Mpr-rokotusta siirtäneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Salli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Salli"

Vieras
Hei! Te jotka ette ole ottaneet lapsellenne mpr-rokotusta 1 tai 1,5 vuotiaana niin minkä ikäiselle sen sitten laitoitte? Mikä oli syy rokotuksen myöhäistämiseen ja tuliko oireita sitten kun otitte? Huomenna 3-vuotis neuvola ja pitäis taas päättää joko annan pistää vai odotellaanko edelleen...

Niitä sivuoireitako sä pelkäät? Itse taudeissakin on aika kovat oireet..... Se on totta että mpr on voimakas rokote, molemmilla lapsilla on ollut räkäflunssa kuumeineen, mutta ehkäpä se tuhkarokko vielä pahempi ois. Ja sitä kun on liikkeelläkin.

5½ v iässä poika sai sen MPR-piikin, joka yleensä annetaan 1 v tai 1½ v iässä.

Ekana se unohtui, sitten en pitänyt sitä tärkeänä, ennen kun olimme ulkomaanmatkalle lähdössä.

Ei tullut oireita.

laitettiin reilu 3v iässä. Oli pienempänä pahassa korvakierteessä ja en halunnut sotkea omaa puolustuskykyä enää yhtään millään. Silloin laitettiin, kun oli ulkomaanreissu tulossa. Ei oireita. Terkkakin otti asian todella hyvin.

Nyt 2v, 4v ja 7v eivät ole saaneet. Saavat ehkä jos lähdemme joskus ulkomaille tai ehkä aiemminkin jos siltä tuntuu. On mielestäni liian iso mälli rokotteita kerralla niin pienelle lapselle.

[QUOTE="mie";26449891]Minuakin kiinnostaa, miksi et ole ottanut rokotetta aiemmin?
Meillä lapsi sai sen 1,5 v. Nyt on juuri 6 v täyttänyt, enkä aio ottaa tehostetta.[/QUOTE]

Siis hä? Et aio ottaa tehostetta. Millaisia oireita lapsesi sai ensimmäisestä rokotteesta, jos tehosterokotusta noin pelkäät?

Siis hä? Et aio ottaa tehostetta. Millaisia oireita lapsesi sai ensimmäisestä rokotteesta, jos tehosterokotusta noin pelkäät?

Tämä kommenttini varmaan aiheuttaa kakkaa niskaan. Poikani oli terve 1,5 v ennen rokotusta. Puhui jo paljon sanoja. Rokotteen jälkeen kaikki sanat katosivat. Paljon tutkimuksia ja diagnoosi "autistiset piirteet ja kehityksen viivästymä painottuen kielelliseen kehitykseen". Saanut todella hyvää kuntoutusta ja oppinut pikkuhiljaa sanoja. Nyt 5,5 v alkoi puhua vasta lauseita ja pikkuhiljaa etenee, mutta autistisia piirteitä on. En mitenkään enää uskalla riskeerata tätä kehitystä. Tuosta rokotteesta olen lukenut niin paljon ja yhteydestä autismiin. On kumottu väite, että se aiheuttaisi sitä, mutta toisaalta taas toiset sanoo, että selvä yhteys, että kaikkien elimistö ei vain kestä sitä. Itse olen lapsena sairastanut nuo kaikki taudit, miltä MPR suojaa.

No minustakin tuo rokote on turhan tuju pienelle ja mietityttää mitä kaikkea tekee lapsen omalle immuuni järjestelmälle ja muulle..ja mitään ulkomaan matkoja ei ole tiedossa varmasti aikoihin. Ja muakin kiinnostaa miksi et ota tehostetta kun kumminkin eka piikin saanut?

[QUOTE="mie";26450110]Tämä kommenttini varmaan aiheuttaa kakkaa niskaan. Poikani oli terve 1,5 v ennen rokotusta. Puhui jo paljon sanoja. Rokotteen jälkeen kaikki sanat katosivat. Paljon tutkimuksia ja diagnoosi "autistiset piirteet ja kehityksen viivästymä painottuen kielelliseen kehitykseen". Saanut todella hyvää kuntoutusta ja oppinut pikkuhiljaa sanoja. Nyt 5,5 v alkoi puhua vasta lauseita ja pikkuhiljaa etenee, mutta autistisia piirteitä on. En mitenkään enää uskalla riskeerata tätä kehitystä. Tuosta rokotteesta olen lukenut niin paljon ja yhteydestä autismiin. On kumottu väite, että se aiheuttaisi sitä, mutta toisaalta taas toiset sanoo, että selvä yhteys, että kaikkien elimistö ei vain kestä sitä. Itse olen lapsena sairastanut nuo kaikki taudit, miltä MPR suojaa.[/QUOTE]

Olen pahoillani lapsesi puolesta ja uskon jostain syystä täysin että rokote on sen aiheuttanut. En ymmärrä miksi niin iso määrä myrkkyä täytyy lykätä niin pieneen lapseen kerralla. Hyvää jatkoa teille.

[QUOTE="äiti";26450139]Olen pahoillani lapsesi puolesta ja uskon jostain syystä täysin että rokote on sen aiheuttanut. En ymmärrä miksi niin iso määrä myrkkyä täytyy lykätä niin pieneen lapseen kerralla. Hyvää jatkoa teille.[/QUOTE]

Kiitos <3

Olen nyt NIIN onnellinen, että lapseni on alkanut puhumaan. Osa autistilapsista kun ei koskaan ala puhumaan. Ikuisesti myös kiitollinen saamastamme tuesta kaikille auttaville sektoreille; puheterapeutille ja osaavalle päiväkotiryhmälle.

Tuo että MPR aiheuttaisi autismia oli vain sen yhden tutkijan päästään keksimä väite, jolla oli yhtäpaljon fakta pohjaa kuin sillä jos minä väitän että rusinat aiheuttaa sokeutta. Tuo tutkija on myöntänyt itsekin valehdelleensa ja että tämä tutkija ei ole koskaan kys. rokotetta tutkinutkaan...

Mutta, en anna minäkään pistää MPR:ää 1 vuotiaalle, en voi käsittää miksi sen antamista piti aikaistaa, vaikka noita tauteja ei ole juuri enempää kuin ennenkään..

[QUOTE="mie";26450110]Tämä kommenttini varmaan aiheuttaa kakkaa niskaan. Poikani oli terve 1,5 v ennen rokotusta. Puhui jo paljon sanoja. Rokotteen jälkeen kaikki sanat katosivat. Paljon tutkimuksia ja diagnoosi "autistiset piirteet ja kehityksen viivästymä painottuen kielelliseen kehitykseen". Saanut todella hyvää kuntoutusta ja oppinut pikkuhiljaa sanoja. Nyt 5,5 v alkoi puhua vasta lauseita ja pikkuhiljaa etenee, mutta autistisia piirteitä on. En mitenkään enää uskalla riskeerata tätä kehitystä. Tuosta rokotteesta olen lukenut niin paljon ja yhteydestä autismiin. On kumottu väite, että se aiheuttaisi sitä, mutta toisaalta taas toiset sanoo, että selvä yhteys, että kaikkien elimistö ei vain kestä sitä. Itse olen lapsena sairastanut nuo kaikki taudit, miltä MPR suojaa.[/QUOTE]

Multakin sympatiat ja voimia teille kovasti! Älä nyt kuitenkaan hulluttele sen suhteen, että rokote olisi lapsen oireet aiheuttanut. Sitä on tutkittu pilvin pimein, yhteyttä ei ole löytynyt yhdessäkään tutkimuksessa. Anna toisten sanoa, mutta usko kuitenkin asiantuntijoita ja alalle omistautuneita tutkijoita, äläkä vainoharhaisia vanhempia.

Meillä lapsi kohta 3v ja ei ole rokotetta saanut. Mielestäni liian tuju annos kerralla ja mietitytti myös autismiyhteys. En ymmärrä miksi Suomessa ei ole mahdollista saada esim. tuhkarokkorokotetta erikseen. Tai näin ainakin muistan lukeneeni, en sitä ole terkkarilta kysynyt. En ole vielä varma otetaanko rokote nyt 3v neuvolassa vai katsellaanko vielä. Ollaan kyllä matkustettukin Keski-Euroopassa tässä parin vuoden aikana, mutta ei sitä varten kuitenkaan otettu.

[QUOTE="vieras";26450400]Meillä lapsi kohta 3v ja ei ole rokotetta saanut. Mielestäni liian tuju annos kerralla ja mietitytti myös autismiyhteys. En ymmärrä miksi Suomessa ei ole mahdollista saada esim. tuhkarokkorokotetta erikseen. Tai näin ainakin muistan lukeneeni, en sitä ole terkkarilta kysynyt. En ole vielä varma otetaanko rokote nyt 3v neuvolassa vai katsellaanko vielä. Ollaan kyllä matkustettukin Keski-Euroopassa tässä parin vuoden aikana, mutta ei sitä varten kuitenkaan otettu.[/QUOTE]

Edelleenkin kysyn, että mikä hlvetin autismiyhteys?!?!?!

Esikoinen sai ohjelman mukaan. Kuopuksen kohdalla halusin viivästyttää ettei niin pienelle tule niin rajua rokotetta. Esikoiselta en asiaa tajunnut.. Otettiin 2v2kk iässä eikä tullut oireita, kaikki meni hyvin.Halusin myös että lapsi osaa sanoa mihin sattuu jos sattuu ja muutenkin paremmin saa selkoa rokotteen vaikutuksesta jos oireita tulee. Oli tulossa myös ulkomaan matka ja kotimaassakin tuhkarokkoa oli tarjolla joten otettiin tuolloin. Tyytyväinen päätökseen.

Yhteistyössä