Montako lahjaa per lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja "Liinu"
  • Ensimmäinen viesti
"Liinu"
Tästä on varmaan kyllä keskusteltukin täällä jo. Mutta siis olen ostanut omille lapsilleni vaan 3 lahjaa per lapsi ja se tuntuu kamalan vähältä... Mies on sitä mieltä ettei enempää osteta, koska eivät oikeastaan tarvitse mitään. Tietysti lahjoja on tulossa muualtakin, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä, että niitä lahjoja pitää olla ja paljon. Toisaalta kyllä turhaa krääsääkään ei viitsisi ostaa.
 
"koppis"
Mä en ajattele pelkästään sitä lahjamäärää vaan myös mitä ne lahjat on. Eli kun meidän isot lapset saa esim. singstar-pleikkaripaketin, niin jo siinä olis minusta ihan tarpeeksi, vaikka on "vasta" 1 lahja. Lisäksi tuohon pakettiin oli pakko ostaa toinen ohjain sekä pelejä, joten kallis lahja tietysti. Lisäksi molemmille on toiset kovasti toivotut lahjat, mutta tällä hetkellä ei muuta. Ehkä kummallekin vielä joku tarpeellinen vaate ja isot suklaarasiat. Meidän pienin saa toivomansa Ponssen metsäkoneen. Hänelle ostetaan vielä joku toinen kiva lelu (ikä 3v.) Kummeilta jokainen saa vielä paketin. Mummoilta tulee yleensä lahja rahana.
 
"koppis"
[QUOTE="koppis";22704864]Mä en ajattele pelkästään sitä lahjamäärää vaan myös mitä ne lahjat on. Eli kun meidän isot lapset saa esim. singstar-pleikkaripaketin, niin jo siinä olis minusta ihan tarpeeksi, vaikka on "vasta" 1 lahja. Lisäksi tuohon pakettiin oli pakko ostaa toinen ohjain sekä pelejä, joten kallis lahja tietysti. Lisäksi molemmille on toiset kovasti toivotut lahjat, mutta tällä hetkellä ei muuta. Ehkä kummallekin vielä joku tarpeellinen vaate ja isot suklaarasiat. Meidän pienin saa toivomansa Ponssen metsäkoneen. Hänelle ostetaan vielä joku toinen kiva lelu (ikä 3v.) Kummeilta jokainen saa vielä paketin. Mummoilta tulee yleensä lahja rahana.[/QUOTE]

Ainiin, ja lasten pelisysteemiä varten meidän pitää ostaa vielä uus telkkarikin, jee!
 
"mammaliini"
Pojalle 11v on kasassa 10 lahjaa ja tytölle vähä reilu 1v 7 lahjaa. Mä inhoan yli kaiken turhaa krääsää ja tänä vuonna kaikki ostamani ovatkin vain tarpeellisia tai lapsen itse toivomia lahjoja. Pojalle esim. kännykkä, ds-pelikone + pelejä, vaatteita, muutama leffa yms. Myös isovanhemmille ja kummeille annoin listan mitä tarvitsevat, ettei tulis sitä ihan turhaa tavaraa.
 
"Haave"
Me ei olla ostettu meidän 9kk pojalle yhtään lahjaa vielä ja tuskin edes ostetaan. Ei vielä ymmärrä niiden päälle ja nyt jo tiedän että mummot, kummit ja mieheni ja minun sisarukset on ostaneet pojalle vaikka kuinka monta lahjaa. Jos nyt joku oikein passeli tulee vastaan niin saatan ostaa, mutta olen tässä pitkin syksyä ostanut jo leluja ja vaatteita kun kasvaa kovaa kyytiä. Joulukuussakin olen ostanut muutamia kirjoja ja leluja (kirppikseltä) mutta antanut suoraan käyttöön enkä viitsinyt kääriä pakettiin.
 
3-4 pakettia saavat per nenä pikkulapset (mukana kummien jne lahjat), isommat yhden kukin.
Ja sitten joitain yhteisiä.

Vähän enemmän kuin suotavaa olisi mutta vähemmän kuin viime vuonna joten toivomaamme suuntaan mennään.
:)
 
"vieras"
Mä en ymmärrä näitä miehiä, jotka päättävät kuinka monta lahjaa lapsi saa.... Eikö äidillä ole mitään sananvaltaa? Ystäväni mies päätti, että heidän 3v tytölleen ei osteta prinsessa-juttuja joihin tyttö on aivan hulluna vaan pikkulegoja kun hän piti niistä itsekin pienenä :D Siis haloo ja ystäväni päätti että mies saakoon tahtonsa läpi.
 
"satu"
Oiskos molemmille 5 pakettia. Lisäksi tulee kummeilta ja sukulaisilta. Huomattavasti vähemmän kuin viimejouluna. Tänään just siivosimme lelukopat, aika paljon lähti vimme jouluna saatavia krääsä lahjoja roskiin.
 
Foortti harmaana
En tiiä kivitetääks mut, mutta PAKETTEJA meiltä miehen kanssa ei tuu kun nämä:
(Johtuen joittenkin kalleudesta, sanoisin)
Tyttö 9v saa uuden kännyn, ensimmäisen UUDEN, eka ollu käytettynä ostettu
Lisäksi keittiöleikin ja sinne ruokaa (yht 2 pakettia siis lisää) mitä kyllä HÄMMÄSTELIN, että tahtoo, koska on jo tuonkin ikäinen... Mutta jos oikeasti leikkiin, niin hyvä, toive toteutettiin.
Lisäksi yhdessä paketissa on pyjama ja purkkapallokone.
Ja yhdessä kirja ja kotitekoinen barbinvaatesetti.
Sims iltahuvit ja baana-auki PC:lle on yhdessä pakettissa + stiga ja kummallekin yhteinen jääkiekkopeli.
Eli 6 pakettia.

Poika 6v (kohta 7v) saa pienoisrautatien, mies sekos ja tilas Saksasta, suolasen hintainen...
Sitten samat kirja+ nukenvaatesetti (tahtoi nukenvaatteita poikanukelle), kirja ja pyjama myös.
Harry Potter lego-peli PS3.
Ja Gormit- hommeli.
eli 6 lahjaa. 6 lahjaa, koska meikäläisen isä sai Stigan töistään ja se tulee nyt pojalle, koska ei tiedetty sitä, joten on sitte kummallekin oma.

Lisää tulee kummeilta, toivomuksena on ollut vaatetta MUN puolesta, joten sitä saavat, paitsi yksi kummi ostaa aina leluja mielummin. Mies. Ymmärrän hyvin miksi;)
Ja mun porukoilta tulee yhdet lelut ja yhdet vaatepaketit. Toivottavasti ei muuta.
 
Mä olen säästänyt kaikki kirjakerhojen kirjat jne syksyn mittaan jouluksi ja muutenkin ostanut lapsille lahjoja syksytä lähtien ja nyt sit ostettiin veronpalautuksilla ne varsinaiset lahjat joita oli pari molemmille. Mut koska olen keräillyt niitä lahjoja jo pitkään niin aika iso kasa niistä kertyi... Mutta joukossa on tosiaan paljon kirjoja koska pojat tykkää kun luen niille eli tiedossa lisää sitä yhteistä laatuaikaa sylitysten hyvien kirjojen kanssa ja on myös vaatteita, astioita ja pyyhkeitä lasten lemppari hahmoilla. Tulee aina selittelyn maku kun puolustelen lahja määrää, mutta mitää krääsäleluja ei ole ja leluja just eilen siivottiin pois (vauvalelut varastoon ja risat roskiin) että on uusille sitten tilaa. Ja meillä ei muulloin leluja juurikaan ostella lapsille, viimeksi saaneet uusia leluja synttärilahjaksi keväällä. Mutta siis 18 pakettia tuli molemmille ja 6 yhteistä, lisäksi tietysti isovanhemmilta ja kummeilta. Ja tiedän kyllä että monet lapset ihan lähipiirissämmekin saa paljon enemmän lahjoja kuin meidän lapset, silti aina jotenkin hävettää toi lahjamäärä vaikkei se niin hirmuinen mun mielestä ole. Lapsilla ikää 2v8kk ja 1v9kk.
 

Yhteistyössä