Montako pakettia teillä on per lapsi? Mikä on liian vähän, sopiva tai liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meiltä vanhemmilta tulee 1-2 pakettia per lapsi, mutta sitten ne muu pieni suku siihen päälle jotka lahjoo... ehkä 10 pakettia muksua kohti ja siinäkin on mielestäni jo ihan liikaa kun tavaraa on nurkat täynnä.Joulu on ihan yliarvostettu krääsäjuhla.

meiltä vanhemmilta tulee 1-2 pakettia per lapsi, mutta sitten ne muu pieni suku siihen päälle jotka lahjoo... ehkä 10 pakettia muksua kohti ja siinäkin on mielestäni jo ihan liikaa kun tavaraa on nurkat täynnä.Joulu on ihan yliarvostettu krääsäjuhla.
Onneksi meillä ei edes sukulaiset osta krääsää vaan laadukkaita ja kehittäviä tavaroita lasten kulloiseenkin ikäkauteen sopivasti. Lapsen kasvaessa tarpeettomiksi käyneet lelut voi myydä kirppiksellä.

Mulle on aivan sama mitä ostatte kersoillenne ja miten paljon mutta naurattaa kun palstapaniikki käynnistyy :laugh:
Menee vähän ot mut sama juttu kun täällä itketään kaverisynttäreistä tasaisin väliajoin..
Miksi pitää olla paniikki ja stressi kaikista asioista ja yrittää mennä joidenkin hatusta vedettyjen " normien " mukaan? Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee..

Niin jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Toiset ei vietä ollenkaan joulua.

Mistä paniikista puhut? Tämä ei ole mikään paniikkiketju vaan ihan uteliaisuuttani pistin kyselyn.
Mulla ei ole ollut lahjoista paniikkia vuosiin. Paniikki on tullut ainoastaan silloin kun on jäänyt viime tinkaan lahjojen hommaaminen koska niitä tykkään kuitenkin hommata ja lapsetkin kovasti odottaa joulua ja sitä kun pääsee avaamaan paketteja.

Mä olen aina pyrkinyt hommaamaan sellaisia leluja ja lahjoja joista on hyötyä tai iloa yhteisiinkin leikkeihin. Joskus hommattiin keittiöleikkivälineitä, sitten siivousjuttuja, toisinaan lääkärijuttuja. Ja upeita leikkejä ovatkin leikkineet.
Turhat lelut voi myydä lopulta pois jos siltä tuntuu.

Mä en lapsena saanut mitään älytöntä kasaa lahjoja, muutaman paketin kuitenkin aina ja olisihan sitä mielellään saanut enemmän leluja mut meillä oli niin. Mielelläni suon lapsille leluja joilla tykkäävät leikkiä ja muutakin mistä tykkäävät. Paketteja pitää olla sen verran että tietää avanneensa eikä tule heti fiilistä "joko ne loppu, höh". Ja tämä siis vain mun mielipide ja näillä mennään meidän perheessä :)

Siis mitä iloa te saatte siitä, että laskette pakettien määrää, tai kuluneiden rahojen summaa?!

Meillä on x määrä pakettia lapselle, joihin on mennyt x määrä rahaa. Kivoja lahjoja, meille sopiva määrä. Ilolla ja rakkaudella ostettu.

• Tykkää
Reactions: StaRR
Meillä ostettiin aina lapsille 1 isompi lahja ja ehkä pari pienempää pakettia. Olivat pienenä kumpienkin isovanhempien ainoat lapsenlapset, joten ihan turha yrittää rajoittaa sitä krääsätulvaa kun "kyllä mummi saa ostaa" :D ja mikäs siinä, ostakoon jos tykkää. Eihän se lapsi tiedä kuinka monta kukakin ostaa enkä halunnut opettaa lapsia siihen että rakkauden määrä on laskettavissa pakettien määrässä. Nyt tänä vuonna yksi saa uuden tietokoneen, yksi matkalahjakortin ja yksi uuden puhelimen ja sitten jotain leffalippuja tai vaatelahjakortteja (noille 18-22v kun ei oikein osaa ostaa mieleistä, lahjakortit on parempia niin saavat mitä tykkäävät)

Asiantuntijat suosittelee 1lahja/ikävuosi. Huoh.. meillä 8v kahdeksan pakettia, 12 v 12akettia, 15v 15pakettia... Ei todellakaan. 8v saa meiltä vanhemmilta 3 pakettia (huppari, raha, suklaa jotka oli toiveena) ja kummeilta+isovanhemmilta yhdet eli 5 pakettia. 8v saa meiltä vanhemmilta suklaarasian ja rahan koska niitä tovoi eikä muuta halua + kummin ja isovanhempien paketit. 15v haluaa lahjakortin + suklaan + saa isovanhemmilta ja kummilta jotain. 17v saa sukaan ja lahjakortin.

Yhteistyössä