montako lahjaa per lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnaManna

Aktiivinen jäsen
26.07.2004
4 433
0
36
Kuopio
mietin vain kun meillä on ollut tapana ostaa meidän lapsille aika paljon lahjoja (yleensä kahden lapsen joululahjoihin menee yhteensä noin 400e ) ja niitä sit onkin ihan hyvä määrä niin että kun kaikilta kummeilta ja mummeiltakin tulleet lasketaan niin yhteensä on varmaan parikymmenta lasta kohti. oon jutellut useammankin ystäväni kanssa ja järestään kuulen kyn kysyn mitä ovat ostaneet lapsilleen niin "tuon ja tämän", eli siis 2-3 lahjaa per lapsi... ajattelinkin kysellä että miten tämä asia näin suuremmassa mittakaavassa on. meillä siis on 2-v ja 6-v pojat.

No meillä oli vissi tarkoitus, että lahjoja saa tulla korkeintaan 10 yhteensä/lapsi, mutta pahasti näyttää siltä että tämänhetkinen saldo on jo 16/lapsi :ashamed: :ashamed: tuossa siis kaikkien kummien ym. ostamat lahjat mukana.

ok, ehkä ensi jouluna sit vähän rajoittaisi tuota lahjojen määrää, koska mitä enemmän niitä tulee niin sitä varmemmin osa niistä jää huomiotta nurkkaan kun ne kaikista kivoimmat lahjat kuitenkin on ne millä leikitään.. :snotty:

Teineille 6 lahjaa/poika (eivät saa kuin ehkä yhden tai kaksi lahjaa muualta, mutta saavat isällään lahjoja)

Pienille 3 lahjaa/lapsi, paitsi vauvalle vain 2.

Pienet saavat kummeilta paketteja, poika 5 pakettia ja tyttöselle on kummeilta 8 pakettia..
Yksiltä isovanhemmilta tulee paketit joulun jälkeen, muuten eivät taida muilta saada.
Minusta meillä ihan kohtuullinen määrä.

Koska äidillä karkasi (taas) mopo käsistä on rahaa mennyt aika reippaasti..
(esikko täytti juuri 15v ja saa joululahjaksi skootterin)

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
ok, ehkä ensi jouluna sit vähän rajoittaisi tuota lahjojen määrää, koska mitä enemmän niitä tulee niin sitä varmemmin osa niistä jää huomiotta nurkkaan kun ne kaikista kivoimmat lahjat kuitenkin on ne millä leikitään.. :snotty:

Näinhän se on. Tämän kun aina muistaisi
:kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjan Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:

Näinhän se on. Tämän kun aina muistaisi
:kieh: :kieh:

niimpä, kun vaan muistais aina siinä jouluhuumassa :headwall:

Me ostettiin tänä jouluna ite vaan yhdet paketit, siihen tulee lisäksi kaksi yhteistä pakettia ( Kirja ja dvd ). Se tavaramäärä on mahoton ilman meiänkin paketteja :o viime vuonna löyty kaapeista jemmasta viel joulun jälkeenkin lasten paketteja :ashamed:

No,täällä yks pimahtanut myös...
Meillä suunnilleen sama määrä viime vuonna oli jopa yli 20.
Ja kun meitä on 8 henkeä,eli lapsia se 6 niin sitä romua ja roinaa on!!

Mun isä on samanlainen,heiltä tuli tänäkin vuonna 2 säkkiä lapsille.
Viime vuonna oli säkki jokaiselle... :whistle:

Jokalahja ei ole mitenkään iso ja ihmeellinen, on sukkia ja pikkareita sun muuta pientäkin.Muksujen ilme vaan kun ne saa lahjoja on niin ihana!!

Rahaa lahjoihin on palanut jo reilusti 1000 e.
Mutta arkena me ei niin kauheesti ostella lapsille leluja.Vaatetta tietty mut ei juur leluja.

Niin no itseäänhän siitä voi vaan syytellä jos aina sama toistuu, että lahojoja tulee niin ettei kerkeä edes lapsi leikkiä kaikella. Pieni lapsi kyllä ilahtuu vähemmästäkin, että sen vuoksi aivan kaikkeen ei tarvitse mennä mukaan, mutta jos haluaa ostaa vieläkin enemmän on se ihan sinun asiasi.

6 Lahjaa olen ostanut per lapsi eli yhteensä 12 pakettia. Rahaa on mennyt yhteensä 250-300? Lisäksi saavat saman verran jo lahjoja kummeilta ja mummoilta. Eli tuleehan niitä lahjoja ihan mukavasti ja pidän tätäkin lahjamäärää suurena, övereitä kun ei ole tarkoitus vetää tässäkään asiassa.

Mulla on kanssa lähteny lapasesta, oiskohan joku 6-8 per nuppi ostettuna... Mut on siellä yöppäriä ja sukkista paketissa, mitä ois mutenki tarvinnu, mä vaan ite rakastin lapsena availla lahjoja, ja aattelin et nuokin tykkää :)
Sit tietty mummit, kummit sun muut, niin kyllä nuo lahjoja saa...

1lahja per lapsi ja sit yksi yhteinen "isompi" lahja. Näin oli suunnitelmissa mutta eilen kun kävin kaupoilla niin kummasti tarttui mukaan molemmille vielä yks lahja. Tänään oon vielä menossa joten kierrän lasten osastot kaukaa muuten tarttuu taas jotain mukaan.
Sukulaisilta ja ystäviltä ja kummeilta tulee kuitenkin n.10 lahjaa molemmille.

Yhteistyössä