Moikkaatko jos joku päästää sinut suojatien yli?

Moikkaatteko myös kun auto pysähtyy kärkikolmion taakse kun itse ajatte etuajo-oikeutettua tietä tai joku käyttää vilkkua kääntyessään tai jos perässä ajaja jarruttaa risteyksessä ettei törmää teihin? :D

Anteeks kauheesti kun nauran... kyllä mä itsekin moikkaamalla kiitän jos joku tekee jotain spesiaalia liikenteessä mun eteen, mutta normaalien liikennesääntöjen noudattamisesta en ole vielä kiitellyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
En. Se on autoilijan velvollisuus.
Mutta eikös se ole autoilijan velvollisuus vasta silloin jos olet jo astunut suojatielle, eli jos siinä vieressä odottelet että pääset tien yli, niin silloin se minusta on autoilijalta kohteliasta, ei ollut tarkkaan ottaen velvollisuus väistää! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minmin:
Kyllä, mielestäni kuuluu hyviin tapoihin kiittää.
Mistä sinä kiität?
Kiitätkö myös, kun joku pysähtyy autolla kärkikolmion taakse jotta sinä saat mennä ensin, kuten liikennesäännöt edellyttävät?
En siis todellakaan kiitä. hymyillä voin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
En, ja mua autoilijana ärsyttää ihmiset, jotka moikkaa. Autoilijan täytyy pysähtyä ja päästää jalankulkija ensin. Ei siitä pidä kiitellä, että joku toimii täysin normaalisti ja sääntöjen mukaan.
Tämä ei ole ainoa sääntö, jota suurin osa autoilijoista ei noudata.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
En. Se on autoilijan velvollisuus.
Mutta eikös se ole autoilijan velvollisuus vasta silloin jos olet jo astunut suojatielle, eli jos siinä vieressä odottelet että pääset tien yli, niin silloin se minusta on autoilijalta kohteliasta, ei ollut tarkkaan ottaen velvollisuus väistää! :)
Tai on astumassa suojatielle...
Ei taida olla ihan liikennesäännöt hallussa sinulla?
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
En. Se on autoilijan velvollisuus.
Onhan se velvollisuus muttei läheskään kaikki silti päästä jalankulkijaa ensin. Ja kyllä mulla ainakin on tapana kiittää muistakin asioista jotka on tekijälleen "pakollisia" esim. ravintolassa kun tarjoilija tuo ruoan pöytään kiitän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
En. Se on autoilijan velvollisuus.
Mutta eikös se ole autoilijan velvollisuus vasta silloin jos olet jo astunut suojatielle, eli jos siinä vieressä odottelet että pääset tien yli, niin silloin se minusta on autoilijalta kohteliasta, ei ollut tarkkaan ottaen velvollisuus väistää! :)
Tai on astumassa suojatielle...
Ei taida olla ihan liikennesäännöt hallussa sinulla?
Ei se minusta ole silloin astumassa jos seisoo siinä ja kahtelee missä välissä pääsee menemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
En, ja mua autoilijana ärsyttää ihmiset, jotka moikkaa. Autoilijan täytyy pysähtyä ja päästää jalankulkija ensin. Ei siitä pidä kiitellä, että joku toimii täysin normaalisti ja sääntöjen mukaan.
No haloo, mä tosiaan ylitsevuotavasti kiitän jos joku autoilija toimii sääntöjen mukaan tällä kylällä!

En mä suurin surminkaan uhmaa kohtaloani ja vain 'astu' suojatielle päättäväisin mielin, kun joku suhaa kuitenkin tuhatta ja sataa ja soittaa räikkää että pysy sä tyttö kuule vaan siellä ku mä meen esti! Pui nyrkkiä vielä peilin kautta kun jalankulkija uskals uhmata kohtaloaan :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
En, ja mua autoilijana ärsyttää ihmiset, jotka moikkaa. Autoilijan täytyy pysähtyä ja päästää jalankulkija ensin. Ei siitä pidä kiitellä, että joku toimii täysin normaalisti ja sääntöjen mukaan.
Tämä ei ole ainoa sääntö, jota suurin osa autoilijoista ei noudata.
Entä sitten? Ei kaikki käytä vilkkuakaan, mutta ei niitä vilkunkäyttäjiä kuitenkaan joka risteyksessä juhlita.
 
Siis juu, kyllä on hyvin tiedossa että mikäli jalankulkija on astumassa suojatielle niin autoilijalla on velvollisuus pysähtyä, mutta oikeestihan se menee niin että siitä mennään sit kun autoa ei tule tai et joku pysähtyy antamaan tilaa, mä en ainakaa uskalla lähtee kokeilee pysähtyykö auto jos vaan tungen sinne suojatielle... :LOL:
 
juu
riippuu tilanteesta, jos odotan suojatien edessä että auto ehtii ohi, ja tämä auto kuitenkin pysähtyy vaikka olisi oikeus mennä ohikin, niin kiitän kyllä. eli huiskautan kättäni auton suuntaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
En. Se on autoilijan velvollisuus.
Onhan se velvollisuus muttei läheskään kaikki silti päästä jalankulkijaa ensin. Ja kyllä mulla ainakin on tapana kiittää muistakin asioista jotka on tekijälleen "pakollisia" esim. ravintolassa kun tarjoilija tuo ruoan pöytään kiitän.
Missä laissa sanotaan että tarjoilijan tulee tuoda ruoka pöytään :LOL:
Tuo esimerkkisi kuuluu hyviin tapoihin ja normaaliin ihmisten väliseen kanssakäymiseen. Siis tarjoilijan kiittäminen.
 
kahden äippä
Kyllä minä kättä heilautan jos yli päästävät. Kuului se sitten liikennesääntöihin tai ei, niin kaikki eivät sitä tee ja ihan mieluusti kiitän niitä jotka tekevät. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
En. Se on autoilijan velvollisuus.
Mutta eikös se ole autoilijan velvollisuus vasta silloin jos olet jo astunut suojatielle, eli jos siinä vieressä odottelet että pääset tien yli, niin silloin se minusta on autoilijalta kohteliasta, ei ollut tarkkaan ottaen velvollisuus väistää! :)
Tai on astumassa suojatielle...
Ei taida olla ihan liikennesäännöt hallussa sinulla?
Ei se minusta ole silloin astumassa jos seisoo siinä ja kahtelee missä välissä pääsee menemään.

Aha. Jos sinä olet niin hölmö, että et pysähdy ja anna tietä, ei välttämättä pääse sitten koskaan astumaankaan...
 
vieras
Kiitän minä kaupan kassaakin vaikka työnsä eli velvollisuutensa hän vain tekee. Samoin kiitän bussikuskia kun lähden kyydistä pois, jne. Aika töykeää olla kiittämättä vain siksi että joku tekee velvollisuutensa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
En, ja mua autoilijana ärsyttää ihmiset, jotka moikkaa. Autoilijan täytyy pysähtyä ja päästää jalankulkija ensin. Ei siitä pidä kiitellä, että joku toimii täysin normaalisti ja sääntöjen mukaan.
No haloo, mä tosiaan ylitsevuotavasti kiitän jos joku autoilija toimii sääntöjen mukaan tällä kylällä!

En mä suurin surminkaan uhmaa kohtaloani ja vain 'astu' suojatielle päättäväisin mielin, kun joku suhaa kuitenkin tuhatta ja sataa ja soittaa räikkää että pysy sä tyttö kuule vaan siellä ku mä meen esti! Pui nyrkkiä vielä peilin kautta kun jalankulkija uskals uhmata kohtaloaan :snotty:
Mulle tulee niistä vilkuttelijoista vain visto olo. Puolijuoksua lynkätään alta pois ja kiitetään, että paha ja kiireinen autoilija suostuu hidastamaan kohdalla eikä jyrännytkään päälle. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
riippuu tilanteesta, jos odotan suojatien edessä että auto ehtii ohi, ja tämä auto kuitenkin pysähtyy vaikka olisi oikeus mennä ohikin, niin kiitän kyllä. eli huiskautan kättäni auton suuntaan.
Mikä oikeus mennä ohi, jos sinä seisot odottamassa suojatien edessä...?
Nyt mammat äkkiä takaisin autokouluun!
 

Yhteistyössä