Montako joulupakettia lapsesi saavat teiltä (isä ja äiti)?

  • Viestiketjun aloittaja 9 viikkoa jouluun
  • Ensimmäinen viesti
9 viikkoa jouluun
Minä ajattelin nyt kerrankin kunnolla karsia pakettien määrän. Molemmat lapset saavat vain 2 pakettia per nenä.

Pienempi kun ei leluista ja tavarasta edes vielä pahemmin mitään ymmärrä, niin turha häntä on lahjavuoreen edes hukuttaa ja isommalle kun on aiempina jouluina yhtä sun toista kivaa ostettu, niin tuntuu, että osaako hän edes lahjojaan mitenkään arvostaa. Aattona isompi on "hikipäässä" nyhtänyt pakettinsa lennossa auki ja eikä ole kaikkiin juttuihinsa edes pahemmin perehtynyt. On tuntunut siltä, että iso lahjakasa on ollut mieleinen juttu ja hän on aina ollut sellainen että mitä suurempi ja mahtavampi juttu - sen parempi, mutta sitten kun paketit auki revitty niin se on siinä sitten ollut.

Tänä jouluna kyllä muutan asiat toisella tapaa. Joulussa tärkeää on hyvä ruoka, tunnelma ja yhdessä olo eikä se, että lahjoja on tolkuton kasa. Harmi vain kun paketteja tulee myös sukulaisiltakin. Nuo kyllä harmillisesti lahjakasaa kasvattavat. Tai voihan tehdä uuden perinteen, avaa osan paketeista uutena vuotena + osan loppiaisena. Ei avaa kaikkia kerralla. Keskittyvät sitten paremmin uusiin juttuihin.

Voihan tämä ratkaisu taatusti herättää isommassa "närästystä", että miksi lahjoja on näin vähän tai sitten hän kysyy suoraan, että "tässäkö oli kaikki lahjat??"
 
"Muumuu"
Varmaankin yhden koska mieheni/
lapsen isä haluaa jotain ostaa. Mutta voi kyllä olla, että minäkin sorrun jonkun vaatteen ostamaan jos löytyy jokin erityisen kiva mitä en muuten "raaskisi" ostaa kun ei ole tarvetta mutta joulu on hyvä tekosyy :)

Sukulaisilta tulee niin paljon lahjoja, että niissäkin on jo aivan liikaa. sitten ostetaan jos on jotain kalliimpaa mitä lapsi itse toivoo tai tarvitsee mutta ei kehtaa sukulaisille kertoa tätä toivetta hinnan takia. Viimevuonnakin oli hankala keksiä mitä vastata kun sukulaiset kysyivt mitä voisivat ostaa joululahjaksi lapselle.
 
Monta.

Esikoinen esitti toiveen, jonka johdosta hän sanoi, että jos hänen toiveensa toteutetaan, hän ei tarvitse mitään muuta. Joten hän tullee saamaan meiltä mitä todennäköisimmin tuon toiveensa, sekä ehkä noin 5-10 pakettia sen lisäksi, riippuen vähän siitä, että mitä kivaa hälle keksitään.

Pikkutytöt ja pikkumies saanevat meiltä noin 100 pakettia yhteensä. Vaikea vielä tässä kohtaa vuotta sanoa, että mikä tulee lahjojen lukumäärä olemaan. Olen ostellut pukinkonttiin jo muutaman barbien, duploja, palapelejä, värityskirjoja, DVD-leffoja ja kirjoja, mutta lahjatoivelistaa täytellään vasta sitten vähän lähempänä joulua. Ja tuolloin sitten selkiytyy se pakettien määräkin paremmin...joskaan en kyllä ole siitä kirjaa pitämässä :D
 
viieras
Nyt olen sitä mieltä, että ei yhtään, mutta luultavasti jotain sorrun ostamaan. Lapsi saa mummoilta, kummeilta ja isomummeilta niin paljon paketteja kuin tarvis on. Vaatteita ostan jatkuvasti, joten sitä ei tuollainen alle 3 v. ehkä miellä lahjaksi, joten turha niitä on paketoida.
 
"Loviisa"
Meillä 3 lasta ja jokainen saa meiltä vanhemmilta 1 paketin, ja se on jokin toivottu lelulahja. Sukulaisilta tulee myös paljon paketteja, joten todellakin tuo 1 lahja vanhemmilta riittää. Sukulaisten paketeista ei koskaan tiedä mitä sisältävät, joten haluan varmistaa että ainakin 1 oikein toivottu lahja jokaiselle lapselle tulee. Ettei käy niin, että tulee iso kasa vaatteita, mutta ei yhtään lelua tms. Joo, lahjoja ne vaatteetkin on, mutta ei nuo meidän pojat jaksa kamalasti vaatelahjoista ilahtua.
 
eökj
1-10 en vielä tiedä. Se vähän riippuu mitä keksin hankkia ja mitä en. Minusta se nyt on ihan sama saako lapsi kuinka monta lahjaa, kunhan ne on mieluisia. Sukulaisilta ja kummeilta tulee x määrä lahjoja, tosin ei kauhean montaa. Itse muistan lapsena, että lahjamäärä oli melkeinpä se tärkein, ei niinkään se mitä ne sisälsi :) Äitini tapa onkin ollut laittaa jutut eripaketteihin, eikä tehdä yhtä isoa pakettia. Mulla ei ole niin isoa sukua, että lahjoja tulisi kymmenittäin, voi olla että pakettimäärä tulee olemaan n. 15 per nuppi.
 
Apuah!
Monta.

Esikoinen esitti toiveen, jonka johdosta hän sanoi, että jos hänen toiveensa toteutetaan, hän ei tarvitse mitään muuta. Joten hän tullee saamaan meiltä mitä todennäköisimmin tuon toiveensa, sekä ehkä noin 5-10 pakettia sen lisäksi, riippuen vähän siitä, että mitä kivaa hälle keksitään.

Pikkutytöt ja pikkumies saanevat meiltä noin 100 pakettia yhteensä. Vaikea vielä tässä kohtaa vuotta sanoa, että mikä tulee lahjojen lukumäärä olemaan. Olen ostellut pukinkonttiin jo muutaman barbien, duploja, palapelejä, värityskirjoja, DVD-leffoja ja kirjoja, mutta lahjatoivelistaa täytellään vasta sitten vähän lähempänä joulua. Ja tuolloin sitten selkiytyy se pakettien määräkin paremmin...joskaan en kyllä ole siitä kirjaa pitämässä :D
Monta lasta teillä on?!? :O
 
0. Lapset saavast toivomansa+ ei toivotut lahajt isovanhmmiltaan, kummeiltaa, meidän sisaruksiltamme ym. Joten miksi ostaisimme ostamisen ilosta.
Paketteja tulee kuitenkin ilman meidänkin lahjojamme kymmeniä per nenä.
 
"joulu"
Me annetaan 1-2 pakettia, mieluummin joku yksi toivottu kiva. Mä en oikein noista lahjavuorista perusta ja varsinkaan en halua antaa paljon pientä sälää. Joku muu juttu olisi kiva jäädä joulusta mieleen kuin lahjavuori. Me ollaan vietty pari joulua ulkomailla sukulaisten luona ja siellä ei lahjoja annettu ollenkaan. Silti lapset muistavat nuo joulut tosi mukavina.
 

Yhteistyössä