Mitralaisuus, Jeesus-kandidaatit ym.kristinuskon kilpailijat antiikin aikoina

vierailija
Ja mainitsit pelastuksen sitten kuitenkin? Huono muisti, vai korkki jo auki?
Urpo 9mmm lainasi tekstiäni kuolaavasta pillerinpyörittäjästä jonka kirjoitin, ja höpöttää pelastuksesta mitä en sanallakaan mainunnut.

Joten jos viesti ei ollut minulle miksi lainasi minun tekstini, eikä sen jolle pelastus hömpsänsä tarkoitti?

Ymmärrätkö? :D Lue nyt hyvä ihminen äskeistä sivua.

En ole mainunnut pelastuksesta sanallakaan ja siitä ruvettiin minulle vääntämään ja minä vastasin etten sellaista jutellut. Joten sinä olet tässä ihan kuutamolla.
 
vierailija
Ja oikeastaan ihan sama. Kun et kerran tajua :D

Mä lähen nyt tästä ketjusta kun ei tää aiheeseen liity. Jää tänne vaikka yksin riitelemään :D :D

Ehdottaisin, ettei täytetä ketjua turhalla shaiballa.

Jää ihmettelemään pelastus viestiä yksinäsi :D
 
vierailija
Ja oikeastaan ihan sama. Kun et kerran tajua :D

Mä lähen nyt tästä ketjusta kun ei tää aiheeseen liity. Jää tänne vaikka yksin riitelemään :D :D

Ehdottaisin, ettei täytetä ketjua turhalla shaiballa.

Jää ihmettelemään pelastus viestiä yksinäsi :D
Eli huomasit, että eipä ollutkaan ysimillin nikkiä ja näin ollen olit väärässä ja nyt pakenet paikalta. Yllättävää sinulta. Not.
 
vierailija
Se, jolle vastasin, puhui kyllä, joten jos et ole sama tyyppi, niin miksi tungit oman vastauksesi tähän?
Enemmän sinä nappipää kuola poskella näpytellessäsi vaikutat zombielta kuin muut keskustelussa.
Seaista hörinää muttei yhtään asiaa tai sisällytettyä ymmärrystä :D

Yliseksuaalistunut nappihouruneinen kuin kaikki muutkin aivopestyt nyky "kaikki pelastuu rakastetaan vaan" tyypit.
Missä vastasi? :D Urpo.
 
vierailija
Jos et tiedä mitä lainausmerkit tarkoittaa niin kannattaa uudestaan opiskella.

Puhunko MINÖ pelastuksesta jos puhun HEISTÄ?

Haha:D

Pakko jatkaa.. Tää alkaa olemaan huvittavaa.
 
Silloinhan kristittyjen ei pitäisi tuomita niitä, jotka keskustelevat henkien tai enkeleiden kanssa ja eittämättä olettaa, etteivät nämä ole kykeneviä erottamaan hyvää pahasta. Itse olen törmännyt useinkin siihen, että esim. meedioita pidetään saatanan kätyreinä kristittyjen taholta.

Eli siis käytännössä nykypäivän kristityt eivät usko vanhaan testamenttiin, vaan uuteen?

Miksi muuten koet naisen miestä heikompana? Itse kyllä ymmärrän, että nainen on fyysisesti heikompi ja sen, että miehellä sekä naisella on usein eri kykyjä, mutta se, että naisen tulisi jostain syystä olla miehen holhouksen alla, on vastenmielinen ajatus. Tai se, että nainen olisi henkisellä tasolla mitenkään heikompi kuin mies.
Oman kokemukseni ja otokseni perusteella uskallan jopa väittää, että naiset ovat henkisiltä lahjoiltaan huomattavasti miehiä vahvempia. Tai näin ainakin minun lähipiirissäni.

Ja kiitos vastauksista. Taidat olla ensimmäinen, joka on vastannut järkevästi ja ymmärrettävästi edes osaan kysymyksitäni.
Tarkoituksena ei ole "tuomita", vaan varoittaa ihmisiä eksytyksestä. Sellaisen päätelmän olen tehnyt ja aika monikin on huomannut, että aidolla uskolla Jeesukseen on parantava vaikutus. Ihan omakohtaisesti voin sen sanoa, että voisin olla ties kuinka vahvojen lääkkeiden vaikutuksen alaisena ja psykoosissa, jos en olisi uskossa. En usko että muu olisi tätä mun elämäntilannetta pelastanut, kuin usko Jeesukseen.
Kaikkea olen kyllä kokeillut, myös niitä lääkkeitä, psykologilla käyntejä ym. Mutta niistä ei ollut oikein hyötyä... Joku vaan aina ahdisti ja puristi mun sisällä... Sitten luin Raamatusta vanhasta testamentista kohdan, Jesaja 53 (muistaakseni), jossa "ennustettiin" jo Jeesuksesta että Hän oli kipujen mies ja sairauden tuttava , joka kantoi myös meidän sairautemmekin. Tarkemmin voit lukea Raamatusta jos kiinnostaa. Tuo lause vaan paranti mun sen sisäisen ahdistuksen ja pelon , kun ymmärsin että jos olen uskossa, saan myös uskoa että Herra haluaa ottaa nämä taakat pois minun harteilta ja kantaa ne.
Noh, mihin tällä tähtään, on sekin asia että monessa muussa uskonnossa luvataan myös paranemista ja eheytymistä... mutta silti ne ihmiset eivät parane oikeasti, että tilalle voi tulla joku muu sairaus tai joutuu kärsimään pahoista psyykkisistä ongelmista ikänsä ja vaan sekavammaksi menee. Et jos joku pystyy tuomaan mun elämään vapauden niistä taakoista lopullisesti, (mistä yritin kaikin keinoin päästä pois muulla tavalla ensin,) niin kyllä minä uskon että sellainen Jumala on olemassa.
Olen kuullut ja nähnyt paljon pahaa meedioihin liittyen ja ajatuskin niistä jo ahdistaa... siis se mihin ne ihmiset ovatkaan menneet sotkemaan itsensä, mutta yksin Herra voi ne niistä ongelmista vapauttaa ja se vapaus on jokaiselle tarjolla, joka vaan täydestä sydämenhalusta haluaa luovuttaa elämänsä Jeesukselle.

Ja tuo nainen on heikompi kuin mies, niin en kyllä sitä sano, ettei olisi vahvoja ja määrätietoisia naisia. Ihmiset ovat erillaisia ja usein olosuhteidensakin uhreja, joku tyttö on joutunut olemaan pienestä pitäen vahva... kun on joutunut eroon vanhemmistaan ja tai menettänyt vaikka äitinsä, tai nähnyt miten saamattomia omat vanhemmat ovat olleet ja päättänyt että minähän en sitten ole surkea tässä elämässä, ja saattaa ollakin sitten oikea uranainen. Mutta Raamatun esimerkkien mukaan, naisen asema olisi kumminkin se joka huolehtii lapsista, kodista, ja monesta muustakin asiasta, mutta miehellä olisi se päävastuu perheestä. Uskon että moni esim. perheen äiti joutuu olosuhteiden pakosta tässäkin kärsimään vaikka ahdistuneisuushäiriöistä ja muusta , kun nainen joutuu kantamaan perheestä suuremman vastuun kuin kuuluisi ja olisi itselle sopivaa. Nykymaailman paineet on niin kovat monelta suunnalta, pitää olla talot ja autot ja kaikki, kovat velat painaa niskaan eikä tiedetä miten pärjätään rahallisesti edes äitiysloman loppuun...
Ja onhan se joillekin kova pala ylpeydelle, hyväksyä olevansa jotenkin heikompi.
Minulle se on tavallaan ollut vaan helpotus, myöntyä siihen ja sanoa ettei mun tarvitse taipua jonkun tietyn muotin mukaan tänne maailmaan.
Mutta nyt mun pitää jo alkaa tekemäänkin jotain, joten toivottavasti tästä vastauksesta oli edes jotain apua :D :)
 

Yhteistyössä