Mtäs kuuluu -04toukotaaperoille?

• Viestiketjun aloittaja Pirpiz laiskana
  • Ensimmäinen viesti
Pirpiz laiskana
Kuhanpahan kyselen miten ovat lapset kasvaneet jne. Meillä siirrytään kohta 90-senttisiin vaatteisiin, harjoitellaan potalla(kaks osumaa), nukutaan 11h/yö +1-2h päikkärit. Puhua pulputtaa kans ja aloittelee rrr-kirjainta ;) Oon antanu lapsen ite keksiä potan ja lusikan ja siks nämä eivät ole todellakaan hallussa vielä. Jaksamisia :wave:

Minski79
On täällä meitä, ilmoittautuu yksi pellavapäinen poika Turun seudulta! :wave: Vaatteissa kokoa 86/92, puhe enimmäkseen yksittäisiä sanoja (kerran tullut kaksi peräjälkeen). Potalla käydään aamuin illoin, osumia sattumanvaraisesti. Kesällä tarkoitus harjoitella ahkerasti kuivaksi, kun ei olla hoidossa. Arkipäivät poika on elokuusta asti viettänyt ryhmiksessä ja viihtyy mukavasti. Syö itse aika hyvin (vetelät ruoat vielä vähän hankalia) ja tykkää kovasti ulkoilusta. Vauhtia riittää! =)

Laskettu aika oli toukokuussa 04, mutta meni päivällä ohi eli tyttö syntyi 1.6. Laitan silti tähän kuulumisiamme.. Hän on ollut perhepvhoitajalla melkein vuoden jo ja on tykännyt, kun on ollut kavereitakin. Siellä opetti hoitaja potalle tekemään, mutta on silti vaipat koko ajan. Heti aamulla herättyä potalle ja myös heti ruokailujen jälkeen, niin on toiminut hyvin. Lusikalla syö itse, mutta temppuilee vähän ruokien kanssa ja nyt on pitänyt ottaa kirja mukaan ruokapöytään, että malttaa keskittyä syömiseen ! Vaatekoko on nyt 80 cm ja siirrytään 86:een. Puhetta tulee ja jotain ymmärrettävääkin, sanoja on äiti, isä, mummo, ukki, anna ! Joskus sanoo myös kiitti, lamppu, Tiike (eli Tiikeri) ja jotain muuta sanoja, tykkää hirveästi musiikista ja lehtien/kirjojen selailusta !

kiinnostunut
Hei
Meidän pojan laskettu aika oli toukokuussa, muta syntyi ihan huhtikuun lopussa. 92 on paitakoko ja 86 housukoko. Syö itse ja kotiruokaa enimmäkseen. Puhuu paljon, jopa neljän sanan lauseita ja tosi selvästi. Nukkuu yhdet päikkärit ja yöt on vielä vähän rikkonaisia. Kotona on ollut hoidossa ja varmaan jatkaakin, kun kakkonen on tulossa lokakuussa.

kiinnostunut
Ai niin, potalla käytän aika laiskasti. Aina sinne pissa tulee, mutta ei koskaan kakkaa. Vaikka istutankin potalle niin ei tule kakkaa ja sitten ehkä minuutin päästä tekee sen vaippaan. No, hiljaa hyvä tulee.

Heippa. täällä toukokuussa -04 syntynyt taapero.
Paitakoko 92 ja housut 86 =)
Vilkas vipertäjä. tykkää traktoreista ja kaikista isoista koneista. Ja kirjoja selaillaan kovasti ja nuppipalapelit on lemppareita.
Mutta juttua ei hirveesti tule. Ymmärtää kyllä kaiken ja muutaman sanan osaa ( äittä, isi, mummo..jne)
Potalla käydään kun muistetaan ja pisut tulee silloin, yhden kerran on kakkakin tullut =) .
Ja laiska on herra itse syömään, äiti syöttää :whistle:
Tykkää kovasti ulkoilusta myös =)
Oikein paljon terkkuja vaan kaikille saman ikäisille taaperoille ja hyvää kevään odotusta :wave: :wave:

No olihan sentään ihania nappuloita :heart:
Meillä tosissaan äiti vois vähä mennä itteesä ja alkaa pottatreenariks*potkasee itteesä* ja antaa lapasen käyttää lusikkaa enemmän vaik sotkua tuleeki*potkasee taas*.
Vaan nyt kuuluu "äiti äiti" makkarista, eli aika mennä välipalalle =)

Täälä kans toukotaapero 04!
Tyttö puhuu jo useita 2-3 sanan lauseita ja sanoja on n.50kpl. Potta on aika vieras käsite vielä, vaikka siinä ollaanki harjoteltu istumista yms. mutta yhtään osumaa ei oo tullu vielä..
Vaatekoko on 92-98 mutta löytyy vielä muutamia 86cm paitoja mutta 86cm housut on jo lyhyet. 1,5v nvlassa oli pituutta 82cm ja 12.5kg. Kotikonstilla mittasin tänään ja sain mitaksi 88cm.

kovasti ollaan harjoiteltu portaissa kiipeemistä ilman apua.. hyvin sujuu vaikka onkin vähän hidasta.
Neiti osaa laskee 4 sormilla!=) Isi opetti!=)

Kotona ollaa toistaiseksi hoidossa vielä jonkin aikaa=)

Kiva kuulla mitä muille kuuluu!=)

ilpukka
toukokuun lopyussa syntynyt poika täälläpäin.

Menee rapuissa ylös omin nokkineen. En jaksa aina perässä mennä kun on tämä maha isona. Toinen touko tulossa. La sama kun ekan toukon synttärit! Eikä ollut suunniteltu.

Nukkuu 10h + 2-3h päivällä. (Unikoulu käyty läpi joten nukkuu yleensä sen koko ajan)

Puhuu kahta kieltä. Kirjaimellisesti! Joskus tulee pappaisi jne. Ymmärtää molempia kileiä yhtä paljon mutta suomea tulee vähän enemmän suusta. Puhuu kahden tai kolmen sanan lauseita.

Tuntuu että jonkinalinen uhma alkamassa!!! :(

Syö itse. Paitsi kun on laiska ja minä en jaksa vierestä katsoa ruoan kanssa leikkimistä.

Käy potalla. Mutta kaikkia pissoja ei sinne vielä saada. Ottaa kädestä kiinni ja sanoo kakka kun on kakkahätä.

Tällaista meilläpäin.

toukotypykkä on muuten myös meillä :wave:
tosi reipas likka, puhuu jo paljon. ja kaikki toistaa perässä, joten tarkkana saa olla omien sanomisien kanssa :whistle: elohiiri eli vauhtia riittää. lisäksi on melkoinen shownnainen,: tanssii, laulaa, nauraa, mutta osaa myös näyttää ne negatiivisetkin puolensa. uhma on jo päällä ja itse pitää saada tehdä kaikki (pukea, syödä). se on asia, joka välillä mun hermoja repii, kun olis välillä hoppu...

pottailu on vaiheissaan: iltapisut tulee, mutta muuten menee miten sattuu. ummetus on nyt viime viikkoina vaivannu, mut se on paranemaan päin onneksi jo.

nukkuu päikkäreitä n. yhden tunnin ja yöunet on hyvät: aika tarkkaan 20-07 ilman turhia heräilyjä.

siinäpä jotain kuulumisia =)

Meillä oli laskettuaika toukokuussa, mutta käynnistämällä tulikin kesäpoika(7.6). Meillä puhutaan jo kovasti. Kolmisanaisia lauseitakin on jo tullut. Esim. Nalle istuu aamupalalla. Ikkä ajaa autolla. Autot ja etenkin traktorit kiinnostavat. Meillä käydään hyvin(helposti) nukkumaan ja nukutaan yöt hyvin. Klo: 20-20.30 nukkumaan ja ylös 6-7. Poika on ollut nyt päivisin ilman vaippaa pari vko:a ja hyvin sujuu potalla käynti. On ylpeä aikaansaannoksistaa sekä uusista kalsareista. Vaippa puetaan päälle ulos lähtiessä ja nukkumaan käydessä. Oma tahto ja yritteliäsyys alkavat näkyä. Jatkuvasti olisi tahtomassa syömistä/juomista. Jos äiti ei anna, niin hilaa tuolin kaapin eteen ja ottaa itse muropaketin/hedelmän kaapista. Banaani ja mandariini pitää ehdottomasti saada itse kuoria.
Pojalla käytössä 86 vaatteet.

Pirpiz laiskana
Aiku ihania :heart: En malta olla käymättä vähä väliä kattoo et mimmosia teillon =) Meilläki tullu jo oma tahto esille ja esiintyminen. Telkkari ei vielä kiinnosta paitsi mainoksien osalta. Uusi paikka/henkilö totututtaa puolikin tuntia :( Syöp pääasiassa meidän yhteistä ruokaa,mutta purkit maistuvat myös todella hyvin.Herkkuja ovat rusinat ja banaani ("usiusi" ja "pani" hehehe). Tästä onki hyvä jatkaa eteenpäin,hyviä kevään jatkoja vaan :wave:
rv24+6

elisa
toukokuun04 poju täällä 3kk tyttelin isoveikka...

vaatteet 90cm. syö itse. pissii pottaan, kun suostuu sillä istumaan, mut kakat kyllä melkein aina vaipassa.. alkoi tamikuussa oiken urakalla puhumaan, joten sanoja ja lauseitakin tulee jo, ja lauluja! ajaa autoilla ja traktoreilla. käy 2xvk puolipäivää kerhossa, jossa on viihtynyt tosi hyvin. "kuolma-autolla valo-valovasti.." kuuluu vaan kun poika tulee kerhosta (siis: kuorma-autolla ajetaan varo-varovasti...") alkanut kiinnopstumaan väreistä ja numeroista. musta vielä ainoa väri, jonka tunnistaa (kadulla tulee vastaan musta koira tai "musta setä", voi olla oikeesti musta tai sit mustat vaatteet päällä)

Meillä myös 05/04 typykkä.Kovasti on tahtoa ja luonnetta meidän pikku-emännällä..Syö itse,mutta syö huonosti ja pottailee mielensä mukaisesti.Aika usein pissit ja kakatkin pottaan tulee.
Kovasti on liikkuvainen ja vilkas.Puhetta ei vielä tule kunnolla, mitä nyt tietysti yksittäisiä sanoja aika paljonkin..isi on kovasti tärkeä! :heart:
Koirista tykättäisiin myös kovasti, mutta allergian takia ei koiraa voi enää sisällä pitää.Hampaita on noin 10 ja niitä välillä testataan äitiinkin.. :LOL:
Vauvaa hoitaa kovasti ja sanookin aina että "vauva"..Taitaa pohjustella itselleen pikku-siskoa tai veljeä..Äitillä kuumeilee jo! =)

Meillä myös poika 05/04 :heart:

On ollut päivähoidossa syyskuusta lähtien ja viihtyy siellä oikein mainiosti =) juttua tulee jo vaikka miten paljon ja kova on matkimaan toisten puheita (siksi täytyy olla tarkkana mitä suustaan päästää :) )
Uhmaikä meillä alkaa jo olemaan,kaikki asiat pitää saada itse tehdä tai muuten suututaan =) Ruoka maistuu ja syö itse,on syönyt jo pitkään,toki on päiviä että äidin tai isän pitää auttaa =) Vaatekoko on 86/92!!!
Tykkää kovasti musiikista ja on kova poika tanssimaan,piirettyjä jää seuraamaan jos tulee telkasta (esim.pikku kakkonen,vili vilperi tms.)
Autot,traktorit ym. koneet ovat todella kiinostavia ja onhan hän päässyt jos jonkin näköisen koneen kyytiinkin ajelulle =) Esim.mönkiäisen,moottorikelkan,traktorin,tiehöylän,kuorma-auton jne. ja aina yhtä innoissaan =)

Pottailu on vielä vähän hakusessa,istuu potalla päivittäin,mutta vain jonkun kerran on sinne pisut saatu,kesää odotellessa,ehkä sitten helpompaa harjoitella kun on kevyempi vaatetus jne.

raput menee ketterään ylös ja alas tuloakin on alettu hieman harjoittelemaan :)

Olihan sitä siinä =) terkkuja kaikille muille toukotaaperoille =)

Yhteistyössä