Mua niiiiin jurppii äidit, jotka tekevät kaksi lasta putkeen muodon vuoksi

  • Viestiketjun aloittaja paskaa niskaan vaan :)
  • Ensimmäinen viesti
paskaa niskaan vaan :)
Tunnen niin monta äitiä, jotka ovat saaneet lapsen ja alkavat sitten höpöttää pian toisesta lapsesta. Ihan vaan siksi, että yksi lapsihan ei riitä, kun kyllä niitä kaksi pitää olla. Ja ne kannattaa tehdä vielä 2 vuoden ikäerolla, että hyötyy mahdollisemman paljon rahallisesti siitä ja saa laittaa molemmat mukulat mahdollisimman pian hoitoon...ja yleensä esikko on jo ollut sen toisen elinvuotensa hoidossa, kun äiti on töissä ja samalla puuhailee sitä toista lasta...

Tietty jokainen äiti todella haluaa lapsensa ja jokainen lapsi on tärkeä, mutta tää sama "kaksi lasta kahden vuoden sisällä ja sitten töihin"-kaava tuntuu toistuvan vähän turhankin usein...

Itse odotan toista lasta nyt kun esikoinen on 4-vuotias ja voin sanoa teille, että lällällää, mulla on ihana lapsi joka on saanut elämänsä ensimmäiset neljä vuotta nauttia vanhempiensa huomiosta eikä todellakaan ole joutumassa päiväkotiin kun vauva syntyy. :p
 
vieras
Tuleeko lapsillenne 5 vuoden ikäero? Ikäero on niin suuri, että lapset eivät koskaan leiki yhdessä. Parin vuoden ikäero on äidille rankempi vaihtoehto silloin alussa, mutta lasten kannalta sikäli hyvä, että lapsille löytyy yhteisiä leikkejä kaikenikäisenä.
 
olen kanssa miettinyt, että yritetään toista lasta myöhemmin. Nyt kun esikoinen on 2- vuotias, en vielä halua tehdä toista lasta. Ihan vaan siksi, koska tuo on niin vilkas.
 
no
mut mites sen toisen lapsen laita? siis eihän sekään saa äidin jakamatonta huomiota ensimmäistä neljää vuotta,vai? onhan teillä toinen lapsi..

no mutta, asiaan ja omaan mielipiteeseen.
Ymmärrän jos joku haluaa, minä en halua :LOL:
tai haluan siis kyllä toisen lapsen, mutta ihan itsekkäistäkin syistä vasta myöhemmin.
 
vieras
Ensinnäkään, mä en ymmärrä, miks toisten ihmisten ratkaisut voivat niiiin jurppia toisia ihmisiä. Toisekseen, tuo viimeinen kappale kertoo, mikä on tän aloituksen takana. Kertoa vain muille, kuinka paljon parempi äiti ap on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensinnäkään, mä en ymmärrä, miks toisten ihmisten ratkaisut voivat niiiin jurppia toisia ihmisiä. Toisekseen, tuo viimeinen kappale kertoo, mikä on tän aloituksen takana. Kertoa vain muille, kuinka paljon parempi äiti ap on.
Näimpä juuri.
 
m
minä haluaisin ehkä pari vuotta ikäeroa lapsille. eka siis vielä vauva ja voisin kuvitella että hän on 2-3 v kun tulisi sisarus. en ajattele leikkimistä, kyllä varmasti jossain vaiheessa leikkivät yhdessäkin. ja kavereita voi saada muualtakin.
 
eskarilanen
No ihan jokaisen oma asia millaisia ikäeroja lapsilla on mutta omasta puolesta voin sanoa että mulla tuli ihan hillitön vauvakuume esikoisen jälkeen. Olisin halunnut HETI toisen lapsen mutta luonto oli erimieltä, saimme kuitenkin toisen kun esikoinen oli 2,5v. Esikoinen ei ole ollut päivähoidossa sen jälkeen, toinenkin luonnollisesti kotihoidossa kun on niin pieni.
 
höh
Ap on itse työtön ja saamaton? Ja hän kadehtii muiden tehokkuutta ja työpaikkaa. Lisäksi hän on epävarma ratkaisunsa kanssa, koska lapsilla ei ole leikkikaveria toisistaan.
 
hihityttää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei, tää alotus on ihan vaan siksi, että niin usein saa kuulla, että 2 vuotta olisi jotenkin ideaali ikäero lapsille. Sitä se ei ole. :)
Ja sä tiedät sen miten?

Mikä sopii teidän perheelle ei välttämättä sovi muilee perheille. Kun oma lapseni oli 2v niin en pystynyt aidosti onnittelemaan perheitä, joissa oli samanikäinen lapsi ja kertoivat, että toinen on tulossa. Olin nimittäin niin kauhuissani ja ahdistunut heidän puolestaan.

Oma esikkoni on maailman rakkain :heart:, mutta haastava lapsi. Se, että meille pidempi ikäero ja ajan panostaminen oli hyvä ratkaisu, ei välttis ole sitä kaikille.
 
Meillä pikku kakkonen haaveissa ja nuorimmaisella ikää 5 kk. Asutaan maalla tosiaankin kaukana kaikesta ei naapureitkaan juuri ole. Ajattelemme sen niin, että ainakin on toisesta sisaruksesta sitten seuraa, ei tarvitse yksin olla ja leikkiä. "Kaksin aina kaunihimpi"
 
voih
jaa, no kurjaa sulle :(
mulla vuoden ikäinen ja olen raskaana, eli lapsille tulee vain 1v9kk ikäero :O
ja tiedoksesi, olen esikon kanssa kotona, ja aion olla vielä pitkään. luultavasti siihen asti että tuleva kuopus on ainakin sen 2,5 vuotias, eikä esikko ole menossa hoitoon tuona aikana.

ja niin kuin joku muukin kysyi, niin mites tämä sun tuleva? eihän se voi mitenkään saada samanlailla huomiota kun ensimmäinen... sun ei olis kannattanut tehdä sitä ollenkaan ;)
 
Blue
Mä en oikein ymmärrä mitä eroa on kahden vuoden ikäerolla verrattuna neljän vuoden ikäeroon...? Miten siitä hyötyy rahallisesti eniten? Oletko sitä mieltä että ne äidit jotka tekevät lapsensa kahden vuoden ikäerolla rakastavat lapsiaan vähemmän kuin ne jotka tekevät neljän vuoden ikäerolla? Vai mikä sun pointti tässä nyt oli?

Musta homma menee niin että jos tehdään muodon vuoksi lapset kahden vuoden ikäerolla niin ihan yhtä muodon vuoksi ne sitten tehdään vaikka välissä olisi se neljäkin vuotta, ei se muuta mitään. Päätös lasten hankinnasta ei ole siitä kiinni että tulee tietty määrä vuosia lasten väliin vaan siitä että sen toisen lapsen haluaa oikeasti, oli se sitten kahden tai neljän tai kymmenen vuoden päästä.
 

Yhteistyössä