Mitralaisuus, Jeesus-kandidaatit ym.kristinuskon kilpailijat antiikin aikoina

vierailija
Koritti in tuolla, pieni paikka, mutta silläkään ei ole mitään merkitystä. Antikytheran kone löydettiin sieltä ja löytö on noissa videoissa hyvin kuvattu. https://fi.wikipedia.org/wiki/Peirenen_lähde
Sori kirjoitusvirhe. Tarkoitin Korintti - mut taas tullaan siihen rusinaan... mikä on tietysti aina ollut kuivattu viinirypäle:cool:

Luin vielä sen Tieteen kuvalehden 14/2015 ja---- jos ei mistään selvinnyt, että se Arkhimedeen kone (kansikuvan tekstissä, 8 sivua sisällä) on löytynyt vuonna1900, ollut varastossa niin kauan kunnes "...vuonna 1951 brittiläinen fyysikko Derek de Solla Price. Hänen käsityksensä mukaan kysymyksessä oli meriastrolabia varhaisempi keksintö, jolla voitiin selvittää erilaisia tähtitieteellisiä tapahtumia.

De Solla Price sai tukea oletuksilleen vuonna 1974, kun hän ja kreikkalainen ydinfyysikko Kharálambos Karákalos läpivalaisivat Antikytheran koneen sekä gamma- että röntgensäteillä. Kuvaus paljasti, että rakenteeseen kuului 27 ratasta. Kokonaisuus oli tulkittavissa vain niin, että se ilmaisi Auringon ja Kuun liikkeet.

Rattaiden ominaisuuksien ja keskinäisen järjestyksen pohjalta de Solla Price pystyi hahmottamaan kellokoneiston toimintatavan ja vakuuttui siitä, että hammaspyörien liike vastasi hyvin tunnettuejen tähtitieteellisten tapahtumien esiintymistiheyttä ja ajanlaskua, kuten 19 vuotta kestävään Metonin jaksoon perustuvaa kalenterijärjestelmää, jota sovellettiin Kreikassa 400- luvulta eaa. alkaen. Antikytheran kone osoittautui siis älykkääksi mekaaniseksi almanakaksi". siv.22 alkaa tuo lainalause.
 
vierailija
Sitä vaan ei Raamatussa kerrota tarkalleen mitä kaikkea Jumala tietää, eikä minusta ihmisen tarvitsekaan siitä kaikesta olla tietoinen. Kyllä siellä paljon esimerkkejä on asioista. Mutta ei Jumala ketään haluaisi kadotukseen, mutta jostain syystä ihminen sinne niin kovasti haluaa.
Mutta mikä nyt edes tuon jutun pointti mitä yrität ajaa takaa?? Jumala tietää kaiken vai eikö tiedä vai mitä? Minulle riittää se että saan olla pelastuksessa sisällä ja tiedostan itse miten asiat on... Kaikki kun vasta selkiytyy kun tulee uskoon ja Pyhä Henki saa ihmiselle kirkastaa asiat.
Mitä sun mielestä "kaikkivaltias" tarkoittaa? Ja sulla kyllä oikeastikin on Raamattu lukematta, tai ainakin ymmärtämättä, jos mielestäsi siellä ei kerrota, mitä kaikkea jumala tietää.

Juu, se on parempi, että pysyt siellä pelastuksen sisällä, etkä yritäkään opettaa täällä ulkopuolella, kun tiedot omasta uskonnosta ja sen jumalasta on noin vajavaiset. Ja oman logiikkasi mukaan et kyllä ole tullut uskoon, kun ei se henki ainakaan sulle ole mitään kirkastanut.
 
Ihan vaan muutama kysymys:

Eikö raamatussa ole paljon profetointia ja henkien sekä enkeleiden kanssa käytyjä keskusteluja ym. ? - Miksei ne ole saatanasta?
Mistä se voidaan tietää?

Jos silloin 2000 vuotta sitten on ollut ihan ok profetoida, nähdä enteitä, näkyjä ja enkeleitä, miksi se on nykyään saatanasta?

Miten meistä kukaan ihmisenä voi tietää olemmeko tekemisissä Jumalan vai saatanan kanssa? Mitä jos raamattu onkin saatanan sanelema teksti ja tehty vaan hämäämään ihmisiä? Mistä me voidaan tietää, että se on jotenkin Jumalallinen, kun sen on kuitenkin kirjoittaneet vain ihmiset?
Esim. raamatun mukaan nainen on miehensä alamainen? Tyttärensä voi myydä torilla? Aviorikoksesta voidaan kivittää? Vammasia ei saa päästää alttarin läheisyyteen ym. ? Mun mielestä kuulostaa jotenkin pahalle eikä ollenkaan hyvälle? Miksi on oikein, että Jumala ei halunnut antaa ihmisarvoa ja itsemääräämisoikeutta naisille? Miksi vammaiset eivät saaneet lähestyä alttaria? Miksi tyttärensä saa myydä? Miten Jumalan mielestä on oikein käydä kauppaa ihmisillä? Miksi Jumala antaa muille ihmisille luvan tuomita jonkun kuolemaan?

Ja siis en yritä käännyttää ketään tai tuomita kenenkään uskoa. Mun puolesta kuka tahansa voi uskoa mihin tahansa, kunhan se on hyväksi itselle ja muille, eikä uskontoa käytetä vallan välineenä. Ylläolevat on kysymyksiä, joita mulle herää lukiessani raamattua. En ole vielä tähän päivään mennessä saanut yhtäkään järkevää selitystä näihin kysymyksiin. Yleensä vastaukset on jotain ympäripyöreitä.
Tosi hyviä kysymyksiä... ja haluan kyllä muutamaan vastata. Nykyäänkin on ok profetoida ja nähdä näkyjä ym. Mutta uskovalle annetaan kyllä myöskin kykyä nähdä ja erottaa, onko nämä tapahtumat saatanalta vai Jumalalta. Pyhä Henki siis auttaa näissä asioissa. Raamatussa on myös esimerkkejä ja kohtia, mistä tiedetään onko joku sanoma Jumalalta, niitäkin apuna käyttäen osataan se arvioida. Mutta nykyään harva osaa oikeasti arvioida tervehenkisesti niitä, kun uskovatkin ovat aika paljon maalistuneet ja poikkeavat tuon tuosta Raamatun kirjoituksista, tuo ns. Likaa uskovankin näkökyvyn nähdä tuleeko jokin tieto Herralta vai "viholliselta" .

Vanhassa testamentissa on paljon sääntöjä ja asioita, mitkä ei enää koske meitä "uudenliiton" uskovia. Eli niitä jotka syntyi Jeesuksen kuoleman jälkeen. Kyllähän niitä vanhan liiton raakuuksia on vaikea ymmärtää, mutta tuossa nais asiassa uskon että kyse on siitä että nainen on kumminkin miestä aina jollain tavalla heikompi, niin kuin jo tämä Aatamin ja Eevan esimerkki osoittaa, mutta ei tietenkään hyödytön tai täys nolla. Ei ollenkaan!
Raamattu on täynnä heikkoja vajavaisia ihmisiä, silti Jumala halusi heitä käyttää, koska olivat muuten otollisia täyttämään sen tehtävän mitä piti tehdä. Ja kun Jumala antaa sen voiman, tehdä asioita mihin ei olisi edes itse ajatellut pystyvänsä... nämä asiat pätee ihan nykyuskovaankin, kunhan rukoillaan mikä Jumalan tahto on omassa elämässä ja tehdään se.
Ja Jeesushan antoi käskyn rakasta lähimmäistäsi, siinä on lain täyttymys, nyky uskovalle.
 
vierailija
Tosi hyviä kysymyksiä... ja haluan kyllä muutamaan vastata. Nykyäänkin on ok profetoida ja nähdä näkyjä ym. Mutta uskovalle annetaan kyllä myöskin kykyä nähdä ja erottaa, onko nämä tapahtumat saatanalta vai Jumalalta. Pyhä Henki siis auttaa näissä asioissa. Raamatussa on myös esimerkkejä ja kohtia, mistä tiedetään onko joku sanoma Jumalalta, niitäkin apuna käyttäen osataan se arvioida. Mutta nykyään harva osaa oikeasti arvioida tervehenkisesti niitä, kun uskovatkin ovat aika paljon maalistuneet ja poikkeavat tuon tuosta Raamatun kirjoituksista, tuo ns. Likaa uskovankin näkökyvyn nähdä tuleeko jokin tieto Herralta vai "viholliselta" .

Vanhassa testamentissa on paljon sääntöjä ja asioita, mitkä ei enää koske meitä "uudenliiton" uskovia. Eli niitä jotka syntyi Jeesuksen kuoleman jälkeen. Kyllähän niitä vanhan liiton raakuuksia on vaikea ymmärtää, mutta tuossa nais asiassa uskon että kyse on siitä että nainen on kumminkin miestä aina jollain tavalla heikompi, niin kuin jo tämä Aatamin ja Eevan esimerkki osoittaa, mutta ei tietenkään hyödytön tai täys nolla. Ei ollenkaan!
Raamattu on täynnä heikkoja vajavaisia ihmisiä, silti Jumala halusi heitä käyttää, koska olivat muuten otollisia täyttämään sen tehtävän mitä piti tehdä. Ja kun Jumala antaa sen voiman, tehdä asioita mihin ei olisi edes itse ajatellut pystyvänsä... nämä asiat pätee ihan nykyuskovaankin, kunhan rukoillaan mikä Jumalan tahto on omassa elämässä ja tehdään se.
Ja Jeesushan antoi käskyn rakasta lähimmäistäsi, siinä on lain täyttymys, nyky uskovalle.
ok eli miten sä näet ton lähimmäisen rakkauden?
 
Mitä sun mielestä "kaikkivaltias" tarkoittaa? Ja sulla kyllä oikeastikin on Raamattu lukematta, tai ainakin ymmärtämättä, jos mielestäsi siellä ei kerrota, mitä kaikkea jumala tietää.

Juu, se on parempi, että pysyt siellä pelastuksen sisällä, etkä yritäkään opettaa täällä ulkopuolella, kun tiedot omasta uskonnosta ja sen jumalasta on noin vajavaiset. Ja oman logiikkasi mukaan et kyllä ole tullut uskoon, kun ei se henki ainakaan sulle ole mitään kirkastanut.
No jos kerran ajattelet tietäväsi minua paremmin, niin miksi täällä kyselet? Ei Raamatussa kyllä rajata asiaa mitenkään tarkkaan mitä kaikkea Jumala tietää. Se esim sanotaan että Jumalan ajatukset eivät ole meidän ajatuksiamme, eli kykenee ajattelemaan paljon viisaammin kuin me. Miksi minun vajavaisen ihmisen pitäisi sille tasolle kyetä? Jumala on suunnitellut sinutkin jo äitisi kohdussa, mutta mitä teet elämälläsi ja millaiset valinnat teet, siihen ei Jumala voi niin paljoa vaikuttaa, yrittää kyllä kaikin keinoin puhua ja herätellä varmasti.
Mutta jos on noin kylmä, niin sitä saa kyllä jankata maailman tappiin asti, jos ei Jumala sulle tuolta ylhäältä anna ymmärrystä ymmärtää näitä asioita.
 
vierailija
No jos kerran ajattelet tietäväsi minua paremmin, niin miksi täällä kyselet? Ei Raamatussa kyllä rajata asiaa mitenkään tarkkaan mitä kaikkea Jumala tietää. Se esim sanotaan että Jumalan ajatukset eivät ole meidän ajatuksiamme, eli kykenee ajattelemaan paljon viisaammin kuin me. Miksi minun vajavaisen ihmisen pitäisi sille tasolle kyetä? Jumala on suunnitellut sinutkin jo äitisi kohdussa, mutta mitä teet elämälläsi ja millaiset valinnat teet, siihen ei Jumala voi niin paljoa vaikuttaa, yrittää kyllä kaikin keinoin puhua ja herätellä varmasti.
Mutta jos on noin kylmä, niin sitä saa kyllä jankata maailman tappiin asti, jos ei Jumala sulle tuolta ylhäältä anna ymmärrystä ymmärtää näitä asioita
.
Nyt menee vähän ohi, mutta toivotaan, että meneekin reilusti:
https://www.avaruus.fi/index.php?id=8091
 
ok eli miten sä näet ton lähimmäisen rakkauden?
No sillä tavalla että siihen pitäisi pyrkiä että käyttäytyy toista kohtaan, niin kuin toivoisi itseään kohtaan tehtävän. Sehän kyllä on jokaiselta vajavaista ja onneksi Jumala on siinäkin kohtaa meille armollinen. Kyllä sitä omien tunteidensa kanssa käy usein aikamoista mylläkkää... Mutta kyllä olen kokenut sitäkin, että Jumala on muuttanut minua paljon kärsivällisemmäksi ja ymmärtäväisemmäksi. En ole läheskään niin kylmä muita kohtaan kuin ennen... Ja tuo muutos tapahtuu pikku hiljaa ja se on kyllä aika vapauttavaakin, kun ei tarvitse toisia kohtaan kantaa vaikka jotain katkeruutta.
 
9mmmm
elikkäs jeesus elin aikanaan rakasti kaikkia ihmisiä erimielisiä ja muita hulttioita ristilläänkkään ei haukkunut heitä jotka elivät pelossa hänellä tuota pelkoa ei ollut kun hän tiesi jo ennalta miten kaikki käy ainoan virheen hän teki valitsemalla väärän aikakauden tulla maailmaan maailma ei ollut valmis maanpäälliseen rakkauteen. Sen jälkeen taas raamattu niinkuin täällä puhuttiin on kirjoitettu saatanan suulla. Koska taivaan isä ei tee virheitä ja ole epälooginen selityksissään ja huomaa kaiken hän tietää tulevan esim jos joku on kuolemassa lähiaikoina hänen poikansa itkee ja niin taphtuu kuiteskin joka kerta kun poika itkee jonkun kohdalla hänellä ei ole enään paljoa aikaa :(. Ainoastaan pojan toive voi muuttaa sitä mutta sitä varten on tehtävä uhraus joka on maallinen.

Kun jos jeesuksen ohjetta noudattaisi jokainen löytäisi oman polkunsa ja se joka ei omaansa käy on hukassa sitä polkua ei voi millään lakikirjoilla "raamattu" määritellä koska silloin se ei ole omasi vaan jonkun toisen ja auta armias jos se on väärä on menny koko elämä hukkaan koska jos oikeasti elät oman sydämmesi mukaan olet vapaa . Vapaasielu haluaa muille samaa eikä kahlitse.

Oman elämän hukkaan heittäminen on suurin synti.
joka oli suurin taivaan isän lahja siinä se lyhykäisyydessään. Kaikki muu viittaa kontrollointiin jota ei tarvitse jos omaa sydntään kuuntelee se sydän kontrolloi jo ne asiat ja teet ja pyrit aina tekemään oikein luonnostaan.
vapaa sydän ohjaa turvaa ja luo tiettyjä rajoja.
Jeesuksen motto rakasta ja tulet rakstetuksi on hyvä. rakkaus ei erottele ja ne jotka rakkauden puutarhaan käyvät ovat vapaita iänkaikkisesti.

aivan vapaaseen tahtoon ei puutu koska sillä tavalla ihminen pääsee hengen tasollaa ylemmäksi askel kerrallaan.
 
vierailija
No jos kerran ajattelet tietäväsi minua paremmin, niin miksi täällä kyselet? Ei Raamatussa kyllä rajata asiaa mitenkään tarkkaan mitä kaikkea Jumala tietää. Se esim sanotaan että Jumalan ajatukset eivät ole meidän ajatuksiamme, eli kykenee ajattelemaan paljon viisaammin kuin me. Miksi minun vajavaisen ihmisen pitäisi sille tasolle kyetä? Jumala on suunnitellut sinutkin jo äitisi kohdussa, mutta mitä teet elämälläsi ja millaiset valinnat teet, siihen ei Jumala voi niin paljoa vaikuttaa, yrittää kyllä kaikin keinoin puhua ja herätellä varmasti.
Mutta jos on noin kylmä, niin sitä saa kyllä jankata maailman tappiin asti, jos ei Jumala sulle tuolta ylhäältä anna ymmärrystä ymmärtää näitä asioita.
Eihän sitä voi rajata, jos KAIKKIvaltias. Kyllä vajavaisenkin pitäisi edes se ymmärtää.

Kuinka kylmä sinä olet, jos ymmärrystä ei ole nähtävästi annettu ollenkaan? No, ehkä sitten, kun tulet uskoon, henki näitä avaa sulle.
 
vierailija
Jaahas, aivansama ja ysimillinen ovat nyt täallä ketjussa taas valaisemassa omalla jumalanuskollaan muita. Aivansama syyttää kaikesta Jumalaa, juuri sitä Raamatun Jumalaa, mutta ei halua rautalangastakaan väännettynä ymmärtää mitään. Kyselee kyllä, mutta jos vastaa raamatun sanaan perustuen, niin hyppii seinille kun se hänen versionsa raamatun Jumalasta on niin kamala ja jakomielinen. Ja ysimillinenhän on löytänyt lauseisiin pisteet, (y) Tosin sisältö samaa :poop:.
Miksi, miksi, miksi, mutta kun kertoo, niin ei sovi heidän käsitykseensä. Ja kaikki miljoonat uskovaiset ovat typeryksiä, kun eivät ole niin valaistuneita kuin aivansama, joka on vastuussa omista teoistaan, mutta Jumala on kaikesta muusta vastuussa. Myös aivansaman kaikesta paskasta hänen elämässään, vaikka ei edes usko Jumalaan eikä saatanan olemassaoloon. Ysimillinen on taas ottanut nyt lääkkeet, mutta eiköhän se paastokin sieltä tule läpi, jolloin taas saa kertoa kaikille olevansa jeesus, taivaallisen isänsä poika, joka todellakin rakastaa ryhmäseksiä jne.
 
9mmmm
Jaahas, aivansama ja ysimillinen ovat nyt täallä ketjussa taas valaisemassa omalla jumalanuskollaan muita. Aivansama syyttää kaikesta Jumalaa, juuri sitä Raamatun Jumalaa, mutta ei halua rautalangastakaan väännettynä ymmärtää mitään. Kyselee kyllä, mutta jos vastaa raamatun sanaan perustuen, niin hyppii seinille kun se hänen versionsa raamatun Jumalasta on niin kamala ja jakomielinen. Ja ysimillinenhän on löytänyt lauseisiin pisteet, (y) Tosin sisältö samaa :poop:.
Miksi, miksi, miksi, mutta kun kertoo, niin ei sovi heidän käsitykseensä. Ja kaikki miljoonat uskovaiset ovat typeryksiä, kun eivät ole niin valaistuneita kuin aivansama, joka on vastuussa omista teoistaan, mutta Jumala on kaikesta muusta vastuussa. Myös aivansaman kaikesta paskasta hänen elämässään, vaikka ei edes usko Jumalaan eikä saatanan olemassaoloon. Ysimillinen on taas ottanut nyt lääkkeet, mutta eiköhän se paastokin sieltä tule läpi, jolloin taas saa kertoa kaikille olevansa jeesus, taivaallisen isänsä poika, joka todellakin rakastaa ryhmäseksiä jne.
vaikka ollaankin aivan saman kanssa erimieltä monestakin jutusta pakko sen takia diggaa kun ei ole kuiteskaan lammasa ja kykenee omaan mielipiteeseensä. toisin kuin juuri nämä raamatun puliveivarit jotka eivät itse juuri ajattele mutta eihän siinä niin moni ulkoistaa itsensä muille näinä päivinä sen takia tuo sinunkin tekstisi oli kuin 2vuotiaan suusta kakka hymiöineen.
 
Yllä on jo ihan hyvä esimerkki siitä, miten moni höpönhöpö juttu karisis kun Raamatun valossa sitä koeteltais. Hyvä on sanoa Raamattua saatanan antamaksi, niin kuin 9mmm väittää, jos siellä on kohtia mitkä ei itseä miellytä, nuo opit kylläkin on täysin vihollisen tehtaalta lähtöisin.
Raamatun on ihmiset kirjoittaneet Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena.
Jeesus myös itse sanoo että
"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32. ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". "

Et jokainen uskova saa tietää ja tuntea totuuden, se on sellaista mikä ei maailman ihmisille avaudu...

Mutta joka haluaa oikeasti puhua ja on kiinnostunut uskoon tulosta ym. Saa laittaa mulle yv. Minä taas poistun, ei viitsi koko ketjua pilata ;)
Pahoittelut echo! :)

Siunausta
 
9mmmm
sen verran viellä ittekkin tästä mut pakko kehasta sitä uskovaista x miracle girl bloggarii se juurikin elää sydämmensä mukaan ja toteuttaa niitä vaikka oikuilta näyttäiskin silloin myös taivaan isä puhuu sulle kun kuuntelee sitä ääntään. se uskallus vaan puuttuu monelta joka on sääli sitten sitä jumitusta kutsutaan että kun taivaaseen pääsee syyksi eli näenkinkin raamatun sellasena tekosyynä olla elämättä täysin. ei kaikkien kohalla näin ole mutta turhuudella joka itsensä kahlitsee se synkkänä vanhana narissoo.
 
vierailija
Aivansama kyllä nimenomaa uskovaiset eivät lita tämän elämän varaan mitään, vaan tulevan elämän. Sehän ei taas aukene sinulle ollenkaan, vai mitä. Myös tää elämä on annettu elettäväksi, mutta ei siksi, että se tuhlataan elämäll omien himojen mukaan.

Tässä Jeesuksen sanoja, ei kenenkään muun, niin kuin ysimillinen aina vänkäilee, sovita nämä filosofiaasi, puhuuko Jeesus itsensä pussiin, vai olisiko sinun ajatusmaailmaasasi jotain joka ei sovi tähän:

Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
Kylväjä kylvää sanan.
Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saatana heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan.
Ja mitkä kallioperälle kylvettiin, ovat niinikään ne, jotka, kun kuulevat sanan, heti ottavat sen ilolla vastaan,
mutta heillä ei ole juurta itsessään, vaan he kestävät ainoastaan jonkun aikaa; kun sitten tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin he kohta lankeavat pois.
Ja toisia ovat orjantappuroihin kylvetyt; nämä ovat ne, jotka kuulevat sanan,
mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahuttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi.
Ja mitkä hyvään maahan kylvettiin, ovat ne, jotka kuulevat sanan ja ottavat sen vastaan ja kantavat hedelmän, mikä kolmikymmen-,mikä kuusikymmen-,mikä satakertaisen."

Matt. 10:39
Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.

Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.
Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."


Mark. 8:35
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.

Luuk. 9:24
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.


Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.

Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.
 
9mmmm
Aivansama kyllä nimenomaa uskovaiset eivät lita tämän elämän varaan mitään, vaan tulevan elämän. Sehän ei taas aukene sinulle ollenkaan, vai mitä. Myös tää elämä on annettu elettäväksi, mutta ei siksi, että se tuhlataan elämäll omien himojen mukaan.

Tässä Jeesuksen sanoja, ei kenenkään muun, niin kuin ysimillinen aina vänkäilee, sovita nämä filosofiaasi, puhuuko Jeesus itsensä pussiin, vai olisiko sinun ajatusmaailmaasasi jotain joka ei sovi tähän:

Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
Kylväjä kylvää sanan.
Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saatana heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan.
Ja mitkä kallioperälle kylvettiin, ovat niinikään ne, jotka, kun kuulevat sanan, heti ottavat sen ilolla vastaan,
mutta heillä ei ole juurta itsessään, vaan he kestävät ainoastaan jonkun aikaa; kun sitten tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin he kohta lankeavat pois.
Ja toisia ovat orjantappuroihin kylvetyt; nämä ovat ne, jotka kuulevat sanan,
mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahuttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi.
Ja mitkä hyvään maahan kylvettiin, ovat ne, jotka kuulevat sanan ja ottavat sen vastaan ja kantavat hedelmän, mikä kolmikymmen-,mikä kuusikymmen-,mikä satakertaisen."

Matt. 10:39
Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.

Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.
Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."


Mark. 8:35
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.

Luuk. 9:24
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.


Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.

Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

ei jeesus noin sanonnut se joka naista rakastaa hän on onnellinen. mies joka sen kirjoitti oli imptotentti ja halusi muut katkeruudessaan samanllaisiksi onneksi sillä ei ole jeesuksen kanssa tekemistä ku nteet tämän elämän hyväksi ja vapaaksi olet asklee lähempänä koska silloin ei narina hänen korviinsa enään kantaudu onnelisne ei tarvitse valittaa ja seksi tekee monet onneliseksi niinkuin henkinen rakkauskin on se kokonaisuus. se joka heittäytyy sydämmensä valtaa on jo hänen kuntaansa astunut. rakkaudeton keksii tekosyitä koska pelkää niinkuin lammas
 
vierailija
Tässä Johannes- nimisen kalastajan näkemystä asioista:

"Joh 12:1 CUutta päiwä ennen Pääsiäistä/ tuli Jesus Bethaniaan/ josa Lazarus oli cuollut/ jonga hän cuolluista herätti.
Joh 12:2 Ja he walmistit hänelle siellä ehtolisen/ ja Martha palweli/ mutta Lazarus oli yxi nijstä cuin hänen cansans atrioidzi.
Joh 12:3 Nijn Maria otti naulan woidetta/ callist ja turmelematoinda Nardust/ ja woiteli Jesuxen jalat/ ja cuiwais hänen jalcans hiuxillans. Ja huone täytettin woiten hajusta.
Joh 12:4 Nijn sanoi yxi hänen Opetuslapsistans/ Judas Simonin poica Ischariotes/ joca hänen sijtte petti:
Joh 12:5 Mixei tätä woidetta myyty colmeen sataan penningihin/ ja annettu waiwaisten?
Joh 12:6 Ei hän sitä sanonut waiwaisten tähden/ mutta hän oli waras/ ja hänellä oli cuckaro/ josa hän sen candoi cuin annettin.
Joh 12:7 Nijn Jesus sanoi: salli hänen olla/ hän on sen kätkenyt minun hautamiseni päiwäxi:
Joh 12:8 Sillä teidän cansan on aina waiwaiset/ mutta en minä aina teillä ole.
Joh 12:9 NIjn paljo Canssa Judalaisist ymmärsi hänen siellä olewan/ ja menit sinne/ ei ainoastans Jesuxen tähden/ waan että he olisit myös Lazaruxen nähnet/ jonga hän oli cuolluista herättänyt.
Joh 12:10 Nijn ylimmäiset Papit pidit neuwo Lazarusta tappaxens:
Joh 12:11 Sillä monda Judalaista meni sinne hänen tähtens/ ja uscoi Jesuxen päälle.
Joh 12:12 TOisna päiwänä/ cosca Canssa/ jota paljo juhlalle tullut oli/ cuuli Jesuxen tullen Jerusalemijn:
Joh 12:13 Otit he palmuoxia/ menit händä wastan ja huusit: Hosianna/ siunattu on se joca tule Herran nimeen/ Israelin Cuningas.
Joh 12:14 Mutta Jesus sai yhden Asintamman/ ja istui sen päälle/ nijncuin kirjoitettu on:
Joh 12:15 Zionin tytär älä pelkä/ cadzo/ sinun Cuningas tule ja istu Asin warsan päällä.
Joh 12:16 Mutta ei hänen Opetuslapsens näitä ensist ymmärtänet/ waan sijttecuin Jesus oli kircastettu/ nijn he muistit/ että nämät olit hänestä kirjoitetut/ ja että he näitä hänelle tehnet olit.
Joh 12:17 Se Canssa myös ylisti händä/ cuin hänen silloin cansans oli/ cosca hän Lazaruxen haudast cudzui/ ja cuolluista herätti.
Joh 12:18 Sentähden Canssa meni myös händä wastan/ että he cuulit hänen ihmen tehnexi.
Joh 12:19 Nijn Phariseuxet sanoit keskenäns: te näette/ ettet te mitän toimita/ cadzo/ coco mailma juoxe hänen tygöns.
Joh 12:20 OLit myös muutamat Grekiläiset/ jotca olit mennet Juhlana rucoileman.
Joh 12:21 Ne menit Philippuxen tygö/ joca oli Bethsaidast Galileast/ ja rucoilit händä/ sanoden: Herra/ me tahdomme nähdä Jesusta.
Joh 12:22 Philippus meni ja sanoi sen Andreaxelle: ja Andreas taas ja Philippus sanoit sen Jesuxelle.
Joh 12:23 Nijn Jesus wastais heitä/ ja sanoi: aica on tullut/ että ihmisen Poica pitä kircastettaman.
Joh 12:24 Totisest/ totisest sanon minä teille: ellei maahan heitetty nisun jywä cuole/ nijn se jää yxinäns: mutta jos hän cuole/ nijn hän tuo paljo hedelmätä.
Joh 12:25 Joca racasta hengens/ nijn hän cadotta sen: mutta joca täsä mailmas wiha hengens/ nijn hän tuotta sen ijancaickiseen elämään.
Joh 12:26 Joca minua palwele/ hän seuratcan minua: ja cusa minä olen/ siellä pitä myös minun palweliani oleman. Ja joca minua palwele/ händä on minun Isän cunnioidzewa.
Joh 12:27 Nyt on minun sielun murehisans. Ja mitä minun pitä sanoman? Isä/ auta minua tästä hetkestä: cuitengin olen minä sentähden tähän hetkeen tullut. Isä/ kircasta sinun nimes.
Joh 12:28 Nijn äni tuli Taiwast/ ja sanoi: minä olen sen kircastanut/ ja tahdon wielä nyt kircasta.
Joh 12:29 Nijn Canssa sanoi/ joca läsnä seisoi ja sen cuuli: pitkäinen paucku. ( pst.pitkäinen on salama ja ukkonen paukkui, lisäsin...) Waan ne muut sanoit: Engeli puhutteli händä.
Joh 12:30 Jesus wastais/ ja sanoi: ei tämä äni tullut minun/ waan teidän tähten.
Joh 12:31 Nyt tämä mailma duomitan: ja tämän mailman Päämies pitä heitettämän ulos.
Joh 12:32 Ja jos minä maasta ylönostetan/ nijn minä wedän caicki minun tygöni.
Joh 12:33 Mutta sen hän sanoi muistuttain millä cuolemalla hänen piti cuoleman.
Joh 12:34 Nijn Canssa wastais händä/ ja sanoi: me olemma Laista cuullet Christuxen pysywän ijancaickisest/ ja cuinga sinä sanot: ihmisen Poica pitä ylösnostettaman?
Joh 12:35 Cuca ihmisen Poica se on? Jesus sanoi heille: Walkeus on wielä wähän aica teidän cansan/ waeldacat nijncauwan cuin teillä Walkeus on/ ettei pimeys teitä käsitäis.
Joh 12:36 Joca pimeydes waelda/ ei hän tiedä cuhunga hän mene. Uscocat Walkeuden päälle/ nijncauwan cuin teillä Walkeus on/ että te olisit Walkeuden lapset. (pst.Uudenkuun aikaan on öisin pimeää monta päivää!)
Joh 12:37 NÄitä puhui Jesus ja poismeni/ ja lymyi heildä.
Joh 12:38 Ja waicka hän teki monda ihmettä heidän nähtens/ ei he cuitengan usconet hänen päällens.
Joh 12:39 Että se puhe täytetäisin/ cuin Esaias Propheta sanoi: Herra/ cuca usco meidän saarnam? ja kenelle on Herran käsiwarsi ilmoitettu?
Joh 12:40 Sentähden ei he tainnet usco/ sillä Esaias on taas sanonut: hän on sogaisnut heidän silmäns/ ja heidän sydämens paaduttanut/ ettei heidän pidä näkemän silmilläns/ eikä sydämelläns ymmärtämän/ ja heitäns palauttaman/ että minä heitä parannaisin.
Joh 12:41 Nämät sanoi Esaias/ cosca hän näki hänen cunnians/ ja puhui hänestä.
Joh 12:42 Cuitengin monda ylimmäisist uscoit hänen päällens/ waan ei he Phariseusten tähden sitä tunnustanet/ ettei he olis Pannan cuulutetut:
Joh 12:43 Sillä he racastit enämmin ihmisten cunniata/ cuin Jumalan cunniata.
Joh 12:44 MUtta Jesus huusi/ ja sanoi: joca usco minun päälleni/ ei se usco minun päälleni/ waan sen päälle joca minun lähetti.
Joh 12:45 Ja joca minun näke/ hän näke sen joca minun lähetti.
Joh 12:46 Minä tulin mailmaan Walkeudexi/ että jocainen joca usco minun päälleni/ ei pidä pimeis oleman.
Joh 12:47 Ja joca minun sanani cuule/ ja ei usco/ en minä händä duomidze: sillä en minä tullut mailma duomidzeman/ waan wapahtaman.
Joh 12:48 Joca minun ylöncadzo ja ei cuule minun sanojani/ hänellä on se joca hänen duomidze: se puhe jonga minä puhuin/ pitä hänen duomidzeman wijmeisnä päiwänä.
Joh 12:49 Sillä en minä ole idzestäni puhunut/ waan Isä/ joca minun lähetti/ on minulle käskyn andanut/ mitä minun tekemän ja puhuman pitä.
Joh 12:50 Ja minä tiedän että hänen käskyns on ijancaickinen elämä. Sentähden mitä minä puhun/ sen minä puhun/ nijncuin Isä on minulle sanonut."

(ja se iankaikkinen elämä on siellä kaikkeudessa, avaruudessa, maassa, siis taivaassa tosiaan, joka alkaa tuosta maan päältä ja ilma on kuten ohutta vettä, kastetta). Arkikiellelle suomennettu, mutta koskee kaikkie olevaista, ihmisiä, eläimiä ja ötököitä, planeettoja jne. Se ei lopu hyvässä kompostissakaan!
 
vierailija
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

ei jeesus noin sanonnut se joka naista rakastaa hän on onnellinen. mies joka sen kirjoitti oli imptotentti ja halusi muut katkeruudessaan samanllaisiksi onneksi sillä ei ole jeesuksen kanssa tekemistä ku nteet tämän elämän hyväksi ja vapaaksi olet asklee lähempänä koska silloin ei narina hänen korviinsa enään kantaudu onnelisne ei tarvitse valittaa ja seksi tekee monet onneliseksi niinkuin henkinen rakkauskin on se kokonaisuus. se joka heittäytyy sydämmensä valtaa on jo hänen kuntaansa astunut. rakkaudeton keksii tekosyitä koska pelkää niinkuin lammas
Ai ei sanonut vai? Sinä kyllä olet melkoinen epeli, Kyllähän se Jeesus vaan noin sanoi, mutta ai niin, sinähän oletkin nyt se jeesus, joten sinun sanasi kumoaa kaiken mitä raamastussa Jeesus on omalla suullaan puhunut, säälittävä tapaus. Ja lakaa taas välimerkit tippumaan, ahdistus päälllänsä?
 
vierailija
Korintti on tuolla, pieni paikka, mutta silläkään ei ole mitään merkitystä. Antikytheran kone löydettiin sieltä ja löytö on noissa videoissa hyvin kuvattu.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Peirenen_lähde
Lähteiden suojelu pilaantumiselta on aina ollut pääasia, mutta eihän kaikki ihmiset sitä vieläkään käsitä!
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/08/14/paska-juttu

Vaikka tietämystäkin olis, mitään ei tehdä!
Nämä asiat kun yhdistää, alkaa tavallinekin arki tuntua "pyhältä". Maasta olet sinä tullut ja maaksi tuleman - taivas kierrättää sen kasteen alas, eikö?
 
vierailija
Nyt menee vähän ohi, mutta toivotaan, että meneekin reilusti:
https://www.avaruus.fi/index.php?id=8091
Mitä nimityksiä tuosta tunnetaan eri puolilla maailmaa, en ole selvittänyt... vielä. Tottahan se on ollut, kuten tsunamitkin, joita on usein maanjäristysten jälkeen.

Tässä se pitkäinen ja sen leimaus, mikä on myös Job.38 tekstissä mainittu:
Nepalissa aina illalla 19 aikaan alkaa rankan sateen kanssa. On siinä ihmettelemistä, kun ei mitään ole opetettu missään ja perimätietokin voi olla aika suppea, kun on kävellen kuljettu - siellä kettingin alussa se elokuva...
 
vierailija
usko on nimensä mukaisesti usko. tosiasioitten ja järjen kanssa uskolla ei ole paljoakaan tekemistä.
Mutta ihmisellä on olemassa muisti!

"2:2 Ja humaus tapahdui äkist Taiwast/ nijncuin suuri tuulispää olis tullut/ ja täytti huonen/ cusa he olit istumas.

2:19 Ja minä annan ihmeitä ylhäldä Taiwahast/ ja merckejä alhalda maan päällä/ weren ja tulen ja sawun suidzun.

2:20 Auringon pitä muuttuman pimeydexi/ ja Cuu werexi/ ennen cuin se suuri ja julkinen HERran päiwä on tulewa."Finbible
 
vierailija
Tässä koko tarina... Tosi mielenkiintoinen!
"Noli, obsecro, istum disturbare. eli: "Älä, pyydän, sotke sitä" ts et viitsisi sotkea sitä. Arkhimedeen, antiikin suurimman matemaatikon, viimeiset sanat.

Roomalaisten piirittäessä Syrakusaa suunnitteli Arkhimedes laitteita, mm erilaisia ammuksenheittolaitteita, laivankaatovipuja ja polttopeilejä, joiden ansiosta Syrakusaa ei valloitettu ennen kuin erään syrakusalaisten viettämän uskonnollisen juhlan aikana.

Roomalaisten tunkeuduttua kaupunkiin syntyi sekasorto, mutta matemaattisiin ongelmiinsa keskittynyt Arkhimedes ei sitä huomannut, vaan piirteli puutarhassaan ympyröitä hiekkaan. Kun roomalainen sotilas tuli häntä häiritsemään, sanoi hän sotilaalle ylläolevat sanansa kreikaksi, ja sai miekasta. Lentävänä lauseenamuodossa Noli turbare circulos meos! "älä sotke ympyröitäni". -siv. 182 kirjasta Carpe Diem! Arto Kivimäki-
 
9mmm
Ai ei sanonut vai? Sinä kyllä olet melkoinen epeli, Kyllähän se Jeesus vaan noin sanoi, mutta ai niin, sinähän oletkin nyt se jeesus, joten sinun sanasi kumoaa kaiken mitä raamastussa Jeesus on omalla suullaan puhunut, säälittävä tapaus. Ja lakaa taas välimerkit tippumaan, ahdistus päälllänsä?
kukas ne jeesuksen puheet sillä hetkellä sitten kirjoitti? kun hän puhui?
Mutta tämänhän me tiedämme se jäi sen aikalaisten huulille että hän tosiaan halusi rakkaudellaan yhdistää kaikki koska hän tiesi vain silloin maanpäällä on rauha.
ei eihän erotellut ihmisiä rodun ja kirkon mukaan van tuo tuli myöhemmin jonkun toisen sanomana koska kuten huomaamme 2000 vuotta myöhemmin kaikki ovat jakautuneita omiin pikku kuppikuntiinsa ja lisäksi palvovat rahaa ja toivovat sitä vaikka se on suurin kurjuuden aiheuttaja maailmassa jos he uskoisivat rakkauteen he eivät enään ajattelisi rahaa kukaan.. vaan toteuttaisivat kaikille hyvää menttaliteeettiä ja noh sehän ei maksa mitään. Mutta ei siinä seuratkaa vaan raamatun ohjeita muistakaa vaan aina sanoa että seuraatte ihmisten kirjaa niin on helmpoi aina ymmärtää että en sotke sitä silloin jeesukseen kun hänestä puhutaan samassa lauseessa raamatun kanssa.

eli ne raamatun ohjeet toimimivat rakkauden sanaa vastaan. rakkaus ei erottele ihmisiä muutakuin teetkö hyvää vai pahaa muut hömpötykset on ihmisten oikkuja mutta se siitä

ei ahdistus ei minua paina vaan nopeus . tämä olikin vika kerta kun 2v kirjoituksiin vastan ;)
 
vierailija
No sillä tavalla että siihen pitäisi pyrkiä että käyttäytyy toista kohtaan, niin kuin toivoisi itseään kohtaan tehtävän. Sehän kyllä on jokaiselta vajavaista ja onneksi Jumala on siinäkin kohtaa meille armollinen. Kyllä sitä omien tunteidensa kanssa käy usein aikamoista mylläkkää... Mutta kyllä olen kokenut sitäkin, että Jumala on muuttanut minua paljon kärsivällisemmäksi ja ymmärtäväisemmäksi. En ole läheskään niin kylmä muita kohtaan kuin ennen... Ja tuo muutos tapahtuu pikku hiljaa ja se on kyllä aika vapauttavaakin, kun ei tarvitse toisia kohtaan kantaa vaikka jotain katkeruutta.
eikö sen pitäs olla ihan itsestään selvää, että toisia kohdellaan kuten haluais että itseäkin kohdeltaisiin. Onko sellasen idean kehittämiseen pitänyt keksiä uskonto, jonka edustajat tekevät yleensä juuri päinvastoin.
Kyllä mä sen ymmärrän, että koska ihmismassoja on vaikea pitää aisoissa, on pitänyt keksiä keinoja joilla ne yritetään pitää ruodussa. Mutta en ymmärrä että joku pitää kirjaa Jumalan sanana ja uskoo niin oikeasti. Kaikenlisäksi kun se kirjakin on muuttunut käsittääkseni hyvin moneen otteeseen aikojen saatossa, ja saattaa olla erikielilläkin ihan erilainen.
Jos maailmankaikkeuden takana on iso voima, mikä hyvinkin voi olla totta, se ei varmasti keksi aikansa kuluksi ihmisille satoja eri uskontoja, joista kaikki väittävät olevansa ainoita ja oikeita, uskonnot on ihmisten mielikuvituksen tuottamia kultteja.
Jumala on sitten jotain ihan muuta, jos ja kun sellainen iso voima on kaiken takana. En myöskään usko että ihminen tuota voimaa niin kauheasti kiinnostaa, elämää on niin paljon jalommissakin muodoissaan olemassa.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön

Yhteistyössä