molluskoista eroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mami

Aktiivinen jäsen
28.05.2004
1 062
0
36
Meidän 2vee tytöllä on ilmestynyt molluskoita kainaloon. Tiedän, ettei ne ole vaarallisia tms. mutta ne ällöttävät minua ja haluisin niistä mahd. pian eroon. Neuvolantäti sanoi, ettei he rupea tekemään niille mitään. Apteekissakaan eivät osanneet neuvoa mitään "lääkettä" tähän vaivaan. Millä olette saaneet molluskat pois? Vai odotitteko vaan, että lähtevät itestään? Kuinka kauan kesti? Tuntuu, että molluskoja on joka päivä yksi enemmän ja ne vaan leviää ja kasvaa!! Yöks!

Meillä sama ongelma, nyt niitä on tosin jo kaulalla, niiden sisällön kun tyhjentää niin kuivuvat pois, mutta se ei taas ole tytön mieleen, että niitä rupeaisin puristelemaan. Emlaa pitäisi ostaa puudukkeeksi, mutta kun olen jo muutaman puristanut, niin epäilen uskooko tyttö, että "ihan oikeesti tää ei satu"

Meidän pojalla (nyt 2v.) oli tämän vuoden tammikuusta toukokuuhun molluskoita. Lähtivät ihan itsestään pois. Mitään en niille tehnyt ja se oli varmaan paras ratkaisu. Joskus niitä voi kuulemma olla vuosiakin. En kiinnittänyt molluskoihin liikaa huomiota, ettei poika alkaisi niitä tutkimaan ja ehkä raapimaan. Itse hän ei tuntunut niitä huomaavankaan. Molluskat ovat kuulemma yleisempiä, jos on atooppinen iho. Niin kuin meidän pojalla. Perusvoidetta voi käyttää.

Mun kaverin lapsilla on molluskoitaihan älyttömästi,
ja kun ne tarttui mun tyttöön..
kylmästi puristin ne pois..
ne on musta niin ällöjä, ja tyttökin(5v.) ite halus ne pois.. helpompi poistaa ku niitä on kaks, eikä kaks sataa...

Meilla molluskat lahti kerta heitolla, kun pari kertaa paivassa (paivaunille ja iltaunille mennessa) noin viikon ajan laitoin niihin apteekista saatavaa sinkki pastaa (voidetta), Zinkosal-P nimeltaan. Ei ole tulleet takaisin.

Mulla on itsellä ko. näppyjä käsivarsissa, on ollut kohta 30 vuotta. Ala-asteiässä äiti hankki molluskapihdit, jolla lääkärin mukaan olisivat lähteneet pysyvästi. Emme tainneet jaksaa nyppiä riittävän kauan.. Mutta hyvin noiden kanssa elää, nenän mustapäät harmittavat huomattavasti enemmän :\| Sorry jos masensin!

meillä molluska-ongelmia ollut pojalla 4,5v. ja tytöllä 6-v., pienimmällä 1,2-v. ei onneksi ole, lähinnä desinfioinukkin vannat ym. ettei tarttuiskaan! musta kans olivat/ovat ällöjä ja harmittavia inhoja riesoja... meillä poika söi 2kk osterivinokasta, kapselit tyjensin kaakaon sek. sitten rasvailtiin ja lopulta mummo toi PROBOLIS- nimistä ainetta, sitä siveltiin ja alkoivat kuivua ja loppujen lopuks "viljelmät" katosi, en tiedä, oliko kyseessä tosiaan toi aine vai oliko aika vain tehnyt vastustuskykyä, että elimistö jo itte hoiti ne pois, mutta kannattaa kokeilla ja kyllä tytöltä (jolla vain pari) olen puristanut ja sitten probolista päälle, eivät ainakaan ole levinneet! :whistle:

Yhteistyössä