Montako kummia teidän lapsilla on?

  • Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti
....
Esikoisella kolme kummia.
Kakkoselle pyydetään myös kolme, toivottavasti suostuvat. On nimittäin vaihtoehdot vähissä, kun ei ole sisaruksia ja tahdon vain oikeasti läheisiä ihmisiä pyytää, enkä mitään varavaravaihtoehtoja.
 
Joo, olishan niitä voinut pyytää, mutta jotenkin tuo kummi-instituutio ei ollut meille kummallekaan kovin tärkeä...
Mua on jälkikäteen kans huvittanut kun en välillä muista kumpi on kenenkin kummi, että niinkin kriittisistä asioista selkeesti kyse :D Ovat siis molempien kanssa tosi paljon tekemisissä, että kummius ei liity asiaan sinänsä millään tavalla.
 
Vaaditut kaksi molemmilla. Ei yhtään olisi ollut parempi, mutta en tiedä mitä mielessä liikkui kun molemmat halusin kastettavan.

Minäkään en ymmärrä montaa kummia, tarkoittaako se että mahdollisimman monta lahjaa?
 
040608
Kahdella ekalla lapsella on 3 kummia.
Kolmannella lapsella 4 kummia.

Kaikilla yksi pariskunta ja sit 1-2 yksittäistä kummia. Mä en oikein ymmärrä kovin montaa kummia, 4 on mun mielestä jo ihan riittävästi. Ja pienemmälläkin määrällä pärjää.
 
"A.p"
Vaaditut kaksi molemmilla. Ei yhtään olisi ollut parempi, mutta en tiedä mitä mielessä liikkui kun molemmat halusin kastettavan.

Minäkään en ymmärrä montaa kummia, tarkoittaako se että mahdollisimman monta lahjaa?
No voi hyvänen aika. En minä nyt sen takia halua lapsellemme kuutta kummia että hän saisi enemmän lahjoja. Vaan mietin että pitäisikö minun pyytää myös näiden kummitätien miehiä kummeiksi, silloin kummeja tulisi kuusi. Mutta taidamme nyt vain pyytää näitä tätejä kummeiksi, eli sitten kummeja tulee olemaan kolme, joka nyt on aivan hyvä määrä.

Ihmeellistä että jollakin edes tulee tuollainen ajatus mieleen.
 
Se tietää työtä kun on paljon kummeja. Jokaiseen on pidettävä yhteyksiä etenkin jos majailevat pitkin maailmaa. Mutta lapsilla on monta läheistä aikuista joilta saada tukea ja turvaa elämänsä aikana. Toki voitais mennä helpommalla ja odotella lahjoja, mutta se ei olisi sitä mitä tahdoimme kummeilta ja hekin tietävät sen :)
 
Saraldo
Kolme kummia.

Mun mielestä kummeja ei tarvitse pyytää pariskunnittain. Se on henkilökohtainen tehtävä, millä ei ole mitään tekemistä sen puolison kanssa. Jos kummiehdokas on naimisissa eikä koe sitä ehdokkaan puolisoa kovinkaan läheiseksi, ei häntä mun mielestäni tarvitse pyytää. Mulla on neljä kummilasta, kaikki syntyneet sinä aikana kun mieheni on ollut kuvioissa, eikä hän ole yhdenkään kummi. Hän taas on yhden lapsen kummi, jonka kummi mä en ole. Eli meillä on viisi kummilasta, muttei yhtään yhteistä. Mä olen jopa hänen sisaruksensa lapsen kummi, vaikkei hän ole.
 

Yhteistyössä