kolmilapsiset suurperheet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko teistä mukavaa, että teitä kutsutaan suurperheeksi. Vai ärsyttääkö nimitys? eli onko se "hienoa" olla suurperhe vai mitä ajattelette. meillä on kolme lasta, enempää ei tule. Jos joku sanoo suurperheeksi, sanon ettemme milestäni ole suurperhe.

Meitä oli kotona kolme, eikä me suurperhe oltu... :D Tosin se oli ennen se... Mutta itsekin sitä kolmatta lasta meidän perheeseen kaipaisin ja ei meillä sittenkään suurperhe olisi ;) Kaverilla 4 kohta ja siellä ehkä jo suurperheen alkua... =)

Ei ole ku kerran "haukuttu" suurperheeksi Sellossa kun mentiin ruokaostoksille ja jonkun pariskunnan nainen murisi ääneen että minkä helvetin takia tuollaisten suurperheellisten pitää kaupassa käydä ja ruuhkauttaa liukuportaat :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Mutta mua ei siis kyllä oikeasti haittaa jos joku mieltää 3-lapsisen perheen suurperheeksi. Itse en miellä mutta mielipiteitä on monia.

Meillä ei ole kolmea lasta, mutta kerron silti mielipiteeni..
Perhe, jossa on kolme lasta ja kaksi aikuista ei mielestäni ole mikään suurperhe. Kyllä siihen vielä ihminen lisää tarvittaisiin, että aletaan suurperheestä puhua.

Sehän on kunnia, vaikka aluksi tuntui, että ansaitsematon. Mutta kyllä kolme lasta on niin paljon enemmän kuin kaksi, että annan kunnian lämmittää mieltä rauhassa.
Harvoin meitä kyllä suurperheeksi kutsutaan...

Mun mielestä kolmilapsinen perhe on aika peruskokoinen eikä todellakaan mikään suurperhe. En osaa sanoa mikä on suurperhe... 5-6 lasta alkaa olla, mutta neljä ei vielä ehkä sellainen ole.

Mä oon kanssa kuullut näitä, kun teillä on niin iso perhe, kun teillä on liuta lapsia, kun teilläe on noita lapsia siunaantunut juttuja.

Itse olen sitä mieltä, että miellä ei ole suurperhe, eikä iso perhe, kun mahdutaan ihan tavisautoonkin.

Särähtää korvaan, sillä en pidä viisihenkistä perhettämme suurperheenä. En kuitenkaan ala väkisin vängätä vastaan, vaan totean että eikös kolme lasta ole vielä ihan yleinen lapsiluku eikä mikään suurperhe.

:o Mä oon vissiin vähän jälessä jostain, kun multa mennyt kokonaan ohi, että 3-lapsinen perhe olisi suurperhe...mistä tuollainen kommentti on tullut?

Mun mielestä 5-6 -lapsinen perhe alkaa olla suurperhe.

Ihan virallisten määritelmien mukaan 3 lasta tekee perheestä suurperheen, luin sen jostain lehdestä.
Meillä on 3 lasta mutta en mä mitenkään pidä meitä suurperheenä. Tuttavapiirissä on tosimonta perhettä joissa on 3 lasta ja useampi sellainen jossa jo on tai tulossa 4. Ehkä sit kun on yhteensä yli 7 (6) henkeä voi jo puhua suurperheestä.

kyllä se nykykäsityksen mukaan on suurperhe. itse käytän omasta samankokoisesta perheestämme tuota ilmaisua joskus vähän kieli poskessa.
ethän nyt, ap, vain ole aika TOSIKKO?

Meillä kolme lasta ja ERITTÄIN HYVÄ näin! Itse joskus huumorimielellä ja vitsaillen kutsun meitä suurperheeksi ;) Olemme molemmat "lähtöisin" suurperheestä, itselläni kolme sisarusta ja miehelläni neljä eli niiden valossa emme oikeasti ole edes suurperhe. Olen ylpeä koko perheestäni!

Meille synty just kolmas lapsi ja musta tuntuu ihan hassulta ajatella, että oltais suurperhe. Nyt meidän perhe on oikeasti perhe, jossa on jo muutama jäsenkin, kyllä me tähän asti oltiin vähän vajaita... ;)

Joo no ei kyllä olla suurperhe. Mulla on itsellä 5 sisarusta ja miehellä neljä, eli kolme lasta yhteensä kuulostaa verrattuna meidän lapsuuden koteihin lähinnä pieneltä lukumäärältä.

Yhteistyössä