MLL:n lapsiparkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko vain jaksettava..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko vain jaksettava..

Vieras
Huomasin lehdestä että meidän kaupungissa toimii myös mml:n lapsiparkki, mutta kenelle tämä on tarkoitettu? Mll:n nettisivuilta en vastausta löytänyt, olisiko jollakin kokemusta tai tietoa? Tuntuuu että olis pakko saada omaa aikaa ennen kuin romahdan ihan lopullisesti.. Lapsi vähän yli vuoden ja allergioiden kanssa ollemme taisellut koko hänen pienen ikänsä, eli elämä ollut yhtä itkua. Lapsen isä on vain lauantaisin ja sunnuntaisin kotona, on siis viikot töissä toisella paikkakunnalla ja viikonloput meneekin siivotessa ja ruokia laittaessa. Tiedä tiedän että "sellaista se elämä on" eikä saisi valittaa, itsehän olen lapsen halunnut ja saanut, mutta kovasti pelottaa että mitä sitten tapahtuu kun en enää jaksakkaan! Tähän menessä minulla on ollut omaa aikaa vain kerran kahdessa kuukaudessa kun käyn kampaajalla ja mies on lapsen kanssa, silloinkin ihan hermona kun tulen kotiin. Olisikohan liikaa vaadittu jos veisin lapsen sinne lapsiparkkiin tai pyytäisin hoitajaa kotiin?? Niin ja minkä ikäisiä lapsia varten lapsiparkki on?

MLL:tä saa hoitajan kotiin minkä ikäiselle tahansa. Ovat käyneet "lapsenvahtikurssin". Ja lapsiparkkien luulisi olevan taapero- ja leikki-ikäisille (siis 1 v. ja ylöspäin).

Ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu ap! Meillä ei ollut allergioita, mutta muuten todella "vaikea" ja vaativa vauva. Mies teki kanssa paljon töitä. Mun oli pakko saada aina välillä vetää henkeä ja järjestin vauvalle hoitajan. Välillä sukulainen/ystävä, mutta käytin myös MLL:n lapsenvahteja. Ei sitä tarvii päästä kun pari tuntia viikossa tekemään omia juttuja, tai istumaan vaan kahvilaan niin helpottaa. Aluks oli syyllinen olo, kun jätin niinkin pienen vauvan (2kk) hoidettavaksi, mutta pian se unohtui. Oli sitten tosi ihana palata kullan luokse kun oli saanut vähän piristettyä päivää.

Ollaan käytetty MLL:n lastenhoitajaa.Tuntitaksa 6,20 eur.Ollut hyvä hoitaja. Meillä on 3 lasta.Käytä ihmeessä hoitajaa! Lapsi on monesti kotona paremmin hoitajan kanssa,kuin vieraassa paikassa.

Heissan! Olen Mll:n hoitaja ja tiedän että kuka tahansa voi viedä lapsensa lapsiparkkiin. Lapsiparkissa on yleensä ikäraja, mutta uskon sinun lapseni olevan tarpeeksi vanha. Itse olen hoitanut kahta autistista lasta, mutta olen tullut heidän kanssaan hyvin toimeen. Lapset tottelevat monesti vierasta hoitajaa paremmin kuin tuttua kotiväkeä.

Meidän kaupungissa toimii leikkipuisto, johon lapsen saa viedä 3 tunniksi hoitoon. Hinta on todella halpa eli kuukausimaksu on 22,20€ (20 pvää) ja kertamaksu 2,20€. Kysäiseppä teidän kaupungilta jos sielläkin olisi tällainen paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja puisto:
Meidän kaupungissa toimii leikkipuisto, johon lapsen saa viedä 3 tunniksi hoitoon. Hinta on todella halpa eli kuukausimaksu on 22,20€ (20 pvää) ja kertamaksu 2,20€. Kysäiseppä teidän kaupungilta jos sielläkin olisi tällainen paikka.

Meillä puiston kerho on tarkoitettu yli 3vuotiaille. Ja lapsiparkeissä on ikäraja yleensä 2-3v paikasta riippuen.

Minä olen ajatellut että tilaan kotiin MLL:n lapsenvahdin. Olen päätynyt siihen että tarvitsen parin tunnin "loman" silloin tällöin, ennen kuin väsähdän lopullisesti. Kuinka lyhyellä varoitusajalla MLL:n hoitajan saa? Onko alaikärjaa lapsella kun pyytää hoitajan kotiin? En siis yhtään tiedä. Riittääkö pari päivää vai pitääkö olla esimerkiksi viikkoa ennen? Näissä univeloissa koliikki-itkuissa miehen ollessa työmatkoilla, tuntuu että pää hajoaa. Äitini ehdotti että soitan MLL:n lapsenvahdin.

Uusimmat

Yhteistyössä