Mua on alkanut huolestuttaa tuon Timo Soinin puolesta

"vieras"
[QUOTE="vieras";23399542]Nykyisen hallituksen (kikkareet, kepulit, virheet ja Rasistinen KieliPuolue) hallitusohjelmassa lukee "Suomen kuuluvan kaikille"(=meidän rahat kuuluu ulkomaalaisille). Perussuomalaisten vaaliohjelmassa lukee Suomen kuuluvan suomalaisille. Tuon perusteella minun ja joka neljännen suomalaisen on helppo tehdä äänestyspäätös ja äänestää perussuomalaiset Suomen historian suurimpaan vaalivoittoon ja pääministeripuolueeksi.:)[/QUOTE]

Samaa mieltä!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23399675]Kuvitteletko siis, että isoimman puolueen puhemies on jotenkin automaattisesti pääministeri ja se = demokratian toteutuminen? Pääministeri valitaan eduskunnassa, ja vaikka se yleensä onkin isoimman puolueen puhemies, en todellakaan usko että Soinin ja Persujen kohdalla tämä tulee olemaan tilanne. Mutta sittenhän nähdään... ;)[/QUOTE]

Isoimman puolueen puheenjohtaja (=Soini) ryhtyy johtamaan hallitusneuvotteluja ja siihen ei sun mielipiteet vaikuta yhtään mitään.
 
persut<3
Muutama juttu mikä Perussuomalaisissa kiehtoo:

- Järkevä maahanmuuttopolitiikka. Kun Suomi nyt jo rypee veloissa, jotka aiemmat puolueet on innoikkaina haalineet, niin meillä vaan ei ole varaa elättää täällä lisää maahanmuuttajia. He tulee todella kalliiksi kun tekevät koko ajan lisää lapsia ja ne lapsetkin on elätettävä. Työllistyminen on heillä huonoa ja toisekseen eipä Suomessa tällä hetkellä työpaikat meinaa riittää edes omalle kansalle.
Jo vähentämällä maahanmuuttajia, lähettämällä heitä takaisin omiin maihinsa ja olemalla ottamatta enää lisää, voitaisiin nekin rahat käyttää omaan kansaan joka tällä hetkellä niitä rahoja tarvitsee.

- Perussuomalaiset vaativat yhteiskunnan tuen poistamista nykytaiteelta. Olen justiinsa samaa mieltä. Ihan ensin pitäisi karsia kulttuurista ja taiteesta, myös kouluttautumisesta näille aloille. Ensin perusasiat kuntoon, sitten vasta kivat hurvittelut. Johan tulisi isot säästöt kun alettaisiin ajaa alas oopperataloa ja museoita! Niissä voisi mun puolesta käydä ne rikkaat joilla on oikeasti varaa niitä ylläpitää, peruspalvelujen sen sijaan pitäisi olla kaikkien etu rahasta riippumatta! Mitä tekee köyhä vanhus museoilla tai kirjastoilla jos terveydenhuollossa on puutteita? Terveys on itselleni todella tärkeä, menee kevyesti ohi kulttuurista, taiteesta, sivistyksestä.

- Nykyinen kehitysapu nollaan. Samaa mieltä. Ensin on nostettava oma pärjääminen maana sellaiselle tasolle, että pärjätään oman kansan kesken, sen jälkeen vasta rahaa muille. En minä henkilökohtaisestikaan syydä rahaa naapureille jos ei ne riitä edes omien laskujen maksuun. Miksi valtiion pitäisi niin tehdä?

- Kristilliset arvot, jotka on pohjimmiltaan hyviä arvoja. Niissä on moraalia ja omista läheisistään välittämistä. Suomalaisten pitäisi ensisijaisesti olla toisilleen niitä läheisiä, sen jälkeen vasta muut maat ja unionit. Muista suomalaisista huolehtiminen, myös yksinäisistä vahnuksista, sairaista ihmisistä jonottamassa peruspalveluita jne.

-Peruspalvelut etusijalle. Tämä on ehkä tärkein. Itku meinaa päästä kun miettii Kokoomuksen aikaansaannoksia tällä saralla. Aiemmin jo kirjoitinkin, että rikkaille rakennetaan koko ajan lisää yksityisasemaa/yksityisvanhainkoteja/yksityispäiväkotejakin on alkanut ilmaantumaan sekä yksityiskouluja. Ne joilla ei ole varaa yksityiseen, voivat koko ajan palvelujen osalta huonommin. Tämä ei ole oikein, koska köyhät ovat tällä hetkellä juuri niitä, jotka töissä käyvät, mutta tienaavat vähän. Se on niin väärin. Sossutuilla eläisi monesti yhtä leveästi kuin pienellä palkalla -verot, -työmatkat.
Perussuomalaiset tahtoisivat saada tähän muutoksen hetimmiten, niin että myös varattomien terveydenhoito turvattaisiin. Se olisi minusta oikein, perusoikeuksien ei pitäisi olla rahasta kiinni.

- Suhteessa rikkaat maksavat mm. päivähoidosta vähän. Hirveän suuria tuloja ei tarvitse olla kun päivähoitomaksu huitelee lähellä täyttä. Kun taas voi olla miten vaan isot tulot niin maksat silti sitä tuloihin nähden pientä maksimimaksua.

- Perussuomalaisten mielestä perintövero on poistettava. Juuri niin. Joku köyhä perijä saattaa joutua myymään rakkaan lapsuudenkotinsa maksaakseen verot siitä. :(

- Perussuomalaisten mukaan verot pitää laittaa maksukyvyn mukaan. Oikein, juuri niin.

- EU:n jäsenmaksut, muiden maidon velkojen takaukset ja muut järjettömät maksut, joista meille ei ole mitään apua, pois heti! Suomi on pieni maa eikä meillä ole varaa moiseen! Tätä mieltä ovat myös Perussuomalaiset.

- Varallisuusvero takaisin. Oikein, on autettava läheisiään (=muita suomalaisia!) jos siihen pystyy. Kun jätetään muiden maiden auttamiset vähemmälle niin eihän se edes pahasti tunnu.

- Korotus alkoholi- ja tupakkaveroon. Oikein. Nämäkin niin turhakkeita. Ostakoot kellä on varaa. Eivät ole tärkeitä.

- Energiaverojen korotukset peruttava. Niin oikein! T. Hän joka joka kuukausi tuskissaan makselee yhä suurenevia sähkölaskujaan Nokian osakkaiden jaellessa optioitaan.

- Jne, lista nyt on loputon. Kertakaikkiaan järkeviä ratkaisuja.

Mulla olisi paljonkin ikävää sanottavaa muutamasta muusta puolueesta, mutten nyt omalla nikilläni kehtaa.

Ja taidanpa jättää tämänkin keskustelun nyt viimein, vaikka vähän vielä syyhyttäisi jatkaa :D
Täällä on niin paljon porvareita, jotka kääntää kaikki asiat nurinkurin, ettei tässä enää viitsi jankata :saint:

Politiikka ja uskonto lienee niitä asioita joista ei koskaan edes kannattaisi alkaa kinaamaan. Saatika niissä ei saisi koskaan leimata toisen kantaa vajaaksi/tyhmäksi/oudoksi. En ihmettele että moni pitää suunsa supussa näistä asioista, niinhän sitä monesti kehoitetaan tekemäänkin.
Kaiken muun hyvän lisäksi perussuomalaiset on ainoa puolue joka vaatii kovempia rangaistuksia raiskaajille, pedofiileille ja murhaajille.
 
surullista
[QUOTE="vieras";23399542]Nykyisen hallituksen (kikkareet, kepulit, virheet ja Rasistinen KieliPuolue) hallitusohjelmassa lukee "Suomen kuuluvan kaikille"(=meidän rahat kuuluu ulkomaalaisille). Perussuomalaisten vaaliohjelmassa lukee Suomen kuuluvan suomalaisille. Tuon perusteella minun ja joka neljännen suomalaisen on helppo tehdä äänestyspäätös ja äänestää perussuomalaiset Suomen historian suurimpaan vaalivoittoon ja pääministeripuolueeksi.:)[/QUOTE]

Surullista.
 
---
Ei Soinista tule pääministeriä. Jonkun muun ministeripaikan se voi saada, mutta pääministeriksi tulee joku jolla on enemmän kokemusta ministeritason työstä.

Hesarissa oli pääkirjoitus, jossa pohdittiin mahdollisia persujen ministeriehdokkaita:

http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Soinin+on+jo+syyt%C3%A4+pohtia+ministereit%C3%A4/1135264748842/?cmp=tm_etu_paakirjoitus
 
"vieras"
SDP:tä mietin yhdessä vaiheessa, mutta ehkä heillä liiankin "luusereille kaikki valmiina pöytään" -asenne.
Mua on SDP:ssä tai oikeastaan Jutassa alkanu ottaa päähän se että ei kerro mitään, nytkin kun kysyttiin esim ydinvoimasta mielipidettä (kun se on jokseenkin tapetilla) niin sanoi että SDP päättää mielipiteensä sitten kun asia on ajankohtainen... ja näin on muissakin asioissa. Tulee sellainen olo että mistä sitten tiedät mitä mielipidettä äänestät
 
Lunatic
[QUOTE="hmmm";23398521]Onkohas Soinilla joku hattufetissi? ;) Vai eikö se osaa käyttää hatuttomia vertauskuvia? ;)[/QUOTE]

Sillä on kaikenlisäksi käsikirjottaja keksimässä niitä sloganeita, eikä tunnu uutta syntyvän kun samoja jauhaa vuositolkulla.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23400375:
tässä lisää :D

mä en saa noista otetta ollenkaan, lauseita vaan lauseitten perään..mut, ehkä mä oon vaan tyhmä:xmas:

Timo Soini
Ei kyl mitään tolkkua ottanu.:headwall:
Tommosta tyhjää tuherrusta, huomaa ettei ole ollu miään kirjotettavaa mutta on ollu pakko yrittää.
 
Tästä ei pitänyt tulla PerSujen panetteluketju, mutta tulipa kuitenkin.

Tuota puolueohjelmaa lukiessa pääsin tasan tuohon kehitysapukohtaan, kun tökkäsi. Millä helvetin oikeudella rikas pohjoinen katsoo olevansa oikeutettu olemaan antamatta kehitysapua? Vain riistoko on oikein?
 
Tästä ei pitänyt tulla PerSujen panetteluketju, mutta tulipa kuitenkin.

Tuota puolueohjelmaa lukiessa pääsin tasan tuohon kehitysapukohtaan, kun tökkäsi. Millä helvetin oikeudella rikas pohjoinen katsoo olevansa oikeutettu olemaan antamatta kehitysapua? Vain riistoko on oikein?
Mun mielestä olisi vallan paikallaan lopettaa kehitysapu!

Mutta vasta sitten, kun luovutaan maataloustuista.
 
$
Tästä ei pitänyt tulla PerSujen panetteluketju, mutta tulipa kuitenkin.

Tuota puolueohjelmaa lukiessa pääsin tasan tuohon kehitysapukohtaan, kun tökkäsi. Millä helvetin oikeudella rikas pohjoinen katsoo olevansa oikeutettu olemaan antamatta kehitysapua? Vain riistoko on oikein?
Sopii kysyä kuka riistää ja ketä. Egyptin Gaddafilla oli kymmenien miljardien eurojen omaisuus, ja kansa rypi köyhyydessä, ja samaan aikaan Suomi maksoi Egyptille kehitysapua: kenelleköhän ne rahat oikein menivät?
 
Tästä ei pitänyt tulla PerSujen panetteluketju, mutta tulipa kuitenkin.

Tuota puolueohjelmaa lukiessa pääsin tasan tuohon kehitysapukohtaan, kun tökkäsi. Millä helvetin oikeudella rikas pohjoinen katsoo olevansa oikeutettu olemaan antamatta kehitysapua? Vain riistoko on oikein?
Mä en ole hyväntekeväisyyttä vastaan. Päin vastoin, itsekin olen rikkaampina aikoina tehnyt avustustyötä ja lahjoittanut hyväntekeväisyyteen. Suomella kuitenkaan ei tällä hetkellä ole mistä lahjoittaa. Suomi maksaa EU:lle ja erilaiseen muuhun ulkomaiseen avustukseen niin paljon rahaa, että niillä jo tukisi hyvin Suomen maaloutta ja terveysjärjestelmää. + ne muut säästöt, aloittaen kulttuurimenojen leikkauksista.

Asiat tärkeysjärjestykseen :)

Sitten kun Suomi voi hyvin, voidaan auttaa muita! Yksittäiset lahjoittajat voivat auttaa jo nyt ja jos talouteen saisi vähän enemmän järkeä, niin niitä eniten tarvitsivia voisi jatkossakin auttaa, mutta se määrä mitä rahaa syynätään nyt ympäriinsä on ihan järjetön kun samalla pitää ottaa lainaa ja leikata omia peruspalveluja.
 
PerSujen maahanmuutto- ja taidepolitiikalle ei voi kuin nauraa, niin älytöntä soopaa se on. Osui siis tuo kehitysapuasia vaan ekana silmiini.
Luehan muutkin kohdat :D

Ja ei missään nimessä ole älytöntä soopaa. Meinaatko että vain sinun pienestä näkökannastasi katsovat ihmiset ovat järkeviä ja muu on älytöntä soopaa?

Ps. Toivottavasti sä et Rieputarallaa ala kohta nähdä punaista jo mun nimimerkin nähdessäni :D
Ei ole tarkoitus ärsyttää ketään (oikeasti), mutta pakko oli vaan yhtä lempipuolueistani vähäsen puolustaa ja omaa kantaani. Politiikassa ei ole yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua. On monia erilaisia ratkaisuja ja monet niistä sopii toisille paremmin ja toisille huonommin. Näinhän se menee...

:heart:
 
Onhan tuo suosio hieno juttu ja kyllähän se varmaan hämmentää hyvin positiivisella tavalla kun ja jos juuri ennen esiintymisiä saa kuulla uudet kannatusluvut, jotka vain nousee ja nousee. Häkeltynyt olisin itsekin, aivan varmasti.
Mutta, muutoksen tuulet puhaltavat nyt täällä kotimaassakin ja se on hyvä se.
 

Yhteistyössä