Monta lasta monelle miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siirri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Leskeksikin voi jäädä, vaikka nuorenakin...

Voi toki. Mut mä ajattelin,et tässä ei nyt käsitellä tätä.

Kai tässä nyt käsitellään aihetta, joka otsikossa lukee. Luepas se eka viesti uudelleen. Ei siinä vielä eritellä syitä siihen, miksi jollakin on lapsia useamman miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja tarkkana:

Kai tässä nyt käsitellään aihetta, joka otsikossa lukee. Luepas se eka viesti uudelleen. Ei siinä vielä eritellä syitä siihen, miksi jollakin on lapsia useamman miehen kanssa.

Mutta että ne kaikki neljä miestä olis kuollu. Tosi epätodennäköistä.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Alkuperäinen kirjoittaja minnis:
yhdelle. piste. Ellei se eka oo kuollu.

Peesi. Lapsi tarvitsee isän, yhden oikean kokoajan läsnä olevan isän. Ei pitäs tehdä lapsia jos epäilee ettei parisuhde kestä vauvan tuloa.

Onko abortti sitten se oikea vaihtoehto, jos sattuu vahinko/ehkäisy pettää?

Minusta on erittäin surullista, jos tälläisen syyn takia päättää tehdä abortin. Mutta jos ennakkoluulot naisia kohtaan, joilla on lapsia eri miehille, on tietynlaiset, niin toisaalta ymmärrän.. Pitäisi osata olla tarpeeksi vahva, eikä pelätä muiden mielipiteitä. Mutta eipä ainakaan tämän keskustelun puitteissa ole tullut kovin karkeita sanoja tälläisistä naisista, joilla on lapsia useille eri miehille :)

Ai jaa, mä en huomannu että ap olis puhunu neljästä miehestä. Useampi kuin yksi voi tarkoittaa ihan vaikka kahta miestä.

No entäpä jos yksi mies on kuollut, yksi lähtenyt toisen matkaan, toinen osoittautunut väkivaltaiseksi ja yhdelle puhjennut paha alkoholi ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja siirri:

Peesi. Lapsi tarvitsee isän, yhden oikean kokoajan läsnä olevan isän. Ei pitäs tehdä lapsia jos epäilee ettei parisuhde kestä vauvan tuloa.

Minusta on erittäin surullista, jos tälläisen syyn takia päättää tehdä abortin. Mutta jos ennakkoluulot naisia kohtaan, joilla on lapsia eri miehille, on tietynlaiset, niin toisaalta ymmärrän.. Pitäisi osata olla tarpeeksi vahva, eikä pelätä muiden mielipiteitä. Mutta eipä ainakaan tämän keskustelun puitteissa ole tullut kovin karkeita sanoja tälläisistä naisista, joilla on lapsia useille eri miehille :)
Mä saan kuulla lähes viikottain kaiken näköstä kommenttia ihan suoraan ku odotan perheeseemme kuudetta lasta. Ja vanhinkaan ei ole kovin vanha vielä. Ihmetystä,kauhistelua ja ihailua. Ja mä en tahdo nyt ainakaan olla niin vahva et jokaiselle selittäisin et MIKSI näin? Ihmiset on uteliaita ja naiset on suseja.
Tosin kaikilla on sama isä ;) Mut ei se estä kommenntoimasta.

Mitäpä mieltä olette äidistä, jolla on lapsia ja lapsilla eri isät? Monelleko eri miehelle on teidän mielestä "sopivaa" tehdä lapsia?
Villi veikkaus, että täällä tuomitaan heti äiti, jolla on lapsia enemmän kuin kahdelle eri miehelle..

On se kyllä jo aika paljon ja epäilyttävää jos lapsia useammalle kuin kahdelle miehelle. Pakkoko niitä jokaisen kanssa on heti tehdä ennenkuin näkee kuinka menee yhdessä.

No entäpä jos yksi mies on kuollut, yksi lähtenyt toisen matkaan, toinen osoittautunut väkivaltaiseksi ja yhdelle puhjennut paha alkoholi ongelma?
Voihan se joillakin mennä niin. Mä lähden nyt nukkuun. Minulle on pääasia,et ne olemassa olevat lapset hoidetaan oli niitä yhdelle tahi kymmenelle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Mitäpä mieltä olette äidistä, jolla on lapsia ja lapsilla eri isät? Monelleko eri miehelle on teidän mielestä "sopivaa" tehdä lapsia?
Villi veikkaus, että täällä tuomitaan heti äiti, jolla on lapsia enemmän kuin kahdelle eri miehelle..

On se kyllä jo aika paljon ja epäilyttävää jos lapsia useammalle kuin kahdelle miehelle. Pakkoko niitä jokaisen kanssa on heti tehdä ennenkuin näkee kuinka menee yhdessä.

Heti :D Jos nainen saa ekan 25-vuotiaana, seuraavan 35-vuotiaana ja kolmannen 45-vuotiaana, niin kyllä se on ehkä ehtinyt niiden isien kanssa seureustellakin jonkin aikaa.

Mä saan kuulla lähes viikottain kaiken näköstä kommenttia ihan suoraan ku odotan perheeseemme kuudetta lasta. Ja vanhinkaan ei ole kovin vanha vielä. Ihmetystä,kauhistelua ja ihailua. Ja mä en tahdo nyt ainakaan olla niin vahva et jokaiselle selittäisin et MIKSI näin? Ihmiset on uteliaita ja naiset on suseja.
Tosin kaikilla on sama isä ;) Mut ei se estä kommenntoimasta.

En tarkoittanut , että pitäisi olla vahva ja selitellä muille. Tarkoitin, että pitäisi olla vahva, eikä välitä muiden mielipiteistä liikaa, vaan ottaa vaikka samanlaisen asenteen kun sinulla on: ihmiset vaan on uteliaita.

Mun mielestä jokainen tekee miten itsestä tuntuu. Toisia elämä heittelee kovemmin kun toisia. Se että tulee yhden miehen kanssa ero, ei mun mielestä tarvitse merkitä sitä etteikö vois hankkia vielä lapsia halutessaan jonkun muun kanssa.

Omalla kohdallani mulla on kaks lasta samalle miehelle, mutta olen yksinhuoltaja. En välttämättä enää haluamalla halua tehdä lapsia, mutta jos tapaisin jonkun upean miehen ja suhde etenis ja mies haluais tähän vielä itselleen biologisen lapsen, niin luultavasti myöntyisin. Enempää ei varmasti tulisi, koska en osaa kuvitella itseäni suurperheen äitinä. Kyse on siis vain mun henk.koht. lapsiluvusta, ei siitä että oisin ehdoton isien määrässä.

Mä tunnen naisen jolla on kaksi lasta, molemmilla eri isät. Pienemmällä lapsella on ainakin 3 sisarpuolta. Kyseisen naisen vanhempi lapsi, ja oman isänsä kaksi muuta saman vuoden sisällä syntynyttä lasta! :D

Alkuperäinen kirjoittaja aatelkaa:
Mä tunnen naisen jolla on kaksi lasta, molemmilla eri isät. Pienemmällä lapsella on ainakin 3 sisarpuolta. Kyseisen naisen vanhempi lapsi, ja oman isänsä kaksi muuta saman vuoden sisällä syntynyttä lasta! :D

Ai niin piti vielä sanoa, että niillä sisarpuolilla on kaikilla ERI ÄITI!!!!

niinpä. Tätä tää on tälläkin palstalla aina: ihmetellään ja moralisoidaan äitejä. Missä isät? täällä on ollut tosi hyviä kommentteja siitä, että mitä jos lapsi tulee alulle suunnittelematta - näin käy yllättävän usein huolimatta "ehkäisystä" ym. Onko parempi tehdä abortti kuin kestää idioottien moralisointi? Eiköhän jokainen tee päätökset omasta elämästään (ja lastensa..) itse, ei siinä tarvitse laumaa määkijöitä taakseen.

Mä voin alkaa tohon isien haukunta linjalle! Ystävä seurusteli vakituisesti ja päätti avokin kanssa hankkia lapsen. Noh, lapsi syntyi ja isä paineli vihtuuseen, kun ei se luuseri kestänytkään vastuuta "rouvasta" ja lapsesta. Nykyään tämä fiksu herra sitten tapaa lastaan koska sattuu, lupailee kuut ja tähdet taivaalta lapselle ja sen jälkeen kerta toisensa jälkeen pettää lupaukset lapselleen. Miehellä nykyään toinenkin lapsi toisen naisen kanssa. Mitenköhän siellä isyytensä hoitaa.. Ystävälläni on myös toinen lapsi jolla eri isä, eikä tämäkään herrasmies yhteyttä lapseensa enään pidä. :/

En koe mitenkään olevani sellaisessa asemassa että voisin sanoa monelle miehelle on sopivaa tehdä lapsia. Mitä se minulle kuuluu.
Jos joku epäonnistuu avioliitossaan, jää leskeksi tai muusta syystä eroaa lastensa isästä niin ei se elämä kai siihen lopu. Itse olen jo niin vanha onneksi ettei tarvitse omalle kohdalle moista edes miettiä, silti ero voi tulla enkä aio selibaatissa elää sen jälkeenkään.

Mä oon joskus miettinyt kun täällä on noita ihan ehdottomia, et lapset vain yhdelle miehelle vaikka mies kuolisi. Niin entäs jos mies ja lapset kuolee? Tekisittekö sitten lapsia uuden miehen kanssa? Sama periaatehan siinä on, monelle miehelle monta lasta... ???

Voin kertoa että minullakin on kolme lasta ja heillä on kaikilla eri isät;
Olin 19-vuotias kun tulin raskaaksi, mies jätti minut heti kun kuuli raskaudesta ja häipyi maasta.
Vuosia myöhemmin tapasin uuden miehen ja seurustelimme, muutimme yhteen ja aloimme odottaa lasta. Erosimme miehen väkivaltaisuuden vuoksi joitakin vuosia myöhemmin.
Sitten olinkin kauan yksin kunnes tapasin "taas uuden" miehen, menimme naimisiin ja elimme uusperheen elämää. Olin jo päättänyt että ei lisää lapsia minulle kiitos, koskaan.

No mutta reilu 6 avioliittovuoden jälkeen saimme kun saimmekin vielä lapsen, kuopukseni.

Että näin, kukin saa muodostaa minusta ihan minkä kuvan haluaa, mutta yhtäkään lapsistani en kadu, minulla on hienoja poika ikähaarukalla 3-20v. :)

Vahinkoja sattuu. Toiset tulee herkästi raskaaksi ja aina ei ehkäisy pidä. Näin niin kun ajatellen miksi esim. yksinhuoltajalla on useamman kanssa lapsia.

:D
No ENTÄPÄ jos nainen tekee muutaman lapsen jotka jäävät erossa isälle, tekee lisää toiselle miehelle josta eroaa lapsen ollessa vauva ja raskautuu samantien kolmannelle, joka on väkivaltainen omaansakin kohtaan? Ja tämä kyseinen nainen itse yliraivopäinen mustasukkainen hysteerikko? Vahinkoja kaik juu :whistle:

äidillä on meitä lapsia kolme ja meillä kaikilla on eri isä.
Itselläni ja äidillä ikäeroa vain 16.v ja mun äiti sekä isä eivät koskaan olleet yhdessä eli yh:na mut kasvatti. Isä ei siis kuvioissa mukana.

Pikkusisko 1: Äiti sai hänet kun olin itse jo muuttanut pois kotoa(ikäeroa 18.v)
Mies paljastui kaappijuopoksi sekä hänellä oli toinen nainen koko suhteen ajan.
Äiti lähti pois suhteesta kun sisko oli 3kk. Isä on kuvioissa ja tapaa suht säännöllisesti siskoa.

Pikkusisko 2: On siis äidin ja nykyisen miehen yhteinen ja toinen sisko pitää miestä myös isänään koska oli kuitenkin vain noin 6kk kun äiti tapasi nykyisen miehensä.

Yhteenvetona voin sanoa että arvostan äitiäni enemmän kuin ketään muuta:) päätti pitää minut yksin 16 vanhana, Lähti huonosta suhteesta vaikka siskoni oli vauva ja joutui aloittamaan taas alusta.Toki äitini on myös tehnyt huonoja valintoja mutta aina asiat ei mene niin kuin haluaisi:D Meillä ei myöskään olla mitään puolisiskoja vaan kaikki olemme ihan sisaruksia ikäerosta huolimatta:)

Yhteistyössä