Hanki kaksitehot, niissä on reippaasti isompi lukualue, eikä sitä epämääräistä välialuetta joka vaikeuttaa totumista. Iän myötä silmän tarkennuskyky eri matkoille heikkenee.
Rouva Tator hankki noin kymmenen vuotta sitten monitehot kun lukeminen vaikeutui. Ei siitä tullut mitään, hän ei tottunut niihin ja kävi toisella optikolla tarkastuttamassa näkönsä ja lasinsa, olivat oikeat. Jälkimmäinen optikko ehdotti kaksitehoja, ja ongelma ratkesi. Minulla on ollut kaksitehot vuodesta 2007, optikko piirsi tussilla valitsemieni sankojen demolaseihin sekä kaksi- että monitehojen alueiiten rajat. Valitsin kaksitehot ja edelleen tyytyväinen valintaani.
Rouva on kaukonäköinen, minä likinäköinen, molemmilla kaksitehot pelaa.
Taitaa ainut syy monitehoihin olla kosmeettinen , ei näy sitä ikävää rajaa joka kielii siitä että olen vanha.
meillä ei kummallakaan ole mitään tarvetta erillisille lukulaseille , tuntuu ylettömän hankalalle.