Mpr rokotteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *-*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*-*

Vieras
Meillä on tänään neuvola aika ja yritin etsiä tietoa Mpr rokotteesta, tuntuu että kaikki tekstit oli negatiivisia rokotetta kohtaan eli lähes jokaisessa tekstissä kerrottiin että lapselle on tullut kuumetta, ihottumia jne.... Iski paniikki että mitähän olen menossa lapselleni tekemään....?

Nyt mietinkin että tarvitseeko 1,5v vuotias poika oikeasti rokottaa ko. rokotteella? Uskaltaako matkustella euroopassa ettei ole lastaan rokottanut?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä olen siirtänyt meidän lapsilla sitä tuonne 3v ikään. Juuri oli 1,5v neuvola ja sanoin ettei anneta. Mutta me emme matkustele.

Meillä sama, poika vähän päälle 3v ei ole vielä saanut sitä, ehkä puolen vuoden kuluttua seuraavassa neuvolassa otetaan. Tai sitten ei.

Sepä se, ollaan lähdössä espanjaan joulukuussa.... Jos ei olisi matkaa tiedossa varmasti siirtäisinkin rokotetta mutta... HELP, Onhan teitäkin vanhempia kenen lapselle ei ole tullut mitään hirveetä tautikierrettä???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri rokottamisella on saatu moni vakava sairaus katoamaan maapallolta. Tyhmäähän se on jos ei anna rokottaa...

En minä ainakaan ole sanonut ettei lapsia rokotettaisi. Toki rokotetaan. Mutta mpr rokotteen ovat saaneet hieman isompina.

Meillä tuli lapselle kuume ja "kaupanpäälle" ihottuma, mikä oireilee vieläkin, vaikka ikää tytöllä 2v 4kk:ta.Lasten ihotautilääkäri totesi, etä tuo ihottuma johtuu nimenomaan mpr rokotteesta :/

Miten poika on reagoinut muihin rokotteisiin? Mpr on ollut "markkinoilla" vuosikymmeniä. Meillä se kuuluu ohjelman mukaan laittaa just tuon ikäisenä, enkä ajatellut jättää väliin. Jo Keski-Euroopassakin on yleisesti vihurirokkoa, jota ei Suomessa enää juuri ole rokotusten takia. Tuhkarokkokin olisi ilkeä tuliainen, ja vihurirokkohan on vaarallinen raskaanaoleville.

Alkuperäinen kirjoittaja *_*:
Sepä se, ollaan lähdössä espanjaan joulukuussa.... Jos ei olisi matkaa tiedossa varmasti siirtäisinkin rokotetta mutta... HELP, Onhan teitäkin vanhempia kenen lapselle ei ole tullut mitään hirveetä tautikierrettä???

En osaa sanoa, koska meillä sitä on siirretty, mutta jos olisi ollut matka tiedossa niin olisin ehkä laittanut jo 1,5v:nä.

Alkuperäinen kirjoittaja *_*:

Rokotteesta voi selvitä ilman sen kummempia haittavaikutuksia! Esikoinen sai edellisestä rokotteesta allergisen reaktion ja yleensäkin hänelle on tullut lämpöä/kuumetta/kärttysyyttä rokotuksista. Tuosta MPR-rokotteesta, joka meillä annettiin ajallaan, ei tullut mitään oiretta! Olin aika yllättynyt!

Jos teillä tosiaan matka tulossa, niin eiköhän siinä tapauksessa rokotteen hyödyt aja mahdollisten haittojen ohi.

Meillä on molemmille lapsille annettu puolitoistavuotiaina eikä mitään oireita tullut. En ole kuullut lähipiirissäkään että kukaan olisi oireillut MPR-rokotteesta. Kannattaa ottaa kun olette reissuunkin lähdössä.

kuumetta nostanut noin vkon päästä osalla lapsista. ei mitään vakavaa. kurkkumädän voi saada kun venäläiset turistit yskii niskaa kaupassa. matkustavat ihmiset huolehtii rokotteistaan.