän antaa itseään kohdella. Eli jos tuntuu pahalta sitä ei pidä vain hyväksyä ja niellä vaan asia pitää ottaa tapetille.

Itse en myöskään olisi miehen kanssa joka läsnä ollessani tuijottelee tai flirttailee muille naisille, mielestäni ansaitsen parempaa ja olen saanutkin.

Minun mielestän nanan teksti taas oli huonosti kirjoitettu. Ei ole tyttö tainnut naamaansa näyttää koulun äidinkielen tunneilla, vaan olla röökillä tarkkailuluokan pahojen poikien kanssa.

Hei toi kuulostaa kamalalta..että jos mun mies tuijottaisi kaunista naista ja mä menisin ihailevasti vieä sanomaan, että joo kaunis on..Se on koira nartun ele...en ole koira!!

Mä olen itsekin kaunis. Mieheni sanoo minun olevan paras, koska hän rakastaa minua. Ei mun tartte ruveta toisia naisia kehumaan. Ei ainakaan niitä, joita mun mies tuijottaisi. Mä olen myös raskaana ja vikalla kuulla. Ei ole ongelmaa mistään.

Ei kyllä tuijottelekaan mies muita!

Joo se on luonnollista kai miehelle, että jos joku nainen on vaikka minimekossa, niin ne vain kääntyvät nopeasti katsomaan, se on alitajuista, mutta se ei kestä kuin pari sekuntia. Kuolaaminen on moukkamaista todella.

Itselleni tuli tunne,että taitaa vain hormoonisi heilahdella ja olet herkempi ""näkemään"" asioita. En väitä että tunteesi ei olisi oikeutettu,mutta ehkä sitä raskaana herkemmin ottaa itseensä ( ja kuvittelee enemmän olemattomia), kun se maha siinä kuitenkin kasvaa...

Nana puhuu asiaa.
Kakelle: sinulla ei ole kovin hyvä kuva oman sukupuolesi edustajista. On todella olemassa miehiä, jotka osaavat käyttäytyä eivätkä töllää vieraita naisia oman naisen seistessä vieressä ja he tekevät sen kunnioituksesta naistaan kohtaan tai jopa sen takia, että heitä ei muut naiset kiinnnosta, kun ovat omaansa niin sitoutuneita.
Kaket on sitten erikseen.

Samaa mieltä Inkun kanssa.

Naisten mustasukkaisuus- ja oikutteluhormoonit ne saavat luulemaan, että mies katsoo vieraita naisia. Lopettakaa naiset toi luuleminen ja olkaa kiitollisia että teillä on mies. Tehkää hänen elämästään mahdollisimman mukavaa rinnallanne keittiössä ja sänkykamarinkin puolella.

Kun olin raskaana, koin itseni tosi kauniiksi. Voin todella hyvin, säteilin. Enkä ollut ollenkaan riippuvainen ulkopuolisten mielipiteestä, en miehenikään, tunne tuli sisältä itsestäni. En oikein tiedä mistä se johtui, olin vaan niin täynnä itseäni:) ja odottamisen onnea.Myöhemmin tämä itsevarmuus on vaimentunut, joskus jopa hävinnyt. Pitäisi muistaa, että aina on olemassa joku kauniimpi, seksikkäämpi, älykkäämpi, jos alkaa vertaamaan muihin. Mutta pitäisi muistaa se, että myös itse on ainutlaatuinen olento, hyvä sellaisenaan. Anna miehesi katsoa, ei se niin vaarallista ole, sinä olet hänen kumppaninsa, hänen tulevan lapsensa äiti. Olette valinneet toisenne, hänen mielestään olit paras ja kaunein hänelle silloin, ei se asia pohjimmiltaan mihinkään ole muuttunut.

<<Ymmärrätkö mikä ero on vaivihkaisella vilkaisulla ja kontaktin etsimisellä? Ja tosiaankin, jos nainen kokee tuollaisen käytöksen loukkaavaksi, niin mitä mies osoittaa naiselle jatkaessaan toimintaansa keskusteluista huolimatta...>>
Ymmärrän eron hyvin, mutta ymmärrätkö sinä, että kukaan ei voi toisen ihmisen ajatuksia lukea, ei edes raskaana oleva vaimo, ja onkin todennäköistä, että ap ja sinäkin, te vain luulette miehenne etsivän katsekontaktia muihin naisiin.
Liian usein näkee, että vaimo viuhtoo ympäri myymälää itse ostoksia tehden, ja mies on mukana toimettomana kärryn työntäjänä. Kai sellainen mies aikansa kuluksi voikin katsella myös muita ihmisiä.
<<Kerropas sitten fiksuna ""uhona"", et miten toimia.>>

Hmmm... no, yritän kertoa soveltaen omaa malliani:
Ensinnäkin oletan, että olette yhdessä ostoksilla ja teillä on tietty 'puutelista'. Yhdessä valitsette tuotteita joko suoraan sen listan mukaan tai mahd. (esim.tarjousten perusteella) ihan uusia ideoita saaden ja niistä keskustellen. Silloin miehelläkin on kiinnostus etsiä tarvitsemianne tuotteita ja katsekontaktia vain sinuun, kun haluaa tarkistaa, ottaisiko tällä kerralla tuota uutuutta vai pysyäkö entisessä tutussa juustossa, leikkeleessä, säilykkeessä jne.

<<kyse ei ole mustasukkaisuudesta. Kyse on kunnioituksesta.>>
Useampaan otteeseen puhut siitä, että pitää kunnioittaa.
Oletko tullut ajatelleeksi, että kunnioittamista ei voi vaatia eikä opettaa - se syntyy itsestään niin kuin syvät tunteet vastapuolen käyttäytymisen perusteella. Muista, että vaikka esim. armeijassa tai vaikkapa työpaikalla vaadittaisiin alaisia osoittamaan kunnioitusta esimiehelle, niin se ei välttämättä aina olisi todellista kunnioittamista, vaan usein näennäistä määräyksiin alistumista. Aito kunnioitus siis ansaitaan aina!

Toivotan jatkossa ainakin miellyttävämpiä ostoskierroksia!

Kyse taitaa olla ennemminkin siitä, että mies alkaa näyttämään todellisen minänsä, kun alkuperäinen on varma tapaus...
( soduttu mieheen raskaudella). Jos mies yrittää luoda toisiin naisiin katsekontaktia niin siinä on jo kyse enemmästä kuin katsomisesta.

Itsekin tapailin miestä joka halusi heti sitoutua ja perustaa perheen. Ei nähnyt muuta kuin minut. No erosimme kuitenkin. Mies löysi hetken päästä naisen ja he olivat vuoden päästä saman katon alla ja lapsi tulossa. Samantien mies oli kinuumassa suhdetta minun kanssa ja antoi ymmärtää, että kiertää ravintoloita naisia iskemässä, eipä muistanut raskaana olevaa avovaimoa... Nyt, kun lapsi on syntynyt on nainen nalkuttava akka, joka ei ymmärrä miehen tarpeita siis sitä, että mies juoksee ravintoloissa joka pe- ja la ( vieläpä yksin). Ei ole mies enää se ihana, kunnollinen, luotettava mies mitä antoi alussa nykyiselleen ymmärtää ( hämäsi jopa minuakin...)

Biologisen kellon tikityksessä on Keskiverto-Ellille paljon enemmän desipelejä, kuin järjen äänessä.

Ihana mies, yhteinen koti, raskaus, lapsi... Hups! Se onkin väkivaltainen, juoppo, pettäjä ja ties mitä muuta. Mikä muu voisi selittää kiireen ja pohjattoman huonon ihmistuntemuksen?

Hihii!! Minua sen sijaan sinun kommenttisi kirjoitukseeni - no jos ei nyt itkettänyt, niin yskitti ainakin. Enpä ole tullut ajatelleeksi - en siis ole huomannut, että odottava nainen olisi erityisen vastenmielinen näky. Siis sellainen, ettei hänellä olisi oikeutta katsoa toista sukupuolta. Tai että odottavan naisen täytyisi olla hajuton, mauton ja haluton. Hah. Voi, voi, ei voi kuin sääliä. Sinä taidat olla ihan normaalitilassakin (lue: ei raskaana) sen näköinen, että voisit ollakin todella huvittava tai säälittävä näky katsellessasi jonkun miehen perään. Minulle kyllä hymyillään, jos vaivaudun jotakuta vähän katselemaan, sori.