Että mikä helvetti siinä kaivelee, jos ja kun joku saa sossusta toimeentulotukea, pesukonetta tai vaikka sen uuden mersun? Onko se jotenkin joltain muulta pois?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja -:Tavallaan joo koska verovaroillahan näitäkin kustannetaan.
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja -:Tavallaan joo koska verovaroillahan näitäkin kustannetaan.
Joo, mutta jos leikitään että sossut lopetettais nyt, niin mitä ne joiden ei tarvitse siellä asioida saisivat enemmän?
Kun yhteistä kakkua jaetaan, niin mikä yhdelle annetaan on aina joltain toiselta pois.Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Joo, mutta jos leikitään että sossut lopetettais nyt, niin mitä ne joiden ei tarvitse siellä asioida saisivat enemmän?
Alkuperäinen kirjoittaja -:Tavallaan joo koska verovaroillahan näitäkin kustannetaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja -:Tavallaan joo koska verovaroillahan näitäkin kustannetaan.
Saatat sinäkin joskus olla tilanteessa jossa kiität sosiaalitoimen olemassaoloa!
Alkuperäinen kirjoittaja -:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja -:Tavallaan joo koska verovaroillahan näitäkin kustannetaan.
Joo, mutta jos leikitään että sossut lopetettais nyt, niin mitä ne joiden ei tarvitse siellä asioida saisivat enemmän?
Ehkä veroprosentti pienenisi jos kaikki sossumenot jäisi pois.
Tai neuvoloissa olisi useammin lääkäri paikalla tai kouluissa terveydenhoitaja. Tai kirjastoja ei tarvitsisi lakkauttaa tai päiväkotiryhmiä kasvattaa. Ehkä pienillä paikkunnillakaan engalnti ei olisi ainoa vieras kieli, jota lapsi voi A1-kielenä alkaa opiskella.Alkuperäinen kirjoittaja -:Ehkä veroprosentti pienenisi jos kaikki sossumenot jäisi pois.
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:mut jos joku hakee perustoimeentulotukea, ihan vaikka vaan siks ettei huvita mennä töihin, niin miksei sitä hälle suoda?
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Että mikä helvetti siinä kaivelee, jos ja kun joku saa sossusta toimeentulotukea, pesukonetta tai vaikka sen uuden mersun? Onko se jotenkin joltain muulta pois?
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:No joo, en mäkään sitä ymmärrä, että kuvitellaan sossun kalustavan koko asunto ja hankkivat vauvan tarvikkeet aasta ööhön, mut jos joku hakee perustoimeentulotukea, ihan vaikka vaan siks ettei huvita mennä töihin, niin miksei sitä hälle suoda?
Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:No joo, en mäkään sitä ymmärrä, että kuvitellaan sossun kalustavan koko asunto ja hankkivat vauvan tarvikkeet aasta ööhön, mut jos joku hakee perustoimeentulotukea, ihan vaikka vaan siks ettei huvita mennä töihin, niin miksei sitä hälle suoda?
no mun mielestä on 1 asia jos ei mee töihin koska esim. opiskelee tai on työkyvytön, ja se ettei vaan huvita. sillon ei tarvii rahaa jos ei oo haluja tehä mitään sen eteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:Mua ei oikeestaan pänni mikään. Johonkinhan ne verorahat menee kuitenkin.
Mun mielestä vika on nimenomaan systeemissä. Työnteon pitäisi mun järjen mukaan olla aina kannattavampaa kuin työttömänä olemisen.Alkuperäinen kirjoittaja äippyli:Ne mua nyppii ja niille en haluais maksaa penniäkään. Ja joku vika on varmaan systeemissä, jos kaikenlaisten tukien takia on rahallisesti kannattavampaa maata kotona kuin mennä töihin...
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja -:Tavallaan joo koska verovaroillahan näitäkin kustannetaan.