mua ärsyttää ihan niinku tosi paljon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
kun erittäin läheinen tuttu jaksaa aina sanoa että ettei meidän poika ollut pieni kun syntyi kun sil itel lapset aina ollut vauvat 2800-3100g ja nyt on taaas vauva syntymäs.. ja äsken taas sanoin et miten meidänki poika ollut niin pieni niin se sanoi eihän se edes pieni ollut :'( ja painoi siis 3715g ja mä tietty repesin itkuun puhelun jälkeen :'(

mun vauvat on ollu 3.4kg-5kiloa, ja kyllä toi 3.4kiloinen oli pieni, tuntu että pelkkää laihaa jalkaa ja kättä. Mut normipainoinenhan tuo vauvasi on, ei pieni eikä iso vaan just sulle sopiva :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sun mielestä 3715g on pieni? miksi haluat et vauvas olisi "liian" pieni? tuo on just hyvä koko :)

no oli se mun mielestä pikkuinen ja ´just hyvä... enkä haluaisi että olis ollut pienempi... mut siis tarkotin kun koko ajan hokee kuin meidän vauva oli iso ja iso... mun mielestä ei ollut iso vaan ''sopiva'' ' saaks nyt kukaan kiinni mitä haen tällä ?

Ihan "normaalikokoinen" on =) Sellainen 3,9 kg on mielestäni isohko, muttei sittenkään vielä niinkään "iso vauva". Älä suotta murehdi tällaisella asialla, sinulla on oma mielipiteesi ja tuntemuksesi ja se riittää.

sun kaverin vauva on ollut melkeen keskolakokoinen, joten se on ollu pieni. 2.8kiloinen verrattuna kiloa isompaan onpieni. Mutta pikkuiselta ne tuntuu, avuttomia rääpäleitä ekat viikot. Ja vauvasi koko oli just sopivan pikkuinen :D

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sun mielestä 3715g on pieni? miksi haluat et vauvas olisi "liian" pieni? tuo on just hyvä koko :)

no oli se mun mielestä pikkuinen ja ´just hyvä... enkä haluaisi että olis ollut pienempi... mut siis tarkotin kun koko ajan hokee kuin meidän vauva oli iso ja iso... mun mielestä ei ollut iso vaan ''sopiva'' ' saaks nyt kukaan kiinni mitä haen tällä ?

mulla itellä tyttö oli 2900 ja kaikki yli 3,5 kiloset tuntuu musta kauheilta möhkäleiltä kun ajattelen minkä työn ja tuskan takana oli saada tuo pikku reppana ulos minusta. En pysty kuvitteleen itseäni synnyttämään yli 3,5 kiloista alakautta. ehkä ystävästäsi siksi sinun lapsesi tuntuu isolta, vaikka ei oikeasti mikään jätti kokoinen olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Kaikki vauvat on syntyessään pieniä. Toiset nyt vaan ovat pienempiä kuin toiset.

Loistavasti sanottu!!

Tosin mun mielestä meidän esikoinen on suht. pieni syntyessään (2900g/49cm) mutta kuopus ei tod ollut pieni (3610g/52cm).
Eli aika suhteellinen käsite. Mutta harva vauva syntyy oikeesti ISONA!
Ja tollanen about kolmen kilon vauva on kyllä toisaalta iso esim keskosen vanhempien mielestä.

Siis jos vauva ei oo jonku mielestä PIENI, niin en edes tahto ajatellamitä tälläinen ihminen miettii aikuisista ihmisitä, jättiläinen? :whistle:

Mun mielestä kaikki vauvat on ihan älyttömän pieniä ja suloisia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Kaikki vauvat on syntyessään pieniä. Toiset nyt vaan ovat pienempiä kuin toiset.

niin näin se on.. kun mietin että esikoinen joka oli pikkasen päälle 3kg niin kyllä yllätys oli melkoinen kun kuopus syntyi ja huomas itekin et onpas se iso.. ja eroa oli päälle kilo.. eli reilu 4kg

No voit sanoo kaverilles että aika jättejä ne senki vauvat on..Monet vauvathan painaa alle kilonkin :whistle: .
Mä toisaalta tajuan et, mikä sua veetuttaa... Mut anna mennä toisesta korvasta ulos jne.. Jokainen vauva on kuitenki ihana rääpäle, on se sit 3 tai 4 kilonen..

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Sorry, mut mä en jaksa ymmärtää, miks tuollasesta asiasta pitää edes tapella, saatika ottaa nokkiinsa niin paljon, että pitäis alkaa vollottaa? :o

Samaa minäkin tässä mietin. Sain minäkin kaverilta kuulla kun poika synty et "onneks ei oo liian tumma" (mies on siis afrikkalainen). En edes viittiny kysyä mitä sillä oikeen tarkottaa? Ei kaikesta kannata hermostua.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
No voit sanoo kaverilles että aika jättejä ne senki vauvat on..Monet vauvathan painaa alle kilonkin :whistle: .
Mä toisaalta tajuan et, mikä sua veetuttaa... Mut anna mennä toisesta korvasta ulos jne.. Jokainen vauva on kuitenki ihana rääpäle, on se sit 3 tai 4 kilonen..

jes vihdoinki joku tajus jutun pointin =)

Mun vauva oli 3,5 kiloa, ja sitte kävin katsomassa kaverin 4,3-kiloista. Kuvittelin ettei se sitten olisi niin pieni kuin omani oli ollut. Mutta olihan se, 3 päivää vanhana ihan yhtä pienen oloinen! Vain sitten näkyy vastasyntyneissä se ero jos ne on vieretysten. Esim huonekaverini muksu oli selkeesti eri mallinen kuin omani.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
kun erittäin läheinen tuttu jaksaa aina sanoa että ettei meidän poika ollut pieni kun syntyi kun sil itel lapset aina ollut vauvat 2800-3100g ja nyt on taaas vauva syntymäs.. ja äsken taas sanoin et miten meidänki poika ollut niin pieni niin se sanoi eihän se edes pieni ollut :'( ja painoi siis 3715g ja mä tietty repesin itkuun puhelun jälkeen :'(

Nyt en kyllä oikein ymmärrä. 3700 on lähellä 4 kiloa. Eikö se ole ennemminkin iso kuin pieni? Vielä pari vuosikymmentä sitten oli normaalia olla 3-kiloinen vauva. 3700 olisi ollut jättiläinen.

Yhteistyössä