mua ärsyttää ihan niinku tosi paljon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla esikoinen oli pieni, 2855 g ja 50 cm. Kuopus ei ollut pieni vastasyntyneeksi (3590 g ja 54 cm) mutta kylläkin pieni pituuteensa ja raskausviikkoihin (41+3) nähden.
Mutta joka ikinen vastasyntynyt on kyllä pieni, vaikkei olisikaan pieni vastasyntyneeksi. Serkun 4855 g painanut tyttövauvakin näytti niiiiin pikkuiselta kun vertasi sitä meidän tuolloin 4 kk ikäiseen pötkylään :).

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Sain minäkin kaverilta kuulla kun poika synty et "onneks ei oo liian tumma" (mies on siis afrikkalainen). En edes viittiny kysyä mitä sillä oikeen tarkottaa? Ei kaikesta kannata hermostua.

No, mä ajattelen noin omista lapsistani lähes joka päivä :ashamed: . Mies on Turkista. Ja olen kyllä tietyllä tavalla onnellinen siitä, ettei ulkomaalainen veri varsinaisesti näy meidän lapsista. Onhan nuo tavallista kalkkilaivan kapteenia tummempia, mutta ei kuitenkaan niin tummia että joutuisin vastaamaan "onks noi adoptoitu?" tai "mist niitten isä on kotoisin?"- kysymyksiin joka päivä. Eikä lapset erotu joukosta liikaa, mikä on lasten kannalta ihan hyvä juttu: kukaan ei tule kadulla huutelemaan ainakaan vääränväriseksi. Mies saa kuulla niitä huutoja ihan tarpeeksi :/ .

Yhteistyössä