Mua on alkanut huolestuttaa tuon Timo Soinin puolesta

Se on niin hauskaa, mitä ikinä Soinin suusta vaaliväittelyssä tuleekin, sen jälkeen muiden puolueiden päät joutuvat melkein aina korjaamaan, et eihän se nyt ihan noin mene... Populisti mikä populisti. Älytöntä miten ihmiset sitten uskoo kaiken mitä se kiihkoissaan sanoo.
 
Vero
Nimenomaan! Varallisuusverotuksen palautus olisi hirveä moka!

Varallisuusvero johtaisi siihen, että veronalaisia varoja alettaisiin muuntaa heti verovapaiksi varoiksi; esimerkiksi osakkeita pankkitalletuksiksi. Seurauksena olisi kurssien voimakas pudotus ja suomalaisten yritysten omistuksen siirtyminen edulliseen hintaan ulkomaille. Ulkomainen omistaja ei maksa varallisuusveroa Suomeen, eikä todennäköisesti mihinkään muuhunkaan maahan, koska varallisuusvero on maailmalla tätä nykyä entistä harvinaisempi vero.

Varallisuusveron palauttamisella saataisiin aikaan pienellä lisäverotuotolla valtava kansantaloudellinen vahinko. Suomi luopui varallisuusverosta 2006. 2005 sitä maksoi 28 000 suomalaista. Verolla ei täten olisi mitään todellista vaikutusta laman aiheuttaman verotulojen romahduksen paikkaamisessa.

Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Pauli K Mattila.
 
Populismi
Soinihan on määritellyt itsensä populistiksi ja puolueensa populistiseksi puolueeksi.

Populismi (lat. populus, kansa) tarkoittaa kansansuosioon varsinkin kansankiihotuksellisin keinoin tähtäävää poliittista toimintaa.
 
faktaa
Persut & varallisuusverotus

Eläkeläisethän siinä takkiin ottaisivat.

"Suomen talouden viimeiset 16 vuotta ovat olleet lamasta huolimatta hyvää aikaa myös suomalaisille kotitalouksille: kotitalouksien nettovarallisuus kasvoi vuosien 1988 ja 2004 välillä 1,8-kertaiseksi. Varallisuus ei kuitenkaan kasvanut tasaisesti kaikissa väestöryhmissä.

Vanhemmat ikäluokat ovat vaurastuneet selvästi enemmän kuin nuoret. Eläkeikäisillä nettovarat kaksinkertaistuivat ja vauraimpien eli 55-64-vuotiaiden nettovarat 2,3-kertaistuivat."

Tilastokeskus, uusin kotitalouksiin kohdistuva varallisuustutkimus

Samoin tilastokeskuksen mukaan hyvätuloisten ansiot laskivat n. 15% kun taas pienituloisten kasvoi muutaman prosentin. Persut siis tässäkin asiassa väärässä.
 
"vieras"
Ei siinä ole mitään vikaa, että puhutaan kansalle keinoin, jotka kansaan vetoavat ja joita politiikkaan perehtymättömätkin ymmärtävät - ehkä juuri sillä saralla olisi vanhoilla puolueilla opittavaakin Persuilta - mutta jotain realismia soisi myös olevan mukana ja vähän pitemmälle pohdittavan näitä ajamiaan asioita ja niiden vaikutuksia yhteiskuntaan (esimerkkejä mainittu tässäkin ketjussa).
 
Nukuin välillä yön yli =)

Täytyy sanoa, että näin maallikon näkökulmasta teidän (lähinnä siis harmaiden anonyymien) väitteeet Persuja vastaan kuulostaa porvarillisilta epätoivoisilta itsensä suojelemisyrityksiltä. Kuin yritettäisiin etsiä jotain vikaa ihan väkisin ja vääristellä asioita, ottaa niitä asianyhteyksistään. Lisäksi tässä on se, että aina ihmiset katsoo maailmaa eri tavoin. Se jonkun ainoa oikea ratkaisu on toiselle kauhistus. Näinhän se mee ihan enemmänkin asioita lukeneiden piireissä. Eihän politiikkaa edes tarvittaisi jos kaikki olisivat asioista samaa mieltä.

Tällä hetkellähän esim. lähipiirin pienyrittäjillä on monilla tilanne se, että rahat ei meinaa riittää elämiseen vaikka töitä tehdään aamusta iltaan, verottaja vie monelta saman verran veroja kuin mitä itselleen saa palkkaa maksettua. Samalla rikkaat kyllä tuntuu porskuttavan. Myöskään pienituloisia töitä ahkerasti tekemällä ei meinaa pääkaupunkiseudulla pärjätä. Ne joilla ei ole varaa omaan asuntoon (nykyäänhän vain suurituloisilla alkaa olla rahaa ainakaan muuhun kuin kerrostaloluukkun pk-seudulla) maksavat hirveitä vuokria ja kilpailevat vuokra-asunnoista. Kotona oleskelevat mamut kyllä pärjäävät oikein hyvin, sossu maksaa sen minimielannon jonka osa duunareista joutuu niska limassa tekemään. Elinkustannukset on niin paljon nousseet, että kun meidän vanhempien ikäluokasta periaatteessa kaikki työssäkäyvät pystyivät sen oman talon ostamaan, niin eipä ole mahdollista enää.

Nythän jopa HUS suunnittelee yksityissairaalaa, jonne rikkaat sitten pääsisivät saamaan (tietysti) sitä parempaa hoitoa ja köyhät jonottaisivat edelleen ylikiireisille lääkäreille kunnalliselle puolelle. Terveydenhoito on niin ikävän alasajattu, mikä korostaa sitä että rikkaat saa sieltä yksityiseltä puolelta ja köyhät kärsii. Sama se on vanhusten hoitokodeissa, rikkaan porskuttaa kalliissa Villoissaan ja köyhiä ei oteta edes sinne kunnan vanhainkotiin kun ei ole tilaa.

Mun mielestä on loukkaavaa, että PS kannattavia ajatellaan vähä-älyisinä, kun kyse on siitä että asioita katsellaan eri silmin ja eri asiat on eri ihmisille tärkeitä.

Eihän se Timo Soini yksinään mitään päätöksiä tekisi edes pääministerinä! Hallitukseen kuitenkin mun mielestä todellakin tarvittaisiin peruskansaa ajattelevia voimakkaita persoonia. Perusduunarien edut jää nyt niin alas kun mietitään sitä omaa rikasta napaa.

Mä olen kyllä aika Robin Hood -linjoilla. Olisi rikkailta raukkamaista siirtyä pois Suomesta sen vuoksi että tilille tupsahtaisikin jatkossa vain 9000 euroa/kk entisen 9500/kk sijaan. Vähän solidaarisuutta ja muidenkin kuin itsen ajattelemista.

Niin ja me ei edes olla sitä alinta yhteiskuntakastia. Minä ja mieheni olemme opisto/amk-tasoa koulutukseltamme ja mies opiskelee tälläkin hetkellä lisää, minäkin ehkä taas jossain vaiheessa.

Niin kauan kuin kaikilla on mahdollisuus äänestää, niin kauan myös me erilailla ajattelevat saamme antaa äänemme. Varmaan porvarit äänet meiltäkin jo poistais, kun ei me osata edes äänestää oikein. :mad:
 
??
Hassu toi Soini. Haluaa uudistaa Suomen, mutta miten?

- ei seksiä ennen avioliittoa
- ei aborttia
- ei avioeroa
- katoliset opit kunniaan (hänhän edustaa Katolista uskontoa, joka suhtautuu esim. ehkäisyynkielteisesti)
Mille vuosituhannelle Soini Suomilaivaamme soutaisi pääministerinä? ;)
Mille vuosituhannelle nykyiset vallassa olevat mamuttajat johdattavat Suomi-laivan islamisoidessaan rakasta isänmaatamme? Naisten kunniamurhat, naisten kivitykset, järjestetyt avioliitot, burkhat, alaikäisten tyttöjen naittaminen vanhoille ukoille jne...Tätäkö sinä haluat?
 
"vieras"
"Täytyy sanoa, että näin maallikon näkökulmasta teidän (lähinnä siis harmaiden anonyymien) väitteeet Persuja vastaan kuulostaa porvarillisilta epätoivoisilta itsensä suojelemisyrityksiltä. "

Mutta niihin "väitteisiin" et kuitenkaan mitään osaa tai halua sanoa? Toki nuo Soinin kontekstistaan irrotetut letkaukset ja niille naureskelu on vähän tyhmää (mutta kun toisinaan se on vaan liian helppoa ;) ), mutta esimerkiksi nuo tässä ketjussa mainitut veroasiat eivät ole mitenkään asiayhteydestä irrotettuja, vaan ihan puolueohjelmassakin mainittuja asioita, joiden täytyy kestää myös arvostelua.


"Mun mielestä on loukkaavaa, että PS kannattavia ajatellaan vähä-älyisinä, kun kyse on siitä että asioita katsellaan eri silmin ja eri asiat on eri ihmisille tärkeitä."

Vaan kun aina ei ole kyse vain siitä, että asioita katsellaan eri näkökulmasta, vaan myös siitä, ettei niiden vaikutuksia yksinkertaisesti kyetä ymmärtämään tai edes pohtimaan yhtään syvällisemmin kuin "joo rikkailta vaan rahat pois". Tällä en nyt Onaha viittaa sinuun enkä muutenkaan kaikkiin PS:n kannattajiin - ja aivan saman voi sanoa myös muista puolueista.


"Mä olen kyllä aika Robin Hood -linjoilla. Olisi rikkailta raukkamaista siirtyä pois Suomesta sen vuoksi että tilille tupsahtaisikin jatkossa vain 9000 euroa/kk entisen 9500/kk sijaan. Vähän solidaarisuutta ja muidenkin kuin itsen ajattelemista."

Sillä ei vaan ole juurikaan väliä onko se raukkamaista ei, talouden kannalta vain sillä on väliä, tapahtuuko niin vai ei. Minusta työnteon pitäisi olla aina kannattavaa ja siihen kannustaa (myös verotuksella), eikä yli 50% verot ole enää kohtuullisia, oli se brutto sitten kuinka paljon tahansa. Helppohan sen pääomatuloveron kanssa on kikkailla, mutta sekään ei liene kenenkään tavoite. Sitä paitsi niillä ei vaan voi kurottaa sitä alijäämää muutenkaan umpeen, ei se ole kestävää tai talouskasvua ajavaa kehitystä. Plus sitten tuo varallisuusveron palauttaminen?! :O


"Varmaan porvarit äänet meiltäkin jo poistais, kun ei me osata edes äänestää oikein."

No jopas oli taas olkinukke. Porvaripuoluetta äänestävänä ja vankasti demokratiaan uskovana en oikein tiedä mitä tuosta pitäisi ajatella. En ole ikinä sitä mieltä ollut, etteikö (esim.) Persut saisi olla ehdolla tai etteikö heitä saisi äänestää, se ei ole asioista keskustelun pointti, vaan mielipiteiden vaihto. Joka sekin kuuluu siihen demokratiaan.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa nyt kuitenkin kaikille puoluekannasta riippumatta, tämä paha kokkari ja kapitalisti lähtee nyt ulkoilemaan. :D
 
"vieras"
Nykyisen hallituksen (kikkareet, kepulit, virheet ja Rasistinen KieliPuolue) hallitusohjelmassa lukee "Suomen kuuluvan kaikille"(=meidän rahat kuuluu ulkomaalaisille). Perussuomalaisten vaaliohjelmassa lukee Suomen kuuluvan suomalaisille. Tuon perusteella minun ja joka neljännen suomalaisen on helppo tehdä äänestyspäätös ja äänestää perussuomalaiset Suomen historian suurimpaan vaalivoittoon ja pääministeripuolueeksi.:)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23399542]Nykyisen hallituksen (kikkareet, kepulit, virheet ja Rasistinen KieliPuolue) hallitusohjelmassa lukee "Suomen kuuluvan kaikille"(=meidän rahat kuuluu ulkomaalaisille). Perussuomalaisten vaaliohjelmassa lukee Suomen kuuluvan suomalaisille. Tuon perusteella minun ja joka neljännen suomalaisen on helppo tehdä äänestyspäätös ja äänestää perussuomalaiset Suomen historian suurimpaan vaalivoittoon ja pääministeripuolueeksi.:)[/QUOTE]

Soinista ei tule pääministeriä edes siinä tapauksessa, että niin ikävästi kävisi että Persuista tulisi suurin puolue. Voin lyödä tästä vetoa jos haluat. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23399559]Soinista ei tule pääministeriä edes siinä tapauksessa, että niin ikävästi kävisi että Persuista tulisi suurin puolue. Voin lyödä tästä vetoa jos haluat. :D[/QUOTE]

Eli sun mielestä demokratia ei tule toteutumaan vaalien jälkeen? Ovatko muut puolueet tehneet taas jälleen kassakaappisopimuksen, vai mihin perustat väitteesi?
 
"vieras"
Mun mielestä on hyvin mielenkiintoista jatkuvasti törmätä tällä palstalla siihen, et koetaan keskustan, kokoomuksen ja sdp:n phuvan asiaa ja perussuomalaisten ei.
Koska esim. vaalitentissä nuo keskusta, kok ja sdp puhuivat aikamoista vaalipuhesössöä, kysymyksiin ei vastata, asioista ei suostuta oikeasti puhumaan vaan kierrellään ja kaarrellaan hienonkuulloisesti joka saa monet (mä sanoisin politiikkaa oikeasti ymmärtämättömät) kuvittelemaan että ollaan tosi asiantuntevia.
Yhdenkään puolueen vaaliohjelam ei tule toteutumaan kokonaan, ei edes kaikilta osin, se on fakta.
Kysymys on enemmän siitä mitä asioita ajetaan ja mihin pyritään, perususomalaisilla on tässä kohtaa mun mielestä aika paljon enemmän uutta annettavaa kuin ns. vanhoilla puolueilla.

Ja ei, en ole politiikkaa tuntematon, vaan lukenut yliopistossa pääaineena yhteiskunnallisia aineita ja valmistunutkin sieltä, moni opiskelukaveri on nyt ehdokkaana(nimenomaan kesk. ja kok. ja sdp) ja näin ollen väitän et oikeasti tunnen poliittiset rakenteet, puolueiden vaalikoneistoa ja osaan myös suodattaa poliittista puhetta keskivertoa paremmin.
Silti tai ehkä voisi sanoa siksi äänestän perussuomalaisia.
 
"vieras"
Ai palstan mammojen suurin huoli on tällä hetkellä uhka varallisuusveron palauttamisesta.:D Aiemminhan se on ollut sossutukien ja elareiden pienuus.:LOL:
Hohhoijaa - onko käynyt mielessä, että tänne saattaa kirjoitella monenlaiset ihmiset? Eläissäni en ole sossutukia tai elareita saanut, jos se sinua helpottaa. Varallisuusveron palauttamisella ei myöskään ole henkilökohtaisen elämäni kannalta suoraa merkitystä (joskin sillä on merkitystä kansantaloudelle ja näin ollen epäsuorasti ihan kaikkien elämään), se nyt kuitenkin oli yksi hyvä esimerkki ei "ihan" loppuun asti ajatellusta PerSujen ajamasta muutoksesta.

Ja nyt mä tosiaan irrottaudun palstasta ja lähden sinne lenkille. :D Jos sulla nimimerkki "en usko" on jotain muutakin asiaa kuin perustelematonta lällättelyä, jatkan mielelläni myöhemmin, vaikka sitten siitä varallisuusverosta. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23399616]Mun mielestä on hyvin mielenkiintoista jatkuvasti törmätä tällä palstalla siihen, et koetaan keskustan, kokoomuksen ja sdp:n phuvan asiaa ja perussuomalaisten ei.
Koska esim. vaalitentissä nuo keskusta, kok ja sdp puhuivat aikamoista vaalipuhesössöä, kysymyksiin ei vastata, asioista ei suostuta oikeasti puhumaan vaan kierrellään ja kaarrellaan hienonkuulloisesti joka saa monet (mä sanoisin politiikkaa oikeasti ymmärtämättömät) kuvittelemaan että ollaan tosi asiantuntevia.
Yhdenkään puolueen vaaliohjelam ei tule toteutumaan kokonaan, ei edes kaikilta osin, se on fakta.
Kysymys on enemmän siitä mitä asioita ajetaan ja mihin pyritään, perususomalaisilla on tässä kohtaa mun mielestä aika paljon enemmän uutta annettavaa kuin ns. vanhoilla puolueilla.

Ja ei, en ole politiikkaa tuntematon, vaan lukenut yliopistossa pääaineena yhteiskunnallisia aineita ja valmistunutkin sieltä, moni opiskelukaveri on nyt ehdokkaana(nimenomaan kesk. ja kok. ja sdp) ja näin ollen väitän et oikeasti tunnen poliittiset rakenteet, puolueiden vaalikoneistoa ja osaan myös suodattaa poliittista puhetta keskivertoa paremmin.
Silti tai ehkä voisi sanoa siksi äänestän perussuomalaisia.[/QUOTE]

Minusta taas on hyvin mielenkiintoista törmäillä näihin viesteihin, joissa itse puolueiden vaaliohjelmista saati mistään yksittäisistä asioista ei sanota mitään, ei mielipidettä, ei analyysia ei mitään... todistellaan vain, kuinka hyvä tietämys itsellä on politiikasta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23399604]Eli sun mielestä demokratia ei tule toteutumaan vaalien jälkeen? Ovatko muut puolueet tehneet taas jälleen kassakaappisopimuksen, vai mihin perustat väitteesi?[/QUOTE]

Kuvitteletko siis, että isoimman puolueen puhemies on jotenkin automaattisesti pääministeri ja se = demokratian toteutuminen? Pääministeri valitaan eduskunnassa, ja vaikka se yleensä onkin isoimman puolueen puhemies, en todellakaan usko että Soinin ja Persujen kohdalla tämä tulee olemaan tilanne. Mutta sittenhän nähdään... ;)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23399656]Minusta taas on hyvin mielenkiintoista törmäillä näihin viesteihin, joissa itse puolueiden vaaliohjelmista saati mistään yksittäisistä asioista ei sanota mitään, ei mielipidettä, ei analyysia ei mitään... todistellaan vain, kuinka hyvä tietämys itsellä on politiikasta.[/QUOTE]

No, tämä tässä keskustelussa siksi että tässä epäiltiin et perussuomalaisia kannattaa vaan kouluttamattomat ja asioista mitään tietämättömät. Näin ei kyllä todelisuudessa ole. Keskustelun avaus oli myös tyyliä: Soini puhuu mitä sattuu muut puolueet asiaa.
Näihin otin kantaa.
Ja kyllä, mä oon koulutustaustastani huolimatta niin juntti et ymmärsin myös mitä palloilla ja lippiksillä tarkoitettiin;)
 
[QUOTE="vieras";23399656]Minusta taas on hyvin mielenkiintoista törmäillä näihin viesteihin, joissa itse puolueiden vaaliohjelmista saati mistään yksittäisistä asioista ei sanota mitään, ei mielipidettä, ei analyysia ei mitään... todistellaan vain, kuinka hyvä tietämys itsellä on politiikasta.[/QUOTE]

Muutama juttu mikä Perussuomalaisissa kiehtoo:

- Järkevä maahanmuuttopolitiikka. Kun Suomi nyt jo rypee veloissa, jotka aiemmat puolueet on innoikkaina haalineet, niin meillä vaan ei ole varaa elättää täällä lisää maahanmuuttajia. He tulee todella kalliiksi kun tekevät koko ajan lisää lapsia ja ne lapsetkin on elätettävä. Työllistyminen on heillä huonoa ja toisekseen eipä Suomessa tällä hetkellä työpaikat meinaa riittää edes omalle kansalle.
Jo vähentämällä maahanmuuttajia, lähettämällä heitä takaisin omiin maihinsa ja olemalla ottamatta enää lisää, voitaisiin nekin rahat käyttää omaan kansaan joka tällä hetkellä niitä rahoja tarvitsee.

- Perussuomalaiset vaativat yhteiskunnan tuen poistamista nykytaiteelta. Olen justiinsa samaa mieltä. Ihan ensin pitäisi karsia kulttuurista ja taiteesta, myös kouluttautumisesta näille aloille. Ensin perusasiat kuntoon, sitten vasta kivat hurvittelut. Johan tulisi isot säästöt kun alettaisiin ajaa alas oopperataloa ja museoita! Niissä voisi mun puolesta käydä ne rikkaat joilla on oikeasti varaa niitä ylläpitää, peruspalvelujen sen sijaan pitäisi olla kaikkien etu rahasta riippumatta! Mitä tekee köyhä vanhus museoilla tai kirjastoilla jos terveydenhuollossa on puutteita? Terveys on itselleni todella tärkeä, menee kevyesti ohi kulttuurista, taiteesta, sivistyksestä.

- Nykyinen kehitysapu nollaan. Samaa mieltä. Ensin on nostettava oma pärjääminen maana sellaiselle tasolle, että pärjätään oman kansan kesken, sen jälkeen vasta rahaa muille. En minä henkilökohtaisestikaan syydä rahaa naapureille jos ei ne riitä edes omien laskujen maksuun. Miksi valtiion pitäisi niin tehdä?

- Kristilliset arvot, jotka on pohjimmiltaan hyviä arvoja. Niissä on moraalia ja omista läheisistään välittämistä. Suomalaisten pitäisi ensisijaisesti olla toisilleen niitä läheisiä, sen jälkeen vasta muut maat ja unionit. Muista suomalaisista huolehtiminen, myös yksinäisistä vahnuksista, sairaista ihmisistä jonottamassa peruspalveluita jne.

-Peruspalvelut etusijalle. Tämä on ehkä tärkein. Itku meinaa päästä kun miettii Kokoomuksen aikaansaannoksia tällä saralla. Aiemmin jo kirjoitinkin, että rikkaille rakennetaan koko ajan lisää yksityisasemaa/yksityisvanhainkoteja/yksityispäiväkotejakin on alkanut ilmaantumaan sekä yksityiskouluja. Ne joilla ei ole varaa yksityiseen, voivat koko ajan palvelujen osalta huonommin. Tämä ei ole oikein, koska köyhät ovat tällä hetkellä juuri niitä, jotka töissä käyvät, mutta tienaavat vähän. Se on niin väärin. Sossutuilla eläisi monesti yhtä leveästi kuin pienellä palkalla -verot, -työmatkat.
Perussuomalaiset tahtoisivat saada tähän muutoksen hetimmiten, niin että myös varattomien terveydenhoito turvattaisiin. Se olisi minusta oikein, perusoikeuksien ei pitäisi olla rahasta kiinni.

- Suhteessa rikkaat maksavat mm. päivähoidosta vähän. Hirveän suuria tuloja ei tarvitse olla kun päivähoitomaksu huitelee lähellä täyttä. Kun taas voi olla miten vaan isot tulot niin maksat silti sitä tuloihin nähden pientä maksimimaksua.

- Perussuomalaisten mielestä perintövero on poistettava. Juuri niin. Joku köyhä perijä saattaa joutua myymään rakkaan lapsuudenkotinsa maksaakseen verot siitä. :(

- Perussuomalaisten mukaan verot pitää laittaa maksukyvyn mukaan. Oikein, juuri niin.

- EU:n jäsenmaksut, muiden maidon velkojen takaukset ja muut järjettömät maksut, joista meille ei ole mitään apua, pois heti! Suomi on pieni maa eikä meillä ole varaa moiseen! Tätä mieltä ovat myös Perussuomalaiset.

- Varallisuusvero takaisin. Oikein, on autettava läheisiään (=muita suomalaisia!) jos siihen pystyy. Kun jätetään muiden maiden auttamiset vähemmälle niin eihän se edes pahasti tunnu.

- Korotus alkoholi- ja tupakkaveroon. Oikein. Nämäkin niin turhakkeita. Ostakoot kellä on varaa. Eivät ole tärkeitä.

- Energiaverojen korotukset peruttava. Niin oikein! T. Hän joka joka kuukausi tuskissaan makselee yhä suurenevia sähkölaskujaan Nokian osakkaiden jaellessa optioitaan.

- Jne, lista nyt on loputon. Kertakaikkiaan järkeviä ratkaisuja.

Mulla olisi paljonkin ikävää sanottavaa muutamasta muusta puolueesta, mutten nyt omalla nikilläni kehtaa.

Ja taidanpa jättää tämänkin keskustelun nyt viimein, vaikka vähän vielä syyhyttäisi jatkaa :D
Täällä on niin paljon porvareita, jotka kääntää kaikki asiat nurinkurin, ettei tässä enää viitsi jankata :saint:

Politiikka ja uskonto lienee niitä asioita joista ei koskaan edes kannattaisi alkaa kinaamaan. Saatika niissä ei saisi koskaan leimata toisen kantaa vajaaksi/tyhmäksi/oudoksi. En ihmettele että moni pitää suunsa supussa näistä asioista, niinhän sitä monesti kehoitetaan tekemäänkin.
 

Yhteistyössä