Mua on alkanut huolestuttaa tuon Timo Soinin puolesta

"vieras"
Se kyllä näyttää juuri siltä että verenpainelukemat on taivaissa ja valtimot täynnä kovettumia- eli näyttää siltä etää voi kuukahtaa sydäriin tai aivoinfarktiin milloin tahansa.
 
"vieras"
En katsonut kyseistä ohjelmaa. Näkeeköhän sen Yle Areenalta tms? Alkoi kiinnostaa.
Itse nimittäin olen tällä hetkellä eniteen juurikin PS kannalla, vihreät tällä hetkellä kakkosena. SDP:tä mietin yhdessä vaiheessa, mutta ehkä heillä liiankin "luusereille kaikki valmiina pöytään" -asenne. Siis toki esim. vanhukset tulisi hoitaa hyvin, mutta kun aina löytyy niitä lusmujakin joita ei vaan huvita kun helpommallakin voi päästä. Siksi ei ehkä SDP... PerSu tuntunut nyt hyvältä aika monessa asiassa, mutta mietin toki vielä :) Kokoomus on täysin poissuljettu mun osalta, heidän arvot on melkein kaikessa ihan päinvastaiset kuin minulla.
En tiedä Aeenasta, koita etsiä sieltä hakusanalla Vaalistartti. Meni Soinilla suu suppuun joka ainoa kerta kun olisi oikeasti voinut mielipiteensä sanoa ja jopa perustella ne, omenoiden ja meloneiden lippalakeista sitten kyllä veisteli. :D Siis kaikenkaikkiaan kokonaisuudessaan todella nolo esitys.

Sekä Urpilainen että Vasemmiston Paavo taas esiintyivät yllättäen ihan edukseen, mutta Vasemmistoa tai Demareita en kyllä äänestä silti.
 
"vieras"
Puhuu paljon, ei sano mitään. Ja käyttää typeriä kielikuvia, joissa ei ole päätä, ei häntää. Vai mitä pirua tarkoittaa esim:

"Kukkahattu ja gebardihattu kuuluvat samaan ravintoketjuun. Molemmilla on käsi sinun taskussasi."
 
Juupas eipäs
Ja systemaattinen mies hän myös on. Pitää sanansa, tämä Europarlamentikomme.

2009 Soini sanoi:

* "Asettumalla ehdokkaaksi EU-parlamenttiin menisin todennäköisesti läpi. Siitäkin huolimatta, että tekisin selväksi, etten ota paikkaa vastaan. Moraalini ja omatuntoni eivät alistu EU:n tasolle."

Ja kuinkas kävikään? Sinnehän Soini sitten meni. Kävi kuten puoluetukivouhotuksessa. Persujenhan piti vaatia puoluetukien leikkaamista. Eivät vaatineet, kun rahaa oli tulossa persujen taskuihin.

Että sellainen lakki tällä melonilla päässään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23398465]Puhuu paljon, ei sano mitään. Ja käyttää typeriä kielikuvia, joissa ei ole päätä, ei häntää. Vai mitä pirua tarkoittaa esim:

"Kukkahattu ja gebardihattu kuuluvat samaan ravintoketjuun. Molemmilla on käsi sinun taskussasi."[/QUOTE]

No mä ymmärrän ainaki hyvin. Kukkahattu = pelastetaan maailma jakamalla kaikille paitsi suomalaisille suomalaisten veronmaksajien rahoja. Gebardihattu = afrikan "pakolaiset". Molemmilla käsi veronmaksajien taskussa, kaikki ilmaseksi nyt heti.
 
No senpä nyt vielä totean, että mä en kyllä ihan purematta niele yhteyksistään irroitettuja sitaatteja yms. Jokaisesta ehdokkaasta myös saisi tongittua ikävää sanottavaa, ihan varmasti.

Kyse on nyt kokonaisuudesta ja siitä, kenen katson parhaiten ajavan minun/meidän perheen arvomaailman mukaisia etuja.

Minusta PS olisi hyvä saada hallitukseen mukaan. Perussuomalaisissa on sellaista rohkeutta ja maalaisjärkeä josta pidän :) Pidän "oma hyvinvointi ensin, katsotaan sen jälkeen mihin rahkeet riittävät" -ajattelusta. Ensin pitäisi ajatella meitä suomalaisia, taata hyvinvointi meille ja sen jälkeen vasta voi alkaa auttaa muita. Mulla on itsellänikin aika vanhanaikaisia näkemyksiä joistain asioista ja kristillisyyskin on hyvä juttu. Koti, uskonto ja isänmaa. Perusjutut, joista elämä muodustuu. Liiat kiemurat ja koukerot tekee asioista hankalia ja lisää riskejä. Ehkä mä olen sellainen simppelin linjan nainen muutenkin. :D

Toki aion vielä vähän seurailla, mutta kyllä PS on vahvana ehdokkaana mun mielessä.
 
"just"
[QUOTE="vieras";23398534]No mä ymmärrän ainaki hyvin. Kukkahattu = pelastetaan maailma jakamalla kaikille paitsi suomalaisille suomalaisten veronmaksajien rahoja. Gebardihattu = afrikan "pakolaiset". Molemmilla käsi veronmaksajien taskussa, kaikki ilmaseksi nyt heti.[/QUOTE]

Eli Soinin ajatusmaailmassa ongelmassa kuin ongelmassa aiheuttajana on hattu?

Soini kertoo Uusi Tie –lehden haastattelussa, että tuomiovalta raiskattujen aborteista kuuluu Jumalalle.

Miten tuo käytännössä toimii?

Timo Soini uskoo, että seksin säästäminen avioliittoon varjelee monelta mustasukkaisuudelta, kateudelta ja katkeruudelta.

Eli viiskymppinen Soini luopui neitsyydestään pitkälti nelikymppisenä? Eihän siinä mitään, mutta jotenkaan en usko, että tämä mies tekee kuten saarnaa.

Naisen paikka on kotona? Naispappeus ei ole hyväksyttävää? Miten Soinin näkemykset ylipäätään naisten kohdalla eroaa esimerkiksi muslimimaiden näkemyksistä?
 
"Miira"
Onaha: Ilman muuta nyt sinun kannattaa seurata juuri näitä vaalitenttejä. Se avasi minunkin silmäni!

Eniten mua pelottaa että ihmiset äänestää puoluetta mistä eivät tiedä mitään!
 
"vieras"
Ja kannattaa tosiaan lukea ne puolueohjelmat myös ennen kuin ryntää jossain hurmoksessa vaalikopeille. En siis tarkoita, että Onaha tai kukaan muu tässä ketjussa ei niin tekisi, mutta monissa keskusteluissa on näyttänyt olevan trendinä se, että nimenomaan Persujen kannattajat eivät ole oikein edes tienneet, mitä ovat puolueineen ajamassa. Ei mulla tod. ole mitään sitä vastaan, että Persuja äänestetään, jokainen tottakai äänestää oman arvomaailmansa pohjalta ja sitä ehdokasta ja puoluetta, jonka uskoo ajavansa omaa asiaansa, toivottavaa vaan olisi ettei äänestys tapahtuisi pelkkien mielikuvien pohjalta.
 
Aivan
No senpä nyt vielä totean, että mä en kyllä ihan purematta niele yhteyksistään irroitettuja sitaatteja yms. Jokaisesta ehdokkaasta myös saisi tongittua ikävää sanottavaa, ihan varmasti.

Kyse on nyt kokonaisuudesta ja siitä, kenen katson parhaiten ajavan minun/meidän perheen arvomaailman mukaisia etuja.

Minusta PS olisi hyvä saada hallitukseen mukaan. Perussuomalaisissa on sellaista rohkeutta ja maalaisjärkeä josta pidän :) Pidän "oma hyvinvointi ensin, katsotaan sen jälkeen mihin rahkeet riittävät" -ajattelusta. Ensin pitäisi ajatella meitä suomalaisia, taata hyvinvointi meille ja sen jälkeen vasta voi alkaa auttaa muita. Mulla on itsellänikin aika vanhanaikaisia näkemyksiä joistain asioista ja kristillisyyskin on hyvä juttu. Koti, uskonto ja isänmaa. Perusjutut, joista elämä muodustuu. Liiat kiemurat ja koukerot tekee asioista hankalia ja lisää riskejä. Ehkä mä olen sellainen simppelin linjan nainen muutenkin. :D

Toki aion vielä vähän seurailla, mutta kyllä PS on vahvana ehdokkaana mun mielessä.
Kyllä minäkin tuota kannatan, mutta ei se eroa mitenkään loppupeleissä muiden puolueiden linjauksista. Persujen kohdalla vaan annetaan ymmärtää että he ovat keksimässä pyörää uudelleen.

Ja toinen juttu on sitten se, että persut ovat kovin hyviä huutelemaan epäkohdista, usein itsestään selvistä sellaisista, mutta MITÄÄN ratkaisua ei niihin löydetä. Esimerkki:

Suomi ei saa antaa lainaa ulos, koska me tarvitsemme itse rahamme. Kuulostaa hyvältä? Okei, entäs sitten se, että ei leikata menoja, otetaan me lainaa. Kumman arvelet olevan taloudellisesti kannattavampaa?

Vaihtoehto a) leikataan menoja (muiden puolueiden linjaus)
Vaihtoehto b) otetaan lainaa ulkomailta koroilla (persut)

Jos persujen maalaisjärjellä mennään, niin ratkaisu on velkaantuminen. Rohkeaako se on?
 
[QUOTE="Miira";23398642]Onaha: Ilman muuta nyt sinun kannattaa seurata juuri näitä vaalitenttejä. Se avasi minunkin silmäni!

Eniten mua pelottaa että ihmiset äänestää puoluetta mistä eivät tiedä mitään![/QUOTE]

Juu no se on tietysti vaarana kun moni ihminen äänestää. Myös me jotka emme niin innokkaasti politiikkaa seuraa. Jonkin verran seurailen, mutten mitenkään kiihkeästi tai erityisen aktiivisesti.

Vaalikoneella testattuna tänään mulle sopisi puolueista parhaiten juurikin PS ja tasoissa sen kanssa KD, mutta KD:ta en aio äänestää. Kolmosena oli Vapauspuolue (tms) ja sitäkään en aio äänestää, en tiedä siitä mitään ja mielikuvat on huonot. Muita puolueita tuli vasta kauempana näiden jälkeen YLE:n vaalikoneessa. Eihän nekään tietysti kaikkea kerro.

Perussuomalaisista olen pitänyt jo pidempään. Tämä ei ole mikään uusi innostus tai nousu mulla, kuten ilmeisesti monella on, kun PerSu noin on kannatustaan nostanut. Mä olen äänestänyt PS:ää aina välillä ihan alusta lähtien.

Keskusta on mun mielestä mokannut niin pahasti, etten voi sitä enää kuvitellakaan.
 
"nimetön"
Kun Soini oli 14-vuotias, hänen rinnakkaisluokkaansa käynyt tyttö tuli raskaaksi.

- Minusta oli hienoa, että hän piti lapsen, vaikka sosiaalinen paine ja kuiskuttelu oli kovaa. Se teki vaikutuksen. En oikein ymmärtänyt, kun luterilainen kirkko sanoi, etteihän abortti kiva ole, mutta kun elämä ja elämäntilanteet voivat olla hankalia.
 
Ei ole PerSujen ratkaisu velkaantuminen. Velkaantumiseen on Suomen ajaneet ihan muut puolueet. Suomi on korviaan myöten veloissa ja se ei todellakaan ole Persun vika, hehän on olleet tähän saakka varsin pieni puolua. Täällä perussuomalaisten ajatuksia velkaantumisesta ja siitä miten rahat pitäisi kohdistaa ihan toisin kuin tähän asti:

Perussuomalaiset

Moni on huomannut, että vanhat metodit on ajaneet Suomen ihan perikatoon. Hyvältä ei näytä kun Nokiallekin on käynyt kuten on käynyt ja uutta Lippulaivaa ei näy. Että eiköhän me nyt katsota kaikkien näiden velkojen jälkeen Perussuomalaisilta toisenlaisia ratkaisuja. Tärkein on rahojen kohdentaminen oikeasti tärkeisiin asioihin ja vähemmän tärkeiden jättämisen nyt väliin.....
Kyllähän Perussuomalaisilla on moniakin säästökohteita ideoissaan ;)
 
Mä pidän myös tuosta abortinvastaisuudesta. Rajansa tietysti kaikella, mutta kyllä Suomessa abortteja tehdään ihan liikaa. Ensisijaisesti pitäisi pystyä sopeutumaan siihen että lapsi on nyt tulossa ja elämään sen mukaan. Ei niin että heti ajatellaan aborttia kun nyt ei just ajateltu sitä lasta tehdä.

Mulla olisi paljonkin ikävää sanottavaa esim. Kokoomuksesta, mutta taidan nyt jättää väliin.

Kaikkea en tiedä kaikesta, kuten ei kukaan muukaan. Etukäteispuheista ei myöskään voi kunnolla päätellä sitä, miten puolue hoitaa tehtävänsä hallituksessa. Se näkee vasta sitten.
 
raha-asioista
Enpä kyllä näkisi mielellään Persuja rahatalousasioista päättämässä. Edellisen puolueensahan (SMP) ne saivat konkurssiin. Se on jo melkoinen saavutus, että saadaan puolue konkkaan miljoonien veloilla... Samat tyypithän (Soini & Vistbacka) siellä hääräili ja konkan jälkeen Soini perusti Persut. SMP toimi vahvana yli 40 vuotta ja kaatui lopulta lainojen ristitakauksiin ja miljoonien velkoihin.
 
"vieras"
Niin, tokihan se velkaantuminen on Suomen porvaripuolueiden syytä eikä esimerkiksi kansainvälisen taantumuksen. Joka ainoan laman aikana ollaan velkaannuttu, kuten useimmat muutkin valtiot, ei se ole hyvä syy antaa Persujen ajaa tilannetta ojasta allikkoon.
 
"Tomi"
[QUOTE="vieras";23398345]Oliko se sun mielestä Ylen Vaalistartissakin fiksu? :D Mun kelkkani kääntyi täysin Soinin ja Persujen suhteen sitä katsellessa, muuttui parissa tunnissa ihan varteenotettavasta vaihtoehtopuolueesta naurettavaksi pelleilyksi.[/QUOTE]



Samoin. Persut on persuksista.
 
"vieras"
Nimenomaan talousasiat ja Persujen ihan totaalinen ymmärtämättömyys niistä on suurimpia syitä, miksi en Persuja ikinä äänestäisi. Arvokysymyksistä taas en lähde edes väittelemään, omasta mielestäni tiukempi mamu-politiikka olisi enemmän kuin tarpeen, kun taas esim. laillinen ja turvallinen abortti kuuluu ihan perusoikeuksiin.
 
Tuota
Ei ole PerSujen ratkaisu velkaantuminen.
Kyllähän Perussuomalaisilla on moniakin säästökohteita ideoissaan ;)
Oletko katsonut tänään uutisia? Kyllä vaan lainaa ratkaisuksi tarjoavat.

On säästökohteita. Ne valitettavasti pääosin eivät ole joko mahdollisia tai todellisia. Mahdollisia >> Suomi ei päätä ko asiasta ja Todellisia >> ehdotetaan leikattavaksi asioita, mitä ei ole olemassakaan budjetissa. Itseään koskevia leikkauksiahan Persut eivät tee.

Sori nyt että pistän sulle hanttiin, mutta kun musta sulla ei ole kovin todenpohjainen kuva ko. puolueesta. Persujenhan piti esim. esittää oma ehdotuksensa talousasoissa. Sitä ei tapahtunut, koska Persujen edustaja unohti esittää sen ja nukkui istunnossa.

Kun Persut metelillä vaativat 2 miljoonan leikkausta puoluetukeen, he eivät sitä kuitenkaan lopulta tehneet. Syy lienee selvä. Persut huusivat leikkausta enne galluppeja ja niiden jälkeen eivät puhuneet asiasta enää mitään, koska budjettileikkaus olisi vienyt heiltä isot rahat. "Oinonen kertoi, että hän jätti ehdotuksensa tekemättä erehdyksessä. Eduskuntaryhmän puheenjohtajan Raimo Vistbackan mukaan Oinonen ei löytänyt ehdotustekstiään, koska se oli tämän edessä olevan paperin kääntöpuolella."

Persut ovat ehdottaneet budjettileikkauksia myös sellaisten asioiden osalta, mitä ei edes budjetissa ole. Ehdottavat siis suoraa hölmöläistekniikkaa, jossa leikataan olematonta ja lisätään olematonta.

Tuo ei riitä minulle.
 
"vieras"
Ei ole PerSujen ratkaisu velkaantuminen. Velkaantumiseen on Suomen ajaneet ihan muut puolueet. Suomi on korviaan myöten veloissa ja se ei todellakaan ole Persun vika, hehän on olleet tähän saakka varsin pieni puolua. Täällä perussuomalaisten ajatuksia velkaantumisesta ja siitä miten rahat pitäisi kohdistaa ihan toisin kuin tähän asti:

Perussuomalaiset

Moni on huomannut, että vanhat metodit on ajaneet Suomen ihan perikatoon. Hyvältä ei näytä kun Nokiallekin on käynyt kuten on käynyt ja uutta Lippulaivaa ei näy. Että eiköhän me nyt katsota kaikkien näiden velkojen jälkeen Perussuomalaisilta toisenlaisia ratkaisuja. Tärkein on rahojen kohdentaminen oikeasti tärkeisiin asioihin ja vähemmän tärkeiden jättämisen nyt väliin.....
Kyllähän Perussuomalaisilla on moniakin säästökohteita ideoissaan ;)
Niin mutta kun Persut nimenomaan ajavat esimerkiksi varallisuusveron palautusta, joka vain ja ainoastaan takaa, että Nokian kaltaiset menestystarinat ajautuvat ulkomaille - jos niitä nyt ylipäätään pääsee syntymään.

Myös progression tiukentaminen ansioverotuloissa - joka voi tuntua ihan kivalta jutulta jos itse on pienituloinen ja tuntuu siltä että niitä "rikkaita" voi ainaa näpäyttää - ei johda kuin talouskasvun hidastumiseen tai pysähtymiseen tykkänään. Olisi kiva tietää, mistä sitten seuraavaksi kiritään alijäämä umpeen!
 

Yhteistyössä