kolmilapsiset suurperheet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 2+3:
kyllä se nykykäsityksen mukaan on suurperhe. itse käytän omasta samankokoisesta perheestämme tuota ilmaisua joskus vähän kieli poskessa.
ethän nyt, ap, vain ole aika TOSIKKO?

Niin, mutta se on vähän ikävää kommentoida lapsilukua noin vähän rivien välistä...heitellä, että suurperhe kun olette sitä ja tätä....jos meillä ei olisi tätä kolmatta niin esikoisella ei olisi yhtään tervettä sisarusta. Tämä on vähän arka paikka mulle. ..

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Meillä ei ole kolmea lasta, mutta kerron silti mielipiteeni..
Perhe, jossa on kolme lasta ja kaksi aikuista ei mielestäni ole mikään suurperhe. Kyllä siihen vielä ihminen lisää tarvittaisiin, että aletaan suurperheestä puhua.

Samaa mieltä. Kolme ei ole suuri.

Meillä kolme enkä pidä omaa perhettäni suurperheenä. Naapuri tosin sanoo välillä leikillään meitä suurperheeksi, heillä vain yksi lapsi.
Minusta suurperhe on kun lapsia on 5 tai enemmän.

Meillä on neljä lasta, enkä miellä meitä kyllä suurperheeksi. Jotenkin sellainen mielikuva, että 5 lasta tai yli on suurperhe.
Meitä on sanottu kyllä suurperheeksi jo silloin kun lapsia oli vain 3, ja totesinkin, että eihän noita nyt vielä suurperheen edestä ole =)

eikös se lapsilisäkorotus osoitettu suurperheellisille? Ja sehän menee niin, että kolmannesta lapsesta lähtien saa kympin enempi kuussa lapsilisää. Että siinä ainakin sitä virallista puolta tähän asiaan.

En mä ole koskaan kenenkään kuullut sanovan meitä suurperheeksi. Itse puhun useimmiten sirkuksesta tai korkeasaaresta, kun tarkoitan tätä meidän...noh...sirkusta.

Eikä me mun mielestä olla suurperhe, vaikka nykyään lukemani mukaan virallisesti ollaankin. Mutta saa meitä kuka tahansa sanoa miksi tahansa, ei rassaa :D

Yhteistyössä