mpr rokotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hanne

Aktiivinen jäsen
31.07.2004
1 056
0
36
Mpr rokotuksesta. Sehän yleensä annetaan 1,5 v neuvolassa, meillä aiotaan pistää jo 1,3v neuvolassa. Olenkin miettinyt että olisiko syytä siirtää sitä myöhemmäksi. Syyksi sanoivat että 1,5v on lääkärineuvola ja ei sillon sitten pisteltäisi. Että sen voi antaa jo 1,3v ikäiselle lapselle. Millaisia mielipiteitä, onko joku todellinen syy että kannattaisi siirtää vähän myöhemmäksi?

Onko pistetty 1,3v kenenkään lasta?

Meillä oli juuri 1.5 v. neuvola, jossa olisi rokote annettu. En kuitenkaan halunnut sitä, koska lapsi oli hiukan lämpöillyt ja nyt kun olen tietoa siitä hakenut, en ole enää ollenkaan varma haluanko koko rokotusta. En ainakaan missään nimessä vielä.

Olet varmaan käynyt tuolla ROKOTUKSET -osiossa lukemassa tappeluita aiheesta?

Minä ajattelen sen niin, saa korjata jos olen väärässä, että tämä uusi yhdistelmärokote, jonka lapsen sai silloin vauvana, on ensimmäistä kertaa kuolleista soluista tehty. Mpr:ssä solut ovat eläviä ja haluan pitää lapseni "puhtaana" nyt vielä näin pienenä. Jotenkin koen ,että ovat kuitenkin sellaista myrkkyä, että antaa lapsen luontaisen vastustuskyvyn kasvaa ja kehittyä ennenkun menen sitä sekoittamaan, jos koskaan sitä aion tehdä.

Meidän poika sai kuukausi sitten 1,5 vuotiaana mpr-rokotteen, oli silloin vähän nuhainen edellisestä flunssasta ja muutamapäivä rokotuksen saamisen jälkeen paukahti influenssa päälle ja kesti lähes 2 viikkoa. En tiedä oliko rokotuksella mitään tekemistä tautien kanssa (todennäköisesti ei), mutta itse ajattelin jälkiviisaana että olis pitänyt jättää se rokotteen antaminen kesään jolloin ei niin paljon "kulkutauteja" ole liikkeellä. Turhaan rasitettiin lasta näin tauti aikana.

Yhteistyössä