Moniko saa sossusta rahaa?

saunan taka tilaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2006 klo 23:51 äippä kirjoitti:
Mä ainakin saan sossusta joka kuukausi rahaa, saanu jo ainakin 3vuoden ajan!! Mulla tällä hetkellä kaksi lasta ja kolmas tulee heti kun luoja sen meille suo =)
Ja mua ei ainakaan yhtään haittaa vaikka sossu maksaakin meille rahaa.
ja ittehän ne meille sitä tyrkyttääkin, just makso meijän vanhoja laskuja 1000euron edestä, ja makso vuokratakuutkin uuteen asuntoon ym..
mielummin lasten kanssa kotona kun se että lähtisin töihin =)
Jumankauta etkö yhtään häpeä! jumankauta sun kaltasilta yhteiskunnan eläteiltä sais ottaa lapset, ja jestas lisää viel!! millasen elämän sä lapsilles tarjoat ja millasen mallin?? #&%?$!* mene töihin niin tääl muutkin tekee!!! eivätkä makaa p..erseet homeessa yhteiskunnan elättäniä!!! häpeä todella!!!!
 
Mun on nyt ihan pakko sanoa jotain tähän asiaan kans, vaikka itelläni ei ole edes lapsia eikä varmaan vielä hetkeen tulossa, kun mies jarruttelee, mutta jos meillä olisi lapsi ja molemmat edelleen opiskeltaisiin, niin ihan varmasti hakisin sosiaalitoimistosta toimeentulotukea, jos laskut tai ruokamenot sitä vaatisi. Kaikki eivät halua elää vanhempiensa tuloilla, vaikka niiltäkin rahaa saisi.

No mitäs te paasaajat ootte mieltä siitä, että ulkomaalaiset elävät paljon suuremmilla sossun rahoilla, mitä suomalaiset sieltä saavat. Taidatte sitten kaiken lisäksi olla rasistejakin? Eikö kuitenkin sossun oikeudet ole ensin suomalaisille, jotka maksavat ihan h*lvetisti veroa Suomen valtiolle kaikesta mitä tehdään, jopa opintotuesta. Itse ainakin menisin sossuun ihan hyvillä mielen, koska olen jo tähän mennessä maksanut tuhansia euroja veroa valtiolle ja tulen satoja maksamaan, joten miksei olisi takaisinmaksun aika??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 12:50 vieras kirjoitti:
Mun on nyt ihan pakko sanoa jotain tähän asiaan kans, vaikka itelläni ei ole edes lapsia eikä varmaan vielä hetkeen tulossa, kun mies jarruttelee, mutta jos meillä olisi lapsi ja molemmat edelleen opiskeltaisiin, niin ihan varmasti hakisin sosiaalitoimistosta toimeentulotukea, jos laskut tai ruokamenot sitä vaatisi. Kaikki eivät halua elää vanhempiensa tuloilla, vaikka niiltäkin rahaa saisi.

No mitäs te paasaajat ootte mieltä siitä, että ulkomaalaiset elävät paljon suuremmilla sossun rahoilla, mitä suomalaiset sieltä saavat. Taidatte sitten kaiken lisäksi olla rasistejakin? Eikö kuitenkin sossun oikeudet ole ensin suomalaisille, jotka maksavat ihan h*lvetisti veroa Suomen valtiolle kaikesta mitä tehdään, jopa opintotuesta. Itse ainakin menisin sossuun ihan hyvillä mielen, koska olen jo tähän mennessä maksanut tuhansia euroja veroa valtiolle ja tulen satoja maksamaan, joten miksei olisi takaisinmaksun aika??
Mietippä jos kaikki täällä alkaisivat elää sossun tuilla mitä sitä turhaa mennä töihin jos sieltä kerran rahaa saa! ymmärrän että sieltä haetaan raha hetkellisiin taloudellisiin ahdinkpihin mutta että vuositolkulla niin kyllä jossain silloin mättää töihin vaan p..erkele kaikki pummit!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 14:02 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 12:50 vieras kirjoitti:
jos meillä olisi lapsi ja molemmat edelleen opiskeltaisiin, niin ihan varmasti hakisin sosiaalitoimistosta toimeentulotukea, jos laskut tai ruokamenot sitä vaatisi.
Mietippä jos kaikki täällä alkaisivat elää sossun tuilla mitä sitä turhaa mennä töihin jos sieltä kerran rahaa saa! ymmärrän että sieltä haetaan raha hetkellisiin taloudellisiin ahdinkpihin mutta että vuositolkulla niin kyllä jossain silloin mättää töihin vaan p..erkele kaikki pummit!!
Lueppa kuule uudestaan toi mitä kirjoitin, en mä mielestäni puhunutkaan mistään vuositolkulla sossussa ravaamisesta.. vai puhuinko?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 14:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 14:02 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 12:50 vieras kirjoitti:
jos meillä olisi lapsi ja molemmat edelleen opiskeltaisiin, niin ihan varmasti hakisin sosiaalitoimistosta toimeentulotukea, jos laskut tai ruokamenot sitä vaatisi.
Mietippä jos kaikki täällä alkaisivat elää sossun tuilla mitä sitä turhaa mennä töihin jos sieltä kerran rahaa saa! ymmärrän että sieltä haetaan raha hetkellisiin taloudellisiin ahdinkpihin mutta että vuositolkulla niin kyllä jossain silloin mättää töihin vaan p..erkele kaikki pummit!!
Lueppa kuule uudestaan toi mitä kirjoitin, en mä mielestäni puhunutkaan mistään vuositolkulla sossussa ravaamisesta.. vai puhuinko?

sori ei ollut tarkoitus sulle, vaan äipälle tuo!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2006 klo 23:51 äippä kirjoitti:
Mä ainakin saan sossusta joka kuukausi rahaa, saanu jo ainakin 3vuoden ajan!! Mulla tällä hetkellä kaksi lasta ja kolmas tulee heti kun luoja sen meille suo =)
Ja mua ei ainakaan yhtään haittaa vaikka sossu maksaakin meille rahaa.
ja ittehän ne meille sitä tyrkyttääkin, just makso meijän vanhoja laskuja 1000euron edestä, ja makso vuokratakuutkin uuteen asuntoon ym..
mielummin lasten kanssa kotona kun se että lähtisin töihin =)
Mietippä jos kaikki täällä alkaisivat elää sossun tuilla mitä sitä turhaa mennä töihin jos sieltä kerran rahaa saa! ymmärrän että sieltä haetaan raha hetkellisiin taloudellisiin ahdinkpihin mutta että vuositolkulla niin kyllä jossain silloin mättää töihin vaan p..erkele kaikki pummit!!


 
siis
esim. jos opiskelet ja sulla on kaksi pientä lasta jotka oot halunnu jo ennen työelämään siirtymistä ei sais sossulta hakea tukea taluodellisesti et pitäs niinku pärjää opintotuella ja lapsilisillä kyllä sulla paljon järki päässä leikkaa :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 08:59 siis kirjoitti:
esim. jos opiskelet ja sulla on kaksi pientä lasta jotka oot halunnu jo ennen työelämään siirtymistä ei sais sossulta hakea tukea taluodellisesti et pitäs niinku pärjää opintotuella ja lapsilisillä kyllä sulla paljon järki päässä leikkaa :LOL: :LOL:
mutta miksi hankkia lapsi jos ei tuu edes omillaan toimeen??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 09:54 anne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 08:59 siis kirjoitti:
esim. jos opiskelet ja sulla on kaksi pientä lasta jotka oot halunnu jo ennen työelämään siirtymistä ei sais sossulta hakea tukea taluodellisesti et pitäs niinku pärjää opintotuella ja lapsilisillä kyllä sulla paljon järki päässä leikkaa :LOL: :LOL:
mutta miksi hankkia lapsi jos ei tuu edes omillaan toimeen??
Pakko nyt laittaa kyllä vähän kommenttia, sanotaanko nyt näin lyhyesti että ennen lasta tulot pyöri 2000 euron kieppeillä, lapsi tuli, lapsi oli 2kk ja mieheltä loppui työt(siis sen takia kun firma jolle teki töitä meni konkkaan) No haettiin toimeentulo tukea, saatiinkin, ja totta kai ne YLEENSÄ laittaa työkkäriin etsimään niitä töitä, mies saikin töitä mutta hyvin pieni palkka, laskujen maksu siis pakollisten laskujen maksu onnistuu palkalla mutta muuta rahaa ei siis jääkkään, esim ruokaan. Eli siis voi asiat näinki mennä että käy töissä ja saa sossulta rahaa... ei kaikki PUMMAA sieltä rahaa tai istu #&%?$!* homeessa kotona tyytyväisenä!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 12:39 Äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 09:54 anne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 08:59 siis kirjoitti:
esim. jos opiskelet ja sulla on kaksi pientä lasta jotka oot halunnu jo ennen työelämään siirtymistä ei sais sossulta hakea tukea taluodellisesti et pitäs niinku pärjää opintotuella ja lapsilisillä kyllä sulla paljon järki päässä leikkaa :LOL: :LOL:
mutta miksi hankkia lapsi jos ei tuu edes omillaan toimeen??
Pakko nyt laittaa kyllä vähän kommenttia, sanotaanko nyt näin lyhyesti että ennen lasta tulot pyöri 2000 euron kieppeillä, lapsi tuli, lapsi oli 2kk ja mieheltä loppui työt(siis sen takia kun firma jolle teki töitä meni konkkaan) No haettiin toimeentulo tukea, saatiinkin, ja totta kai ne YLEENSÄ laittaa työkkäriin etsimään niitä töitä, mies saikin töitä mutta hyvin pieni palkka, laskujen maksu siis pakollisten laskujen maksu onnistuu palkalla mutta muuta rahaa ei siis jääkkään, esim ruokaan. Eli siis voi asiat näinki mennä että käy töissä ja saa sossulta rahaa... ei kaikki PUMMAA sieltä rahaa tai istu #&%?$!* homeessa kotona tyytyväisenä!!!!
Äippä:

tuon tilanteen nyt ymmärtää täysin,ettehän itse voineet siihen vaikuttaa että miehellä loppui työt,eli ihan oikea tilanne hakea rahaa. mutta sitä en ymmärrä ku jotkut ajattelee että "hommaanpa lapsen,saanhan soskusta rahaa jolla pärjätään niin voin pysyä kotona".
 
siis
jos olet työtön tai opiskelija niin et saa tehdä lapsia ja hakea toimeentulotukea! sun on pärjättävä pienellä opintotuella ja huolehdittava jos käyt töissä ettet tienaa liikaa tai joudut itkee ja maksaa takas ja miettii mist ruokaa kun ei saa mennä sossuun ja sama pätee pvärahojen kans niil maksettava vuokra ja ym. ei rahat riitä! aina ei saa töitä vaikka miten hakis ja ruinais ei oo kokemusta tai ei sit koulutusta..... mutta siis jos oot ulkomaalainen niin tottakai sä voit mennä sossuun ja pyytää apua kun et pärjää! tällänen kuva eräistä mammoista lähtee täält ja opiskelijat aikanaan maksavat kaiken verojen muodossa takas ja eivät istu lapsen kanssa kotona päiviä niinkuin on väitetty
 
Minä elän sossun rahoilla ja kun lapsi syntyi niin sain sossusta rahat ihka uusiin lastenvaunuihin, pinnasänkyyn ja lisäksi ostivat vielä uuden pyykinpesukoneen.
Asumme saunallisessa kolmiossa Espoossa ja hyvin menee... Onneksi jotkut käy töissä ja maksavat veroja, niin minä saan nauttia elämästä!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 19:54 siis kirjoitti:
jopiskelijat aikanaan maksavat kaiken verojen muodossa takas ja eivät istu lapsen kanssa kotona päiviä niinkuin on väitetty
tällainen ajatus mullakin on. Harvassa on ne jotka koko elämänsä sossun rahoilla elävät. Näin nuoria kun ollaan, niin keretään veroja maksamaan vielä reippaasti tulevaisuudessa.
 
timppa
naurettavaa yleistää että kaikki sossusta rahaa saavat olisivat laiskoja sikoja jotka eivät jaksa työtä tehdä. itse menisin töihin jos pääsisin, mutta kuka nyt oittaisi raskaana olevan opiskelijan töihin ? ei kukaan tähän mennessä. Onneksi sentään opiskelen itselleni ammattia josta tulevaisuudessa tienaan tarpeeksi, mutta jos tarve vaatii, sossuun menen häpeilemättä. Omat opettajani jopa kannustavat minua lapsen kanssa, ja tietävät varsin hyvin rahallisen tilanteeni. jotkut, kuten itse, haluavat tehdä lapset nuorena koska silloinhan jaksaa paremmin KUIN vanhana.. ei se raha mittaa sitä kuinka hyvä äiti on, vai ? vaikka itse sossusta rahaa saan, en silti osta uusinta uutta, onnistun jopa pistämään säästöön pienen summan silloin tällöin. ÄLKÄÄ JAKSAKO YLEISTÄÄ!!!!
 
Johanne
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2006 klo 22:48 pupu kirjoitti:
kerroppas että miten opiskelija perhe pärjää vai pitäisikö heidän odottaa kolmekymppisiksi ennen lapsien tekoa?? joillekkin se voi olla jo myöhäistä siinä vaiheessa..
entäs jos jäätte työttömiksi?? eikö silloinkaan ylpeys anna periksi vaan lapset saa nähdä nälkää :/ entäs jos puoliso kuolee..
mieti asioiden kaikkia puolia ennenkun tulet tänne tuollaista jauhamaan.
1,5 vuotta elettiin niin, että minä opiskelin ja mies työttömänä. Ihan hyvinhän tuota pärjäsi, kun ei tarvinnut maksaa päivähoitoa kun mies kotona ja saatiin täysi asumistuki. Eikä tarvinnut sossuun mennä. Eipä toki olisi mitään saatukaan, kun ei lainaa nostettu.
Kuolemantapauksen varalle on vakuutus, Ikävä ajatella tuollaisia, mutta koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu :\|
 

Yhteistyössä