Mua jännittää NIIN paljon...tänään rakenneultra jossa selviää sukupuoli :D

Tiedän tunteen :D

Itse olin aika tarkalleen 2 v sitten H&M:n kassalla kun kaveri soitti ja riemusta soikeana kiljui puhelimeen että SE ON TYTTÖ, ME SAADAAN LOPULTAKIN TYTTÖÖÖÖÖÖ! :heart: :D

Nyt se kyseinen tyttö on ihana taapero, joka eilen kävi meillä taaperokilareita saamassa :heart:
 
Selvisi kumpi tulee...arvasin heti kun kuulin äidin äänen. Oli pettynyt.

Mutta vauva oli terve, potkiskeli hurjasti ja oli suloinen :heart:

Jaa että kumpaa mä toivon...ei mulla ole toiveita muiden lasten sukupuolen suhteen...toki olisin toivonmut että äidin toive toteutuu, toivoo hän kumpaa tahansa, mutta valitettavasti tällä kertaa ei toive toteutunut. Mutta eiköhän se siitä vielä iloksi muutu, kun vauvalla oli kuitenkin onneksi kaikki hyvin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Tietyn sukupuolen toivominen on kyllä hassua.
Miksi?

Meinaan että kyllä tytöt ja pojat on erilaisia (ei välttämättä vauvoina mutta viimeistään aikuisina sitten) jotta ei mun mielestä ole lainkaan hassua että toivoo saavansa jompaa kumpaa tai molempia päästäkseen kokemaan sekä ns. tytön, että ns. pojan vanhemmuuden.

Kyllä mä ainakin väitän että olen 3 tytön äitinä kokenut paljon sellaista mitä en olisi 3 pojan äitinä kokenut. Vastaavasti tietenkin multa on jäänyt se poikakokemus kokonaan uupumaan. Joku äiti ei sitä poikakokemusta kaipaa, joku toinen kaipaa.

Mun mielestä siinä ei ole mitään hassua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Tietyn sukupuolen toivominen on kyllä hassua.
Minusta ei ollenkaan...hassua olisi se, jos ei toivoisi jotain sukupuolta :)
Mikäs siinä on hassua? Mä ainakin odotin lasta, uutta ihmistä, en ensisijaisesti tyttöä tai poikaa - mulle ei ollut pääasia edes se, että lapsi oli terve, vaan se, että hän juuri tuli meille.
 
huvittavaa
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Selvisi kumpi tulee...arvasin heti kun kuulin äidin äänen. Oli pettynyt.

Mutta vauva oli terve, potkiskeli hurjasti ja oli suloinen :heart:

Jaa että kumpaa mä toivon...ei mulla ole toiveita muiden lasten sukupuolen suhteen...toki olisin toivonmut että äidin toive toteutuu, toivoo hän kumpaa tahansa, mutta valitettavasti tällä kertaa ei toive toteutunut. Mutta eiköhän se siitä vielä iloksi muutu, kun vauvalla oli kuitenkin onneksi kaikki hyvin :)
hoh hoh.. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Tietyn sukupuolen toivominen on kyllä hassua.
Minusta ei ollenkaan...hassua olisi se, jos ei toivoisi jotain sukupuolta :)
Mikäs siinä on hassua? Mä ainakin odotin lasta, uutta ihmistä, en ensisijaisesti tyttöä tai poikaa - mulle ei ollut pääasia edes se, että lapsi oli terve, vaan se, että hän juuri tuli meille.
Musta taas on "hassua" se kun jotkut aukoo päätänsä, oli ketju mikä hyvänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Tietyn sukupuolen toivominen on kyllä hassua.
Minusta ei ollenkaan...hassua olisi se, jos ei toivoisi jotain sukupuolta :)
Mikäs siinä on hassua? Mä ainakin odotin lasta, uutta ihmistä, en ensisijaisesti tyttöä tai poikaa - mulle ei ollut pääasia edes se, että lapsi oli terve, vaan se, että hän juuri tuli meille.
Musta taas on "hassua" se kun jotkut aukoo päätänsä, oli ketju mikä hyvänsä.
Niinpä. (Sinähän se taas siinä.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Tietyn sukupuolen toivominen on kyllä hassua.
ei se minusta hassua ole. Tai riippuu tietenkin, millaisen painoarvon se toive saa.
Jos toiveen toteutumatta jääminen vaikuttaa suhtatumiseen tulevaan tai jo syntyneeseen vauvaan- sitä en ymmärrä. Siis vaikuttaa siten, että pettymys "väärästä" sukupuolesta on niin raskas, että se hidastaisi lapseen kiintymistä tai tämän oikeutta olla tervetullut.

Ja vaikka sitä ajatteleekin, että on ihan sama tuleeko tyttö vai poika- saattaa silti samanaikaisesti hiukan varovaisesti toivoa jompakumpaa. Esikoiseni kohdalla salaa sisimässäni haaveilin tytöstä ja tytön sainkin. Poika olisi toki ollut ihan yhtä tervetullut ja rakastettu.
 
vieras
On varmaan Rieputarallaan mielestä hassua, ku hällä vaan yks lapsi. Mut jos sulla ois 3 niitä poikia ja päättäsitte vielä neljännen tehdä, niin etkö yhtään, edes vähän toivoisi tyttöä?
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja huvittavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Selvisi kumpi tulee...arvasin heti kun kuulin äidin äänen. Oli pettynyt.

Mutta vauva oli terve, potkiskeli hurjasti ja oli suloinen :heart:

Jaa että kumpaa mä toivon...ei mulla ole toiveita muiden lasten sukupuolen suhteen...toki olisin toivonmut että äidin toive toteutuu, toivoo hän kumpaa tahansa, mutta valitettavasti tällä kertaa ei toive toteutunut. Mutta eiköhän se siitä vielä iloksi muutu, kun vauvalla oli kuitenkin onneksi kaikki hyvin :)
hoh hoh.. :LOL:
Vai että oikeen terveeks todettu, rakenneultrassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On varmaan Rieputarallaan mielestä hassua, ku hällä vaan yks lapsi. Mut jos sulla ois 3 niitä poikia ja päättäsitte vielä neljännen tehdä, niin etkö yhtään, edes vähän toivoisi tyttöä?
En voi kuin teoretisoida, koska käytännössä tuollaista tilannetta meille ei tule, mutta en usko.

Niin kuin tuossa aiemmin kirjoitin, niin mulle lapsi on ensisijaisesti jotakin ihan muuta kuin sukupuolensa edustaja. En osaa ajatella, että tulisin toivomaan muuta kuin uutta ihmisenalkua, jota saan rakastaa, hoivata ja kasvattaa elämään.
 
Tuulis
Kyllä minustakin on normaalia, jos toivoo jompaa kumpaa. Itse toivoin eka poikaa, mutta ultrassa sanottiin, että tytölle näyttää. Olin onnessani tytöstä, joka syntyessään sitten olikin poika. :D Ei sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä kumpi tulee, mutta toiveita voi silti olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Tietyn sukupuolen toivominen on kyllä hassua.
Minusta ei ollenkaan...hassua olisi se, jos ei toivoisi jotain sukupuolta :)
Näinpä ja kun mulla toiveet ei ole vaikuttanut rakkauteeni lastani kohtaan =)
Näin juuri.

Mä pohdin sen niin, että mun nähdäkseni toivoa saa mitä tahansa. Mäkin toivon lottovoittoa joka viikko, mutta eipä ole kohdalle napsahtanut. En mä silti itseäni uneen itke :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Mikäs siinä on hassua? Mä ainakin odotin lasta, uutta ihmistä, en ensisijaisesti tyttöä tai poikaa - mulle ei ollut pääasia edes se, että lapsi oli terve, vaan se, että hän juuri tuli meille.
Sulla on yksi lapsi. Jos odottaisit vaikkapa neljättä, ja kotona on jo 3 poikaa, niin saattaisit toivoakin tyttöä :). Tai sitten et.

Ihmiset on erilaisia. Mä oon nuoresta asti nähnyt itseni tyttölapsen äitinä ensin, ja sitten poikalapsen äitinä. Oli siis toiveet ja haaveet, jotka toteutui, mutta jos ei olisi käynyt näin niin ei se vaikuttaisi mun rakkauteen lapsiani kohtaan.
 

Yhteistyössä