Montako kuutiota vettä kulutatte kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minni"

Vieras
Siis kotona. Ja montako ihmistä asunnossa asuu?

Meillä vedenkulutus on ollut noin 6-8 kuutiota kuukaudessa. Teen vaan tässä sellaista vertailua, että ollaanko tuhlareita vai pihejä. :) Kiitos, jos viitsitte vastata.

Meillä menee vettä 500 litraa päivässä. Meitä on viisi. Minä olen kotona päivät lasten kanssa, joten vettä kuluu vähän enemmän kuin jos olisn töissä. En viitsi ruveta laskemaan kuutioita kun en sitä päässsä osaa laskea.

[QUOTE="minni";27171195]Siis kotona. Ja montako ihmistä asunnossa asuu?

Meillä vedenkulutus on ollut noin 6-8 kuutiota kuukaudessa. Teen vaan tässä sellaista vertailua, että ollaanko tuhlareita vai pihejä. :) Kiitos, jos viitsitte vastata.[/QUOTE]
Jos teitä on yhteensä enemmän kuin kaksi niin olette todellakin pihejä vedenkäytön suhteen. 8 kuutiota kuukaudessa tekee vähän reilu 260 litraa päivässä. Yksi ihminen kuluttaa keskimäärin (lähteestä riippuen) 100-150 litraa päivässä.

Meillä ei ole mittaria kun vesi tulee omasta porakaivosta mutta veikkaan että kulutetaan reilusti yli keskiarvon.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27171291:
Jos teitä on yhteensä enemmän kuin kaksi niin olette todellakin pihejä vedenkäytön suhteen. 8 kuutiota kuukaudessa tekee vähän reilu 260 litraa päivässä. Yksi ihminen kuluttaa keskimäärin (lähteestä riippuen) 100-150 litraa päivässä.

Meillä ei ole mittaria kun vesi tulee omasta porakaivosta mutta veikkaan että kulutetaan reilusti yli keskiarvon.

Niin ja todellakin meitä on 2 aikuista ja 2 lasta. Käydään saunassa kerran viikossa, suihkussa päivittäin tai joka toinen päivä, riippuu vähän... ja pyykinpesukone pyörii 2-5 kertaa viikossa, astianpesukone samalla tavalla. Ikinä ei oo mennyt yli 10 kuutioo kuukaudessa, yleensä noin 8.

4 henkeä, joista yksi vaipoissa (kesto) ja kolme koko ajan kotona. Nyt on noussut kuuteen kuutioon kuussa, kun pienempikin pesee itse käsiään.

Emme pihtaa veden kanssa, mutta olemme tarkkoja ja isompi (4v) lapsista on oppinut saman, hyvän tavan.

4 henkeä, joista yksi vaipoissa (kesto) ja kolme koko ajan kotona. Nyt on noussut kuuteen kuutioon kuussa, kun pienempikin pesee itse käsiään.

Emme pihtaa veden kanssa, mutta olemme tarkkoja ja isompi (4v) lapsista on oppinut saman, hyvän tavan.

Teillä menee tosi vähän vettä. Meitä on viisi ja meillä menee vettä 15 kuutiota kuukaudessa ja meillä menee vesilaitoksen mukaan vettä alle keskitason. Me tosin asutaan omakotitalossa ja pihaa kastellaan ja autoja pestään usein.

[QUOTE="minni";27171195]Siis kotona. Ja montako ihmistä asunnossa asuu?

Meillä vedenkulutus on ollut noin 6-8 kuutiota kuukaudessa. Teen vaan tässä sellaista vertailua, että ollaanko tuhlareita vai pihejä. :) Kiitos, jos viitsitte vastata.[/QUOTE]

Vähemmän kuin toivoisin.
Tämä sen vuoksi kun joskus aikoinaan asennettin tänne törkeän kalliit veden kierrtätysjärjestelmät eli kaikki viemärivesi kiertää ainakin kerran, pääosa kahdesti...

:)

Yhteistyössä