Mitralaisuus, Jeesus-kandidaatit ym.kristinuskon kilpailijat antiikin aikoina

Tosi hyviä kysymyksiä... ja haluan kyllä muutamaan vastata. Nykyäänkin on ok profetoida ja nähdä näkyjä ym. Mutta uskovalle annetaan kyllä myöskin kykyä nähdä ja erottaa, onko nämä tapahtumat saatanalta vai Jumalalta. Pyhä Henki siis auttaa näissä asioissa. Raamatussa on myös esimerkkejä ja kohtia, mistä tiedetään onko joku sanoma Jumalalta, niitäkin apuna käyttäen osataan se arvioida. Mutta nykyään harva osaa oikeasti arvioida tervehenkisesti niitä, kun uskovatkin ovat aika paljon maalistuneet ja poikkeavat tuon tuosta Raamatun kirjoituksista, tuo ns. Likaa uskovankin näkökyvyn nähdä tuleeko jokin tieto Herralta vai "viholliselta" .

Vanhassa testamentissa on paljon sääntöjä ja asioita, mitkä ei enää koske meitä "uudenliiton" uskovia. Eli niitä jotka syntyi Jeesuksen kuoleman jälkeen. Kyllähän niitä vanhan liiton raakuuksia on vaikea ymmärtää, mutta tuossa nais asiassa uskon että kyse on siitä että nainen on kumminkin miestä aina jollain tavalla heikompi, niin kuin jo tämä Aatamin ja Eevan esimerkki osoittaa, mutta ei tietenkään hyödytön tai täys nolla. Ei ollenkaan!
Raamattu on täynnä heikkoja vajavaisia ihmisiä, silti Jumala halusi heitä käyttää, koska olivat muuten otollisia täyttämään sen tehtävän mitä piti tehdä. Ja kun Jumala antaa sen voiman, tehdä asioita mihin ei olisi edes itse ajatellut pystyvänsä... nämä asiat pätee ihan nykyuskovaankin, kunhan rukoillaan mikä Jumalan tahto on omassa elämässä ja tehdään se.
Ja Jeesushan antoi käskyn rakasta lähimmäistäsi, siinä on lain täyttymys, nyky uskovalle.
Silloinhan kristittyjen ei pitäisi tuomita niitä, jotka keskustelevat henkien tai enkeleiden kanssa ja eittämättä olettaa, etteivät nämä ole kykeneviä erottamaan hyvää pahasta. Itse olen törmännyt useinkin siihen, että esim. meedioita pidetään saatanan kätyreinä kristittyjen taholta.

Eli siis käytännössä nykypäivän kristityt eivät usko vanhaan testamenttiin, vaan uuteen?

Miksi muuten koet naisen miestä heikompana? Itse kyllä ymmärrän, että nainen on fyysisesti heikompi ja sen, että miehellä sekä naisella on usein eri kykyjä, mutta se, että naisen tulisi jostain syystä olla miehen holhouksen alla, on vastenmielinen ajatus. Tai se, että nainen olisi henkisellä tasolla mitenkään heikompi kuin mies.
Oman kokemukseni ja otokseni perusteella uskallan jopa väittää, että naiset ovat henkisiltä lahjoiltaan huomattavasti miehiä vahvempia. Tai näin ainakin minun lähipiirissäni.

Ja kiitos vastauksista. Taidat olla ensimmäinen, joka on vastannut järkevästi ja ymmärrettävästi edes osaan kysymyksitäni.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
tööba
Jaahas, aivansama ja ysimillinen ovat nyt täallä ketjussa taas valaisemassa omalla jumalanuskollaan muita. Aivansama syyttää kaikesta Jumalaa, juuri sitä Raamatun Jumalaa, mutta ei halua rautalangastakaan väännettynä ymmärtää mitään. Kyselee kyllä, mutta jos vastaa raamatun sanaan perustuen, niin hyppii seinille kun se hänen versionsa raamatun Jumalasta on niin kamala ja jakomielinen. Ja ysimillinenhän on löytänyt lauseisiin pisteet, (y) Tosin sisältö samaa :poop:.
Miksi, miksi, miksi, mutta kun kertoo, niin ei sovi heidän käsitykseensä. Ja kaikki miljoonat uskovaiset ovat typeryksiä, kun eivät ole niin valaistuneita kuin aivansama, joka on vastuussa omista teoistaan, mutta Jumala on kaikesta muusta vastuussa. Myös aivansaman kaikesta paskasta hänen elämässään, vaikka ei edes usko Jumalaan eikä saatanan olemassaoloon. Ysimillinen on taas ottanut nyt lääkkeet, mutta eiköhän se paastokin sieltä tule läpi, jolloin taas saa kertoa kaikille olevansa jeesus, taivaallisen isänsä poika, joka todellakin rakastaa ryhmäseksiä jne.
Huh.. Kerrankin joku sanoi sen mitä en osannut lyhentää noin. (y)(y)
 
vierailija
Silloinhan kristittyjen ei pitäisi tuomita niitä, jotka keskustelevat henkien tai enkeleiden kanssa ja eittämättä olettaa, etteivät nämä ole kykeneviä erottamaan hyvää pahasta. Itse olen törmännyt useinkin siihen, että esim. meedioita pidetään saatanan kätyreinä kristittyjen taholta.

Eli siis käytännössä nykypäivän kristityt eivät usko vanhaan testamenttiin, vaan uuteen?

Miksi muuten koet naisen miestä heikompana? Itse kyllä ymmärrän, että nainen on fyysisesti heikompi ja sen, että miehellä sekä naisella on usein eri kykyjä, mutta se, että naisen tulisi jostain syystä olla miehen holhouksen alla, on vastenmielinen ajatus. Tai se, että nainen olisi henkisellä tasolla mitenkään heikompi kuin mies.
Oman kokemukseni ja otokseni perusteella uskallan jopa väittää, että naiset ovat henkisiltä lahjoiltaan huomattavasti miehiä vahvempia. Tai näin ainakin minun lähipiirissäni.

Ja kiitos vastauksista. Taidat olla ensimmäinen, joka on vastannut järkevästi ja ymmärrettävästi edes osaan kysymyksitäni.
Ihminen voi täyttyä pyhällä hengellä tasapainoisesti vasta, kun on ymmärtänyt sisäistävänsä moelmmat niin femiinisen kuin maskuliinisen voiman itsessään. Näin ihminen vasta tulee "kokonaiseksi" ei mieheksi tai naiseksi, sillä ne ovat nimet vain sukupuolillemme, jossa jompikumpi on vahvemmassa lähtökohdassa ja lisääntymisen kannalta eroteltavissa geenien jatkumiseen. Niin sanottua perimätietoa joka levittyy sitä mukaan kun kumppaneita valitaan. Henkisesti me olemme kuitenkin samassa kehityksessa koko ajan, ja etsimme femiinistä ja maskuliinista tasapainoa.
 
vierailija
heh daijju joka ei tajuu kysmyksiä niin vasta noin koita joskus vastata kysmyksiin jota ei paerissa ole vittu hankkikaa sitä omaa mielipidettä ees jostain vitun zombiet.
Enemmän sinä nappipää kuola poskella näpytellessäsi vaikutat zombielta kuin muut keskustelussa.
Seaista hörinää muttei yhtään asiaa tai sisällytettyä ymmärrystä :D

Yliseksuaalistunut nappihouruneinen kuin kaikki muutkin aivopestyt nyky "kaikki pelastuu rakastetaan vaan" tyypit.
 
vierailija
Enemmän sinä nappipää kuola poskella näpytellessäsi vaikutat zombielta kuin muut keskustelussa.
Seaista hörinää muttei yhtään asiaa tai sisällytettyä ymmärrystä :D

Yliseksuaalistunut nappihouruneinen kuin kaikki muutkin aivopestyt nyky "kaikki pelastuu rakastetaan vaan" tyypit.
Pata kattilaa..

Ja sinäkö ne pelastujat päätät? Raamatusta on yhtä monta tulkintaa, kuin on eri lahkoja ja suuntauksia ja näiden kaikien lahkojen ja suuntauksien sisällä on vielä yksilöitä, joilla on omansa. Kukaan ei elä, niinkuin Raamatussa sanotaan ja määrätään, joten aika arpapeliä ne pelastujat on.
 
9mmmm
Enemmän sinä nappipää kuola poskella näpytellessäsi vaikutat zombielta kuin muut keskustelussa.
Seaista hörinää muttei yhtään asiaa tai sisällytettyä ymmärrystä :D

Yliseksuaalistunut nappihouruneinen kuin kaikki muutkin aivopestyt nyky "kaikki pelastuu rakastetaan vaan" tyypit.
sovitaan niin mut tiiäkkö mikäs on hauskaa tai surullista teijän fiksut kommentit mä oon kuullu jo vuosia sitten toisen suusta teillä kun ei oo mitään omaa niin sen ymmärtää kuin sveitsiläisen kellon lisäksi ne tiejän jutut on niin vitun kuivii et mä kuolen tylsyyteen kun luen sen ees
 
9mmmm
lisäksi jos epekki on tää vittuilia mä sanon yhen jutun. kaikki sun tappouhkauset on dokumentoitu sairaalasta paperit haettu ja jos mua ei sun naama mielytä tai jutut mä laitan vihdoinkin haasteen eteenpäin
 
9mmmm
olipa kerran joseph porta berliiniläinen katupoika myabittista. sillä oli jos jonkunlaista bisnestä ja sen henkivakuutus oli että se tiesi kaikista jotakin raskauttavaa ja se oli hyvä väline että selvisi niinkin pitkäälle 44 lähellä berliiniä tämä jalo poika berliinin moabittista kuoli piikkilanka aitaan. hänen mottonsa oli miksi vittuilla sille joka ei oo tehny mitään pahaa joskus sanotaan tiukasti ku ollaan erimieltä mut hei huomenna on päivä uuus. Mä tunsin kun luin hänestä että siinä oli rakas veli vaikka en ollut häntä koskaan nähnytkään mutta kun luin hänen tunteestaan tuli se sydämeeni ja näin tunsin pojan berliinistä ja hänen sydäntäää.
 
vierailija
Pata kattilaa..

Ja sinäkö ne pelastujat päätät? Raamatusta on yhtä monta tulkintaa, kuin on eri lahkoja ja suuntauksia ja näiden kaikien lahkojen ja suuntauksien sisällä on vielä yksilöitä, joilla on omansa. Kukaan ei elä, niinkuin Raamatussa sanotaan ja määrätään, joten aika arpapeliä ne pelastujat on.
En ole puhunut pelastuksesta kyllä yhtään mitään :D

Kunhan sanoin mielipiteeni niinkuin sinä omasi.

Daujjjuuule sie vaan :D Ja dokuumentoi ihmeessä :)
 
vierailija
lisäksi jos epekki on tää vittuilia mä sanon yhen jutun. kaikki sun tappouhkauset on dokumentoitu sairaalasta paperit haettu ja jos mua ei sun naama mielytä tai jutut mä laitan vihdoinkin haasteen eteenpäin
Mitkä hemmetin paperit? :D Mtä se mulle kuuluu mitä hullun papereita käyt hakemassa?

Kaikenlisäksi en syyllisty eikä epekkikään minkäänlaiseen riksokseen.

Ilmoitappa yksikin mikä täyttäisi uhkauksien tunnusmerkit?
 
9mmmm
Mitkä hemmetin paperit? :D Mtä se mulle kuuluu mitä hullun papereita käyt hakemassa?

Kaikenlisäksi en syyllisty eikä epekkikään minkäänlaiseen riksokseen.

Ilmoitappa yksikin mikä täyttäisi uhkauksien tunnusmerkit?
noh alkuun sivulta 7000-8000 löytyy epekin kun mennään järven jälle montulle viestit ne on niinku alkuun.

sanotaanko tähän viellä näin että mä antaisin suuimalle osalle hullun paperit jotka tätä järjestelmää tukee.
 
vierailija
tottakait katsos todellisuus sillon vaan iskee kovaa leikillä huonon on aina kova loppu.
Ai ohos... Pahoittelen etten heti tajunnut, että menee taas sulla tänään vähän omassa kuplassas lujaa..

Ehdottaisin nappaamaan lääkkeet mutta olen vastaan, joten ehdottaisin, että otat ihan oikeasti asiaksesi tutkia mites menee sulla ja palata sitten hiljentymisen ja samoilun jälkeen takaisin palstalle kertomaan miltä todellisuus tuntuu...

Mutta olethan jeesus ja jumala niin tierät ite paremmin :D
 
9mmmm
Ai ohos... Pahoittelen etten heti tajunnut, että menee taas sulla tänään vähän omassa kuplassas lujaa..

Ehdottaisin nappaamaan lääkkeet mutta olen vastaan, joten ehdottaisin, että otat ihan oikeasti asiaksesi tutkia mites menee sulla ja palata sitten hiljentymisen ja samoilun jälkeen takaisin palstalle kertomaan miltä todellisuus tuntuu...

Mutta olethan jeesus ja jumala niin tierät ite paremmin :D
aivan ja tuntuu hyvälle olla jumalan poika ;) toisaalta sultahan uupuu mielikuvitus kokonaan joten eikait siinä luoja armahda mua välttymästä sun kohataloolta
 
vierailija
noh alkuun sivulta 7000-8000 löytyy epekin kun mennään järven jälle montulle viestit ne on niinku alkuun.

sanotaanko tähän viellä näin että mä antaisin suuimalle osalle hullun paperit jotka tätä järjestelmää tukee.
Joo empä kuule usko.. Enkä ala turhaan etsiä.

Lyö todisteet pöytään niin toki uskon, jos muka on jotain tollasta olemassa.
 

Yhteistyössä