Moikkaatko jos joku päästää sinut suojatien yli?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
En. Se on autoilijan velvollisuus.
Mutta eikös se ole autoilijan velvollisuus vasta silloin jos olet jo astunut suojatielle, eli jos siinä vieressä odottelet että pääset tien yli, niin silloin se minusta on autoilijalta kohteliasta, ei ollut tarkkaan ottaen velvollisuus väistää! :)
Tai on astumassa suojatielle...
Ei taida olla ihan liikennesäännöt hallussa sinulla?
Ei se minusta ole silloin astumassa jos seisoo siinä ja kahtelee missä välissä pääsee menemään.

Aha. Jos sinä olet niin hölmö, että et pysähdy ja anna tietä, ei välttämättä pääse sitten koskaan astumaankaan...
Jollain taitaa olla tänään vähän känkkäränkkäpäivä. Mistä tiedät etten anna tilaa? Annan tilanteesta riippuen. Mutta joskus esim. kun minun kotikaupungin keskustassa ajelee, niin autoilija ei pääse mihinkään jos väistelee kaikki jotka on edes aikeissa astua suojatielle, joskus helpompaa niin päin että jalankulkija väistää.

 
Eikö teille ole äitee opettanut alkeellisimpiakaan käytöstapoja? :eek:


Ei kiitos ole koskaan moitittava asia! On se lailla täytetystä velvollisuudesta tai työstä.
jos nyt verrataan kiitosta kadunylityksestä tai kassalle lausuttavaa kiitosta.
 
kahden äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Eikö teille ole äitee opettanut alkeellisimpiakaan käytöstapoja? :eek:


Ei kiitos ole koskaan moitittava asia! On se lailla täytetystä velvollisuudesta tai työstä.
jos nyt verrataan kiitosta kadunylityksestä tai kassalle lausuttavaa kiitosta.
Peesi! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
En. Se on autoilijan velvollisuus.
Mutta eikös se ole autoilijan velvollisuus vasta silloin jos olet jo astunut suojatielle, eli jos siinä vieressä odottelet että pääset tien yli, niin silloin se minusta on autoilijalta kohteliasta, ei ollut tarkkaan ottaen velvollisuus väistää! :)
Tai on astumassa suojatielle...
Ei taida olla ihan liikennesäännöt hallussa sinulla?
Ei se minusta ole silloin astumassa jos seisoo siinä ja kahtelee missä välissä pääsee menemään.

Aha. Jos sinä olet niin hölmö, että et pysähdy ja anna tietä, ei välttämättä pääse sitten koskaan astumaankaan...
Jollain taitaa olla tänään vähän känkkäränkkäpäivä. Mistä tiedät etten anna tilaa? Annan tilanteesta riippuen. Mutta joskus esim. kun minun kotikaupungin keskustassa ajelee, niin autoilija ei pääse mihinkään jos väistelee kaikki jotka on edes aikeissa astua suojatielle, joskus helpompaa niin päin että jalankulkija väistää.
Varmaan sitten. Todellakin vaan näen punaista kun ei ymmärretä että ei se jalankulkija siinä yleensä huvikseen odottele. Voi vaikka olla kiire jonnekin. Usein näkee niin käsittämättömiä tapauksia, että ihmiset saa seisoskella sateessa odottelemassa ylipääsyä ja porukka ajaa kuivina autoissaan ilman aikomustakaan päästää ihmisiä yli. Niin törkeätä ettei mitään rajaa. Samoin kuin lasten päästäminen suojatien yli turvallisesti tuntuu olevan useille ihan hepreaa.
 
Riippuu tilanteesta. omassa pikkukylässä kyllä, heilautan kättä tai nyökkään hymyillen. Ja opetan poikiani tekemään samoin.
Kun mennään Poriin, niin siellä on pari ylityspaikkaa jossa en kiinnitä mitään huomiota autoilijoihin, esim. kävelykadulla. Mutta muuten sitten tulee heilautettua kättä.
Se kun ei multa vie mitään pois vaikka kuskille hyvän eleen teenkin. parempi mieli tulee. Ainakin itse huomaan olevani astetta parempi ihminen jos joku mun "päästämä" tienylittäjä huomaa heilauttaa kättään ylittäessään tietä :wave:
 
vieras
En, saatan hymyillä. Kukaan ei oo kyl koskaan kiittänyt mua kun olen päästänyt tien yli, joten ei se taida olla kovin yleistä vaikka niin voisi luulla tämän ketjun perusteella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
En, ja mua autoilijana ärsyttää ihmiset, jotka moikkaa. Autoilijan täytyy pysähtyä ja päästää jalankulkija ensin. Ei siitä pidä kiitellä, että joku toimii täysin normaalisti ja sääntöjen mukaan.
Tämä ei ole ainoa sääntö, jota suurin osa autoilijoista ei noudata.
Entä sitten? Ei kaikki käytä vilkkuakaan, mutta ei niitä vilkunkäyttäjiä kuitenkaan joka risteyksessä juhlita.
Käsitit asian ihan päinvastoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Eikö teille ole äitee opettanut alkeellisimpiakaan käytöstapoja? :eek:


Ei kiitos ole koskaan moitittava asia! On se lailla täytetystä velvollisuudesta tai työstä.
jos nyt verrataan kiitosta kadunylityksestä tai kassalle lausuttavaa kiitosta.
Näitä kahta nyt ei voi mitenkään verrata toisiinsa.
Niin kauan kun ihmiset kiittelee moisesta ja kumartavat kun joku "ihana ihminen" täyttää lakisääteisen velvollisuutensa ja juoksevat puolijuoksua tien yli, jottei auton vaan tarvitse odottaa, asenneilmasto ei muutu.

Minä kiitän oven avaamisesta, kaupan kassalla ja vaikka mistä, eli käytöstavat on kyllä periaatteessa ihan kohdillaan...
 
vieras
no enpä moikkaa kun on suojatiestä kyse. Miksi pitäisi? Autonhan kuuluukin pysähtyä ja laskea suojatitetä ylittävä ensin.. Jossain risteyksessä tai muussa ylimenopaikassa kyllä moikkaan/kiitän.
 
vieras
Aina jos jalankulkija seisoo suojatien edessä aikomuksenaan ylittää se (vaikka ei olisi vielä jalallaan tielle astunut) on autolijan taattava jalankulkijalle esteetön kulku pysähtymällä suojatien eteen.

En heilauta kättä autoilijalle koska se tuntuu musta tyhmältä eikä yhtään luontevalta. Saatan joskus hymyillä kyllä vähäsen, ihan vaan kun on hyvä mieli että jotkut noudattavat sääntöjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Eikö teille ole äitee opettanut alkeellisimpiakaan käytöstapoja? :eek:
Juu ei. Olen ihan tollo kaikissa asioissa, koska en suojatiellä kävellessäni vilkuttele autoilijoille. :LOL:
Voisitko sä lainata koko tekstiä sitten, ettei asiayhteys katkee.......

Tollo!!!! :attn: :D
Siellä oli kappalejako välissä. :snotty:
 
En moikkaa, enkä odota että mulle vilkutellaan jos pysähdyn suojatien eteen.
Autoilijan kuuluu pysähtyä, jos näkee että jalankulkijalla on aikomus ylittää tie. Eikä vasta sitten kun jalankulkija on jo suojatiellä.
 

Yhteistyössä