Montako lasta pitää olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:o jos kolme niin meilläki on suurperhe vai vähentääkö se ku on vaan yks aikuinen... Mun mielestä ehkä joku 4 lasta vois olla suurperhe tai 5. En oo aatellu kyl että kolme viel ois iso perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta 3-4 on ihan tavallinen lapsimäärä nykyään. 5-7 on iso perhe, oisko 8+ sitten jo suurperhe.

Tästä samaa mieltä, ainakin siitä, että neljä on nykyään ihan normaali lapsimäärä. Siitä ylöspäin saattaisin jo ainakin leikilläni puhua suurperheestä.

Kolmilapsisen perheen kohdalla ei todellakaan voi puhua suurperheestä, sehän on monelle nykyään se normi ja ihanne.

Me ollaan jonkun määritelmän mukaan kohta ainakin suurempi kuin normaaliperhe, kun esim kaikki hotelliyöt on 2aikuista +1-2 lasta. Kolme lasta alkaa olla jo vissiin kummajainen, ainakin markkinoiden mielestä.

Tosin olen tässä vähän ns. haistellut ilmaa, ja on aika yleistä että kolmaskin lapsi nykyään tehdään. Onkohan kohta kolmilapsisia perheitä kuitenkin enemmän kuin kaksilapsisia.

Tämä on aika hassu juttu juu :whistle: . Kun lapsia oli itsellä 2 ja 3, niin 5 lasta tuntu hirmuiselta suurperheeltä... nyt kun itsellä on kohtapuoliin 5 lasta, niin se miltään suurperheeltä tunnu, ehkä se suurperhe onkin sitten 6lasta :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
Tämä on aika hassu juttu juu :whistle: . Kun lapsia oli itsellä 2 ja 3, niin 5 lasta tuntu hirmuiselta suurperheeltä... nyt kun itsellä on kohtapuoliin 5 lasta, niin se miltään suurperheeltä tunnu, ehkä se suurperhe onkin sitten 6lasta :whistle: :D

OIsko se niin, että suurperhe on tosimonta tosi pientä lasta. :D ELi jos saa vaikka kolmoset kerralla, on yhtäkkiä suurpehe, toisin jos saa kolme parin vuoden välein? =)

Minusta kolme lasta ei vielä tee suurperhettä. Meillä neljä lasta enkä koe, että mekään olisimme suurperhe. Omasta mielestäni kun lapsia alkaa olla kuusi tai enemmän voidaan puhua suurperhestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Tosin olen tässä vähän ns. haistellut ilmaa, ja on aika yleistä että kolmaskin lapsi nykyään tehdään. Onkohan kohta kolmilapsisia perheitä kuitenkin enemmän kuin kaksilapsisia.
Samansuuntaista "haistelua" minäkin olen tehnyt. Tosi paljon tiedän kolmilapsisia perheitä, kaksilapsisia en läheskään niin paljoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Teppana:
Samansuuntaista "haistelua" minäkin olen tehnyt. Tosi paljon tiedän kolmilapsisia perheitä, kaksilapsisia en läheskään niin paljoa.

Mulla päinvastaset kokemukset :whistle: :D . Tai no joo... mun tuttavapiirissä on kaikilla 2 lasta (tyttö ja poika tietysti)... ja sit ollaan me :o :whistle: :ashamed:

no meillä anoppi tokaisi kun kuuli tokan olevan tulossa "että ihan suur perheen sitten meinasitte kun jo toinenkin lapsi piti saada!" Erilaiset on näkemykset, mutta mun mielestä 4-5 lasta on suurperhe vaikka "virallinen" taitaa olla se 3.

Me ollaan jonkun määritelmän mukaan kohta ainakin suurempi kuin normaaliperhe, kun esim kaikki hotelliyöt on 2aikuista +1-2 lasta. Kolme lasta alkaa olla jo vissiin kummajainen, ainakin markkinoiden mielestä.

Saman olen minä huomannut, koko perheen jutut, mitä markkinoidaan, ovat yleensä maksimissaan 2 aikuista + 2 lasta, välillä tulee tunne, että mihin tuon kolmannen laitan.

Hotelleissa saa muuten lapsihuoneen eli toisen huoneen edullisesti, mutta tuntuu siltikin hullulta, että toinen aikuinen joutuu jonkun lapsen kanssa jonnekin toiselle puolelle hotellia ja toinen parin muun kanssa toiseen huoneeseen, kun ei niitä lapsia voi keskenäänkään vielä laittaa. Täytyy vaan koettaa saada joku paremman luokan huone, missä on vakiona 120+120 tuplasänky ja 120 cm vuodesohva, niihin voi päästä koko porukan kanssa.

Yhteistyössä