Montako etunimeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minni"

Vieras
Montako etunimeä teillä on? Entä puolisolla ja lapsilla?
Montako antaisit, jos saisit lapsen?
Pitääkö lapsilla olla yhtä monta nimeä?
Entä onko teillä tai antaisitko yhdysnimen? (Tyyliin Marjaliisa tai Lumi-Omena)

Onko kolmen nimen antaminen nyt muodissa?

Omasta sisarus katraastani vain minulla on kolme etunimeä, muilla kaksi.
Miehelläni ja hänen sisaruksillaan on kaikilla kolme etunimeä. Heillä jokaisella toinen nimi on kutsumanimenä. Liekkö ollut muotia 80-luvulla?...

Lapsellamme on kaksi nimeä ja kutsumanimenä yhdysnimi.
Toiselle ei tule ainakaan kutsumanimeksi yhdysnimeä. Ehkä kuitenkin kolme etunimeä... Tavallaan molemmilla olisi silloin yhtä monta nimeä.

Lähes kaikki taitavat antaa nykyään sen kolme etunimeä, yhdysnimiä on paljon vähemmän.

[QUOTE="Minni";27882657]
Lähes kaikki taitavat antaa nykyään sen kolme etunimeä, yhdysnimiä on paljon vähemmän.[/QUOTE]

Ei ole toki syy miksei toinen lapsi saa yhdysnimeä tai harkitsen kolmea etunimeä. (jos jotakuta tämä alkoi vaivata)

Minulla yksi yhdysnimi, miehellä kaksi etunimeä, esikoisella kaksi.

Ei ole pois suljettu, ettei kuopus voisi saada kolmeakin nimeä. Mutta harvoin olen kuullut onnistunutta kolmen nimen yhdistelmää, joka rimmaisi vielä kauniisti sukunimen kanssa.

Miehellä on kaksi nimeä, minulla ja lapsilla (3) kaikilla kolme etunimeä. Halusin lapsille kolme nimeä ja ihan hyvät niillä kaikilla on. Kaikilla meillä kutsumanini on ensimmäinen. Mä en ymmärrä sitä että jo nimeä annettaessa toisesta nimestä tulee kutsumanimi. Miksei voi antaa suoraan sitä nimeä ensimmäiseksi millä kutsutaan? Jos ei rimmaa loppujen kanssa niin sit ei rimmaa tai keksitään uudet muut nimet.

Miehellä on kaksi nimeä, minulla ja lapsilla (3) kaikilla kolme etunimeä. Halusin lapsille kolme nimeä ja ihan hyvät niillä kaikilla on. Kaikilla meillä kutsumanini on ensimmäinen. Mä en ymmärrä sitä että jo nimeä annettaessa toisesta nimestä tulee kutsumanimi. Miksei voi antaa suoraan sitä nimeä ensimmäiseksi millä kutsutaan? Jos ei rimmaa loppujen kanssa niin sit ei rimmaa tai keksitään uudet muut nimet.

Ei voi tietää esimerkiksi, tuleeko lapsesta ärrävikainen, tai mitä mielleyhtymiä johonkin nimeen liittyy 20 vuoden päästä. Siinä on itse asiassa yksi niitä harvoja syitä, joiden vuoksi saattaisin antaa lapselle kolme etunimeä.

Toisaalta nimen voi vaihtaakin, mutta aika harva niin tekee.

Itselläni on vain yksi nimi, joka tosin on yhdysnimi. Poikaystävällä on kaksi nimeä ja hänen lapsillaan on myös kaksi nimeä. Yhteiselle lapselle tulee tod.näk. kolme nimeä, joista kaikki tai ainakin kaksi harvinaisempia.

Läheisellä ystävälläni on toinen nimi "kutsumanimi". Kuulemma vanhemmat ei olleet keksineet sopivaa nimeä kutsumanimen ja sukunimen väliin, joten toinen etunimi on ensimmäisenä. Ja mietittiin joskus mikä sopisi kutsumanimen ja sukunimen väliin, eikä keksitty. Tietysti jos joku oltaisiin keksitty, niin sen olisi pitänyt miellyttää vanhempia.

Minulla ja tytöllä kolme nimeä, miehellä ja pojalla kaksi nimeä. Ihan sattumalta noin, laitettettiin kummallekin heille sopivat nimet miettimättä lukumäärää. Sisaruksillani on kaksi nimeä, toisella etunimi kaksiosainen. Miehen sisaruksilla kaikilla kaksi nimeä.